Tuplat ja vivusto

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cleveland
Ylläpitäjä

Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ma Marraskuu 17. 21:37:35 2003

Miten ootte toteuttanut kaasu vivuston tuplien kanssa? Olis yhdistelmä mk2+1600kentti+2xDHLA40! Pistäkää kuvia, linkkejä, kokemuksia ja ideoita jos löytyy.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Marraskuu 17. 21:49:39 2003

http://www.tpu.fi/~t2iharto/kuvat/01010 ... r><br>Kuva ei oo ehkä ihan paras mutta kyllä siitä selviää.
#6
Escort -75

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Marraskuu 17. 22:08:09 2003

käynpäs napsimassa parit kuvat.. 8)
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ma Marraskuu 17. 22:21:39 2003

se olis mukavaa ;D

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Marraskuu 17. 22:41:24 2003

Mulla samanlainen kuin Ilkka H:n mutta ite tehty ja kolmiopalan kiinnitys ja vetokulmassa kuulalaakerit,<br>välitangossa M5 uniballit molemmisa päissä ja on kevyt polkee.
RapajuoppoPutkiMies*469*

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Marraskuu 17. 22:48:03 2003

http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/<br><br>tuolla on nyt muutamia (huonolaatuisia) kuvia vähän joka puolelta... toi systeemi on tuossa ollut auton ostamisesta asti, joten kertokaa ihmeessä mitä siinä on parannettavaa ;D
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Marraskuu 17. 22:54:43 2003

[quote author=[PeXi] link=board=8;threadid=16823;start=0#126217 date=1069102083]<br>http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/<br><br>tuolla on nyt muutamia (huonolaatuisia) kuvia vähän joka puolelta... toi systeemi on tuossa ollut auton ostamisesta asti, joten kertokaa ihmeessä mitä siinä on parannettavaa ;D<br>[/quote]<br>aika taiteellinen ;D
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Cleveland
Ylläpitäjä

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja Cleveland » Ma Marraskuu 17. 23:11:00 2003

[quote author=[PeXi] link=board=8;threadid=16823;start=0#126217 date=1069102083]<br>http://kotisivu.dnainternet.net/kh69/<br><br>tuolla on nyt muutamia (huonolaatuisia) kuvia vähän joka puolelta... toi systeemi on tuossa ollut auton ostamisesta asti, joten kertokaa ihmeessä mitä siinä on parannettavaa ;D<br>[/quote]<br>kiitos julmetusti, tos on jo yks toteutus mikä on ihan varteenotettava. nyt on jo parempi kun tietää hiukan mihin suuntaan lähtee kehittelemään. Lisää saa laittaa jos jollain on jotakin...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Marraskuu 17. 23:12:04 2003

aikanaan hitsasin suoraan pystylorttojen väliin progressiivisen vaijerikiekon. huonosta kulmasta kuvia ja kuvista puuttuu vaijerin kannatin...<br>progressiivisuus tuo pehmeyttä kaasunkäyttöön kaupunkiajossa, eli pintakaasulla poljin vaatii enemmän liikematkaa....ja läpän avautuminen kiihtyy poljinta syvemmälle vietäessä. kokonaisliikematka pysyy kuitenkin normaalina...<br>ja kaasupolkimen alle toppari ettei vivusto kärsi, ja kaasuvaijerin/polkimen välissä pieni jousto-osa joka alkaa puristumaan just ennen polkimen topparia, näin läpät avautuvat aina varmasti kokonaan eikä niihin kuitenkaan kohdistu liian suurta poljin voimaa....olipa sekavaa selittelyä ???<br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 28.jpeg<br>

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re:Tuplat ja vivusto...

Viesti Kirjoittaja potsi » Ti Marraskuu 18. 10:51:23 2003

Samanlaisia 3kpl tehnyt kuin Brenda. Pidän tätä yksinkertaisempana ja parempana kuin tuota tuplavaijeri ratkaisua... IMO.
Jäsen 488

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Su Tammikuu 11. 20:37:16 2004

Sellaista olisi kysyttävää, että mitenkä ootte istuttanut tuplat tollaiseen välikoppaan missä 2.0l wc-palkilla. Silloin sopisi mainiosti jos pedalboxin hommaisi, mutta eiköhän se tolla vakiotehostajallakin onnistu. Karkeata sovittelua tein noilla 40dhla:lla niin jos jonkun "laipan vaan tekisi kaasuttajan ja kannen väliin? Ainoa mikä pisti silmään niin virranjakajan kansi pahasssa paikassa? Kuinka paljon voi noita vaakaimuja kallistaa ettei vaikuta toimintaan, vapaastihengittävä. Kertokaapas vähän kokemuksia.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Tammikuu 11. 21:38:49 2004

Kun kysyttiin kokemuksia, valmis vaijerisatsi maksaa 90e, ennen maksoi 50-60 eli noussut melkoisesti mutta itse aikani pelleilin itsetehtyjen vipujen kanssa (saatu eri kaas. mukana) milloin katkeili jousia (menetin eräässä kisassa yleisessä F-ryhmän piikkipaikan ja yksi keskeytys) milloin mitäkin hääräämistä, hommasin vipusatsin vaijeritsivulle Webereitten päälle, tuloksena aivan unelma kaasupoljin tuntuma ja sai unohtaa kaasuvaijeri ropleemat ja keskittyä vaikka ajamiseen. Kai se vituttaa keskeyttää kartsallakin jos vivusto pettää kesken teinikorollan pudotuksen :D

Escor_t
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Escor_t » Su Huhtikuu 10. 23:33:00 2005

Nostetaans vanha aihe esiin kun on juuri sama onkelma kun ekassa viestissä. eli escort MK2 + DHLA 40:set ja kentti.

Eivät taida nuo vanhat kuvat enään näkyä..

"Hyväksi havaittu" keino on ilmeisesti progressiivinen vaijerikiekko... mistäköhän mahtaisi tuollaisia olla kaupan, jos ois edullisempi ku valmis vaijerisatsi :?:

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Huhtikuu 13. 20:45:24 2005

Jaa ei kuvat enää skulaa, yllätys näin parinvuoden takaa.
Noh autetaanpa setää mäessä.
Elikä tässä sama kuva mikä mulla oli aikaisemminkin esillä.

http://koti.welho.com/iharto/01010020.JPG

http://koti.welho.com/iharto/01010006.JPG

Tuosta puuttuu nyt sitten se ite linkki joka liikuttaa kaasarin akselia.
#6
Escort -75

Escor_t
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Escor_t » Ma Huhtikuu 18. 23:56:54 2005

Kiitoksia kuvista

Cleveland
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Cleveland » To Huhtikuu 21. 17:27:28 2005

Kukas tollasia valmiita vaijeri settejä myy?

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » To Huhtikuu 21. 22:20:14 2005

Cleveland kirjoitti:Kukas tollasia valmiita vaijeri settejä myy?

moposport on ainakin myynyt todennäköisesti myy edelleen
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Maaliskuu 26. 23:05:19 2006

Escor_t kirjoitti:"Hyväksi havaittu" keino on ilmeisesti progressiivinen vaijerikiekko... mistäköhän mahtaisi tuollaisia olla kaupan, jos ois edullisempi ku valmis vaijerisatsi :?:
Tuli vähän hakua käytettyä ja tälläinen thread löytyin niin ajattelin kysäistä samaa. Eli mistä löytyy? Moottoripyöräliikkeestä ja tarvikeliikkeestä yleismallisia vivustojen osia jo kyselinkin ja ei löytynyt mitään.

Boxerin tuplat (DRLA) rivikoneen imusarjaan läppärungoiksi, helpointa olisi hitsata akseli kiinteäksi ja veto vain toisesta päästä. Kysymys kuuluu: haittaako paljonkin jos synkronoinnit eivät ole tasan?

Vastaa Viestiin