NELILINKKIEN käyttö Twincamisssa ?????????????????
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
NELILINKKIEN käyttö Twincamisssa ?????????????????
Moi löytyykö tietoa josko nelilinkkejä käytettiin aikanaan kakkosryhmän rata twincameissa tieto + kuvat olisi nyt valttikortteja
terv elias 050-3636363 tai elias@kivitila.fi[/u]
terv elias 050-3636363 tai elias@kivitila.fi[/u]
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
- Paikkakunta: Tampere
nelilinkit
Haimakainen kertoi, että Matti J. Kemiläinen tod.näköisesti käytti 1972 muutaman kisan ajan nelilinkkejä ennen kuin sama auto muutettiin BDA:ksi-- onko kellään tästä tarkempaa tietoa
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Ei tuu muuta mieleen kuin selata vanhat VauhdinMaailmat + vastaavat lehdet, jos niissä olisi kuvia. Muistelen, että jossain oli watt-tuet yms, vuosiluku ei muistu mieleen.
´74 Ford Rallue Sport Performance Parts kataloogissa ei kylläkään ole semmosia näytillä.
Olisko Robsonin Works Escorts-kirjassa mitään mainintoja asiasta ?
´74 Ford Rallue Sport Performance Parts kataloogissa ei kylläkään ole semmosia näytillä.
Olisko Robsonin Works Escorts-kirjassa mitään mainintoja asiasta ?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Tuollainen löytyi tuosta hyllystä
Vauhdin maailma 8/1971;
Gulf team Auto-Lamminen ja rautaiset escortit.
Mukana oli escort TC ja Escort 1600RS...
(KUVATEKSTI) RS:n taka akseliston tuenta poikkeaa selvästi vaikkapa vakio TC:stä. Vetopyörän koteloon on kiinnitetty tukilaikka, johon taas akselistoa sivuttaissuunnassa tukeva watt-tuki kiinnittyy. Jousto elementtinä toimii yksilehtinen lehtijousi ja akseli on tuettu pituussuunnassa ylä- ja alapuolisin reaktio tangoin.
Katsotaan josko saisi kuvalliseen muotoon...
Edti: Tässä
Vauhdin maailma 8/1971;
Gulf team Auto-Lamminen ja rautaiset escortit.
Mukana oli escort TC ja Escort 1600RS...
(KUVATEKSTI) RS:n taka akseliston tuenta poikkeaa selvästi vaikkapa vakio TC:stä. Vetopyörän koteloon on kiinnitetty tukilaikka, johon taas akselistoa sivuttaissuunnassa tukeva watt-tuki kiinnittyy. Jousto elementtinä toimii yksilehtinen lehtijousi ja akseli on tuettu pituussuunnassa ylä- ja alapuolisin reaktio tangoin.
Katsotaan josko saisi kuvalliseen muotoon...
Edti: Tässä
Ford Capri II
Ford Escort mk2
Ford Escort mk2
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
MItäs tälle Lammisen tiimin porukalle kuuluu nykyään,Tuisku Urpialan kyllä olen nähnyt kisoissa mutta missä muut vaikuttaa?
Pahuksen hienoa touhua on tuonajan mittakaavassa ollut?,kunnon sikapossu-transiitti veturinakin...
Pahuksen hienoa touhua on tuonajan mittakaavassa ollut?,kunnon sikapossu-transiitti veturinakin...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Ylläpitäjä
Hmm, jos lehtijousi toimi joustoelementtinä, niin silloin se myös määrää taka-akselin geometriaa? Ja kun muutenkin 4-linkissä on yksi ylimääräinen linkki, niin tossahan pitäisi olla silloin 3 ylimääräistä akselin liikkumista rajoittavaa linkkiä?? Vai onko siinä pystyssä coil-overit, jotka vastaavat jousituksesta ja tuo lehtijousi ei tee mitään?Pikkupoeka kirjoitti:(KUVATEKSTI) RS:n taka akseliston tuenta poikkeaa selvästi vaikkapa vakio TC:stä. Vetopyörän koteloon on kiinnitetty tukilaikka, johon taas akselistoa sivuttaissuunnassa tukeva watt-tuki kiinnittyy. Jousto elementtinä toimii yksilehtinen lehtijousi ja akseli on tuettu pituussuunnassa ylä- ja alapuolisin reaktio tangoin.
-
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002
hep,
Kalle ei enää tänä vuonna ole ollut keskuudessamme.
Olli busineksien takia jo kaaauan sitten muuttanut Ameriikkaan (kuten Kallekin oli).
Känkäsen Esko rauhallisesti(?) eläkkeellä Salossa, Nesterallissa kesällä juttelin viimeksi.
tekniikka:
Armisen Väiski (päämekatsu) muuttanut aikanaan Ameriikkaan..
Afa Heiniöllä metallifirma Kangasalalla.
Arska Pokkisella oli/on korjaamo (kai?) Seinäjoella.
Liehun Heikistä ei tietoa.
ja kilpailevasta tiimistä sen verran, että Matti J jäi eläkkeelle juhannuksen tienoilla tänä vuonna.
ja tuohon edellä lainattuun vm:n juttun semmonen kommentti, että se ollille ajateltu 1300 ei sitten koskaan valmistunut (ainakaan) kilpailukuntoon.
-timppa
ps. jos jollain on oikeaa historiatietoa tai edes vihjeitä noihin aikoihin liittyvästä kirjallisesta tms. materiaalista, niin ottakaa yhteyttä (yv tai tmn@iki.fi tai 050-5417536)
kuskit:northwest kirjoitti:MItäs tälle Lammisen tiimin porukalle kuuluu nykyään,Tuisku Urpialan kyllä olen nähnyt kisoissa mutta missä muut vaikuttaa?
Kalle ei enää tänä vuonna ole ollut keskuudessamme.
Olli busineksien takia jo kaaauan sitten muuttanut Ameriikkaan (kuten Kallekin oli).
Känkäsen Esko rauhallisesti(?) eläkkeellä Salossa, Nesterallissa kesällä juttelin viimeksi.
tekniikka:
Armisen Väiski (päämekatsu) muuttanut aikanaan Ameriikkaan..
Afa Heiniöllä metallifirma Kangasalalla.
Arska Pokkisella oli/on korjaamo (kai?) Seinäjoella.
Liehun Heikistä ei tietoa.
ja kilpailevasta tiimistä sen verran, että Matti J jäi eläkkeelle juhannuksen tienoilla tänä vuonna.
ja tuohon edellä lainattuun vm:n juttun semmonen kommentti, että se ollille ajateltu 1300 ei sitten koskaan valmistunut (ainakaan) kilpailukuntoon.
-timppa
ps. jos jollain on oikeaa historiatietoa tai edes vihjeitä noihin aikoihin liittyvästä kirjallisesta tms. materiaalista, niin ottakaa yhteyttä (yv tai tmn@iki.fi tai 050-5417536)
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Olen yhden tuollaisen akselin kohdalta liukuvan toteutuksen nähnyt,rakennettu sellainen keinuva kelkka jotta akseli pääsee mahdollisimman vapaasti liikkumaan linkkien mukaan eikä jousi vastusta.Arto65FB kirjoitti:DOH.JP kirjoitti:jos käytetään 4linkkiä ja lehtijousta niin jousen etukiinnitys muutetaan liukuvaksi
Eipä muisti ja mielikuvitus aina toimi. Liukuria suunnittelin joskus takasakkeleiden tilalle.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.