COSSUN JOUSET

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » To Elokuu 21. 11:20:21 2003

Tästä on varmaankin keskusteltu tuhat kertaa aikaisemmin, mutta sanokaa nyt kerran vielä te joilla on varmaa tietoa; Sopiiko 4x4 Cossun jouset tavalliseen ´92 sedan Sierraan? ??? Kiitoksia etukäteen.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja magelius » To Elokuu 21. 12:43:17 2003

onko se sierra 4x4 vai 2wd? <br>Muistaakseni 4x4 etujouset / iskaritolpat ovat paksummat mitä 2wd:ssä

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » To Elokuu 21. 13:27:30 2003

Ihan tavallinen 2wd se on. Ihan samaa minäkin olen kuullut mutta varmaa tietoa ei ole.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Bliz » To Elokuu 21. 15:32:11 2003

Mulla on ainakin 4x4 cossun spaxin jouset normi 2wd cossun spaxin iskareissa eli niissä ainakin sopivat.<br><br>
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » To Elokuu 21. 16:51:56 2003

Joo, ne on kyllä Cossuissa vaihtokelpoisia, mutta Cossusta tavalliseen Sierraan?
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » To Elokuu 21. 20:52:40 2003

Mulla on käsittääkseni 4wd Cossun Spaxin vieterit takatuupparin etutolpilla (siis ei Cossun) eikä ongelmia.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » To Elokuu 21. 22:29:42 2003

Takapäähän kyllä etupäätä en kokeillu
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Pe Elokuu 22. 9:38:17 2003

Eli olette sitä mieltä että ne pitäisi sopia..?
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Ajoneuvo
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ajoneuvo » Pe Elokuu 22. 9:56:25 2003

Kyllä ne sopii mutta perä putoo aika alas.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Pe Elokuu 22. 10:18:05 2003

[quote author=Ajoneuvo link=board=2;threadid=13699;start=0#103507 date=1061535385]<br>Kyllä ne sopii mutta perä putoo aika alas.<br>[/quote]<br><br>Niin tekee. Itse laitoin sinne jouset alapäähän semmottisen kumirinkulan mikä siinä yläpäässäkin on jotta pikkasen nousis. Ja nyt tuntuis olevan ihan passeli.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Dob
Viestit: 361
Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Dob » Pe Elokuu 22. 15:11:37 2003

nyt on kyllä pahasti off topicci, mutta ajattelin piristää teitä kertomalla että omaan cossyyn vaihoin madallusjousta 6 tuntia... ja siis VAAN TOISELLE PUOLELLE ;D... senkun nauratte vaan.... 8)!

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Pe Elokuu 22. 16:09:13 2003

Muahahahaaa! ;D Ei, anteeksi, ei sais nauraa...
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Ajoneuvo
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ajoneuvo » Pe Elokuu 22. 16:30:20 2003

Ne on aika paskat vaihtaa. Jarruletkut irti, iskari irti (alapää), kallistuksenvakaaja irti, vetari irti (pyörän puoli) ym ym ja sit hiiiop vääntöä alas ja jo lähtee.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Pe Elokuu 22. 16:58:59 2003

Kardaani pois, 6 apurungon pulttia irti ja nippuun. Ei tarvitse pelata jarruletkujen kanssa mutta vaatii miehiä töihin.

Ajoneuvo
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ajoneuvo » Pe Elokuu 22. 17:03:55 2003

Juu ja ton teet pihalla yksin :)

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Elokuu 22. 19:04:05 2003

Ei tuossa 6h:ssa mitään..Mulla meni 2 viikkoa kun ei niinkun mikään menny siinä remontissa putkeen..Tosin asennuskaljaakin meni välillä ja ei ihan jokapäivälle riittänyt työmotivaatiota.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Elokuu 22. 20:14:17 2003

[quote author=Ajoneuvo link=board=2;threadid=13699;start=0#103598 date=1061559020]
Ne on aika paskat vaihtaa. Jarruletkut irti, iskari irti (alapää), kallistuksenvakaaja irti, vetari irti (pyörän puoli) ym ym ja sit hiiiop vääntöä alas ja jo lähtee.
[/quote]
eipä tarvii ottaa muuta irti kun apurungosta 3 ulointa pulttia ja iskari (alapää),ja painaa tukivartta tarpeeks alas jotta jousen saa pujotettua sinne..helppoa kun mikä.. ;D
ps. suuri kiitos lappikselle tiedosta! ;)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ajoneuvo
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ajoneuvo » Pe Elokuu 22. 20:50:55 2003

[quote author=jesus48 link=board=2;threadid=13699;start=0#103666 date=1061572457]<br>[quote author=Ajoneuvo link=board=2;threadid=13699;start=0#103598 date=1061559020]<br>Ne on aika paskat vaihtaa. Jarruletkut irti, iskari irti (alapää), kallistuksenvakaaja irti, vetari irti (pyörän puoli) ym ym ja sit hiiiop vääntöä alas ja jo lähtee.<br>[/quote]<br>eipä tarvii ottaa muuta irti kun apurungosta 3 ulointa pulttia ja iskari (alapää),ja painaa tukivartta tarpeeks alas jotta jousen saa pujotettua sinne..helppoa kun mikä.. ;D <br>ps. suuri kiitos lappikselle tiedosta! ;)<br>[/quote]<br><br>Jaha ja jarruletku plus kallistuksenvakaaja sieltä keskeltä rajottaa liikkumavaraa.<br>Nyt käsittääkseni puhuttiin COSSUN jousista eikä vakio sierran?<br>Saman voi kokeilla toistepäin eikä irrottaa niitä tukivarren pultteja.<br>Tosin etukautta en ole edes koittanut tehdä tuota.

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » Pe Elokuu 22. 23:37:19 2003

Vakio-riesan vietereillä voi olla aika nihkeetä jos ei ota jarruletkua ja vetaria irti, cossun vakiovietereillä voi onnistuakin (ovatten lyhyet ja löysät). Ainakin Spaxin madallusjouset menee sitten hienosti ilman mitään säätämistä, vaikka ei purkaiskaan puolta autoa. Tosin, jollainhan ne alkuperäiset tietty pitää pois saada... :)<br><br>Nimim. vimosen 6kk sisään 3 kertaa vaihtanut takajouset.
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 23. 0:11:52 2003

[quote author=jesus48 link=board=2;threadid=13699;start=0#103666 date=1061572457]<br>[quote author=Ajoneuvo link=board=2;threadid=13699;start=0#103598 date=1061559020]<br>Ne on aika paskat vaihtaa. Jarruletkut irti, iskari irti (alapää), kallistuksenvakaaja irti, vetari irti (pyörän puoli) ym ym ja sit hiiiop vääntöä alas ja jo lähtee.<br>[/quote]<br>eipä tarvii ottaa muuta irti kun apurungosta 3 ulointa pulttia ja iskari (alapää),ja painaa tukivartta tarpeeks alas jotta jousen saa pujotettua sinne..helppoa kun mikä.. ;D <br>ps. suuri kiitos lappikselle tiedosta! ;)<br>[/quote]<br><br>Jep, ja noista pulteista osa sitten menee poikki irroituksessa ;D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » La Elokuu 23. 0:15:23 2003

[quote author=ukormi link=board=2;threadid=13699;start=0#103696 date=1061586712]<br><br>Jep, ja noista pulteista osa sitten menee poikki irroituksessa ;D<br>[/quote]<br><br>Mä ihmettelinkin kun omassa otin ekaa kertaa viime syksynä auki noita pultteja, yksikään ei menny poikki, melkein vois sanoo et lähti kaikki ns. puhaltamalla auki! -88 suomi-auto, eikä olleet mitenkään massan peitossa tms, tuskin avattu koskaan aiemmin. Joskus käy mäihä.. :)
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Elokuu 23. 3:11:28 2003

[quote author=Jarkko link=board=2;threadid=13699;start=0#103697 date=1061586923]<br>[quote author=ukormi link=board=2;threadid=13699;start=0#103696 date=1061586712]<br><br>Jep, ja noista pulteista osa sitten menee poikki irroituksessa ;D<br>[/quote]<br><br>Mä ihmettelinkin kun omassa otin ekaa kertaa viime syksynä auki noita pultteja, yksikään ei menny poikki, melkein vois sanoo et lähti kaikki ns. puhaltamalla auki! -88 suomi-auto, eikä olleet mitenkään massan peitossa tms, tuskin avattu koskaan aiemmin. Joskus käy mäihä.. :)<br>[/quote]<br>ei tuottanu mullekkaan ongelmia noi takapään pultit,yksikään ei menny poikki.. ???sen sijaan edestä meni,etuiskarin alapultti ja se meinaan on aika v*ttumainen porata pois sieltä..reilu 1h meni poraamiseen ;D
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » La Elokuu 23. 3:20:57 2003

[quote author=jesus48 link=board=2;threadid=13699;start=0#103701 date=1061597488]<br><br>ei tuottanu mullekkaan ongelmia noi takapään pultit,yksikään ei menny poikki.. ???sen sijaan edestä meni,etuiskarin alapultti ja se meinaan on aika v*ttumainen porata pois sieltä..reilu 1h meni poraamiseen ;D<br>[/quote]<br><br>Etuiskarin alapään kiinnityksestä mietin ite et vois olla parempi suosiolla porata läpi se reikä ja laittaa ihan pokkana läpipultilla, nimittäin on varmasti v-mäinen paikka jos katkee.. Ja erittäin suurella todennäköisyydellä juntturassa (onneks mulla ei ollu :D)<br>
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Elokuu 23. 3:57:56 2003

Jos mahollisuus ja näyttäs siltä et etuiskarin alapultti on jänkissä niin avaa paineilmalla. Sillä lähtee ja jossei heti pyssy ryskytä niin lämpöä peliin.<br><br>Pitkällä jatkovarrella ja räikällä saa varmasti vaan pultin taipumaan ja katkeamaan..( kokemusta >:( )
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

jarkkoo
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 16:00:38 2002
Paikkakunta: Espoo

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja jarkkoo » La Elokuu 23. 3:59:56 2003

Ja tuohon Blitzin erinomaiseen ohjeeseen vielä lisäys, anna kunnolla CRC:tä tms mömmöä ja anna vaikuttaa tovi. Auttaa kummasti.. <br>
Subaru Impreza WRX MY06
Subaru Forester XT MY06

Ajoneuvo
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ajoneuvo » La Elokuu 23. 4:33:35 2003

Itse olen lähiaikoina pariinkin kertaan joutunu operoimaan cossun jousien ja alatukivarsien kanssa.<br><br>
<br>eipä tarvii ottaa muuta irti kun apurungosta 3 ulointa pulttia ja iskari (alapää),ja painaa tukivartta tarpeeks alas jotta jousen saa pujotettua sinne..helppoa kun mikä.. <br>
<br><br>Tuo hiukan ihmetyttää.<br>Apurungossa on kaksi pienempää (rungossa) ja yksi iso pultti joka menee läpi ison puslan. Apurunko ei putoa jos ei lisäksi irrota vaihdelaatikon kumityynyn pultteja.<br><br>Lisäksi pitäis irrottaa alatukivarren pultit jotta jousi vapautuisi. Olenkohan jotain nyt käsittäny väärin?<br><br>Alatukivarressa on ulompi ja sisempi pultti joissa puslat.<br>Nuo kolme pulttia pitää avata jotta jouseen pääsisi käsiksi sitä kautta.<br>Ei ole tullu tosiaan noinpäin kokeiltua.<br>Käsittääkseni edelleen kallistuksenvakaajan ns koiranluu ja jarruletku rajottaa sitä että tukivarsi tulisi riittävän alas. Entä antaako vetonivel tarpeeksi liikkumavaraa?<br>Se voikin olla temppu ja sen tekeminen kun alat sovittaa alatukivartta ja apurunkoa uuden jousen kanssa kohdalleen kun siinä saa hieman äheltää ilman että jousikuorma on haittana.<br>Käykääs kattoo kuvat puslien vaihdosta niin selviää.<br>http://www.cosworthrsclub.com/viritys5. ... tukivarren pultit lähtee kohtuuhelposti irti mutta apurungon pultti voi olla pahasti ruostunut ja voi olla aika hankala. Varsinkin jos se neliömutteri pääsee pyörähtämään siellä palkin sisällä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Elokuu 24. 17:08:55 2003

Ajoneuvo kirjoitti:<br>Itse olen lähiaikoina pariinkin kertaan joutunu operoimaan cossun jousien ja alatukivarsien kanssa.<br><br>
<br>eipä tarvii ottaa muuta irti kun apurungosta 3 ulointa pulttia ja iskari (alapää),ja painaa tukivartta tarpeeks alas jotta jousen saa pujotettua sinne..helppoa kun mikä.. <br>
<br><br>Tuo hiukan ihmetyttää.<br>Apurungossa on kaksi pienempää (rungossa) ja yksi iso pultti joka menee läpi ison puslan. Apurunko ei putoa jos ei lisäksi irrota vaihdelaatikon kumityynyn pultteja.<br><br>Lisäksi pitäis irrottaa alatukivarren pultit jotta jousi vapautuisi. Olenkohan jotain nyt käsittäny väärin?<br><br>Alatukivarressa on ulompi ja sisempi pultti joissa puslat.<br>Nuo kolme pulttia pitää avata jotta jouseen pääsisi käsiksi sitä kautta.<br>Ei ole tullu tosiaan noinpäin kokeiltua.<br>Käsittääkseni edelleen kallistuksenvakaajan ns koiranluu ja jarruletku rajottaa sitä että tukivarsi tulisi riittävän alas. Entä antaako vetonivel tarpeeksi liikkumavaraa?<br>Se voikin olla temppu ja sen tekeminen kun alat sovittaa alatukivartta ja apurunkoa uuden jousen kanssa kohdalleen kun siinä saa hieman äheltää ilman että jousikuorma on haittana.<br>Käykääs kattoo kuvat puslien vaihdosta niin selviää.<br>http://www.cosworthrsclub.com/viritys5. ... tukivarren pultit lähtee kohtuuhelposti irti mutta apurungon pultti voi olla pahasti ruostunut ja voi olla aika hankala. Varsinkin jos se neliömutteri pääsee pyörähtämään siellä palkin sisällä.<br>
<br><br>saa mun puolesta ihmetyttää mut itte vaihdoin jouset ja iskarit viime v-loppuna omaan sierraan kyseisellä tavalla..se on ainaki mun mielestä helpoin tapa vaihtaa jouset sierraan,mutta mielipiteitä on monia.. ::)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vieras
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Elokuu 24. 18:11:38 2003

Sierraan vai cossusierraan, on nimittäin eroa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Elokuu 24. 23:14:18 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13699;start=25#103944 date=1061737898]<br>Sierraan vai cossusierraan, on nimittäin eroa.<br>[/quote]<br>ihan normi sierraan..mun käsityksen mukaan jousien vaihto cosaan ei pitäisi olla mitenkään hirveen iso rojekti,mutta korjatkaa jos olen väärässä..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja magelius » Ma Elokuu 25. 0:15:38 2003

ei se ole iso homma ku sen vaa hallitsee. Ite vaihoin sierraan etupään iskarit, jouset,puslat ja alatukivarret 5h:ssa. Takapään iskarit ja jouset oli kans jotain 5h..<br>Pulttipyssy kannattaa olla noissa hommissa, helpottaa kummasti! Ja tietenki jousipuristimet ;)

Vieras
Ylläpitäjä

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Elokuu 25. 6:48:08 2003

[quote author=jesus48 link=board=2;threadid=13699;start=25#103995 date=1061756058]
[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13699;start=25#103944 date=1061737898]
Sierraan vai cossusierraan, on nimittäin eroa.
[/quote]
ihan normi sierraan..mun käsityksen mukaan jousien vaihto cosaan ei pitäisi olla mitenkään hirveen iso rojekti,mutta korjatkaa jos olen väärässä..
[/quote]

Korjaan. Olet väärässä. Normisierrassa ja cossussa on eroa.
Nimenomaan jarruletku, vetonivel ja kallistuksenvakaajan koiranluut tekee hommasta vaikeemman.

Vetonivel ei anna tarpeeksi myöten jotta saisi alatukivartta tarpeeksi alas jousen irrottamista varten. Sama juttu vakaajan ja jarruletkun kanssa.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Elokuu 25. 10:49:30 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13699;start=25#104022 date=1061783288]<br>[quote author=jesus48 link=board=2;threadid=13699;start=25#103995 date=1061756058]<br>[quote author=ckolli link=board=2;threadid=13699;start=25#103944 date=1061737898]<br>Sierraan vai cossusierraan, on nimittäin eroa.<br>[/quote]<br>ihan normi sierraan..mun käsityksen mukaan jousien vaihto cosaan ei pitäisi olla mitenkään hirveen iso rojekti,mutta korjatkaa jos olen väärässä..<br>[/quote]<br><br>Korjaan. Olet väärässä. Normisierrassa ja cossussa on eroa.<br>Nimenomaan jarruletku, vetonivel ja kallistuksenvakaajan koiranluut tekee hommasta vaikeemman.<br><br>Vetonivel ei anna tarpeeksi myöten jotta saisi alatukivartta tarpeeksi alas jousen irrottamista varten. Sama juttu vakaajan ja jarruletkun kanssa.<br>[/quote]<br>no nii..nyt opittiin taas jotaan uutta!kiitos ckolli..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re:COSSUN JOUSET

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Pe Elokuu 29. 18:24:53 2003

No tästähän syntyi aikamoinen keskustelu! :) Kiitokset vaan kaikille vastanneille ja vihjeistä, jouset on jo ostettu ja olisi tarkoitus vaihtaa ne ensi viikon aikana. Samalla täytyy vaihtaa molempien vetareiden nivelten suojakumit kun näköjään yksi on jo menossa rikki eikä ne loput kolmekaan ole missään uudenveroisessa kunnossa. Mutta kumien vaihtohan on tämmösen operaation yhteydessä helppoa kun muutenkin täytyy ryömiä sinne auton alle.... Vetarit vaan irti ja pöydälle ja putsaus, uudet rasvat ja kumit ja eikun kiinni ja kahville! 8) <br><br>Viikonloppua kaikille!
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

Vastaa Viestiin