Lanka palaa poikki + vaihtovirtasähköt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Lanka palaa poikki + vaihtovirtasähköt
Mikä mahtais aiheuttaa seuraavaa:
R2-polttimet autossa, valot päällä, hetken kuluttua palaa lyhyiden valojen lanka poikki ja vain vasemmalta puolelta. Nyt jo 2 poltinta on kärähtänyt. Pitkiä en ole sen kauemmin pitänyt päällä, mutta niissä ei tuntuis olevan ongelmaa.
Autohan on mk1 escort 1100, tasavirtalaturilla.
Asiasta moottorisahaan, onko isokin homma päivittää tuo vaihtovirtalaturille? Tartteeko johtosarjaan mitään ihmeempiä muutoksia? Vielähän tuo tasavirtanenkin toimii, jotta ei sen puoleen.
PS. Sain muuten autoon eilen leiman, huomautuksitta. Nyt on todella hjuva fjiilis!
R2-polttimet autossa, valot päällä, hetken kuluttua palaa lyhyiden valojen lanka poikki ja vain vasemmalta puolelta. Nyt jo 2 poltinta on kärähtänyt. Pitkiä en ole sen kauemmin pitänyt päällä, mutta niissä ei tuntuis olevan ongelmaa.
Autohan on mk1 escort 1100, tasavirtalaturilla.
Asiasta moottorisahaan, onko isokin homma päivittää tuo vaihtovirtalaturille? Tartteeko johtosarjaan mitään ihmeempiä muutoksia? Vielähän tuo tasavirtanenkin toimii, jotta ei sen puoleen.
PS. Sain muuten autoon eilen leiman, huomautuksitta. Nyt on todella hjuva fjiilis!
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lanka palaa poikki + vaihtovirtasähköt
Vaikuttaisi vika vähän sille, että polttimoille tulee liian kova jännite, jonka seuraksena poltin palaa nopeammin.Kine kirjoitti:Mikä mahtais aiheuttaa seuraavaa:
R2-polttimet autossa, valot päällä, hetken kuluttua palaa lyhyiden valojen lanka poikki ja vain vasemmalta puolelta. Nyt jo 2 poltinta on kärähtänyt. Pitkiä en ole sen kauemmin pitänyt päällä, mutta niissä ei tuntuis olevan ongelmaa.
Autohan on mk1 escort 1100, tasavirtalaturilla.
Asiasta moottorisahaan, onko isokin homma päivittää tuo vaihtovirtalaturille? Tartteeko johtosarjaan mitään ihmeempiä muutoksia? Vielähän tuo tasavirtanenkin toimii, jotta ei sen puoleen.
PS. Sain muuten autoon eilen leiman, huomautuksitta. Nyt on todella hjuva fjiilis!
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Ylläpitäjä
Jep, tarvii mittailla lampun ollessa paikallaan. Ilman polttimoita kun mittailin niin en muistaakseni huomannu suuria eroja.
Mutta mikä sitten avuksi eli mistä suurempi jännite voi johtua? Johtohommeleitako? Eikös heikko kontakti vaikuta virran kulkuun heikentävästi, ei kai jännite voi semmoisesta kasvaa?? Kuten arvata saattaa, autosähköt ei ole ihan vahvinta alaa, ei kyllä moni muukaan.
Mutta mikä sitten avuksi eli mistä suurempi jännite voi johtua? Johtohommeleitako? Eikös heikko kontakti vaikuta virran kulkuun heikentävästi, ei kai jännite voi semmoisesta kasvaa?? Kuten arvata saattaa, autosähköt ei ole ihan vahvinta alaa, ei kyllä moni muukaan.
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Eiköhän se liiallinen jännite johdu lataussäätimestä. Nuo vanhat säätimet on vielä säädettävissä ihan kotikonstein. Vaihtovirtalaturin asentaminen ei vaadi juurikaan muutoksia, kunhan säädin laturissa on kiinteää mallia. Niinkuin kunnon latureissa yleensä on esim. vähänkään uudemmat Boschin laturit.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
Kiitti vastauksista. Tässä tais kuitenkin olla kyseessä ihan sattuman kauppaa että kaks lamppua paloi ja vielä samalta puolelta. Nyt on nimittäin kuukausi _körötelty_ ilman lampunvaihtotarvetta.. ..kopkop..
Sen verran tuo kyllä oikuttelee, että lämpimällä koneella tyhjäkäyntikierroksilla latausvalo vilahtelee. Pitänee säätää korkeammat kierrokset. Kylmänä se tosin käy ihan hyvillä kierroksilla ilman ryyppyäkin. Mistähän sitten johtuukaan, että lämpimänä laskee lähelle "sakkausrajaa". Kaasuttimen eristys huono -> bensa höyrystyy..?
Jännitteensäätimen vois kyllä kurkata, saahan sen ainakin purettua jos ei muuta
Sen verran tuo kyllä oikuttelee, että lämpimällä koneella tyhjäkäyntikierroksilla latausvalo vilahtelee. Pitänee säätää korkeammat kierrokset. Kylmänä se tosin käy ihan hyvillä kierroksilla ilman ryyppyäkin. Mistähän sitten johtuukaan, että lämpimänä laskee lähelle "sakkausrajaa". Kaasuttimen eristys huono -> bensa höyrystyy..?
Jännitteensäätimen vois kyllä kurkata, saahan sen ainakin purettua jos ei muuta
