Cortinan vaihdekepin kierre?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mauno
Ylläpitäjä

Cortinan vaihdekepin kierre?

Viesti Kirjoittaja mauno » Ma Lokakuu 17. 21:46:33 2005

Eli kyseessä on 68 mallinen ns "pikkulaatikko". Onko cortinan laatikossa pienenpi kierre, kuin esim. escortin laatikossa? Kaikki kepit mitä olen koittanut, ovat olleet liian isolla kierteellä, vaikka ovatkin peräisin myöskin cortiinasta....kummaa :? Mielestäni nousu on sama, mutta halkaisia eri... Mahdanko olla aivan väärässä? Kertokaa viisaammat. Kiitos :D ps. Ja jos jollain sellainen pienemmällä kierteellä oleva keppi on, niin olisin halukas ostamaan sellaisen.. puh: 0400981640
Viimeksi muokannut mauno, Ke Lokakuu 19. 16:39:41 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kine
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kine » Ti Lokakuu 18. 22:22:30 2005

Pähkäiltiin kaverin välikopan laatikkojumpan yhteydessä samaa.. Ilmeisesti uudemmissa on isompi kierre kun laitettiin vanhempi loota paikalleen niin eipä sopinu mokoma nailonmutteri enää.

Otettiin sitten raakasti vinkalla sopivasti pois ja nuijittiin mutteri väkisin paikalleen. Toimi aikansa, en ehkä suosittele.

Tässä oli muuten kyseessä pikkulaatikot, mutta eikö isossa ole sama keppi?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 18. 23:47:27 2005

Jää itselle hieman vieraaksi mitä "isolla laatikolla" tässä kohden tarkoitetaan. Mutta escon kohdalla menee asia jotenkin näin:
--68-~70 pikkukierre, "mutteri" messinkiä
--70-> isokierre, mutteri nailonia ja Taunus/Cortina/granada -laatikoissa myös (type E)

En muista täsmälleen Mexicon/RS1600 2000E -laatikon keppiä, taisi olla sama kuin "hummer" -4v laatikossa (mm. Capri 3000GTXL, E, GXL, 2,8i jne) eli erilainen kuin Escoissa yleensä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 19. 8:19:07 2005

2000E laatikossa joissa on keppi jatkeessa kiinni, kierretään kahvikupin muotoinen mutteri kepin pallon päälle, eli laatikon puolella on ulkokierre

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 19. 15:42:10 2005

TAp kirjoitti:2000E laatikossa joissa on keppi jatkeessa kiinni, kierretään kahvikupin muotoinen mutteri kepin pallon päälle, eli laatikon puolella on ulkokierre
Kiitos. Ei muistanut enää muuta kuin että erilainen oli...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin