ohjaustehostin mk1-2 Escoon
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
ohjaustehostin mk1-2 Escoon
Tietääkö-muistaako kukaan brittilafkaa joka teki mk1-2 omaan hammastankoon (omaan koteloon) perinteistä ohjaustehostinta, ei siis sähköistä? Jokunen vuosi sitten näin ilmon jossain, mutta...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juuri näin muistelin; yli kilopunta ja Classicista taisin lukea.TAp kirjoitti:Se oli muistaakseni aika kallis, yli 1000 punta,
eli liekö sähköset halvempina tappaneet markkinan ?
Oli varmaan juttu jossain ClassicFordissa
Tuttu tarvitsee välikoppaan F-ryhmään tehostimen, mutta tuo sähköinen on kielletty, tiedoksi vain muillekin rallaajille. Ja varmennettu tieto AKK:sta.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää omiin kuoriin rakennettu nesteversio.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tehostamaton ohjaus ei ole vaihtoehto. 

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No jos onnistuisi tuosta sierran hammastangosta jotenkin niin tottakai siitä sitten jos kerran tehostimen haluaa ja noihin omiin kuoriin jos maksaa tuon 1000£
Mutta eipä ole vielä niin pakollinen varuste että jaksaisi ruveta näpläämään
Ei sen puoleen jossain vaiheessa kävi ilmastointikin mielessä mutta jäi onneksi suunnitteluasteelle
Olisi aika hyvä myydä
mk2 escort, vm-79 2.0i ohj.tehostin, ilmastointi, webasto/eberi, sähkölasit yms yms

Monikohan ottaisi tosissaan
Mutta eipä ole vielä niin pakollinen varuste että jaksaisi ruveta näpläämään
Ei sen puoleen jossain vaiheessa kävi ilmastointikin mielessä mutta jäi onneksi suunnitteluasteelle

Olisi aika hyvä myydä
mk2 escort, vm-79 2.0i ohj.tehostin, ilmastointi, webasto/eberi, sähkölasit yms yms


Monikohan ottaisi tosissaan

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuli pieni sijoistus-ongelma kennon ja kompuran kanssa ja kun tuli todettua lämmityslaitteen ahtaus sen lisäksi että oli ihan käyttöautona silloin niin olisi joutunut viikonlopussa näpräämään niin tuli luovuttua ideasta
Hmm... nyt olisi tuo sierran räyskä ajossa ja ekkeri tallissa osina hmmm...
No kattoo ny, niin paljon muutakin pikkuhommaa


No kattoo ny, niin paljon muutakin pikkuhommaa

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 123
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 30. 23:14:56 2005
- Paikkakunta: Lapua
Joo F-ryhmässä oma kotelo täytyy säilyttää,mutta ainakin aikaisempina vuosina on sallittu rattiaksilaan tuleva versio(ens vuodesta en tiedä). Eli Corsasta peräisin olevilla osilla, Sarlin myy sopivaa rakennus sarjaa..jjs kirjoitti:Juuri näin muistelin; yli kilopunta ja Classicista taisin lukea.TAp kirjoitti:Se oli muistaakseni aika kallis, yli 1000 punta,
eli liekö sähköset halvempina tappaneet markkinan ?
Oli varmaan juttu jossain ClassicFordissa
Tuttu tarvitsee välikoppaan F-ryhmään tehostimen, mutta tuo sähköinen on kielletty, tiedoksi vain muillekin rallaajille. Ja varmennettu tieto AKK:sta.
Ainoaksi vaihtoehdoksi jää omiin kuoriin rakennettu nesteversio.
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
niin, taisivat ola sähkösiä kaikki mistä oli juttuja;
se 1100 on edelleen prefabilla myynnissä, hintaa 850 puntaa
http://www.prepfab.co.uk/newpartspics/pwrsteerkit.jpg
Almaxilla on joku, muttei taida olla web-osotetta,
Ei oo historicrallysportillakaan
http://www.historicrallysport.co.uk/ind ... eeac2b1a33
noi kolme sattu silmiin 2003-204 lehdistä
se 1100 on edelleen prefabilla myynnissä, hintaa 850 puntaa
http://www.prepfab.co.uk/newpartspics/pwrsteerkit.jpg
Almaxilla on joku, muttei taida olla web-osotetta,
Ei oo historicrallysportillakaan
http://www.historicrallysport.co.uk/ind ... eeac2b1a33
noi kolme sattu silmiin 2003-204 lehdistä
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Soittelin Sarlinille ja heillä tosiaan olisi tarjolla jonkinlaista sähköistä tehostinsarjaa. Tosin ilmeisesti joutuu rattiakselia pidentämään ja vilkkuviiksisysteemit jotenkin sovittaa uudelleen koko hässäkkään. Hinta olisi kuuden ja puolensadan korvilla. Ja ainakin katukäytössä voi tuottaa ongelmia katsastuksen suhteen, koska ohjaukseen ei saisi tehdä mitään muutoksia.
Jos on kiinnostuneita niin tästähän voisi tehdä jonkinlaisen kimppatilauksen ja näin mahdollisesti pudotettua hintaa?
Jos on kiinnostuneita niin tästähän voisi tehdä jonkinlaisen kimppatilauksen ja näin mahdollisesti pudotettua hintaa?
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Ylläpitäjä
[quote="dudek"]. Ja ainakin katukäytössä voi tuottaa ongelmia katsastuksen suhteen, koska ohjaukseen ei saisi tehdä mitään muutoksia.[quote]
12 §
Ohjauslaitteiden muutokset
1. Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä ohjausvaihteen vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan seuraavin edellytyksin:
a) autoon asennettava ohjausvaihde kuuluu autossa olevaan tai siihen vaihdettavaan akselistokokonaisuuteen tai asennettava ohjausvaihde vastaa toiminnalliselta mitoitukseltaan autossa olevaan tai siihen vaihdettavaan akselistokokonaisuuteen kuuluvaa ohjausvaihdetta;
b) autoon asennettava ohjausvaihde on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;
c) autoon asennettava ohjausvaihde kiinnitetään ruuviliitoksella auton korissa, runkopalkissa tai muussa riittävän lujuuden omaavassa rakenteessa olevaan alkuperäiseen kiinnityspisteeseen taikka johonkin näistä kiinnitettyyn tähän tarkoitukseen valmistettuun kiinnikkeeseen; omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta, mahdollisista hitsauslisäaineista sekä hitsaustyöstä on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
d) jos autoon asennettava ohjausvaihde sijaitsee alkuperäistä edempänä, on ohjausakselin oltava nivelöity; kokoonpainuvaa tai nivelöityä ohjausakselia ei saa vaihtaa jäykkään; ja
e) ohjauslaitetta tai sen osia, mukaan lukien ohjauspyörä, joiden on oltava E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaisia, ei saa vaihtaa tai muuttaa siten, että sanotut vaatimukset eivät täyty; tarvittaessa vaatimustenmukaisuudesta on esitettävä luotettava selvitys.
3. Autoon saa asentaa ohjausvaimentimen edellyttäen, että se on automalliin tarkoitettu ja muutos ei lisää olennaisesti ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia eikä rajoita ohjauslaitteiden liikeratoja.
4. Jos auto on alunperin varustettu ohjausvaimentimella, ohjausvaimenninta ei saa poistaa.
12 §
Ohjauslaitteiden muutokset
1. Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä ohjausvaihteen vaihtaminen mallisarjaan kuulumattomaan seuraavin edellytyksin:
a) autoon asennettava ohjausvaihde kuuluu autossa olevaan tai siihen vaihdettavaan akselistokokonaisuuteen tai asennettava ohjausvaihde vastaa toiminnalliselta mitoitukseltaan autossa olevaan tai siihen vaihdettavaan akselistokokonaisuuteen kuuluvaa ohjausvaihdetta;
b) autoon asennettava ohjausvaihde on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;
c) autoon asennettava ohjausvaihde kiinnitetään ruuviliitoksella auton korissa, runkopalkissa tai muussa riittävän lujuuden omaavassa rakenteessa olevaan alkuperäiseen kiinnityspisteeseen taikka johonkin näistä kiinnitettyyn tähän tarkoitukseen valmistettuun kiinnikkeeseen; omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta, mahdollisista hitsauslisäaineista sekä hitsaustyöstä on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys;
d) jos autoon asennettava ohjausvaihde sijaitsee alkuperäistä edempänä, on ohjausakselin oltava nivelöity; kokoonpainuvaa tai nivelöityä ohjausakselia ei saa vaihtaa jäykkään; ja
e) ohjauslaitetta tai sen osia, mukaan lukien ohjauspyörä, joiden on oltava E-säännön, direktiivin tai FMVSS-standardin mukaisia, ei saa vaihtaa tai muuttaa siten, että sanotut vaatimukset eivät täyty; tarvittaessa vaatimustenmukaisuudesta on esitettävä luotettava selvitys.
3. Autoon saa asentaa ohjausvaimentimen edellyttäen, että se on automalliin tarkoitettu ja muutos ei lisää olennaisesti ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia eikä rajoita ohjauslaitteiden liikeratoja.
4. Jos auto on alunperin varustettu ohjausvaimentimella, ohjausvaimenninta ei saa poistaa.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mahtaakohan sitä edes kukaan leimalla huomata? Tuskin...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6