Ralli "vaihteeksi" välikopalla

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Maaliskuu 14. 20:50:12 2004

Vai haiskahtaa :D Omistaja voi olla samaa mieltä; on kuitenkin yrittänyt hääräillä kilpakoneen ja minä onnetun ristin sen "perusmoottoriksi"... :wink:
Lohko on täysin vakio 205 ja nähtäväksi tosiaan jää kestääkö. Pysytään kuulolla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

rally

Viesti Kirjoittaja RS 78 » La Maaliskuu 20. 21:53:32 2004

Rallia vaihteeksi toyotalla, hyvin palvellut omena ford muutti Raaheen ja tilalle tuli blondi gt. Ensimmäiset testit huomenna Keuruu sprintissä 00-autona. :lol:
Minäkö, en se ollut minä.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Maaliskuu 20. 21:55:35 2004

Onks tää se Ralli-netissä myynnissä ollu Korolla?

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » La Maaliskuu 20. 22:01:41 2004

Ei ole. Ostettu omilta kyliltä,juuri kunnostettu ja muutettu paremmin f-ään sopivaksi.
Minäkö, en se ollut minä.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: rally

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Maaliskuu 20. 22:36:22 2004

RS 78 kirjoitti:Rallia vaihteeksi toyotalla, hyvin palvellut omena ford muutti Raaheen ja tilalle tuli blondi gt. Ensimmäiset testit huomenna Keuruu sprintissä 00-autona. :lol:
Melkoinen harppaus noin niinku tekniikan puolesta.. :lol:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Re: rally

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Maaliskuu 21. 7:40:15 2004

fomoco3 kirjoitti:
RS 78 kirjoitti:Rallia vaihteeksi toyotalla, hyvin palvellut omena ford muutti Raaheen ja tilalle tuli blondi gt. Ensimmäiset testit huomenna Keuruu sprintissä 00-autona. :lol:
Melkoinen harppaus noin niinku tekniikan puolesta.. :lol:
-ja osien yms. hintojen suhteen....(työkaverin tiimillä kanssa rollo :roll: )

Hauskaa reissua keuruulle,ratahan ajetaan tänävuonna väärinpäin joten ekan suoran päässä katsotaan kuka osaa vetää isoakovaa S-mutkaan :shock:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

rally

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Su Maaliskuu 21. 19:42:13 2004

Ensi kommentit autosta, tarkka ja hyvä ohjattava kääntyy hienosti, kierroskone hieno saundi yes. 0-autona maltti ajo, ulosajosta kilpailukielto.Vaikea ajo ajaa varmasti.
Ja osat kalliimpia kun ekkeriin ?
Suorakytkentä uusi omiin kuoriin 1500 e
Välitys 550 e
Mutta kone 210 hp täydellinen 8 000 e kuulemma huh huh.
Mutta huomattavasti parempi ajaa kuin ford, ollu 3 kisa Foorttia.
Niin on vieläkin rs projekti orgkis. :wink:
Minäkö, en se ollut minä.

Karmann
Viestit: 123
Liittynyt: To Marraskuu 13. 10:04:02 2003

Viesti Kirjoittaja Karmann » Ke Maaliskuu 24. 10:14:12 2004

jjs kirjoitti:Tätä mainitsemaani konetta ei tehty mitenkään hampaat irvessä vaan pikemminkin periaatteella tehokas "perusmoottori" järkevän hintaisilla osilla. Esim lohko on 205 jne.
Toivottavasti ois pitkäikäinen motti, v.-99 tehtiin kans "samoilla" spekseillä itelle kiuas 261hv/278Nm, lohko tosin oli 200 ja kansi itetehty mutta osat järkevänhintaisia (varsinkin pidemmänpäälle) ja myöskin jarrutettu TW:ssä.
Ex. #28
Escort RS Cosworth

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 19. 23:09:48 2004

Tröööt!! Herätys, sormi pois, sieltä just, kevätkausi lentää silmille.
Käytiin hakemassa vihdoin Atlas pois, 5,14:1 ja ZF -levy/ramppilukko. Ja magnesiumkoppa. Pitänee pultata himmeliin kiinni ja katsoa kuis kulkee; kisatki lähestyy... Palataan pian.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 22. 0:24:38 2004

Perä on asennettu, suht hiljaiseksi todettu vaikka tarkistuksessa Atlaksen lautaspyörässä pientä jälkeä olikin. Takajouset vaihtuivat samalla 3-lehtisiksi kilpaversioiksi ja hydraulinen kässäri tuli asennettua myös.

Kilpaa olisi aikaisin huomenna (siis tänään) tarkoitus lähteä ajamaan Kouvolaan, katsotaan kuinka käy.
Huoltoporukat on "napattu suoraan" alueen innokkaista jäsenistä; pikkaisen jännittää miten organisointi tulee onnistumaan.
Tarkoituksena päästä ehjänä maaliin ilman että harakat langoilla repeää nauruun...
Tyhjentävä :wink: raportti viimeistään sunnuntai-iltana.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Toukokuu 22. 9:23:00 2004

Ja muuta ei oteta ku voitto... :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Toukokuu 23. 20:15:59 2004

No niin, alan kuullostamaan rikkinäiseltä levyltä....alan kuullostamaan rikkinäiseltä levyltä...alan kuullostam.... mutta varman päälle ajo tuotti luokan 6.sijan, ei riskejä jne bla bla blaa ...
Auto toimi hienosti, vain jäähdytysnesteen häviäminen-lämpiäminen-tehojen väheneminen ja takajarrujen "puoltaminen" vetarin öljyvuodon takia olivat murheena. Ihmeitä siis tapahtuu yhä.
Testattiin samalla CRSC jäsenten osaaminen kylmiltään rallihuollossa ja arvosana on kiitettävä-> vain kissa kiitoksella elää, mutta->
Kiitos Tupe & Co ja ff! :D :D
Lisää tarinaa (ckolli -henkisesti) aiheesta myöhemmin :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ma Toukokuu 24. 8:28:33 2004

Ja ensikertalaisen kartturin puolesta myös iisot kiitokset huoltoporukalle :D . Paikan päällä ei tullut paljoa höpötettyä kun taisi vähän jännittää että kaikki menee omalta osaltani niinkuin pitää... Piti minun lähteä kyytiin kun Marko meni mieluummin kalaan, jännempää puuhaa ilmeisesti. Pätkillä katseltiin maisemia jjs:n kanssa ja etsiskeltiin tuttuja tienvarresta, eipä paljon näkynyt. Eipä kyllä paljoa ollut tuntemattomiakaan. Siirtymillä oli toimintaa yllinkyllin, jjs kyseli koko ajan minne mennään ja paljonko on aikaa, hyvä ettei ole alkanut taksia ajamaan kun kyytiläinen saa koko ajan opastaa :) . Pätkillä oli sitten aikaa katsella maisemia ja mittareita kun järjestäjän puolesta oli reitti viitoitettu tosi hyvin, osa mutkistakin oli merkitty ihan etumerkillä ja toinen vielä itse mutkassa, vaikkei niistä mihinkään muualle olisi edes päässyt :o . jjs ajeli hiljaksiin, pelkäsi vissiin ensikertalaisen kyyditettävän pelästyvän... Käänteli välillä taustapeiliä kierrosten ollessa 7000 paikkeilla, poliisiako odotteli, vai kampaustako katseli. Kuoppia ei kyllä muistanut varoa, escon takarenkaat tapailivat pyöräholveja alituiseen ja renkaita vissiin säästääkseen ajeli myös pitkät pätkät pyörät ilmassa. Ilmeisen hyvä tyyli koska pyörillä ajaa vielä ainakin toisen samanlaisen kisan. Pitkällä 30 kilometrin ek:lla alkoi vissiin väsyä kun vauhti tuntui vaan lisääntyvän loppua kohti, halusi varmaan nopeammin pois pätkältä vaikka lopussa tuli kyllä pettyneen kuuloinen kommentti "Joko se loppui :o ". Vai odottiko sitä makkaranmyyntiä joka ohitettiin 13 km kohdalla? Koko kisan maaliin kun päästiin jouduttiin vielä odottamaan palkintojenjakoa, oltiin ilmeisesti kisalle tärkeitä osallistujia kun pokaalissakin luki VIp :D. Eli. Ajettiin n. 240 kilometriä joista n. 85 mentiin h*****in kovaa pienillä sorateillä mutta minua ei kuitenkaan missään kohtaa alkanut pelottaa, mitä etukäteen hieman odotin. Autokin selvisi pelkällä pesulla ilman silitystä kisan jälkeen. Oli hirmu kivaa puuhaa, tuota täytyy saada lisää :D. Ja vielä iso kiitos jjs:lle yhden parinkymmenen vuoden mittaisen unelman toteutumisesta!

Jyrki
Tuleva MM-kartturi???? :D

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ma Toukokuu 24. 9:05:59 2004

jjs kirjoitti:vain kissa kiitoksella elää, mutta->
Kiitos Tupe & Co ja ff! :D :D
Eikö tästä ole ollut puhetta, ei elä :) :)

Nimimerkki "Kissoja 3 omaa ja 2 hoidossa"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 25. 1:09:12 2004

Kisassa tuli muuten aikalailla romua. Parhaimillaan pikiksellä sai pujotella starletin ja muiden corollojen raatoja. Fordistit olivat kaataneet ajoneuvonsa riittävän syvälle skuttaan....
Esim. lk15 jossa ajoimme: ilmoitt. 29, lähti 27 ja keskeytti 16....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ke Toukokuu 26. 12:23:50 2004

Lisätty video incarkamerasta Ek2 kouvolasta http://www.sunpoint.net/~rskilpuri Yli 31 megaa kokoa joten modeemilla tarvitaan kärsivällisyyttä :D

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Kesäkuu 9. 13:12:36 2004

jiipee kirjoitti:Lisätty video incarkamerasta Ek2 kouvolasta http://www.sunpoint.net/~rskilpuri Yli 31 megaa kokoa joten modeemilla tarvitaan kärsivällisyyttä :D
Hyvin kulkee... :P

Oliko muuten oululaisia viime lauantaina Merihelmi-sprintissä?Huotarilla oli vauhti päällä.. :shock:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Samil
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Samil » Ke Kesäkuu 9. 21:59:05 2004

fomoco3 kirjoitti:
jiipee kirjoitti:Lisätty video incarkamerasta Ek2 kouvolasta http://www.sunpoint.net/~rskilpuri Yli 31 megaa kokoa joten modeemilla tarvitaan kärsivällisyyttä :D
Hyvin kulkee... :P

Oliko muuten oululaisia viime lauantaina Merihelmi-sprintissä?Huotarilla oli vauhti päällä.. :shock:
Olihan siellä Oululaisiakin. Hyvin oli vauhtia, ja jonkin verran tilanteitakin. Tehtiin noin 50 minuutin video kisasta, kaikki kuskit kuvattuina, 2 kuvauspistettä molemmilla kierroksilla. Voi ottaa yhteyttä jos kiinnostaa (löytyy DVD ja VHS).

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Kesäkuu 17. 23:19:03 2004

Noh niin, pitäisi lähteä lauantaina MarkoS.ää kyyditsemään F-cuppiin valkeakoskelle. Markolle termoskannu ja kiikkustuoli mukaan...
Toivottavasti kone kestää vielä tämän treenin, alkaa puutumaan; syksyyn mennessä pitäisikin jo sitten tehdä vähän parempi moottori ja huoltaa mm. vaihteisto.
Jotain kommentteja BBR:n yleistä autoilusta osastolla olevassa - F-cup....- jutussa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Kesäkuu 18. 22:39:33 2004

Nyt on sitte hieno reitti, nopeeta tietä, koneen ylärekisteri oltava kunnossa, aah.... :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Kesäkuu 18. 23:09:05 2004

Niinpä tietysti. Auto ei jaksa kulkea ja itse en pidä nopeasta tiestä....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Heinäkuu 5. 16:33:28 2004

No missä on ralliukot ku juttua ei tuu..?
Kaljalla tietenkin..? :lol:

Ajoin viikonloppuna ekaa kertaa soralla ja asvaltilla=vauhti oli hiasta ajolinjoja etsiessä mutta renkaat suli alle ja hauskaa oli..!

Muutama viteonpätykkä:
http://www.angelfire.com/extreme4/fomoco4ever
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Heinäkuu 5. 19:06:00 2004

Nyt rallihommissa tauko. Pinnan alla kuitenkin kytee....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Ma Heinäkuu 5. 23:11:17 2004

Yritys olis Lempäälä F-cup.
Minäkö, en se ollut minä.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Heinäkuu 6. 11:02:47 2004

Vilkaiseppa priva viestis jjs...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Elokuu 22. 1:26:02 2004

Ford Escort Rally Preparation kirja, skannattuna .pdf tiedostona. 21 megaa
tallenna yllä oleva linkki hiiren oikealla.
imekää siitä, ei välttämättä ole kauaa tarjolla

RS 78
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Tammikuu 12. 23:11:14 2004
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja RS 78 » Su Elokuu 22. 21:41:45 2004

Kiitos :D
Minäkö, en se ollut minä.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Elokuu 29. 9:12:57 2004

Brenda kirjoitti:Ford Escort Rally Preparation kirja, skannattuna .pdf tiedostona. 21 megaa
tallenna yllä oleva linkki hiiren oikealla.
imekää siitä, ei välttämättä ole kauaa tarjolla
Tälle onkin pian tarvetta,meinasin juuri ostaa kyseisen kirjan mutta nyt säästyy parikymppiä...kiitos kiitos...netti on kätevä juttu... :wink:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Elokuu 29. 15:17:01 2004

älä yritä avata suoraan, vaan tallenna linkki hiiren oikealla. koko n. 34Mt

HOW TO POWER TUNE FORD SOHC 'PINTO' & SIERRA COSWORTH DOHC ENGINES FOR ROAD & TRACK

Des Hammill:in kirjoittama opus .pdf muodossa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 29. 0:44:59 2004

Jihaa! Savut saatu uudesta koneesta. Oli toisaalta aikakin; kisat Karjalohjalla lauantaina. Vähän kaasuvivustojen rakentelua + törkeä määrä säätöä niin eiköhän se siitä.

Vanhassa oli muuten 2.0 lohko antautunut 4.sylinterin putkesta; halkeama n. 30mm vaakasuorassa noin 5cm syvyydessä. STD porauksella :shock:

Nyt uutta: kansi muotoiltu uusiksi, mm. imukanavat kitattu jne, nokka Crane 300, palotilat pienennetty 11cc (12,1:1), lohko 207 std -koossa (kiitos Markus!), uusi std kampura jne. Kaasuttimet vaihtuivat allekirj. henk.koht. mieltymyksen mukaisiksi 48 pystyimuiksi (tiedän; vaakaimut antaa enemmän tehoa...).
Eli vanhaa jäi venttiilit, kansivalu ja pakosarja. Toivottavasti kestäääää :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 29. 2:22:57 2004

jjs kirjoitti:Jihaa! Savut saatu uudesta koneesta. Oli toisaalta aikakin; kisat Karjalohjalla lauantaina. Vähän kaasuvivustojen rakentelua + törkeä määrä säätöä niin eiköhän se siitä.

Vanhassa oli muuten 2.0 lohko antautunut 4.sylinterin putkesta; halkeama n. 30mm vaakasuorassa noin 5cm syvyydessä. STD porauksella :shock:

Nyt uutta: kansi muotoiltu uusiksi, mm. imukanavat kitattu jne, nokka Crane 300, palotilat pienennetty 11cc (12,1:1), lohko 207 std -koossa (kiitos Markus!), uusi std kampura jne. Kaasuttimet vaihtuivat allekirj. henk.koht. mieltymyksen mukaisiksi 48 pystyimuiksi (tiedän; vaakaimut antaa enemmän tehoa...).
Eli vanhaa jäi venttiilit, kansivalu ja pakosarja. Toivottavasti kestäääää :?
Jes... Ei muuta ku paanalle, asiasta kukkaruukkuun, mitäs niille fk:n vaakaimuille teit?? Heititkö mettään, kaveri ettiskeli tuommoisia??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Syyskuu 29. 8:04:00 2004

jjs kirjoitti:Jihaa! Savut saatu uudesta koneesta. Oli toisaalta aikakin; kisat Karjalohjalla lauantaina. Vähän kaasuvivustojen rakentelua + törkeä määrä säätöä niin eiköhän se siitä.

Vanhassa oli muuten 2.0 lohko antautunut 4.sylinterin putkesta; halkeama n. 30mm vaakasuorassa noin 5cm syvyydessä. STD porauksella :shock:

Nyt uutta: kansi muotoiltu uusiksi, mm. imukanavat kitattu jne, nokka Crane 300, palotilat pienennetty 11cc (12,1:1), lohko 207 std -koossa (kiitos Markus!), uusi std kampura jne. Kaasuttimet vaihtuivat allekirj. henk.koht. mieltymyksen mukaisiksi 48 pystyimuiksi (tiedän; vaakaimut antaa enemmän tehoa...).
Eli vanhaa jäi venttiilit, kansivalu ja pakosarja. Toivottavasti kestäääää :?
En ole vastaavaa halkeamaa kuullut, kaikki on mahdollista. Hei vetää se 310:n alhaalta ja antaa myös ylös mukavasti :wink: ei liikaa maamoottoria, kädet katkotaan alle 4000 kiekoilla, metsässä pitää raikaa :D

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Lokakuu 3. 22:00:29 2004

Missä kisaraportti viipyy?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Lokakuu 3. 23:41:53 2004

Tääl ollaan ihan puhki. Mut jotain->

sijoituksesta:
-luokan 4., lähti 27kpl.
-jäimme 3.sijasta 0,1sek....
-2.sija jäi 4sek päähän.
-ja koska jäimme 0,1sek, hävisimme aluemestaruuden 3.sijan 1 pisteellä, nyyh. :wink:

tekniikasta:
-kone entistä vääntävämpi, kävin Japen penkissä vielä pe ilt; n.170/210Nm. Saa kyllä enemmän kun vaihtaa jakajan ennakot ja pakosarjan.
-lämmöt nousi seistessä jonossa ~100, laski pätkällä n.90:een. Syynä todennäköisesti paikkausaineella "tukittu" syylari :oops: , unohtui pestä. Söi varsinkin alkupätkästä aina voimaa.
-viimeisen pätkän lopussa pitkä suora, kone kiersi yli 7t ja alkoi puutumaan; ilm. p-a pula.
-etupää muutettiin cambereiden, leveyden (+40mm) ja Ackermann-ohjauksen osalta, nyt paljon parempi ajaa. Tai ainakin mä tykkään enemmän...
-vaihteisto jumiutui välillä kolmoselle, joka ei ole hyvä juttu. Aikatappio arviolta 3-5sek.

muuta:
-vauhti alkaa pikkuhiljaa palaamaan omalle, olleelle tasolle, pitkän tauon jälkeen -> :D
-kaveri ryttäsi lainastarletin täysin -> :cry:
-liian lyhyt kisa, kerkes vasta lämpiimään

Myöhemmin lisää
-
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Lokakuu 3. 23:56:30 2004

mitä teit ackermanille?

BBT
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja BBT » Ma Lokakuu 4. 10:04:12 2004

Komeasti tuntui Esco kulkevan ykkös EK:n "tapahtumapaikalla", n. kolmisen kilsaa lähdöstä...

jjs

Laitan vielä muutaman kuvatuksen Fordeista tuonne Yleistä osaston ralliketjuun.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 4. 19:20:06 2004

Brenda kirjoitti:mitä teit ackermanille?
Palautin lähelle vakiota. Oli aiemmin hyväksi havaittu kikka eli kääntövarsi otettu edestä (pultin kohdalta) n. 4mm sisäänpäin. Toimii asvaltilla pieni ET luku -vanteilla muttei sovellu hiekalla, ainakaan mun ajotyylillä :?

Tuossa BBT:n kuvaamassa paikassa tuttu pyöriskeli (yleisessä) sinisellä mk2:lla oikeen urakalla, käsi pakettiin jne. Oma suorite oli, hmm, ylläri-> puskuntynkä-> liki ojaa -> selvisinpäs -linjaa....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Lokakuu 4. 22:23:19 2004

et sitten kerkinyt ilmeisesti kotona käymään ollenkaan? :wink: Hyvä että sait käyntiongelman ratkottua noin nopeasti että pääsit vielä la ajamaan ! Vika siis kaasuttimissa ?
Ja hyvinhän tuo meni !!
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 5. 0:19:35 2004

Neulaventtiilin runko oli irronnut; tulvi pahasti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Lokakuu 5. 0:51:59 2004

Mites Solas oli viennyt astraa,tulitkos kurkanneeksi?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MarkoS
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 11:04:44 2001

Solas

Viesti Kirjoittaja MarkoS » Ti Lokakuu 5. 9:45:33 2004

Solas oli a-junnujen yleiskipailun kakkonen ja oman luokkansa voittaja.

Tulokset täältä: http://www.lohua.net/ykkoslohjaralli/document.php?id=11

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 15. 1:53:23 2005

No niin, arki-iltaralli lähestyy (ti 18.1. klo 1900 alkaen). Tuli tänään tehtyä "ylitöitä" eli jäätiin fiksailemaan sotaratsua korjaamolle. Jatkoin työnjohtajanroolia, liekö jäänyt vkosta taas "päälle" :) Hyvin tuon jiipee ja markoS ottivat...Tuke alias blondi lämpesi ja poistui paikalta.
Renkaita kaivettiin esille viime talven röykkiöstä; ei tällä sorakelillä uusia kyllä rikota vaan säästetään mahdolliseen Hankiralliin. 6 kpl saatiin pakattua hirvittävän taistelun jälkeen vanteille. 6 täytyy riittää. -Taas- muistui mieleen miksi kumeja (ilman vanteita) ei saa pinota päällekkäin :x
Takapyöränholveihin moukaroitiin aavistus tilaa, helmat tuli pikaisesti spreijattua uudelleen valkoisiksi, päävirtakytkin asennettua ulkokäyttöiseksikin (juu, pakollinen F:ssä tänä vuonna), jarrut ilmattua ja vaihdekeppi mallia Quaife-teräs viilattua paremmin liikkuvaksi (cobrakäsi näes...)
Vielä pitäisi leimata maanantaina. Milloinkohan jaksaisi tehdä sähköjen siistinnän (toimivat kyllä ok, kopkop), takaluukun ja konehuoneen maalauksen sekä kojelaudan uudelleen rakennuksen ja ja ja....
Äh, juon sihin nro 2 loppuun ja unta palloon :D

JK. Tässä uniäijää ventatessa osui silmään lukukerrat tässä topicissa :shock: Yli 5200kertaa! Taitaa välikoppa kiinnostaa meitä häiriintyneitä, koska seuraava (pikaisen silmäilyn jälkeen) on Esco mk2 -aihe myös; n. 3t kertaa :D
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 17. 23:34:53 2005

Nyt jo lähes jännittää, kisa huomenna alk. 1900; miten siellä soralla pärjää piikkipyörillä. En ole näet koskaan missään joutunut moisella kelillä ajamaan. Täyttä soraa tiet!
Kokemuksia toivottavasti syntyy :?
Parhaamme yritämme, taas. Ja pakollinen raportti seuraa....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 18. 1:03:58 2005

jjs kirjoitti:Nyt jo lähes jännittää, kisa huomenna alk. 1900; miten siellä soralla pärjää piikkipyörillä. En ole näet koskaan missään joutunut moisella kelillä ajamaan. Täyttä soraa tiet!
Kokemuksia toivottavasti syntyy :?
Parhaamme yritämme, taas. Ja pakollinen raportti seuraa....
Koville varmaan joutuu renkaat., ainakin jos lähtönumero on suurempi...

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Tammikuu 19. 0:46:33 2005

Tulihan käytyä, ojissa meinaan. Yksi neljästä pätkästä peruttu, eli se toinen niistä kahdesta jotka jotenkin muistin. Tavallaan hyvä, koska suhteessa aika oli huonoin juuri sillä "tän mä suunnilleen osaan" -pätkällä :D Johtui varmaan kahdesta ojassa ryömimisestäkin sillä ladulla :oops:
A-junnujen yleiskilpailun 3. sija ja luokan 2.
Yötä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 29. 1:53:36 2005

Pistetäämpä yleisön pyynnöistä huolimatta raporttia VM-arki-illasta:
Eka kilpailu A-junioreissa.
Muistettiin pestä auto ennenkuin paikallis-TV:n pojat tulivat tekemään ennen rallia tunnelmat -osion.
Remonttia autoon tehtiin... Öh, ei oikeastaan mitään: jarrut ilmattiin, pari klemmaria kiristettiin ja toki rengastyöt; 6 vannetta tyhjäksi ja piikit päälle. Eteen Rocket 90:set ja taakse Lapit. Keli täysin lumeton, ja tiet parista kohden jäässä.
Katsastuksessa tuttu katsastaja toteaa auton ilmeisesti vastaavan vaatimuksia. In-car kamera käyntiin ja matkaan siis.
-ykkösEK peruttu vesivaurioiden takia. Kirous ja kuolema, tämän olisin jotenkin tuntenut.
-kakkosen lähdössä sitten odoteltiin n.40min lähtöä. Tuttu tie, tai niinhän mä luulin. Muisti oli pettänyt ja ajo takkuili; vasemm.. eiku oikealle -tyyliin. Mun piti muistaa :oops: Yleiskisan 7.
-kolmonen: pätkä n. 20km kotoa mutten muistanut metriäkään! Syheröä, syheröä ja etumerkin missaaminen aiheutti sydämentykytystä. Kuuluisa "rytmi" ihan sekaisin, ja halusin lähteä kotiin nolaamasta itseäni. Pätkän 5. silti.
-nelonen kuuluisa Tampaja; kapea ränni täynnä "paikkoja", kuulemma. Kerran olen ajanut sen väärinpäin. Huraa. Spooreissa varovaisesti; ei ojia vaan puut 0,5m spooreista. Kartturi oli ihmetellyt sitä 2.v:llä pumppaamista. Pleikkarimies olisi laittanut kuulemma 3. sisään ja kaasun nurin :roll: No, noinkin ehdittiiin, yleiskisan 4. tai 5. Saa pleikkaukko ihan itse mennä kokeilemaan Focuksella 3. ja kaasua pohjaan :wink:
Loppusijoituksena koko kisassa siis A-jun. yleiskisan 3. ja luokan 2.

Tekniikkamurheita: lämmöt nousivat pätkien lähdöissä 95-110 välille. Eli syylari/flektihommia edessä. Ja autossa ei muuten ole naarmuakaan-> tuttu tiivisti: "sä ajat kuin ämmät" :cry:
Muuten ennen Hankista täyshuolto, lisää vanteita, uusi pakosarja ja virranjakajan ennakot; tutkitaan aihetta Tuning Worldin penkissä...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Tammikuu 29. 8:46:25 2005

:D ,joo.Toi kommentointi penkalta on virkistävää.Vaan eipä yleensä kriittiset kommentoijat ole olleet niitä nopeimpia :twisted:
Hyvinhän tuo kisaaminen on alkanut sujua :wink: ,maalissa tulokset tulee,eikä robottiin koria asettaessa...

Kerran yksi sälli kommentoi huonokulkuisen tuttavansa kenttiläisen eskon menoa;
"tulee ihan raskas olo katsellessa",kyseinen auto kun ei ollut niitä kiertävimpiä...

Tutut tiet on petollisia,ei ole yksi tai kaksi autoa jotka on mennyt pöpelikköön "kyllä tähän mutkaan hiasellakin nelosella voi laskea"-paikoissa.Vuosia sitten yksikin harrastaja vuokrasi sen ajan huippuauton eli mk2 Bda:n omaan kisaan 1-ryhmäläisensä tilalle->puissa oli jälkiä neljässä metrissä...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Tammikuu 29. 11:46:51 2005

Jjs on kyllä eka jonka tiedän että ei tunne kotikylän rallipolkuja, "metriäkään, joskus toisinpäin" :lol: tosta tuli mieleen että ainakin mulla oli niin että pimeeseen tulee kovempaan kuin puolituttua tietä, merkittävän edun saa vasta jos osaa lähes ulkoa. Puolituttutie opetuksen sain kokea karvaasti aikoinaan kun vedettiin junnu sm osakisa johdosta ylikovaa hankeen helpossa kirraavassa risteyksessä (esitettiin ruutulipussa), noin minuutti jäähdyteltiin pellossa ja lopputuloksissa jäätiin voittajalle alle 40sekkaa. Hyvä opetus, oppii olemaan :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Tammikuu 29. 17:33:57 2005

SHR: juuri näin! 15v sitten osasin tuon ekan ajetun tien täysin ulkoa, nyt on kyllä äijä vanhentunut, muisti -ei pelaa-. Ja todellakin, noi osapuilleen tutut tiet on pahimpia. Mullakin näyttäisi menevän pienehkö tuntematon tie suhteessa parhaiten; ei tiedä mitä pitäisi pelätä :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Helmikuu 21. 3:01:35 2005

Hankis lähestyy, ja autoa on laiskasti laiteltu. Uudet sponssitarrat, asennettu sähköflekti (mekaanisen kera), pyöränholveja taas muuteltu ja pakoputkistoonkin asennettu toinen vaimennin ettei särähdä keskialueella enää niin pahasti.
Renkaita väännettiin pois ja päälle "uutta" BR90:stä 8kpl. Painoja noihin pinnattuihin (Trelleborg-Lappi -rungot) menee aikalailla; suurin lukema jonka koneeseen sain oli 153gr :) Eli kannattaa puntittaa, noissakin vimpaimissa yli ~40gr heitot alkaa tuntumaan 80kmh ja yli vauhdeissa ikäviltä, jopa pätkällä.
Reitistä on joitain havaintoja, tutustumisreissuille on tavan mukaan kyselty, ja vastaus tavan mukaan: ei kiitos. SHR:n edell. vastauksesta selviää se vihoviimeinen syy miksei salaharj. kannata, jos moraali ei olisi mukana muuten.
Nyt sitten järjestellään huoltoa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin