Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja raimo » Ke Toukokuu 9. 14:08:58 2012

Mietinnässä pystyiskareiden teko taakse, jäykälle taka-akselille, iskarit akselin päälle.

Kuinka mitoittaa tornien korkeus? Autolla tarkoitus ajaa matalana, mutta pitäis saada myös "talvikorkeuteen" (piikkirenkaat).

...vai pitääkö tehdä säädettävät tornit 8)
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja JTE » To Toukokuu 10. 10:21:49 2012

Tee semmonen torni , mihin voit pultata sopivan korkusen palan iskarin ja korin väliin talvea varten !

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja raimo » To Toukokuu 10. 20:31:20 2012

Se olis tietty joo helpoin ratkasu.

Minkäs mukaan nää yleensä tehdään? Esim. "perus" 4-linkki escortti?

Missä kohtaa iskarin pitäs olla normi ajokorkeudessa sisään-ulos liikkeen suhteen?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Toukokuu 11. 9:02:14 2012

Iskari ei saa missään tilanteessa pohjata, huomioiden kaikki taipumat ja pohjaan lyöntikumien joustot yms, => minimipituus

Iskarilla voi rajoittaa ulosjoustoa, esim. rata-ajoon, mutta näkisin, että rallipuolella kaikki liikematka olisi käytettävä vaimennukseen, => max pituus.

Ajokorkeus ei näin ajatellen ole olennaista iskarin kannalta...... :?:

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja raimo » Pe Toukokuu 11. 9:23:24 2012

Okei, tuo on hyvä neuvo. Teen siis sen korkuiset, etteivät pääse missään tilanteessa pohjaamaan.

Kiitokset!
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja JTE » Pe Toukokuu 11. 13:09:56 2012

Jos nyt en ihan väärin muista niin mulla kilpurissa oli kutakuinkin 9 senttiä sisäänjoustoa ja oisko ollu sit
12 senttiä ulos , siitä tilanteesta et auto täydessä varustuksessa ja tankki täys .

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pystyiskarit taakse, mitoitus?

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Toukokuu 13. 12:26:26 2012

rahalla tehdyissä autoissa F-group näkyi kätevät kierre säädöt takana hytistä sisällä ja edessä konehuoneen puolelta. oisko helposti 2-6 senttiä säätö. ei tarvi kontata renkaan takana.

varmaan joku löytää foton jostain voittaja takapotku autosta ja tuttu sorvari töihin.

taakse on ne iskarikotelot valmiina mallia escort bda. jos on oikeesti voimaa ja haluaa täydellistä niin öhlins on se ratkaisu. kaikki muu on kuraa. noiden vika on se että huonosti ajettu mutka tai hyppyri niiden syy on sitten ratin ja penkin välissä. ja tietysti se hinta joka on tonneja euroissa.

mutta jos ei ole nelilinkki + watt tulossa niin sitten perus settiä alle
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin