BDA:n vanteista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
BDA:n vanteista
Mikä mahtaa olla oikea ET kun puhutaan MK1 BDA:sta Gr4 ja 15" vanteista.
Kysyn kun markkinoilla on tarjolla paljon erilaisia
Kysyn kun markkinoilla on tarjolla paljon erilaisia
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Nuo 15" vanteet johtaja Mäkinen halusi autoonsa -73 paikkeilla, ja sai. Kuvista päätellen offsettia ei yleensä ollut paljon, eli ET luku iso. Raaka veikkaus (5,5"); 15-20mm.
Ei tuohon taida "oikeaa" arvoa ollakaan, sen verran kokeellista oli 15" käyttö mk1:ssä
Ei tuohon taida "oikeaa" arvoa ollakaan, sen verran kokeellista oli 15" käyttö mk1:ssä

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Mä laitoin 6x15" vanteelle 15mm offsettia. Ongelmaksi koituu lähinnä leveen misukan kanssa hiertäminen kierrejouseen/jousilautaseen riippuu millaiset tolpat on. Mulla pyörii levee misukka takana, edessä ei pyöri ilman kynäjousia.
Selvää ohjetta tai vastausta ei ole koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. 15mm on jonkinlainen lähtökohta.
Selvää ohjetta tai vastausta ei ole koska kaikki vaikuttaa kaikkeen. 15mm on jonkinlainen lähtökohta.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Huomioitavaa on että kisarenkaat on huomattavasti korkeempia kuin siviilipyörät. Esim 16-65-15 misukka on noin 65cm halkaisija ja 17-65-15 on sama halkaisija mutta vastaa noin 215 leveydeltään eli ottaa juuri siihen ison tolpan alalautaseen. Siivilikumit on helpompia kun niiden 15" korkeudet on luokkaa 59-62cm.JTE kirjoitti:Isossa tolpassa, isolla jousella, mulla pyöri Nokian 185/65 15 talvirengas
6*15 et 15 vanteella ihan ok.
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
Huomioitavaa on että kisarenkaat on huomattavasti korkeempia kuin siviilipyörät. Esim 16-65-15 misukka on noin 65cm halkaisija ja 17-65-15 on sama halkaisija mutta vastaa noin 215 leveydeltään eli ottaa juuri siihen ison tolpan alalautaseen. Siivilikumit on helpompia kun niiden 15" korkeudet on luokkaa 59-62cm.[/quote]
Jeps tiedän tämän. Ja pyöri siellä Michelin 15 62 * 15 myöskin. Se oli tosin jo hilkulla. 17 levee onkin jo sitten pelkkää kahnausta
Jeps tiedän tämän. Ja pyöri siellä Michelin 15 62 * 15 myöskin. Se oli tosin jo hilkulla. 17 levee onkin jo sitten pelkkää kahnausta

-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
ET ??
Siis ET:n tulisi olla 15----20 näinkö foorumi on mieltä kun käytetään
6x15" vanteita ja Michelin kisapyöriä
6x15" vanteita ja Michelin kisapyöriä
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto