Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Lebu » Pe Huhtikuu 24. 9:13:06 2009

Joka kesäinen "kruisailuautokuume" nostaa päätään...Kiikarissa Ford Anglia 105E/106E.

Onko kaikissa 12V sähköt?

Onko sähkösysteemi + vai - maadoitettu?

Onko laite kasattu "normaaleilla" millisillä pulteilla vai joutuisinko ostamaan myös uudet tuumakoon työkalut :green:

Jotain vinkkejä mitä kannattaa väijyä jos tuommoista eksyy katsomaan paikan päälle?
I think bad thoughts

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 24. 10:18:32 2009

Joku saa oikoa jos oon väärässä, mutta mun mielestä noi on vielä tuumakoon pulteilla, ensimmäiset mk1 escortitkin ovat (englannissa valmistetut ainakin). Maadoitus taitaa olla jo miinus ja akku 12v.
Ankkalinna on hieno vehje, osta ihmeessä pois! Sen verran vielä vinkkiä: Kannattaa ostaa ainakin koriltaan mahdollisimman hyvä yksilö.
Pedal tu tö metal!

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Pe Huhtikuu 24. 14:14:48 2009

Ainakin omassa juustohöylässä on tuumakoon pulteilla kaikki. Ja + maadoitettu.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 24. 15:16:26 2009

Eikun niin aivan, olihan tähtiperä cortsukin vielä +maadoitettu, taitaa vaan aika monessa olla vaihdettu jo maa miinukseksi..
Pedal tu tö metal!

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Lebu » Pe Huhtikuu 24. 15:56:04 2009

Ok, yhdestä yksilöstä tuossa soittelin ja oli kuulemma miinusmaadoituksella.

Mites sitten nuo tuumakoon pultit, saako millisillä työkaluilla aikaan muuta kuin tuhoa?

Ja onpa muuten ^Cona:lla ryhdikkään näköinen ankka, hieno laite.
I think bad thoughts

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Huhtikuu 24. 16:42:17 2009

Ei ne tuumakoon työkalut nyt niin paljoa maksa, kun ei kuitenkaan tarvi kuin ne peruskoot. Enemmän harmittaa kun teet tuhoa millikoon avaimilla saamatta mitään auki..
Pedal tu tö metal!

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Pe Huhtikuu 24. 22:27:57 2009

Lebu kirjoitti: Mites sitten nuo tuumakoon pultit, saako millisillä työkaluilla aikaan muuta kuin tuhoa?

Ja onpa muuten ^Cona:lla ryhdikkään näköinen ankka, hieno laite.
Puolen tuuman lenkillä pärjää aika pitkälle :D

No on tuo kuvissa ihan siistin näkönen mut kaikkee pientä sanomista löytyy korista. Se on sitä ajan patinaa :) . Tekniikka pelaa kyllä komiasti.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Huhtikuu 26. 23:49:10 2009

Hitto kun tulee nostalginen olo, kun kattelee kuvia Ankasta! Just tollasesta kiesistä alkoi mun harrasteura ihan tosissaan ja oikeestaan myös ura koneen virityksen parissa joskus v. 80. :burn

Useampi niitä kerkesi olemaan vuoteen 84 mennessä, viimeisin jopa ihan rekisterissä oleva ( tosin korttia ei tuolloin ollut, ikääkin vaan 16v). Mutta kortilliset ajoivat sitten ja itse napotin vänkärin penkillä ( ylpeänä) :) .

Mun muistin mukaan + maadotteisia olivat ja tuumakoon pulteilla.

Rekkari tässä viimeisessä oli KIX-16 ( joskus puhuivat jostain kiksauttamisesta) :lol: . Liekköhän mokoma enää hengissä?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 27. 1:28:31 2009

Faijalla oli joskus hänen nuoruudessaan oikein kaksin kappalein ankkoja ja auton rungossa oli tosiaan plussa. Sen kyllä sai jollakin keinolla vaihdettua toisin päin, mutta tästä minulla ei ole tarkempaa tietoa.

^Cona
Viestit: 345
Liittynyt: La Maaliskuu 24. 18:54:20 2007
Paikkakunta: Joutsa

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja ^Cona » Ma Huhtikuu 27. 16:00:21 2009

Naapuri foorumilla näytti olevan juttua tuosta maa muutoksesta. Täytyy omaan ankkaan tehä toi jossain vaiheessa jos ei tuon ihmeellisempi homma ole.
Anglia-65 old skuulia
Capri 3000 GTXL-72 ikuisuus rojekti

Lebu
Viestit: 233
Liittynyt: Su Syyskuu 18. 14:00:04 2005
Paikkakunta: Tuusula

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja Lebu » Ma Huhtikuu 27. 20:15:40 2009

Sattuuko jollain olemaan jotain havaintoja tästä yksilöstä?

Myyjän mukaan sisustassa laitettavaa, jarrut jumissa, leima kylmä. Periaatteessa kuitenkin ajokuntoinen. Maalattu yli muutama vuosi sitten.

Kuvat on aika sumuisia, mutta näyttää niissä melko ryhdikkäältä.

Ja jos jollain sattuu olemaan tietoa jostain "hiljaisessa myynnissä" olevasta klassikosta niin saa vinkata vaikka privalla..
I think bad thoughts

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Pari tyhmää kysymystä Angliasta

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Huhtikuu 29. 9:42:48 2009

SBFK:n sivuilla on just tullu yksi myyntiin

Vastaa Viestiin