Escort Mk1 GT/Sport Weberin 32/36DGV suutinkoot ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Escort Mk1 GT/Sport Weberin 32/36DGV suutinkoot ?
Tervehdys
Tuossa olisi tarjolla Escort Mk1 1.3 Sportin Weberin 2-kurkkuinen 32/36DGV kaasutin. Tuli mieleen mitä mahtaa olla tuossa kaasuttimessa alkuperäiset suutinkoot eli kaikki suuttimet ensiö, toisio, lisäilma, tyhjäkäynti ? Tarkoituksena on tarkistaa onko kaasutinta kenties räpelletty miten. Jollakulla klassikko harrastajalla on varmasti tietoa ja manuaalit tähänkin asiaan.
Tuossa olisi tarjolla Escort Mk1 1.3 Sportin Weberin 2-kurkkuinen 32/36DGV kaasutin. Tuli mieleen mitä mahtaa olla tuossa kaasuttimessa alkuperäiset suutinkoot eli kaikki suuttimet ensiö, toisio, lisäilma, tyhjäkäynti ? Tarkoituksena on tarkistaa onko kaasutinta kenties räpelletty miten. Jollakulla klassikko harrastajalla on varmasti tietoa ja manuaalit tähänkin asiaan.
Jari Kaukonen
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
päästään taas nippelitasolle;
mulla on kyllä ollu se käsitys, että 1300:ssa on ollu vain
32 DFE ja myöhemmin 32 DGV kaasutin,
siis molemmat läpät 32 mm:siä, ja 23/24 kurkuilla.
Sportissa ei kai ollu tuota DFE:tä kun se tuli 71 alkaen
korjatkoon joku jos tää on väärin.
räpeltämättömissä pitää olla jonkun kannen ruuvin alla se peltilätkä mukana jossa kaasuttimen koodinumero, sen perusteella löytyy suuttimet, niitä on lukuisia vaihtoehtoja
mulla on kyllä ollu se käsitys, että 1300:ssa on ollu vain
32 DFE ja myöhemmin 32 DGV kaasutin,
siis molemmat läpät 32 mm:siä, ja 23/24 kurkuilla.
Sportissa ei kai ollu tuota DFE:tä kun se tuli 71 alkaen
korjatkoon joku jos tää on väärin.
räpeltämättömissä pitää olla jonkun kannen ruuvin alla se peltilätkä mukana jossa kaasuttimen koodinumero, sen perusteella löytyy suuttimet, niitä on lukuisia vaihtoehtoja
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
kiitoksia...
Eiköhän se tästä ala selviämään vaikkei suutinkokoja tullutkaan. Pitää tosiaan tutkia kumpi 1.3 vai 1.6 kaasutin tämä on niin se jo selvittää myös.
Jari Kaukonen
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tuota käsiryypyllä olevaa 32/36 DGV:tä muuten saa ihan pränt nyynä eli uutena Free Technicsiltäjjs kirjoitti:Säestän TApia, GT/Sport 1,3 oli 32(/32) runkokoolla, ja 1,6 GT (=mexico, Capri gt jne) 32/36 DGV:llä. 2-litraisten 32/36 DGAV on "muuten sama", mutta automaattiryypyllä.
Varmaan aikojen paras/varmin kaasari, käytetty kai vähän joka vehkeessä korvauskaasarina
-
- Viestit: 200
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 14:11:25 2004
- Paikkakunta: Tuupovaara
Kaasuttimesta tarkemmin ...
Tämähän menee mielenkiintoiseksi, laitoin tuossa Brendalle tarkat tiedot tuosta kaasuttimen kannen alla olevasta peltisestä lätkästä, jossa tiedot Motorcraft 84AU-9510-AU W46001701 p 83. Mittailin muutenkin kaasuttimen kaasuläpät ja se tosiaan on tuo 1.3 32DGV, koska kumpikin kaasuläppä oli tuota kokoa 32mm. Myyjä väitti kaasuttimen olleen hänen Escort Mk1 1.3 Sportissa tullessa aikoinaan.
Jari Kaukonen