Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » To Marraskuu 6. 14:03:27 2003

Soitin juuri äsken AKE:n ja tiedustelin seuraavaa asiaa<br><br>Oma escortti on 1.6 kenttiläisellä<br><br>Tarkoitus on laittaa siihen sierrasta 1.6 OHC moottori jonka valmistajan ilmoittama teho on 75hv<br>Tällöin autoon voi ahtimella laittaa 9hv lisää niin että teho säilyy alle 85hv joka on 1.6 escortin teho<br>Tällöin ei tarvitse asentaa autoon 2.0 mallin remmeleitä jollain prosentit nousee taas huikeasti.<br>Tällä vältetään tämä ikävä ongelma prosenteista jos autoa on muuten muutettu<br>Tälle projektille AKE näytti vihreää valoa. Joten ei välttämättä kannata rupea rakentamaan viritettyä kenttiläistä vaan laittaa mielummin ohc turbo<br><br>PS. Suljetulla alueella voi tietty käyttää 0.1 bar enemmän ahtoja jottaa saadaan moottorista 86hv ;)<br>
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Cleveland » To Marraskuu 6. 16:33:14 2003

??? No hä? Saathan sä ottaa 1.6 kenttiläisen jarruilla yms sen 84-86hv (vuosimallista riippuen) ja siihen +25%tehoa. eikö? Ja onhan mk2 mexicossa 1.6OHC ja 93hv. Eli sun on näytettävä toteen et se on tosiaan sierran nuhanen 1.6OHC jossa se 75hv...

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » To Marraskuu 6. 17:04:48 2003

Lueppas toi vielä kerran läpi ajatuksella
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Hena » To Marraskuu 6. 18:50:47 2003

[quote author=Cleveland link=board=8;threadid=16403;start=0#123284 date=1068129194]<br> ??? No hä? Saathan sä ottaa 1.6 kenttiläisen jarruilla yms sen 84-86hv (vuosimallista riippuen) ja siihen +25%tehoa. eikö? Ja onhan mk2 mexicossa 1.6OHC ja 93hv. Eli sun on näytettävä toteen et se on tosiaan sierran nuhanen 1.6OHC jossa se 75hv...<br>[/quote]<br><br>25% lasketaan vasta mallisarjan tehokkaimmasta.. ;)
Toyota Supra TT

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Cleveland » To Marraskuu 6. 19:09:47 2003

No joo toi malli sarjan tehokkain voi, tai on.... ::) Mut koneeestahan tulee se 12% ainakin. Vai onko sulla siitä kentista jo se 12%? Ei mun mielestä vaan oo kauhee vaiva niitä 9" rumpuja vaihtaa...

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Marraskuu 6. 20:37:27 2003

Ensinnäkin se prosenttiluku, mitä auton teho saa lisääntyä on 20%. Toisekseen, on täysin konttorikohtaista, miten tuohon suhtaudutaan. Siis toiset konttorit tulkitsevat lain siten, että autoa saa virittää alkuperäinen teho+20%, toiset taas siten, että mallisarjan tehokkain+20%.<br><br>Moottorin vaihto<br><br>1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen. <br><br>2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin: <br><br>a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna; <br><br>b) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia; <br><br>c) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; <br><br>d) autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus; <br><br>e) moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys; <br><br>f) jos autoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin tehosta tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys; <br><br>g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti; <br><br>Moottorin muuttaminen<br><br>1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %. <br><br>2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. <br><br>3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa. <br><br>4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. <br><br>
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » To Marraskuu 6. 22:55:12 2003

[quote author=Cleveland link=board=8;threadid=16403;start=0#123354 date=1068138587]<br>No joo toi malli sarjan tehokkain voi, tai on.... ::) Mut koneeestahan tulee se 12% ainakin. Vai onko sulla siitä kentista jo se 12%? Ei mun mielestä vaan oo kauhee vaiva niitä 9" rumpuja vaihtaa... <br>[/quote]<br>Mitähän sä ajat takaa?
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Marraskuu 7. 0:26:25 2003

kyse ei ole tehokkaimmasta moottorista vaan vertailu moottorista mikä voi olla mikä tahansa mallisarjaan kuuluva moottori. yleensä tehokkainta käytetään.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Pe Marraskuu 7. 8:27:53 2003

[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#123490 date=1068157585]<br>kyse ei ole tehokkaimmasta moottorista vaan vertailu moottorista mikä voi olla mikä tahansa mallisarjaan kuuluva moottori. yleensä tehokkainta käytetään.<br>[/quote]<br><br>Noniin nyt aletaan olla jyvällä<br><br>Siis ideana on että miksi laittaa jotain viriteyä 1.6 kenttiläistä jos ei halua muuttaa 2.0 mallia vastaabvaksi kun samalla rahalla saa laitettua 1.6 OHC turbon<br><br>Ja tuo 20% lisää tehoa tarkoittaa AINOASTAAN mallisarjan tehoikaimmasta mallista!
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Marraskuu 7. 9:27:33 2003

ja ei mee muita prosentteja kun se koneen 12% ;)
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Marraskuu 7. 9:30:32 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123526 date=1068186473]<br>[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#123490 date=1068157585]<br>kyse ei ole tehokkaimmasta moottorista vaan vertailu moottorista mikä voi olla mikä tahansa mallisarjaan kuuluva moottori. yleensä tehokkainta käytetään.<br>[/quote]<br><br>Noniin nyt aletaan olla jyvällä<br><br>Siis ideana on että miksi laittaa jotain viriteyä 1.6 kenttiläistä jos ei halua muuttaa 2.0 mallia vastaabvaksi kun samalla rahalla saa laitettua 1.6 OHC turbon<br><br>Ja tuo 20% lisää tehoa tarkoittaa AINOASTAAN mallisarjan tehoikaimmasta mallista!<br>[/quote]<br><br>Vielä kerran. Eli jos vertailumoottorina on mallisarjan tehokkain, niin silloin jarru- ja alustavaatimukset ovat samat kuin tässä mallissa. Jos vertailumoottorina karvalakkimalli, niin alustan pitää olla kuten tässä.<br><br>Jos 1.1 turbolla, niin se voi olla eturumpujarruilla. Mutta melkoisen varmaa on, että muutoskatsastus ei ole ihan läpihuutojuttu vaikka olisi minkälainen dynolappu.<br><br>Tämän idean pointti lienee, että piikkitehosta viis, kunhan keskimääräinen teho 1000-6000rpm olisi mahdollisimman korkea, siten ettei piikkiteho ylitä sallittua. Tällaista minä suunnittelen Riesaan joskus tekeväni, eli XR4 vertailumallina, ei kossu. Koneena on ??? en tiedä vielä.

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Marraskuu 7. 10:13:49 2003

Sen ne voivat tehdä että blommaavat ahtopaineen säädön kun penkityspapereiden kanssa konttorille mennään.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Marraskuu 7. 11:22:22 2003

Ahtopaine merkitään jarrulappuun ja konttorilla se merkitään otteeseen.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

popo99
Viestit: 59
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 14:10:08 2003
Paikkakunta: Salo

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja popo99 » Pe Marraskuu 7. 12:32:48 2003

Yhellä tutulla jonkin aikaa sit rakennetussa fiudessa blommasvat melkein kaikki "ylimääräset osat" , oli veemäinen katsastus setä >:(
Ahistaa ahistaa

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Pe Marraskuu 7. 12:42:47 2003

Tuommosessa tilanteessa vaihetaan katsastusasemalla jostä löytyy inssi jolla on maalaisjärki tallella
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Pe Marraskuu 7. 12:43:47 2003

[quote author=ckolli link=board=8;threadid=16403;start=0#123544 date=1068192829]<br>Sen ne voivat tehdä että blommaavat ahtopaineen säädön kun penkityspapereiden kanssa konttorille mennään.<br>[/quote]<br><br>Tämä on hiukan 2 piippunen juttu
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Marraskuu 7. 13:10:57 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123526 date=1068186473]<br><br>Ja tuo 20% lisää tehoa tarkoittaa AINOASTAAN mallisarjan tehoikaimmasta mallista!<br>[/quote]<br>Kuten sanottua, asia ei ole noin yksinkertainen. Useat konttorit hyväksyvät +20%-säännön vertailluksi myös mallisarjan muihin malleihin.<br><br>
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Pe Marraskuu 7. 15:51:20 2003

Saattaa hyväksyä mutta kirjoitinkin tuossa miten asia on laillisesti ja miten siitä ei tule mitää jälkiseuraamuksia.<br><br>
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Marraskuu 9. 16:26:04 2003

Mitä tarkoittaa "blommaaminen" ? :-[
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Marraskuu 9. 21:04:44 2003

[quote author=Stefa link=board=8;threadid=16403;start=0#124087 date=1068387964]<br>Mitä tarkoittaa "blommaaminen" ? :-[<br>[/quote]<br><br>Joskohan tarkottas sinetöintiä<br>

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 9. 22:56:53 2003

[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123655 date=1068213080]<br>Saattaa hyväksyä mutta kirjoitinkin tuossa miten asia on laillisesti ja miten siitä ei tule mitää jälkiseuraamuksia.<br><br><br>[/quote]<br>Asia on laillisesti niin, kuin tuossa yläpuolella olevassa lakitekstissä lukee. Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Su Marraskuu 9. 23:59:08 2003

<br><br>
<br> Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.<br>
<br>...ja sehän tässä juuri eniten on hanurista.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 10. 0:25:19 2003

siis on olemassa niin erillaisia tulkintoja näistä säännöksistä, että asiasta pitäisi nostaa meteli. koska tosiasia on se että jos ajat laittomalla autolla niin ajat laittomalla autolla. se että leimamies on auton vuosi/muutos katsastuksessa hyväksynyt ei tee autosta laillista, jos asioita ei ole tehty asianmukaisesti. esim, jos sulla on autossa turbo ja sitä ei ole merkattu niin silloin auto on laiton! sama pätee KAIKESSA autoon muutetussa. lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br><br>Se kuinka törkeistä rikkeistä on kysymys on täysin eri asia. se että ajat laittomalla autolla pitää sisällään omanlaisia riskejä, jotka pitäisi tiedostaa vaikka lakia aikoo rikkoakin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Marraskuu 10. 8:16:15 2003

[quote author=Jallu link=board=8;threadid=16403;start=0#124199 date=1068411413]<br>[quote author=Joni_R link=board=8;threadid=16403;start=0#123655 date=1068213080]<br>Saattaa hyväksyä mutta kirjoitinkin tuossa miten asia on laillisesti ja miten siitä ei tule mitää jälkiseuraamuksia.<br><br><br>[/quote]<br>Asia on laillisesti niin, kuin tuossa yläpuolella olevassa lakitekstissä lukee. Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.<br>[/quote]<br><br>Silloin kun selkeesti on olemassa lakiteksti ei yksittäinen katsastusmies saa tehdä omia tulkintojaan. Jos tekee niin eikun valitus joka menee läpi jos kaara on muuten lain puitteissa katukelpoinen.

Samil
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Samil » Ma Marraskuu 10. 9:59:46 2003

[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#124225 date=1068416719]<br>lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br>[/quote]<br><br>Ei kai tuo sentään ole totta ? Mitä siinä pitäisi muutoskatsastaa ?

Samil
Ylläpitäjä

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Samil » Ma Marraskuu 10. 10:02:39 2003

[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#124225 date=1068416719]<br>lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br>[/quote]<br><br>Ei kai tuo sentään ole totta ? Mitä siinä pitäisi muutoskatsastaa ?

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ma Marraskuu 10. 10:02:57 2003

Laki on laki<br><br>Ja loppupeleissä autolija on aina rikollinen ja kriminaali ja ties mikä hulttio
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 10. 10:07:57 2003

[quote author=Samil link=board=8;threadid=16403;start=25#124267 date=1068451359]<br>[quote author=Hectori link=board=8;threadid=16403;start=0#124225 date=1068416719]<br>lain mukaan esimerkiksi moottorin vaihtaminen toiseen täysin samanlaiseen ilman muutoskatsastusta on laitonta.<br>[/quote]<br><br>Ei kai tuo sentään ole totta ? Mitä siinä pitäisi muutoskatsastaa ?<br>[/quote] no merkitä ne saatanan prosentit otteeseen.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Tiedoksi: Escort MK2 1.6 OHC Turbo

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 10. 22:32:11 2003

ckolli kirjoitti:<br>Asia on laillisesti niin, kuin tuossa yläpuolella olevassa lakitekstissä lukee. Lakia joka konttori tulkitsee eri tavalla ja mitään absoluuttista totuutta ei ole.<br>
<br><br>Silloin kun selkeesti on olemassa lakiteksti ei yksittäinen katsastusmies saa tehdä omia tulkintojaan. Jos tekee niin eikun valitus joka menee läpi jos kaara on muuten lain puitteissa katukelpoinen.<br>
<br><br>joo juuri näin. tossahan on vain sellainen ongelma että tuo lakiteksti on niin suppeasi ja huonosti kirjoitettu että noi tulkinnanvaraisuudet tuottaa ongelmia.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin