Jarrupääsylinteri
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jarrupääsylinteri
Kysymys:
Ostin ebaystä girling merkkisen mk2:sen pääsylinterin. Sopisi muuten aika hyvin mk1 escoon, mutta jarruputkien lähdöt on väärällä puolella ja se tehostajaan päin oleva mötikkä on 3mm liian pitkä.
Kuitenkin joissain mk2 kuvissa näkyy olevan lähdöt "oikein päin" siis sisälokariin päin. Mites tää juttu menee. Onko mua kusetettu, ja se ostamani ei olekkaan mk2 osa, vai onko noita molempia esiintynyt. Selitys voi ehkä olla se, että toi on oikeelta ohjattavaan mk2:seen takoitettu osa.
Toinen juttu mikä ei mätsää. Ostin mk2 tehostimen. Siinä ja tässä uudessa pääsylinterissä on eri kiinnitys. Tässä mk2 tehostimessa on pultit paljon kapeemmalla kun pääsylinterin laipassa.
Ota nyt näistä selvää.
Kertokaa nyt mulle kuka tunteen mk2:sen, että minkälainen se pääsylinteri ja tehostin oikeesti on.
Samalla voisin tehdä vaihtotajouksen: Tarjolla siis uusi pääsylinteri, jossa putket lähtee koneeseen päin. Vaihdossa ottasin mielellään lähes uuden ja toimivan (ainakin näköisen) mk1:seen sopivan, jossa putket lähtee sisälokarin suuntaan. Jos tehostin on mukana niin senkin ostan mielelläni.
hm.. saakohan tosta nyt tolkkua.
,esko
Ostin ebaystä girling merkkisen mk2:sen pääsylinterin. Sopisi muuten aika hyvin mk1 escoon, mutta jarruputkien lähdöt on väärällä puolella ja se tehostajaan päin oleva mötikkä on 3mm liian pitkä.
Kuitenkin joissain mk2 kuvissa näkyy olevan lähdöt "oikein päin" siis sisälokariin päin. Mites tää juttu menee. Onko mua kusetettu, ja se ostamani ei olekkaan mk2 osa, vai onko noita molempia esiintynyt. Selitys voi ehkä olla se, että toi on oikeelta ohjattavaan mk2:seen takoitettu osa.
Toinen juttu mikä ei mätsää. Ostin mk2 tehostimen. Siinä ja tässä uudessa pääsylinterissä on eri kiinnitys. Tässä mk2 tehostimessa on pultit paljon kapeemmalla kun pääsylinterin laipassa.
Ota nyt näistä selvää.
Kertokaa nyt mulle kuka tunteen mk2:sen, että minkälainen se pääsylinteri ja tehostin oikeesti on.
Samalla voisin tehdä vaihtotajouksen: Tarjolla siis uusi pääsylinteri, jossa putket lähtee koneeseen päin. Vaihdossa ottasin mielellään lähes uuden ja toimivan (ainakin näköisen) mk1:seen sopivan, jossa putket lähtee sisälokarin suuntaan. Jos tehostin on mukana niin senkin ostan mielelläni.
hm.. saakohan tosta nyt tolkkua.
,esko
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jaha, taas on säästetty aikaa, vaivaa ja huomattavia summia hankkimalla osat ihan itse....
Tuo tehostin-pääsylkkyjuttu on yleensä kiinni siitä että on kahta jakoa, Girling ja Ate, tehostin sen mukainen. Kumpi pääsylkky sulla on?
EDIT: äh, tuossahan se lukikin. Eli nyt ilmeisesti sulla on Ate -järjestelmän tehostin.
Suomessa yleisempi on Ate(+Bendix). Muistan että mulla on jossain brittivalmisteisessa välikopassa ollut lähdöt "eri suuntaan kuin yleensä".
Tuo tehostin-pääsylkkyjuttu on yleensä kiinni siitä että on kahta jakoa, Girling ja Ate, tehostin sen mukainen. Kumpi pääsylkky sulla on?
EDIT: äh, tuossahan se lukikin. Eli nyt ilmeisesti sulla on Ate -järjestelmän tehostin.
Suomessa yleisempi on Ate(+Bendix). Muistan että mulla on jossain brittivalmisteisessa välikopassa ollut lähdöt "eri suuntaan kuin yleensä".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Kuinkahan pitkälle moinen pitää paikkansa, koskapa -89 vuosimallin Fiestan alkuperäinen oli tuollainen, mutta -94 vuoden ei ollutkaan -> putkitöiksi menee...TAp kirjoitti:eikös toinen reikä ole M10 ja toinen 3/8"UNF, jottei tumpelot paa putkia sekaisi ?
Selasin classic fordit tältä vuodelta, numerossa 3 on Rothmans replica, jossa on lähdöt väärällä puolella....