escort bilstein tolpat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
escort bilstein tolpat
onko tietoa kuinka paljon on eroa normi gr4 tolpalla ja gr4 tarmac spec tolpalla. kumpaa suosittelette matalaan asfaltti katu autoon ja millä iskarin specseillä. kiitos etukäteen.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: escort bilstein tolpat
hmm.
jos tekisin kadulle tai radalle asfaltti hauskan ajokin.
hankkisin caprin etutolpat niissähän oli navan korkeus eskon vastaavaan noin 1 tuuman alempana.
ja niihin duunaa ne säädettävät kierrepaketit kiinni ja pääsee hyödyntämään Gr.4 jousia.
alunavat+ normi laakeroitu yläpää. tietysti jos laittaa epäkesko alun jos saa renkaita edullisesti.
ja jos oikein hifistelis ostaisin rallyracesta jouset niillä on sellainen race malli joka on keveempi ja oisko suhteessa enemmän joustoa (voi joku myykin myydä mut nää ainaski). vaik asfaltti alusta ei jousta ainakaan mulla. mut se paino ero.
kandee muistaa että 190 lipsin jousella meno on viellä anopin kannalta ihan kohtuu kivaa.
tuosta keskustelupätkästä löytyy mun Mk1 RS:än osatietoo kokoonpano muuten ihan jees mut ihan kostoksi meinaan Watt sydemin laittaa. Tuota päivitystä ei oikein voi lopettaa alkaa nää uudet autot olla vakiona aika vikkeliä.
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... &start=100
jos tekisin kadulle tai radalle asfaltti hauskan ajokin.
hankkisin caprin etutolpat niissähän oli navan korkeus eskon vastaavaan noin 1 tuuman alempana.
ja niihin duunaa ne säädettävät kierrepaketit kiinni ja pääsee hyödyntämään Gr.4 jousia.
alunavat+ normi laakeroitu yläpää. tietysti jos laittaa epäkesko alun jos saa renkaita edullisesti.
ja jos oikein hifistelis ostaisin rallyracesta jouset niillä on sellainen race malli joka on keveempi ja oisko suhteessa enemmän joustoa (voi joku myykin myydä mut nää ainaski). vaik asfaltti alusta ei jousta ainakaan mulla. mut se paino ero.
kandee muistaa että 190 lipsin jousella meno on viellä anopin kannalta ihan kohtuu kivaa.
tuosta keskustelupätkästä löytyy mun Mk1 RS:än osatietoo kokoonpano muuten ihan jees mut ihan kostoksi meinaan Watt sydemin laittaa. Tuota päivitystä ei oikein voi lopettaa alkaa nää uudet autot olla vakiona aika vikkeliä.
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... &start=100
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: escort bilstein tolpat
Fomococars kirjoitti:hmm.
jos tekisin kadulle tai radalle asfaltti hauskan ajokin.
hankkisin caprin etutolpat niissähän oli navan korkeus eskon vastaavaan noin 1 tuuman alempana.
ja niihin duunaa ne säädettävät kierrepaketit kiinni ja pääsee hyödyntämään Gr.4 jousia.
alunavat+ normi laakeroitu yläpää. tietysti jos laittaa epäkesko alun jos saa renkaita edullisesti.
ja jos oikein hifistelis ostaisin rallyracesta jouset niillä on sellainen race malli joka on keveempi ja oisko suhteessa enemmän joustoa (voi joku myykin myydä mut nää ainaski). vaik asfaltti alusta ei jousta ainakaan mulla. mut se paino ero.
kandee muistaa että 190 lipsin jousella meno on viellä anopin kannalta ihan kohtuu kivaa.
tuosta keskustelupätkästä löytyy mun Mk1 RS:än osatietoo kokoonpano muuten ihan jees mut ihan kostoksi meinaan Watt sydemin laittaa. Tuota päivitystä ei oikein voi lopettaa alkaa nää uudet autot olla vakiona aika vikkeliä.
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... &start=100
noi hommat hallussa. mutta kyse olikin nyt Bilstein tolpista missä iskari "väärin päin" ja siitä kuinka paljon lyhyt tarmac spec tolppa pudottaa autoa
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Re: escort bilstein tolpat
netistä löytyy tuollainen tieto, noista voi jotain päätellä:
ja tolpan putki pitää lyhentää
bilsteinin lyhyen iskarin vaimennusarvot on 300/70The dimensions for the Bilstein 'Escort' strut inserts are as follows:
Long:
Open length - end to end - 605mm
Body length 320mm + 50mm top mounting stud
Rod length - 230 mm
Short:
Open length - end to end - 565mm
Body length 300mm + 50mm top mounting stud
Rod length - 205 mm
ja tolpan putki pitää lyhentää
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Re: escort bilstein tolpat
kommenttisi on hieman harhaanjohtava, koska kaikissa vakio Caprin ja RS Escortin isoissa tolpissa on putken ja navan korkeus-suhde sama.Fomococars kirjoitti: hankkisin caprin etutolpat niissähän oli navan korkeus eskon vastaavaan noin 1 tuuman alempana.
Caprissa on jousilautanen 4cm alempana.
Sitten noissa Escortin bilstein kisatolpissa on iskari putki hitsattu tuuman ylemmäksi.
tähän lienee aikanaan ollut pääsyynä 13" renkaat ja korotettu maavara soraralleissa.
Cheers,
Brenda
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: escort bilstein tolpat
käykö bilstein tolppaan jarrut suoraan isosta capri tolpasta? vai onko eroa esin navan etäisyydellä?
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: escort bilstein tolpat
jos caprin iso tolppa ja eskon osat niin 4 cm putoaa keula alaspäin vaik vakio jousi.
muistelin tuota kun aikoinaan -80 luvulla meni omat entiset isot tolpat erääseen kilpuriin ja ne hylkäs ne kun niin matalat ei talvi piikki oikein pelannu. Ja kävi ilmi että ilmeisesti caprin tolpat.
hieman mutu muistelu mut sinneppäin.
muistelin tuota kun aikoinaan -80 luvulla meni omat entiset isot tolpat erääseen kilpuriin ja ne hylkäs ne kun niin matalat ei talvi piikki oikein pelannu. Ja kävi ilmi että ilmeisesti caprin tolpat.
hieman mutu muistelu mut sinneppäin.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: escort bilstein tolpat
Käy.adh kirjoitti:käykö bilstein tolppaan jarrut suoraan isosta capri tolpasta? vai onko eroa esin navan etäisyydellä?
Mutta ei mk2 3000 -tolpasta/navasta. Tunnistaa mm. ulkopuolisesta jarrulevyn kiinnityksestä; pultinkannat näkyvät pyöränpinnapulttien välissä. Olka-akseli ja laakerit erilaiset.
Jarruja on tavallisissa isoissa tolpissa kahta; vanhassa Caprissa on ohuempi levy (luokkaa 9-10mm), halk. myös pari mm pienempi ja satulassa ns. levyura kapea.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: escort bilstein tolpat
Ratsastan vähän vanhalla topicilla, jos sopii!?
Elikkäs viime syksynä kisassa ajoivat näppärästi etukulmaan sillä seurauksella, että vääntyi isosta Bilsteinin tolpasta olka-akseli. No kaveri lainasi vanhoja Mk1 3000 caprin etutolppia josta napattiin uusi olka-akseli! Nyt sitten kaverilta meni omasta Escortistaan tolppa samalla tavalla. Joten kysymys kuuluu: Onko noissa Caprien olka-akseleissa muutakin eroa, kuin tuo irroitettava kääntövarsi? Kävisikö tuohon bilsteinin putkeen naitettavaksi jonkun muunkin vastaava. Tuntuu nuo 3000 Caprin tolpat olevan kiven alla ja kultaakin kalliimpia.
Elikkäs viime syksynä kisassa ajoivat näppärästi etukulmaan sillä seurauksella, että vääntyi isosta Bilsteinin tolpasta olka-akseli. No kaveri lainasi vanhoja Mk1 3000 caprin etutolppia josta napattiin uusi olka-akseli! Nyt sitten kaverilta meni omasta Escortistaan tolppa samalla tavalla. Joten kysymys kuuluu: Onko noissa Caprien olka-akseleissa muutakin eroa, kuin tuo irroitettava kääntövarsi? Kävisikö tuohon bilsteinin putkeen naitettavaksi jonkun muunkin vastaava. Tuntuu nuo 3000 Caprin tolpat olevan kiven alla ja kultaakin kalliimpia.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: escort bilstein tolpat
Capri 3000:n tolpissa on eri laakerit verrattuna RS/muiden caprien Isoon tolppaan,
johtuen erilaisesta navan ja jarrulevyn kiinnityksestä ja sen pulttien vaatimasta tilasta
johtuen erilaisesta navan ja jarrulevyn kiinnityksestä ja sen pulttien vaatimasta tilasta
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: escort bilstein tolpat
paperman:
Ai teidänkö ne osto-ilmot ovatkin
Etsitte tavallaan vääriä tolppia...
Bilstein ja normi-isotolppa samalla olka-akselilla, mutta mk2-3 Capri 3000 omallaan joissa, kuten jo monasti mainittu, on eri akseli-laakerit-jarrulevy.
Pakan sekoittamiseksi mk1 3,0 Caprissa on tuo "normiakseli" (sama kuin Bilstein), mutta tosiaan -73 (mk2->3) eteenpäin on eri. Tämän mk1 3,0:n vuoksi usein puhutaan osittain erheellisesti kolmelitraisen tolpasta.
Bilsteinin tolppaan sopiva olka-akseli löytyy siis (ainakin) näistä:
Escort mk1: Mexico, TC, RS1600, RS2000
Escort mk2: RS Mexico, RS1800, RS2000
Capri mk1: 1600GT ja suuremmat
Capri mk2/3: 1600 ja suuremmat mutta poislukien 3000 -koneiset
Ai teidänkö ne osto-ilmot ovatkin


Bilstein ja normi-isotolppa samalla olka-akselilla, mutta mk2-3 Capri 3000 omallaan joissa, kuten jo monasti mainittu, on eri akseli-laakerit-jarrulevy.
Pakan sekoittamiseksi mk1 3,0 Caprissa on tuo "normiakseli" (sama kuin Bilstein), mutta tosiaan -73 (mk2->3) eteenpäin on eri. Tämän mk1 3,0:n vuoksi usein puhutaan osittain erheellisesti kolmelitraisen tolpasta.
Bilsteinin tolppaan sopiva olka-akseli löytyy siis (ainakin) näistä:
Escort mk1: Mexico, TC, RS1600, RS2000
Escort mk2: RS Mexico, RS1800, RS2000
Capri mk1: 1600GT ja suuremmat
Capri mk2/3: 1600 ja suuremmat mutta poislukien 3000 -koneiset
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Re: escort bilstein tolpat
Joo, velipojan jättämät ilmoitukset kun olin itse reissussa enkä päässyt koneelle! Mutta tuhannesti kiitoksia Jyrki sinulle kattavasta vastauksesta. Helpottaa tuota meidän urakkaa kummasti... 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!