Escortin jarru pääsylinteri

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Escortin jarru pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Huhtikuu 18. 17:25:55 2006

Onko 2 litrasen pääsylinterissä eroa pienempi koneisiin malleihin? Motonet väittää kiinnitys reikien välin olevan 21mm isompi...
Onko jarruputkien lähdöt samat?


Onko kukaan rakentanut jonkun muun pääsylinterin sinne paikoilleen, jos on niin minkä laitteen?

Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, pedalboxia autoon ei tule.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Huhtikuu 18. 17:32:57 2006

Välikopasta oli ilmeisesti kyse.

10/78-80 vuoden tehostimella olevat OHC 1.1/1.3/1.6 käyttää samaa sylkkyä kuin 8/75-80 2.0 mallit
Myös Capri 2 ja 3 (ei 2,8i) 74-81 tehostimella käyttää samaa sylkkyä.
#6
Escort -75

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 18. 22:23:04 2006

Ilkka_H kirjoitti:Välikopasta oli ilmeisesti kyse.

10/78-80 vuoden tehostimella olevat OHC 1.1/1.3/1.6 käyttää samaa sylkkyä kuin 8/75-80 2.0 mallit
Myös Capri 2 ja 3 (ei 2,8i) 74-81 tehostimella käyttää samaa sylkkyä.
Mk-II/III Capreissa on pääsylintereiden reikäjako kaikissa sama, 81mm. Välikoppa-Escortista en tiedä, mutta wanhakoppa Escortissa ainakin on pienempi väli.

Mulla on Mk-I Escortin tehostin Caprissa ja siihen pulttasin ihan "bolt-on" 316 Bemarin uuden pääsylinterin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » Ti Huhtikuu 18. 22:41:13 2006

Joo välikopasta oli kyse. Mulla se reikäväli on 60 milliä.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 18. 22:45:17 2006

Rytinä kirjoitti:Joo välikopasta oli kyse. Mulla se reikäväli on 60 milliä.
Jos näin on, niin Mk-II/III Caprin sylinteri ei sovi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Syyskuu 7. 23:32:31 2007

Kaivellaans vähän vanhaa ylös

Eli pitäisi tuohon mk2 escoon löytää pääsylinteri jostain, purkaamoilta löytyisi kyllä mutta tahtoo nekin takerrella miten milloinkin

Tällä kertaa työntää nestettä tehostajaan useamman kumien vaihdon jälkeenkin

Paljonkohan mahtaa olla tuon mk1 ekkerin sylinterin reikäjako, tai siis toisinsanoen tuon 316 BMWn sylkyn jos sellainen passaisi

Geronimo
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002

Viesti Kirjoittaja Geronimo » La Syyskuu 8. 19:54:17 2007

Taunuksesta saa ainakin rakenneltua, pääsylinteri saman kokoinen kuin RS2000 vastaava, ottaa myös tehostimen mukaan, sekin on isompi. Tankoa joudut lyhentämään, muistaakseni 70mm, vanhasta sen kuitenkin mittaamalla näet

sr
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maaliskuu 10. 8:12:42 2004
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja sr » La Syyskuu 8. 20:30:23 2007

Pariin MK1 Escorttiin olen laittanut 200-sarjan Volvon pääsylinterin. Sopii melko pienin muutoksin. Laipan reikäväli sama molemmissa. Polkimen ja sylinterinvälistä tankoa pitää muuttaa pienentämällä sitä "kuulaa" tangonpäästä ja pääsylinterin ja paloseinän väliin tulevan paksun laipan keskireikää tarvii aavistuksen suurentaa. Molempiin autoihin on tullut asialliset jarrut tuolla Volvon pääsylinterillä.
#809

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Syyskuu 8. 22:59:20 2007

Jepjep, eli kyseessähän on mk2 tehostimella oleva viritys jossa tehostin löytyy sen häkkyrän päästä keulasta, joten tuo volvon sylinteri varmaan jää pois suunnitelmista

Myös tanarin kanssa taitaa tulla sellainen ongelma että tuohon tilaan ei taida juuri milliäkään isompi tehostin mahtua, ainakaan mielenkiinto ei ole kovin suuri ruveta enää suuria muutoksia tuolle tekemään tämän takia :D

http://s161.photobucket.com/albums/t234 ... eesta6.jpg

Tuo alkuperäinen on perusmallin tehostin+syliteri ja muistaakseni kokoa 19.05mm tai jotain sinne päin

Eli kun tuo escon oma tehostaja pitäisi säilyttää niin siihen passaava pitäisi löytää

Vastaa Viestiin