Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tanari
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja tanari » Ke Elokuu 13. 14:32:08 2003
Tästä on ennenkin käyty keskustelua, mutta mitä joutuu oikeesti tekemään jos haluaa ison askin tilalle 5lovisen laatikon välikoppaan? joutuuko kardaanitunnelia isontaa. ???<br><br>tuli vaan tässä mieleen että tota soppaa kuluu hyvään malliin tolla 4vaihteisella

noh. eipä tolla nyt niin hirveesti ole väliä mitä toi vie. mut silti.

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
Tinde
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tinde » Ke Elokuu 13. 14:50:24 2003
Mulla operaatio oli suurinpiirtein seuraava: kardaanitunnelia piti lyödä lekalla, mulla oli askien kytkinkopissa hieman eroa ja lisäksi asennus tapahtui alakautta (nosturilla onneksi) moottori paikallaan, etukautta saattaisi mennä suoraan. Kytkimen "lusikkaa" piti taivutta hieman(piti aikoinaan taivuttaa isoa 4v askia asennettaessa, nyt hieman takaisinpäin). Ei muistaakseni ollut muuta ohjelmaa elikkäs kokolailla heittämällä onnistui.
-
Karmann
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Karmann » To Elokuu 14. 23:38:00 2003
Vaihdekepin paikka muuttuu taaemmaksi, kannattaa leikata omasta tunnelista pala ja kääntää toisinpäin, helppo tehdä.
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Pe Elokuu 15. 1:23:39 2003
kantsii samalla tehdä se vaihdekepin ympäriltä leikattu pala ruuvi kiinnitteiseksi luukuksi , niin jatkossa helpompi vaihdella erilaisia laatikoita, kun ei tartte rälläköidä autossa kepin reikää, vaan voi tehdä erilaisen luukun......
-
MASter
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja MASter » Pe Elokuu 15. 7:32:07 2003
Mut eihän sitä (edit: kepin)paikkaa enää tarvi muuttaa, jos autossa kerran on jo iso nelonen... :-\ Koska OHC:n iso lootahan on pidempi kuin esmes kentin nelonen.
Eikä sitä enää siitä kauemmans voi siirtääkkään, koska käkkäri tulee tielle...
Eikös se näin oo?! ::)
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
Joni_R
- Viestit: 1171
- Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Joni_R » Pe Elokuu 15. 13:19:42 2003
Juu näin on kun tanarilla on jo iso nelilovinen<br><br>Mulla taitaa olla sama homma tässä syksyllä varmaan edessä
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography
http://www.jonirolig.com
Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter
-
MASter
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja MASter » Pe Elokuu 15. 13:49:17 2003
Sama täällä... Mullakin on se 5-lovinen odotellu tuolla varastossa jo jonkun kuukauden...<br>Senkös sais laitettua myös alakautta, ettei tarviis konetta sen takia nostaa? (Kai moottoria pitää ainakin käyttää pois kiinnikkeistä, että saa kardaaniuksen takas paikoilleen? Vai? ::))
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
potsi
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Viesti
Kirjoittaja potsi » Pe Elokuu 15. 14:35:44 2003
[quote author=MASter link=board=8;threadid=13424;start=0#101928 date=1060944557]<br> (Kai moottoria pitää ainakin käyttää pois kiinnikkeistä, että saa kardaaniuksen takas paikoilleen? Vai? ::))<br>[/quote]<br><br>Karpaasi peränlaipasta irti, niin ei tarvi.
Jäsen 488
-
Brenda
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Brenda » Pe Elokuu 15. 17:22:57 2003
vaihteiston asennus helpottuu kummasti kun lyö ensin rattiakselin nivelen irti hammastangosta ja vaihtaa etupalkin/runkopalkin kiinnityspultit 10 cm pituisiin ja laskee tunkilla palkki/moottoriyhdistelmän alemmaksi pulttien varaan(samalla seuraten miten letkut ,vaijerit ja piuhat antaa myöten). näin kun menetellään niin ei kytkinkoppa kanita vaihteistotuneliin ja asennus on helppoa.<br>kytkinlevykään ei kärsi väännätyksistä kun lootan pystyy työntään suoraan paikalleen.<br><br>ja palkki on helppo tunkata takaisin ylös kun pitkät pultit toimii ohjureina.....<br><br>tuo miksi kehotin tekemään vaihdekepille isomman luukun on oma mieltymys, mielestäni vaihteistot eivät rajoitu pelkästään ford tuotteisiin.... ;D ja onpa sitä käyttöautossa tullut käytettyä pikkulootaakin välillä kun iso paskana ja ei varalootaa....
-
Yamppa
- Viestit: 113
- Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
- Paikkakunta: Porvoo
Viesti
Kirjoittaja Yamppa » Pe Elokuu 15. 20:29:31 2003
Mitekäs muuten on, mikäs laatikko on tuo nelilovinen mikä on 17m taunuksessa? Miten ja mikä viisivaihteinen v6:sen perään kiinni? mieluiten kestävä

Taunus 17m -69 2.6EFI ms-edition
Taunus 2d sedan 2.0 -75
Nissan Silvia 1.8t -85
Polaris RMK700 -97