
vetoakselin krympistä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
vetoakselin krympistä
paljonko on krymppiholkissa halkaisijaeroa vetoakseliin nähden jotta saadaan riittävä puristus? kokeiltu kuudella satkulla ja lähti prkl irti
ja saakohan noita krymppirenkaita mistään irrallisina?

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Eipä ole tullut eteen tilannetta että olisi joutunut krympin itse sorvaamaan. Melko pehmeää tuntuvat olevan; normitavaraa siis.
Olisiko jollain irrallaan krymppiä ja tarkkaa mauseria tai mikroa + T:tä niin saisi mitat?
Punahehkuiseksi ei tarvinne lämmittää; olen saanut jopa kuumailmapuhaltimella tehtyä. Ja tosiaan ne pari-kolme heftiä migillä varoiksi.
Olisiko jollain irrallaan krymppiä ja tarkkaa mauseria tai mikroa + T:tä niin saisi mitat?
Punahehkuiseksi ei tarvinne lämmittää; olen saanut jopa kuumailmapuhaltimella tehtyä. Ja tosiaan ne pari-kolme heftiä migillä varoiksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
pari huomiota;
* Lähellekin punahehkua lämmitys vie renkaan yli myötölömpötilan, eli se "venähtää" paikoilleen laittaessa ja kutistuu vain sen mitä lämpötilaero antaa, eli ei paljon => jännitys jää pieneksi.
* Ohjekirja enkkuperälle sanoo, että laakerille pitää mitata vähintään 1200 lbs (544 kg) puristusta ja holkille 800 lbs (363 kg) asennettaessa, eli etsi prässi jossa on joku mitari josta voi laskea suunnilleen noilla suuruusluokilla asennusvoiman
* Lähellekin punahehkua lämmitys vie renkaan yli myötölömpötilan, eli se "venähtää" paikoilleen laittaessa ja kutistuu vain sen mitä lämpötilaero antaa, eli ei paljon => jännitys jää pieneksi.
* Ohjekirja enkkuperälle sanoo, että laakerille pitää mitata vähintään 1200 lbs (544 kg) puristusta ja holkille 800 lbs (363 kg) asennettaessa, eli etsi prässi jossa on joku mitari josta voi laskea suunnilleen noilla suuruusluokilla asennusvoiman
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Hmm.. "Never attempt to drive it on cold" ja "Get the collar really glowing" sanoo classic fordin asennusohje krymppirenkaalle. Ja tosiaan menee paikalleen ihan tiputtamalla siinäkin. Totta on tuo myötääminen korkeessa lämpötilassa, mutta eihän se rengas enää sillon hehku kun se alkaa kiristyä akseliin, ellei sitten tee liian kireetä sovitetta.
Toisaalta mitä sitä suotta hehkuttaa jos vähempikin lämpö riittää.
Toisaalta mitä sitä suotta hehkuttaa jos vähempikin lämpö riittää.
20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ei noiden kanssa pitäis olla ongelmia. Vanhat varovasti leikkaamalla ja painamalla veks. Ei jälkiä vetariin.
Kisatouhuissa kannattaa säröttää laakerinalue.
Krymppi lämmitetään vain siniseksi, ei mitään hehkutusta, haloo.
Prässillä laakeri pohjaan sisäkoolista ja sopivalla putkella kopastaan sininen krymppirengas pohjaan. Ja muistetaan laittaa se peltilätkä...
Kadulla se on siinä ja kisaan pari pistettä reilulla virralla varmistukseksi.
Kisatouhuissa kannattaa säröttää laakerinalue.
Krymppi lämmitetään vain siniseksi, ei mitään hehkutusta, haloo.
Prässillä laakeri pohjaan sisäkoolista ja sopivalla putkella kopastaan sininen krymppirengas pohjaan. Ja muistetaan laittaa se peltilätkä...
Kadulla se on siinä ja kisaan pari pistettä reilulla virralla varmistukseksi.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Käytännössä ilman ammattikoneita alkuperisillä(käyttämättömillä) krympeil tein niin et hellan levylle kuumeneen ja sitku levy oli punanen krymppi kiinni ja pitkä putki ja vasara, uppos ku vanhaan lihaan naputtelemalla, toiseen taoin hiukan sillä putkella kuin massa vasaralla. Paikallinen myyjä sano että saa lämmetä sen verran ettei sinerrä kokonaan, pitää vielä jos ei ole kauttaaltaan sinertynyt...
No toisen vetarin katkettua laakerin juuresta tuli molempiin vetareihin pienet hepit...tiä nyt muuta mutta katkenneessa vetarissa oli siltikin laakeri paikallaan. Jos alkup. laakeri kestäny 35v niin eiköhän nääkin kestä 15v
No toisen vetarin katkettua laakerin juuresta tuli molempiin vetareihin pienet hepit...tiä nyt muuta mutta katkenneessa vetarissa oli siltikin laakeri paikallaan. Jos alkup. laakeri kestäny 35v niin eiköhän nääkin kestä 15v

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis