escort mk2 coiloverit

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MiniMe
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Maaliskuu 10. 15:21:09 2006
Paikkakunta: Helsinki

escort mk2 coiloverit

Viesti Kirjoittaja MiniMe » Pe Tammikuu 4. 13:41:37 2008

Joo eli mistähän sais helpoiten väkerrettyä coiloverit eteen.

http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pr ... ts_id=4380

Tuota miettinyt mutta sopiiko tonne muu kuin bilsteinin panos sisään.
Autoracing myy samaa tolppaa ja soitin niin väitti ettei käy kun bilstein.
Sitten on tietenkin noi sarjat millä tekee isosta tolpasta ite hitsaamalla coiloverit mutta mistä sais helpolla isot tolpat?

Jos jollain muita ideoita niin ne on tervetulleita. Ja muutenkin kokemuksia noista eri iskareista ois kiva tietää.

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Tammikuu 4. 15:10:06 2008

Aika hieno vaihtoehto on nuo Gartracin tolpat...selaileppa tuota nettikauppaa. Bilstein patruunalle nämäkin...

www.gartrac.com

MiniMe
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Maaliskuu 10. 15:21:09 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MiniMe » Pe Tammikuu 4. 15:36:13 2008

Hyvän näköset kieltämättä. Kyllä kai se tästä alkaa selviimää ku päättää itelle ja lompakolle sopivimman vaihtoehdon vaan :D

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Tammikuu 4. 16:55:24 2008

MiniMe kirjoitti:Joo eli mistähän sais helpoiten väkerrettyä coiloverit eteen.

Sitten on tietenkin noi sarjat millä tekee isosta tolpasta ite hitsaamalla coiloverit mutta mistä sais helpolla isot tolpat?
Miks pitää tehdä isoistatolpista kynät?

...ja miks ei tekis pienistä? :wink:

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Tammikuu 4. 21:28:40 2008

Saa noihin isoihin tolppiin myös esim. White Powerin ja Öhlinsin inserttejä, hinta muodostuu yleensä esteeksi...
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MiniMe
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Maaliskuu 10. 15:21:09 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MiniMe » La Tammikuu 5. 16:01:58 2008

Eikös se niin ole että jos muutoskatsastaa kahenlitran koneelle niin tarttee nuo isot tolpat. Sitä varten en tee pikku tolpista. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Tammikuu 5. 20:32:13 2008

Periaatteessa niinhän se on, mutta tärkein muuttuja tuossa kuitenkin taitaa olla itse jousi ja jousilangan paksuus lisääntyneen moottorin painon takia

Loput kestoon vaikuttavat seikat ovat muutaman millin paksummat iskariputket ja aavistuksen jämerämpi olka-akseli/laakerointi

Riippuu paljolti katsastajasta kelpaako vai ei

Toinen asia tietysti että jos ne pikkutolpat tekee kynäjousille niin kuinka moni katsastusmies muistaa ulkoa ison ja pienen tolpan iskariputken halkaisijan ja onko kääntövarsi irroitettava vai ei ja kun pieniäkin tolppia on irroitettavilla ja ilman ja ja ja :wink:

MiniMe
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Maaliskuu 10. 15:21:09 2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MiniMe » Ma Tammikuu 7. 16:09:01 2008

Niihän se on. Ehkäpä nuo bilstein tolpat tuolta rallydesignista lähtevät kuitenkin kohta tulemaan.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Tammikuu 7. 20:20:33 2008

www.bjorkmotorsport.com

Kannattaa kysellä myös tuolta^
#295

Rstf
Xr2i

Vastaa Viestiin