Tästä se lähtee...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Tästä se lähtee...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Helmikuu 20. 19:03:01 2004

Tilasinpa tuossa vanhakoppaan wc-palkin ja välikoppaan hydr.kässärin 8) Pedalboxin ostin jo aiemmin samalta tyypiltä...muillekkin osia etsiville tiedoksi että aika halvalla löytyy kilpaosia Noormarkusta,siellä on vissiin joku ralliautojen purkaamo kun osia on vaikka mihin lähtöön ja koko ajan tulee uusia autoja purkuun... :?: :?:
Ilmoituksia löytyy ralli.netistä
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

zakspeed
Viestit: 526
Liittynyt: La Joulukuu 28. 20:23:39 2002
Paikkakunta: Paltamo

Viesti Kirjoittaja zakspeed » Pe Helmikuu 20. 20:22:23 2004

Joo kävin kesällä ihan paikan päällä kun piti hakee yks kisa motti sieltä. Siltä kaverilta ainakin löytyy palikkaa ja joka merkkiin.
Opel Omega 3000 24V | Opel Ascona | BMW M3 R/F

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Pe Helmikuu 20. 21:23:52 2004

mitäs ne sanoo katsastus asemalla tosta pedalboxista.
saako katsastettua pelkästään kadulle.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Pe Helmikuu 20. 21:35:52 2004

Sammy kirjoitti:mitäs ne sanoo katsastus asemalla tosta pedalboxista.
saako katsastettua pelkästään kadulle.
Eikös sen saanut,jos sitä ei pysty sääteleen ajon aikana...ja jarrujenhan pitää olla etupainoiset kadulla.. :?:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Pe Helmikuu 20. 22:01:28 2004

Niin ja jossen ihan päin seiniä muistele niin hydraulisen käsijarrun rinnalla pitää olla ihan normaali mekaaninen käsijarru rinnalla...siis kadulla.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Helmikuu 21. 1:17:36 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Niin ja jossen ihan päin seiniä muistele niin hydraulisen käsijarrun rinnalla pitää olla ihan normaali mekaaninen käsijarru rinnalla...siis kadulla.
seisontajarrun pitää olla mekaaninen.

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » La Helmikuu 21. 1:25:13 2004

Hectori kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:Niin ja jossen ihan päin seiniä muistele niin hydraulisen käsijarrun rinnalla pitää olla ihan normaali mekaaninen käsijarru rinnalla...siis kadulla.
seisontajarrun pitää olla mekaaninen.

Aivan niin...mutta saa siellä se hydraulinenkin olla. :)
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » La Helmikuu 21. 8:52:12 2004

Täällä olis kuva, helppo homma valkoihoselle
RapajuoppoPutkiMies*469*

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 21. 8:54:53 2004

Kertokaas tämmöselle ralliautoista mitään ymmärtämättömälle, mitä etua voiman pehmeämmän välittämisen lisäksi on hydraulisesta käsijarrusta?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Helmikuu 21. 9:29:12 2004

ukormi kirjoitti:Kertokaas tämmöselle ralliautoista mitään ymmärtämättömälle, mitä etua voiman pehmeämmän välittämisen lisäksi on hydraulisesta käsijarrusta?
Noh,mun mielestä helpompi käyttää tiukoissa mutkissa,tehokkaampi ja onhan se luotettavampi,ei tarvi pelätä että vaijerit on jäätyny...Mullakin tahtoo tuo vakiovaijeri kässäri jäätyä,varsinkin keväällä kun rata vähän sulaa ja nousee vettä siihen pintaan.Siitä kun ajaa ja vesi pärskyy vaijereihin ja vipuihin niin se jähmettyy siihen sitte... :x

Tosi ralli äijät osaa varmaan selittää parempia syitäki... :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Helmikuu 21. 10:18:07 2004

Ja voihan sen mekaanisen vivustokin tosiaan jäädä jumiin. Hankalampi juttu jos tekee sen kovassa vauhdissa kun pitää saada hetkeksi takapyöriä seis.

Mutta siviiliautoon ei taida saada tuosta juurikaan hyötyä :P
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Helmikuu 21. 20:39:03 2004

Pysyy paremmin marketin parkkiruudussa... :?: :lol: :lol:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » La Helmikuu 21. 23:43:21 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti: Aivan niin...mutta saa siellä se hydraulinenkin olla. :)
saa toki. ja vaikka joka renkaalle omansa, kunhan se jota seisontajarruksi leimamiehelle mainitset on mekaaninen ja vaikuttaa kahteen pyörään(tai sai kai olla kai kaikkiinkin).

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Su Helmikuu 22. 2:08:41 2004

kannatoiskhan laitaa ns. vanhanmallin kaaret mk1 katu escoon ku sais melkei ilmatteeks.

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Su Helmikuu 22. 10:58:22 2004

Sammy kirjoitti:kannatoiskhan laitaa ns. vanhanmallin kaaret mk1 katu escoon ku sais melkei ilmatteeks.
No miks ei, kyllähän ne katuautossa asiansa ajaa. Pari viikkoo sitten tuli Hewisetiltä kaaret välikoppaan, 417€ sis. rahti ja 3 metriä ylimääräistä putkea.
Pirun hyvin näytti passaavan kun vähän mallailin, ei jää turhia rakoja vaan putket menee kiinni autossa. sivupääkaaret (mikä lie oikea nimitys) oli myös tuota samaa paksumpaa putkea kuten pääkaaressa.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Su Helmikuu 22. 11:12:22 2004

Minä en ainakaan käytä rallissa käppäriä, mutta vasemman jalan jarrutustekniikalla takapainoisilla jarruilla autoa on helppo ohjailla,takatuuppariakin. :wink:
Minäkö, en se ollut minä.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Helmikuu 22. 13:58:14 2004

RS 78 kirjoitti:Minä en ainakaan käytä rallissa käppäriä, mutta vasemman jalan jarrutustekniikalla takapainoisilla jarruilla autoa on helppo ohjailla,takatuuppariakin. :wink:
Ja tuo saadaan aikaan pedalboxilla... :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Helmikuu 23. 8:30:24 2004

Niin kuin muutenkin kilpa-auton säätämisessä, ei yhtä ja oikeaa jarru balanssia tai ajotyyliä ei ole. Kaikki säätää oman ajotyylin mukaan. Ja mistä kello tykkää. :wink: :wink:
Jäsen 488

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Helmikuu 23. 10:04:10 2004

Vinkiksi.
Kannattaa tarkistaa tarkkaan mitä ostaa Noormarkun mieheltä, itselleni ja todella monelle muille on tarjottu täysin väärää tavaraa kuin on sovittu.
Joten postinkautta ei kannata mitään sieltä hankkia.
#6
Escort -75

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Helmikuu 23. 16:25:48 2004

On hyvä kevät ilma joten innostuin taas värkkäämään ton välikopan kanssa.
Hyvin lähti käymään mutta sitten kun sammutin ja yritin taas niin ei millään..ja taas ilmeni sitä samaa ongelmaa eli startti jauhoi viiveellä vaikka nappi ylhäällä...startin solenodi alkaa olemaan loppu?Koputtelin starttia ja solenoidia ja kokeilin johdot mutta ei...

sain katottua perän välityksen,n. 4.2 - 4.3...
Onko tuota välitystä ollut farmari taunuksissa? :?:

jarrut osoittautuvat aivan liian takapainoisiksi(8" rumpujarruilla.. :!: ) joten nyt alkaa kova rallatus pihalla että saadaan vähän jarrutus voimaa etupyörillekkin... :wink:
kuhan se nyt starttais vielä :roll: :wink:

edit:ei prkl meinannu lähtä hörisemään :evil: sitten vasta kun isäntä tuli ja säikäytti escon,eli transportterista enemmän virtaa...ens viikonloppuna lentää tuo ikäkulu akku he****tiin...jarrut sain säädettyä ja eron huomasi selvästi,jarrutusmatka lyheni reippaasti... :P

Miten se on tuon vällärin kans,onko ollut tanikoissa..? :?:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Helmikuu 24. 16:13:47 2004

kävinpä just noormarkun mieheltä ostamassa rs kardaanin. hyvässä kunnossa näyttäs olevan. on se hieno tietää että näin lähellä asustelee tuommoinenkin mies, jos sieltä sais isot etutolpatkin hommattua tässä kevään aikana... :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Vastaa Viestiin