Mistä osia -70 Escorttiin?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Mistä osia -70 Escorttiin?

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Heinäkuu 8. 14:21:22 2008

Eli kyseessä on appiukon silmäterä Escort 1.1 -70, joka hämmästyttävää kyllä ei mennyt enään alkuperäisillä etuiskareilla leimasta läpi. :) Ja ne tarvitsisi uusia. Paikallisista varaosaliikkeistä on jo kyselty, mutta ei löytynyt oikean mallisia etuiskareita tuohon vanhempaan rumpujarrulliseen malliin.
Mistähän niitä voisi kysellä? kynäjousia yms. maailma kyllä pullollaan.

Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Heinäkuu 8. 15:53:41 2008

Hmmm. Välikopan iskareiden saantihelppoutta en tiedä, mutta ne sopivat paikoilleen sorvaamalla yläpäätä pienemmäksi (-2mm, muistaakseni), tai vaihtamalla yläpäät 75-77 välikopasta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Heinäkuu 8. 21:55:15 2008

tallissa olis 2 sarjaa hyviä käytettyjä sisäpanoksia vanhakopan jousijalkaan.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Heinäkuu 8. 22:36:21 2008

Eikös 200 sarjan Volvon patruuna mennyt jonkinlaisen korokepalan kanssa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Tiina Wälicoppa
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Iskarit Escoon

Viesti Kirjoittaja Tiina Wälicoppa » Ke Heinäkuu 9. 14:55:52 2008

Tuo 200-sarjan Volvo on ainakin osuva. On vähän lyhyempi patruuna, mutta esim. sopiva putkenpätkä alle ja pelittää. Samantien voi vaihtaa Volvon laakeroidut yläpäät, ellei museoautoa kaavaile. Pulttijako on toinen, mutta muutettavissa helposti Forfille sopivaksi, ellei halua sisälokasuojaan enempää reikiä.

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ke Heinäkuu 9. 17:35:53 2008

katsastukseen ei oo ainakaan väliä mikä pulttijako on. mulla välikopassa edessä fordin 4x108 ja takana volvon 5x108.
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 9. 19:59:19 2008

janne_n kirjoitti:katsastukseen ei oo ainakaan väliä mikä pulttijako on. mulla välikopassa edessä fordin 4x108 ja takana volvon 5x108.
Niin, nythän puhuttiin siitä tolpan yläpään pulttijaosta sisälokasuojaan :wink:
Pedal tu tö metal!

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Heinäkuu 9. 21:04:29 2008

Kiitoksia vihjeistä. Nyt tulee kyllä kova paikka appiukolle, koska hän on pitänyt auton täysin alkuperäisenä ja auto on tosiaan museokilvissä. Autossa on varmaan bensakin alkuperäistä. :D Joten mallia alkup. pitäisi saada.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Heinäkuu 9. 21:32:40 2008

Niitä välikorin iskareita kun saa suht hyvin ja varmaan vielä jonkin aikaa niin itse laittaisin sellaiset ja äkkiseltään ei kuulosta pahalta laittaa niitä välikopan yläpäitä samaan vauhtiin niin sopii sitten seuraavankin kerran ne välikorin iskarit suoraan. Eikä tarvi poiketa alkuperäisyydestä kauas

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Heinäkuu 9. 22:10:40 2008

Nimenomaan, ja kun ne yläpäätkin on oikeesti samannäköiset mallia isot, niin ei kukaan huomaa eroa, ei edes se appiukko, jos vaikka koijaat ukkoa sen verran :wink:
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Heinäkuu 9. 23:25:29 2008

Ei tiedä varmuudella onko yläpää samannäköinen; 68-71 pyöri käytössä sen "välikoppamallin" (nänni, tutti) lisäksi matalampaa versiota. Eli sitä vyötäröuumaa eli kaventumaa yläpäässä ei välttämättä ole.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ke Heinäkuu 9. 23:28:24 2008

Ville K kirjoitti:
janne_n kirjoitti:katsastukseen ei oo ainakaan väliä mikä pulttijako on. mulla välikopassa edessä fordin 4x108 ja takana volvon 5x108.
Niin, nythän puhuttiin siitä tolpan yläpään pulttijaosta sisälokasuojaan :wink:
no kappas perkele. noin siinä just käy kun toinen silmä kattoo kattoon ja toinen v***uun niin mihin v***uun se sitten kattoo. :lol:
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

Vastaa Viestiin