Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Twin Cam
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Viesti
Kirjoittaja Twin Cam » Ke Huhtikuu 10. 22:30:27 2013
Mitenhän tuon asian laita on kun joskus muistelen kuulleeni ..., tuleeko koriin miten pahasti tuon World Cup palkin ja sen koneenkorvien kautta moottorin tärinät verrattuna vakiopalkkiin plus normi koneenkorvat. Käsittääkseni tuossa World Cup palkissa tiukemmat nuo koneenkorvat verrattuna vakioon .... Kyseessä kuitenkin katuharrastepeli ja paikkojakin jo kuljettajalla hampaissa jotka saisivat pysyä paikallaan vielä jatkossakin

Ajattelin ennakkoon kysellä jos katsastusmies heittäytyy hankalaksi tuon vakioetupalkin kanssa koneen vaihdossa, saahan siihen vakioon tietenkin ne vahvistuksetkin tehtyä kuten RS:n omassa palkissa on ... kertokaa mielipiteitä ja onko yleensä kelvannut vakiopalkki OHC:n kanssa ja autona tietenkin Escort Mk2

Jari Kaukonen
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 11. 14:29:38 2013
Vakiopalkki harvemmin kelvannut.
RS2 vakiopalkki, tai kopio, on suositeltavampi. WC täristää melkoisesti.

Toisaalta eipä mk1/2 enää muutenkaan ole mikään premium -luokan mukava kilometrinnielijä että haitanneeko lisätärinä/-melu mitään...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
esko
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja esko » To Huhtikuu 11. 18:52:31 2013
Kyllä se aika erilaista on kun on kumityynyt välissä. Ei se mahdottoman kova se meteli ole, eikä se värisytä autoa. Se on enemmänkin sellasta peltistä lähtevää kaikuvaa ääntä, vaikee selittää.
Viimeksi muokannut
esko, La Huhtikuu 20. 12:05:50 2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 11. 22:06:47 2013
Eskon innoittamana jatkoa; WC-puslia on yhtä montaa Shore -lukemaa kuin on valmistajiakin, lue paljon. Fordin omat aikoinaan olivat aika kovia

Pusla kun on alunperin ihan toisesta paikasta kilpaescortia napattu...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » To Huhtikuu 11. 22:58:59 2013
Vieläkö mistään saisi sitä jousipakan puslaa vakiokovuisena?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » Pe Huhtikuu 12. 19:50:28 2013
asiaa auttaa jos pidät vaihteiston kannattimen vakona -70 luvun mallina mielellään orkkis se on pehmeä, ja huolehdit siitä että pakoputkisto ns. joustaa riittävästi.
ilmeisti kaikki muut puslasi on vakiot kun kyselet.
omassa on kaikki puslat nyt ns. HD rally meininkiä myös ns. nopea ohjaus ja MK1 RS kilpa etuvakaaja tuenta on nyt HD. ohjaus tulee päivittymään alumiini pantoihin seuraavassa setupissa keräävät hyllyssä pölyä.
mutta nuo kaikki pikku räminät unohtuu kadulla kun Quife 5-speed kilpalaatikko alkaa laulamaan kauniisti ja lukkoperä ottaa voiman vastaan ja laittaa auton miellyttävään luisuun asfaltilla kun kauppa tai pankkiaisiat niin määrää.

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Huhtikuu 13. 11:40:47 2013
Déjà Vu... Neula hyppii taas?
Ei ole suositeltavaa jättää yhtään moottori-vaihteistopaketin kumia muita löysemmäksi, sopii arvata mikä antautuu kun voimat riepottelee.
Ääni/värinät välittyy koriin kovimman pisteen kautta, eli vaikka kiinnityksessä olisi 110 löysää ja 1 kpl ankarampaa kumia, vastaa mökätaso käytännössä kovimman mukaista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Twin Cam
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Viesti
Kirjoittaja Twin Cam » Su Huhtikuu 14. 13:26:41 2013
Aika hyvin täällä kommenttia tullutkin, kiitos siitä, täytyy miettiä tuota ja kokeilla paras kokonaisuus löytää, tarkoitus ei ole kuitenkaan kilpa-autoa kadulle tehdä niin jonkun verran tuo ajomukavuuskin vaikuttaa valintoihin ...

Jari Kaukonen
-
Fomococars
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 18. 21:32:32 2013
joo toi on vaan se helpotus vinkki noihin rytinöihin
itsellä lootan tuenta on HD rally
eli type-9 5-speed loota joka on 4 vaihteisen HD palkilla tuettu alkuperäisiin laatikon palkki kiinnikekohtiin alkuperäisillä pulteilla.
kerran oli aikaa niin tein tuohon väliin raudasta adapterin joka sisältää myös pudotuspala setupin kun jäivät tarpeetomiksi kun RS loota vaihtu tuohon quefiin on hauska laatikko tosi mahtava kadulla.
ihan vain siksi kun 5 vaihteisen palkki ei ulkonäkönsä vuoksi sopinut -69 mallin autoon ja oli hyvä 4 vaihteinen palkki valmiina.
-muutama sata irroitusta sovittamista leikkaamista poraamista hitsaamista loppuhionta ja maali. suosittelen.
siitäkin vois joskun laittaa fotoja sitten projektiosiossa vuonna x
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
Twin Cam
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Viesti
Kirjoittaja Twin Cam » To Huhtikuu 18. 23:21:19 2013
Kiitos, kaikki tuo vaihdelaatikkoonkin liittyvä kiinnostaa, koska saattaa laatikot Escortissa muuttua jonkun ajan päästä kunhan tuon moottoripuolen katsastushomman saa kuntoon

Jari Kaukonen