ankka

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

ankka

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Pe Lokakuu 31. 11:05:00 2003

http://www.anglia105e.co.uk/pages/mycar/mycar.asp<br>ei taitais olla suomessa mahdollista mutta siisti paketti kummiski.
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Lokakuu 31. 11:21:00 2003

asiallisen näköistä :)<br>onko kuvissa käytetty kytkinkoppa jostain vakio foordista vai uustuotantoa?<br>

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Markus » Pe Lokakuu 31. 12:42:34 2003

http://www.anglia105e.co.uk/pages/galle ... asp<br><br> Namu!! Olisi kiva kokeilla kuinka moisella maisema vaihtuu...

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja _pexi » Pe Lokakuu 31. 12:51:22 2003

hiukka hianon näköne toi sinine kossun koneella... ;)
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja potsi » Pe Lokakuu 31. 13:00:35 2003

[quote author=Brenda link=board=8;threadid=16179;start=0#121453 date=1067592060]
asiallisen näköistä :)
onko kuvissa käytetty kytkinkoppa jostain vakio foordista vai uustuotantoa?

[/quote]

[mutu]Taitaa olla uustuotantoo, koska kytkinkopan kiinnityksen jako ei ole perinteistä foordia. Mutta toisesta päästä löytyy type 9 sopivajako. Siistiä valua näyttisi olevan[/mutu]

Hieno projekti, Vaikka Escortin sammakkolevikkeet ehkä vähän tökki. Mutta ei pahasti.
Jäsen 488

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Lokakuu 31. 13:43:41 2003

paljo tollanen ankka painaa?<br>vähemmän varmaan ku 800kg ;D voi olla tehopaino-suhde jo aika kohdallaan jollain pirteellä 1.6litrasella kentilläkin :D
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja potsi » Pe Lokakuu 31. 14:29:32 2003

Kyseinen yksilö orginaalina 740kg. Ja siinä rakentaja koittaa pysyä pienistä teknisistä muutoksista huolimatta. :)
Jäsen 488

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 15:43:31 2003

Eikös noita koppia joku tee UK:ssa ?<br><br>tunteeko kukaan tota konetta, eroaako startin paikka Zetecista yms ?

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Lokakuu 31. 17:31:31 2003

minun käsitys on että duratec käy takavetolootaan kuten zetec, eli sama kiinnitys jako. onko tuo koppa sitten startin ja/tai kytkimentyösylinterin vuoksi ???<br>onko tuo kuvan työsylinteri kaikissa uusissa mondeoissa?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 21:07:10 2003

Tossahan näkyyn hyvin toi sivusta kiinni ruuvattavan startin paikka, eikös zetecissä vielä tuu startti kytkinkoppaan kii.<br>Pitää vissiin ryömiä fucuksen alle kattoon.<br><br>erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.<br>eix kellään oo mällättyä uudenkarheaa mondeota,<br>jossa on nokkaketju, ei hinna.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 21:39:28 2003

Kytkinkoppa on Racelinen tekemä, 245 puntaa<br>http://www.raceline.co.uk/duratecbell.htm

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Lokakuu 31. 22:39:22 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121689 date=1067627230]<br>erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.<br>[/quote]<br>ainakin racelinen sivuilla kaupattiin takavetomuutoksiin zetec tyyppistä vesi putkistoa ja oli maininta kannen takareunasta.<br><br>löytyi tollanen foorumi<br>http://www.duratecperformance.co.uk/for ... <br>siellä on asennuksia, mutta en saanut kuvia näkymään, onkohan mun selaimessa jotain vikaa...

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Lokakuu 31. 22:50:28 2003

Joo,on katottu läpi; <br>kyllä kaikki kuvat näkyi.<br><br>mazdassa on sama kone 2.3 litrasena, 166 hp.<br>Mondeossa 1.8 suoraruisku, oliko 135 hp<br>

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja northwest » La Marraskuu 1. 9:09:22 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121689 date=1067627230]<br>Tossahan näkyyn hyvin toi sivusta kiinni ruuvattavan startin paikka, eikös zetecissä vielä tuu startti kytkinkoppaan kii.<br>Pitää vissiin ryömiä fucuksen alle kattoon.<br><br>erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.<br>eix kellään oo mällättyä uudenkarheaa mondeota,<br>jossa on nokkaketju, ei hinna.<br>[/quote]<br>Itse ratkaisin ko. ongelman omassa härvelissä(CVH takavetona) tekemällä kannen takapäähän teräslevystä laipan johon sijoitin termostaatin ja hitsasin ns.tuubikäyristä 180 asteisen mutkan ja putken joka tulee pakosarjan alta lohkon vieressä koneen eteen.Alunperin piti tehdä kansi sierraversion CVH:sta koska siinä on vedentulo imusarjan puolella kannen takaosassa,mutta se on sillä sydämenmuotoisella palotilalla.-siitä on tarkoitus tehdä joskus ehkä mahdollisesti sellainen "kyläsepän hipo-kansi" johon tehdään uudet imukanavat alumiiniputkesta sorvaamalla ja hitsaamalla,tällöin ne saadaan mahdollisimman suoriksi ja suunnattua yläviistoon ihan venttiilikopan reunaan...<br>-tämä siis joskus ::)-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja TAp » La Marraskuu 1. 21:22:24 2003

Niinpä, vanhakoppa escossa on tuliseinä aika lähellä,<br>ja ainakin zetecissä kansi menee takaa reilusti lohkon yli, eli siis kytkinkopan päälle.<br>Ei jää paljoa tilaa vesi-otoille

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Marraskuu 2. 1:47:56 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121968 date=1067714544]<br>Niinpä, vanhakoppa escossa on tuliseinä aika lähellä,<br>ja ainakin zetecissä kansi menee takaa reilusti lohkon yli, eli siis kytkinkopan päälle.<br>Ei jää paljoa tilaa vesi-otoille<br>[/quote]<br>olikohan aikoinaan jossain ford heritagessa juttu zetec asennuksesta. jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla ja kytkinkopan/vaihteiston väliin asennettiin tuuman koroke. joten loota pysyi paikoillaan, mutta kone siirtyi tuuman eteenpäin eikä koria tarvinnut turmella. zetec on lyhempi kuin kentti, joten siirrosta ei ole haittaa. joku voi nyt luennoida painopisteistä ::)

_Tepsu_
Viestit: 1253
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 18:28:15 2001
Paikkakunta: Tampere

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja _Tepsu_ » Su Marraskuu 2. 10:17:10 2003

[quote author=tanari link=board=8;threadid=16179;start=0#121512 date=1067600621]<br>paljo tollanen ankka painaa?<br>vähemmän varmaan ku 800kg ;D voi olla tehopaino-suhde jo aika kohdallaan jollain pirteellä 1.6litrasella kentilläkin :D<br>[/quote]<br><br><br>Joo kyllä kulkee varmasti tolla koneella. Kotiseuduillani oli aikoinaan Ankka 1.3 Stockman turbo sierran tekniikalla meni kun pieni eläin.
MERCEDES BENZ 250D

Ford still ûberautomobile

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Marraskuu 3. 8:07:42 2003

[quote author=Brenda link=board=8;threadid=16179;start=0#121586 date=1067614291]<br>minun käsitys on että duratec käy takavetolootaan kuten zetec, eli sama kiinnitys jako. onko tuo koppa sitten startin ja/tai kytkimentyösylinterin vuoksi ???<br>onko tuo kuvan työsylinteri kaikissa uusissa mondeoissa?<br>[/quote]<br><br>Tältä sivulta poimittu<br><br>"NOTES: The Ford / Mazda Duratec HE engine does not use the common ford bell housing pattern an adapter plate or a new bell housing is required."<br><br>Vai ymmärsinkö väärin? Minä ku osa vaan spinglisiä. ;D
Jäsen 488

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Marraskuu 3. 8:22:37 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#121689 date=1067627230]
erityisesti minua kiinnostaa mistä kannen vedet tulee ulos, zetecin takaotto on ollu esteenä ajatukselle laittaa ko.konetta vanhakoppaan.
[/quote]

kuvia

Näyttäisi olevan samanlailla kun Zetecissä. Ja samanlaista muutos sarjaa saa tolle jäähdytysvedelle kuin Zetekkiin. Onkohan toi hukkapuolan alla oleva valuosa pulteilla kiinni? Kyllä on.
Jäsen 488

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Marraskuu 3. 8:50:05 2003

"jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla "<br><br>Tämä on kai jonkun V6 koneen laatikko,<br>onkos niitä ollu Sierroissa, 2.8 caprit ei oo täällä kovin yleisiä.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 3. 9:06:28 2003

[quote author=potsi link=board=8;threadid=16179;start=0#122197 date=1067839662]<br>[quote author=Brenda link=board=8;threadid=16179;start=0#121586 date=1067614291]<br>minun käsitys on että duratec käy takavetolootaan kuten zetec, eli sama kiinnitys jako. onko tuo koppa sitten startin ja/tai kytkimentyösylinterin vuoksi ???<br>onko tuo kuvan työsylinteri kaikissa uusissa mondeoissa?<br>[/quote]<br><br>Tältä sivulta poimittu<br><br>"NOTES: The Ford / Mazda Duratec HE engine does not use the common ford bell housing pattern an adapter plate or a new bell housing is required."<br><br>Vai ymmärsinkö väärin? Minä ku osa vaan spinglisiä. ;D<br>[/quote]<br>no siinähän se sanotaan harvinaisen selvästi, että ei käy suoraan :(

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 3. 9:24:16 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#122206 date=1067842205]<br>"jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla "<br><br>Tämä on kai jonkun V6 koneen laatikko,<br>onkos niitä ollu Sierroissa, 2.8 caprit ei oo täällä kovin yleisiä.<br>[/quote]<br>tällä sivulla selitetään http://www.domsat.co.uk/pages/gearboxes.htm että v6 laatikot on type9 pitkällä akselilla ja 4-koneen type N on lyhyellä ???

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Marraskuu 3. 10:54:15 2003

[quote author=TAp link=board=8;threadid=16179;start=0#122206 date=1067842205]<br>"jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla "<br><br>Tämä on kai jonkun V6 koneen laatikko,<br>onkos niitä ollu Sierroissa, 2.8 caprit ei oo täällä kovin yleisiä.<br>[/quote]<br>Xr4i ja diesel on pitemmällä akselilla.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:ankka

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 3. 11:53:47 2003

<br>olikohan aikoinaan jossain ford heritagessa juttu zetec asennuksesta. jossa käytettiin type9 laatikkoa pitemmällä kytkinakselilla ja kytkinkopan/vaihteiston väliin asennettiin tuuman koroke. joten loota pysyi paikoillaan, mutta kone siirtyi tuuman eteenpäin eikä koria tarvinnut turmella. zetec on lyhempi kuin kentti, joten siirrosta ei ole haittaa. joku voi nyt luennoida painopisteistä ::)<br>
<br>classic fordissa se juttu oli.<br>tuolta löytyy skannattuna<br>http://www.classicrsfords.co.uk/zetec.htm

Vastaa Viestiin