Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Joulukuu 6. 16:04:00 2007

Ei kun FAE:n normi -92 zetec escorin anturi.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 6. 16:12:31 2007

[quote="wekku"Tuossa mittasin imuilman lämpötilaanturin ja antoi +22 asteessa 30 kOhm vastuksen, eli oliskohan vika siinä.
Biasvastukset on partcon orkkikset.
[/quote]

Joutuu kyllä biaksen muuttamaan tuosa tapauksessa. Eli pitäisi olla samalla tontilla bias vastuksen ja anturin arvot, muuten loppuu resoluutio kesken.

Kai sulla on celsiukset päällä? Ja nuo .inc tiedostot on hyvä laittaa Megatunen auton kansioon myös orkkis .inc tiedostojen päälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » To Joulukuu 6. 16:15:39 2007

Juu, cellsiukset on päällä ja .inc tiedostot on kopioitu car1 hakemistoon.
Hassua että mittari näyttää +16 astetta kun johdot pistää yhteen.

Tällä hetkellä on vakio Boshin kartat käytössä.

Sen verran vielä takennusta että signaali johto menee liittimen 20 nastaan ja toinen suoraan maihin..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 6. 22:59:57 2007

Katso suoraan prossun pinneistä 24 ja 25 että niille tulee lämpötilatieto järkevällä haarukalla, eli ei kiinni liian lähellä 0V (tai 5V) tasoissa. Saadaan siis ainakin selvitettyä onko kyseessä rauta- vai softavika.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Joulukuu 7. 0:23:33 2007

Niinkun sanoin, johdot kiinni ja MT näyttää +16 astetta..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 7. 11:08:49 2007

wekku kirjoitti:Niinkun sanoin, johdot kiinni ja MT näyttää +16 astetta..
Tarkoitatko, että anturi oikosuljettuna näytää +16C vai että piuhat normaalisti kiinni näyttää +16C?

Joka tapauksessa anturi normaalisti kiinni ja virrat päällä mittaa nuo prossun nastat niin vähän selviää lisää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Joulukuu 7. 12:08:00 2007

Eli johdot oikosuljettuna näyttää tuon +16..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Joulukuu 7. 17:03:49 2007

Eli mitähän tuon MT:n pitäis näyttää jos signaalijohto vedetään maihin?

Luulisin että mittarin pitäis mennä tappiin jos vastusarvo on 0.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Su Joulukuu 9. 20:59:42 2007

Jeps, vaihdoin Nissanin lämpötilaanturin ja nyt näyttää MT oikein.

Toi nissanin anturin vastusarvo on 80C asteessa 300 Ohm, eli Boshin kartta menee tosi lähelle.

Onko muuten jengillä tietoa onko tuossa 2.9:n ruiskusuuttimien bensakiskossa oleva anturi lämpötilan vai paineen anturi?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Joulukuu 16. 14:26:38 2007

Taas on tullut tässä esille sama vanha ongelma kuin aiemminkin tän megan kanssa. Vanhalla akulla ei käynnistynyt millään seisonnan jälkeen, vaikka kone pyöri ihan normaalisti, latauksen jälkeen käynnistyy, jännite on siis liian alhainen, ei kipinää taida antaa (bensa haisee). Mittasin nyt akun - navan ja maajohdon välistä ampeerit, oli vain 0,04 ampeeria, joka varmaan menee kellolle ja mankan muistille. Ostin silloin siis uuden akun jolla ongelma korjaantui. Mutta nyt tekee samaa tuollakin akulla, eli mittasin navoista jännitteen joka oli 11,93v. Kone silti pyörii todella nätisti, mutta ei vain käynnisty. Latauksen jälkeen käynnistyy kyllä. Onko megan asetuksissa jotain vialla vai onko vain ominaisuus ettei käynnisty vähän alhaisemmilla jännitteillä?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Joulukuu 16. 14:51:37 2007

veikkaisin että putoo jännite starttauksen aikana reippaasti liian alhaiseks... Ettei olis laturivikaa?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Joulukuu 16. 15:36:43 2007

Laturi on uus, oli silloinkin uus. Tarvii varmaan maat uusia varmuuden vuoksi koneesta runkoon ja akusta runkoon.

Joku jolla on ohc n. 390cc suuttimilla, voisko antaa kiihdytysrikastukset ja käynnistysrikastukset? Oon koittanu noita säädellä mutten oo saanu mieleisiks.

Edit: Otin toisen sierran akun tilalle jossa hieman enempi jännitettä. Sillä nyt sai käyntiin kun eka kuivasin märät tulpat. Katotaan käynnistyykö huomenna samalla akulla.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 16. 22:52:15 2007

Sen tarkemmin sun pakettia tuntematta, itselle tuli mieleen et riittääkö puolalle lataus virta/aika megan puolelta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Joulukuu 16. 23:07:57 2007

Tuossa sytytyksenä on siis TFI ja asetuksetkin pitäis olla kuten manuaalissa sanotaan. Täytyy niitäkin tarkistaa varmuudeksi.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Joulukuu 17. 22:37:04 2007

Olettekos perehtyneet tohon imuilman mukaan säätyvään seoksen hienosäätöön? Vakionahan se seuraa jäähdytysveden lämpötilaa, mutta optiona on muuttaa se seuraamaan imuilman lämpötilaa.
"Ongelmana" on ilmojen kylmettyä seosten paksummalle meno mitä kylmempää on, ja matka-ajossa aiheuttaa seosten sahailua ja kevyttä nykimistä kun open loop on päällä luonnollisesti. Kun imuilma oli kesäisemmissä lukemissa seokset olivat huomattavasti paremmassa jamassa maantienopeuksissa.
Valikosta muutin corrected ja IAT corrected -kohdat päälle ja korjaus alkaa vähetää 2000rpm ja on kokonaan pois päältä 4000rpm. Vaihdoin jopa mittarin näyttämään imuilman lämpötilaa, mutta vihreä pallura seuraa vaan jäähdytysveden lämpötilaa ja homma ei tunnu toimivan.
-15c 88%; 0c 92%; 10c 95%; 20c 100%; 30c 100%, 40c 101%; 50c 103%. Tommoset kopsasin finsquirtin sivulta, ja samalla huomasin joillain muilla olevan sama ongelma. Koodi on 029v.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Joulukuu 17. 22:39:55 2007

Vaikuttaako map arvon heitteleminen viidellä niin paljon tyhjäkäyntiin että se heittelee 800-1200rpm? Auttaiskohan bensasuodatin map letkussa, joku kokeillut?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Joulukuu 18. 6:02:36 2007

Sultzi kirjoitti:Vaikuttaako map arvon heitteleminen viidellä niin paljon tyhjäkäyntiin että se heittelee 800-1200rpm? Auttaiskohan bensasuodatin map letkussa, joku kokeillut?
Laitoin 1mm reiällä ~20mm pitkän kuristimen MAP:in letkuun, ainakin mun tapauksessa tuntui tasaavan pulssin sopivasti.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Joulukuu 18. 10:06:23 2007

Sultzi kirjoitti:Vaikuttaako map arvon heitteleminen viidellä niin paljon tyhjäkäyntiin että se heittelee 800-1200rpm? Auttaiskohan bensasuodatin map letkussa, joku kokeillut?
Tuohon auttaa kans kun laittaa kiinteän sytkäennakon tyhjäkäynnille päälle, löytyy sieltä valikoista jostain, ei tartte karttaa muuttaa.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 18. 11:41:30 2007

Täytyy kokeilla tuota kiinteää ennakkoa tyhjikselle, mikähän se kannattais olla päästöjä ajatellen?. Ja myös tuota kuristinta tarvii testata. Ei muuten haittaa, mutta katsastukseen kun pitäis saada alle 1000rpm pakokaasut, ne kyllä saa kohdilleen mutta jonkin aikaa menee että saa seokset sopiviks. Varmasti auttais kun kävis tasasta tyhjäkäyntiä.

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ti Joulukuu 18. 17:35:10 2007

Hartza kirjoitti:Olettekos perehtyneet tohon imuilman mukaan säätyvään seoksen hienosäätöön? Vakionahan se seuraa jäähdytysveden lämpötilaa, mutta optiona on muuttaa se seuraamaan imuilman lämpötilaa.
"Ongelmana" on ilmojen kylmettyä seosten paksummalle meno mitä kylmempää on, ja matka-ajossa aiheuttaa seosten sahailua ja kevyttä nykimistä kun open loop on päällä luonnollisesti. Kun imuilma oli kesäisemmissä lukemissa seokset olivat huomattavasti paremmassa jamassa maantienopeuksissa.
Valikosta muutin corrected ja IAT corrected -kohdat päälle ja korjaus alkaa vähetää 2000rpm ja on kokonaan pois päältä 4000rpm. Vaihdoin jopa mittarin näyttämään imuilman lämpötilaa, mutta vihreä pallura seuraa vaan jäähdytysveden lämpötilaa ja homma ei tunnu toimivan.
-15c 88%; 0c 92%; 10c 95%; 20c 100%; 30c 100%, 40c 101%; 50c 103%. Tommoset kopsasin finsquirtin sivulta, ja samalla huomasin joillain muilla olevan sama ongelma. Koodi on 029v.
Vakionahan se ei säädä seosta jäähytysnesteen lämmön mukaan, kunhan rikastukset on pois päältä. Koko ilman massan mittaushan perustuu map arvon lisäksi imuilman lämpötilaan. Voi se "tiheyskartta" kyllä vaatia pientä hienosäätöä... :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 19. 21:00:31 2007

Eikö kukaan halua paljastaa ryypytysarvoja ohc koneesta n. 400cc suuttimilla? Ite oon koittanu säätää mutten saa tätä 0 astetta toimimaan. Lohkolla kun lämmittää 30asteeseen niin lähtee käyntiin, muttei silloinkaan palmun alta. 0asteessa kastelee aina tulpat ja sitten onkin turha yrittää käyntiin. Pienensin äskön tän 0asteen kieppeillä olevia arvoja jonkin verran, mutta tulpat on märät ja akkukin rupes hyytyyn, joten meen kohta vasta testaan uusiks.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 20. 18:04:18 2007

Tarvitaanko muita modeja megan v3 levylle kun hall anturin reitit on ok, 1kohm vastus ledien ylösvedossa kun käytetään kipinänvahvistinta ja hukkapuolaa? Tietysti ledistä piuha sopivaan pinniin, mutta muuta? Ilmeisesti ei, mistä muuten löytyy tuohon liittyvä ohjeistus megan sivuilta? Oon yrittäny ettiä, mutta aina niissä ohjeissa käytetään sitä vb9** trankkua ohjaan syttyä.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

kiinnostavaa

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Joulukuu 20. 18:57:03 2007

Pari kysymystä


Puhutaan aina 36-1 triggereistä ja kahdesta tapista, väli 180ast.



Puhutaan jakajallisesta old school sytkästä ja suorasytkästä sekä wasted sparkista.


Voiko jakajallista sytkää säätää suoraan megalla, perusennakot, kierros ennakot.

Suorasytkää ei muka voi toteuttaa muuten kuin 36 triggerillä, miksi ei?
Neloskoneessa kaksi syttyvaihetta?
Wasted sparkin edut? Jippii paukuttaa kokoajan kun joku on ykk:ssa.


Mitä eroa Hall ja sillä kanttiaaltoanturilla? (hall 3napanen ja se toinen 2? )
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 20. 19:07:41 2007

Itsellä on jakajallinen sytty tuossa sierrassa. Kyseessä on siis tuo fordin TFI. Myös muut jakajat on käypäsiä joista löytyy induktiivinen anturi tai hall, muistaakseni myös kärkiä voidaan käyttää signaalin saamiseksi. Sytty on ihan säädettävä, kierroksilla ja tyhjiksellä.

Eroa HALL anturilla ja VR anturilla on juuri tuo signaalin tyyppi, tosin en muista signaalien tyyppejä. Ja olikohan niin että HALL anturi ei pysty lukemaan välttämättä 36-1 hammaspyörää, riippuen pyörän halkaisijasta (millä väleillä hampaat on toisistaan).

Muihin en lähde huuteleen mitään :)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: kiinnostavaa

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Joulukuu 20. 20:56:23 2007

ParDe kirjoitti: Wasted sparkin edut? Jippii paukuttaa kokoajan kun joku on ykk:ssa.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... sted+spark
Suurin etu on varmasti yksinkertainen, luotettava- ja halparakenne.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sivonen
Viestit: 84
Liittynyt: La Syyskuu 22. 22:47:53 2007
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen » Pe Joulukuu 21. 0:11:02 2007

Mulla on Mersussa kaikkein yksinkertaisin mahdollinen vaihtoehto. Jakajasta tulee kolme pulssia per kampuran kierros (kutoskone). Sen perusteella Mega ohjailee sytkää. Jakajassa on keskipakoennakko käytössä, Megalla voi siis aikaistaa tai myöhäistää vakioennakkoa.

Toimii kuin junan vessa, mutta penkki on mukavampi. :D

Suorasytkän (myös wasted spark) etu on siinä, että ei tarvitse käyttää mekaanisia osia, vaan kipuna viskotaan perille sähköllä. Vähemmän kuluvia ja vikoja aiheuttavia osia. Eikä varmasti räiski kipinää viereiseen pyttyyn.
MB 280E -80 ikuisuusprojekti (myynnissä)
Lavataunus turbo(ikuisuus?)projekti
MB 300TD -79 setämersu

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

juu

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Joulukuu 21. 12:28:19 2007

ok, kiitoksia vastanneille.



Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?


Mikä vika on siinä kahden tapin järjestelmässä kampuran päässä? Hesteccikin toimii tällä?


Eikö myös ole mahdollista käyttää palikkaa jossa tapit 90ast. välein ja yksi puuttuu? Perustuuko 36:1 triggeri yhtälailla kaikkiin 4:llä jaollisiin lukuihin?

Ideahan on vain napata tieto moottorin pyörintä nopeudesta, asentaa se anturi "nappaamaan" tiedon johonkin kivaan kohtaan, esim 1 pytyn ennen imuahdin alkua 60 ast.

Jos ohjaat ms:llä esim fokuksen suorasyttypuolaa niin mihin hittoon kaivataan EDIS4 rasiaa?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: juu

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Joulukuu 21. 17:16:52 2007

ParDe kirjoitti: Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?
Eikä silläkään mitenkään vaan tarvitaan nokan synkronointitieto? Mutta joo, wastedsparkin sillä saa. Eikö extralla onnistu noi 4 jaolliset pyörylät (4-1, 12-1, 36-1 jne)? Ja EDIS-mokkulan saa jättää välistä pois jos on vaan joku sytkävahvistin siihen megan ja puolien väliin.
Escort Mk4 "RS2300i"

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: juu

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Joulukuu 21. 17:49:07 2007

koskar kirjoitti:Ja EDIS-mokkulan saa jättää välistä pois jos on vaan joku sytkävahvistin siihen megan ja puolien väliin.
Tai korvaa vahvistimen vb9** syttykivillä. Tosin itse suosin vahvistinta.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: juu

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Joulukuu 21. 17:51:18 2007

ParDe kirjoitti:ok, kiitoksia vastanneille.



Selittäkääpäs vielä miksi suorasytkää ei voisi R4 koneessa toteuttaa muuten kuin sillä hiton 36triggerillä?


Mikä vika on siinä kahden tapin järjestelmässä kampuran päässä? Hesteccikin toimii tällä?


Eikö myös ole mahdollista käyttää palikkaa jossa tapit 90ast. välein ja yksi puuttuu? Perustuuko 36:1 triggeri yhtälailla kaikkiin 4:llä jaollisiin lukuihin?

Ideahan on vain napata tieto moottorin pyörintä nopeudesta, asentaa se anturi "nappaamaan" tiedon johonkin kivaan kohtaan, esim 1 pytyn ennen imuahdin alkua 60 ast.

Jos ohjaat ms:llä esim fokuksen suorasyttypuolaa niin mihin hittoon kaivataan EDIS4 rasiaa?
EDIS-boksia tarvitaan lukemaan VR-anturia eli kun laitat lisäosat Megan väliin fiksamaan signaalia niin ei sitä tarvita. V3 levyssä taitaa olla nämä osat valmiina. Esim. Cossussa voi viilata yhden piikin pois ja tehdä 4-1 triggerin ja ohjata Megaa sillä.
Mitä enemmän niitä piikkejä on sitä tarkempi kierrosluku-tieto siksi 36-1, 60-2 tai vaikka DTAn maksimissaan 100-x piikkiä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Tammikuu 1. 17:12:46 2008

Sain lopultakin tuon rojun käymään suht tasasta tyhjäkäyntiä alle 1000rpm. Kierrokset heiluu siinä 850-950rpm. Kaasun irti päästettäessä kone melkein sammuu ja käy vähän aikaa 500-1200 väliä kunnes tasaantuu siististi tuohon aiempaan säädettyyn tyhjikseen. Ilmeisesti tulee tyhjäkäynti moottorin puute esille, vai mikä muu aiheuttaa tuon hetkellisen rajun heittelemisen kaasutuksen jälkeen?

Itse oon kyllä ainakin suunnitelmissa vaihtaa tuo malpassin 3-kalvoinen säädin helvettiin (eihän tässä semmosta edes tarvii, kun kerran on säädettävä ruisku?). Se varmaankin aiheuttaa myös osaltaan tuota heiluntaa tyhjäkäynnillä, epäilisin. Kelpaako alkuperäinen säädin? Vai kannattaako ostaa jokin muu parempi; mikä?

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » To Tammikuu 10. 17:14:30 2008

Moi. Mulla on v 2.2 mega jossa sytkä kivet sisällä (en siis käytä edistä) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?



http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » La Tammikuu 12. 20:49:27 2008

KIP kirjoitti:Moi. Mulla on v 2.2 mega jossa sytkä kivet sisällä (en siis käytä edistä) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?



http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
Onpas hiljaista.. Kukaan ei vissiin tiedä vai onko kaikilla edis vermeet :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » La Tammikuu 12. 21:07:49 2008

Ainakin pikakattelulla tuolla tulisi trigger angleksi 60ast ja käynnistyksessä olisi 10 asteen ennakko. Ja ihan loogisesti menee 180/120/90 asteen välein nuo trikkerihampaat riippuen sylinterimäärästä.

Kait se ihan ok on.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Tammikuu 12. 21:30:37 2008

KIP kirjoitti:
KIP kirjoitti:Moi. Mulla on v 2.2 mega jossa sytkä kivet sisällä (en siis käytä edistä) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?



http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
Onpas hiljaista.. Kukaan ei vissiin tiedä vai onko kaikilla edis vermeet :roll:
No mää laitoin tuolta kohdan "Untested example 6" mukaan, ainakin toimii. Näyttäs olevan samat asetukset, paitsi tossa on "trig return pos A" ja "trig return pos B" arvot 0 eikä 8 ja 26.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Tammikuu 13. 8:38:55 2008

Onko kukaan kokeillut ms2-extra IAW:ta,V.2.2 levyllä olisi kiva titää ennenkuin enemmän tilailee.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Tammikuu 13. 11:15:33 2008

wex4 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut ms2-extra IAW:ta,V.2.2 levyllä olisi kiva titää ennenkuin enemmän tilailee.
Ihan heti ei löytynyt googlella että mikä on IAW muutakuin Weber ecu. Sitä tuskin tarkoitit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Su Tammikuu 13. 16:33:55 2008

JesseT kirjoitti:
wex4 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut ms2-extra IAW:ta,V.2.2 levyllä olisi kiva titää ennenkuin enemmän tilailee.
Ihan heti ei löytynyt googlella että mikä on IAW muutakuin Weber ecu. Sitä tuskin tarkoitit.
Weber ecua meinasin ms2-extra pitäis ymmärtää suoraan weberin omia sytytys singaaleja eli ilman mitään muutoksia moottoriin.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Tammikuu 13. 21:57:46 2008

Mites muuten tuon innovaten lc-1sen kytkentä kannattas tehä? Kun normilambdan lämmityshän veetään samalla releellä kun bensapumpun eli mega ohjaa sitä, mutta tuo innovate kannattanee varmaan kytkee ihan suoraan virtalukosta?
Tai suoraan ja suoraan, mutta siis silleen ettei mega ohjaa sitä. vai?

Ja olikos joku saanut onnistuneesti otettua kiekkamittarille signaalin siitä ediksen 11-navalta? Että tarviiko siinä mitään ihmeempiä kommervenkkejä kun vetää vaan johto siitä mittarille?
Tossa just tänään siirsin sen liittimen siitä 2-navalta siihen 11-napaan. Sai tosiaan ihan näppärästi silleen sen siirrettyä kuten joku joskus aiemmin mainitsi :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Tammikuu 13. 22:16:21 2008

wex4 kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
wex4 kirjoitti:Onko kukaan kokeillut ms2-extra IAW:ta,V.2.2 levyllä olisi kiva titää ennenkuin enemmän tilailee.
Ihan heti ei löytynyt googlella että mikä on IAW muutakuin Weber ecu. Sitä tuskin tarkoitit.
Weber ecua meinasin ms2-extra pitäis ymmärtää suoraan weberin omia sytytys singaaleja eli ilman mitään muutoksia moottoriin.
Tuommoinen löytyi, vaikka ehkä tiesitkin sen jo kun osasit kysyä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Tammikuu 13. 23:18:10 2008

sesse kirjoitti:Mites muuten tuon innovaten lc-1sen kytkentä kannattas tehä? Kun normilambdan lämmityshän veetään samalla releellä kun bensapumpun eli mega ohjaa sitä, mutta tuo innovate kannattanee varmaan kytkee ihan suoraan virtalukosta?
Tai suoraan ja suoraan, mutta siis silleen ettei mega ohjaa sitä. vai?
Megasta D11 voi ottaa pois niin ei ainakaan vääristä jännitettä.
Kytket LC-1:n niin että se
-saa käyttöjännitteen samaan aikaan megan kanssa (ja sillä pysyy se jännite niin kauan kun megassakin on), releen ja sulakkeen kautta suoraan akulta
-analogi- ja signaalimaa omaa piuhaansa pitkin
-lämmityksen maadoitus omaa piuhaansa pitkin
-kalibrointi kytkimen + ledin maadoitus samaan paikkaan muiden maiden kanssa
-nämä kaikki maat ja megan maadoitus tinaat yhteen rengasliittimeen
-maadoitetaan lohkoon

Sama englanniksi:
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Ma Tammikuu 14. 17:26:24 2008

_P_ kirjoitti:Ainakin pikakattelulla tuolla tulisi trigger angleksi 60ast ja käynnistyksessä olisi 10 asteen ennakko. Ja ihan loogisesti menee 180/120/90 asteen välein nuo trikkerihampaat riippuen sylinterimäärästä.

Kait se ihan ok on.
Kiitos vastauksista _P_ ja Tinde. Sorvataan kuvan mukaan se.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Helmikuu 11. 22:10:24 2008

Noniin tuli hieman takapakkia tuolle triggeripyörä hommalle kun foordin tiskillä sanoivat ettei tuota rs2kn peltistä pyörää enää saa mistään.
Joten mimmosia te ootte noihin ohc myllyihin sovitellu?

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Helmikuu 11. 22:34:03 2008

RS:n pyörästä en tiedä mitään, mutta noitahan on kai muutamia eri malleja eri vehkeissä. En tiedä mistä tää on, mutta tällästä ainakin sai vielä vuosi sitten. Numero 1078767
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Helmikuu 11. 22:56:07 2008

Joo no pitääpäs huomenna kysästä tuolla numerolla mulla oli yks toinenkin numero olemassa mutta en muistanu ottaa noita mukaan kun tänään foordilla ohimennen poikkesin.
ps. se toinen numero oli 6523986 sanooko tuo kenellekään mitään?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 11. 23:58:21 2008

Mulla olis yks raudasta laaserilla leikattu, halkasija on pikkasen CD-levyä isompi. Tarjoa jotain + pk niin saat sen, en tee sillä itte mitään.
Jäsen #606

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ti Helmikuu 12. 17:23:41 2008

Mistähän voisi johtua, että välillä startatessa megaruutta ei saa ollenkaan koneen kierrosnopeutta. Eikä siten lähde käyntiin.. 10 sekunniin odottelun jälkeen lähtee, tai sitten ei. Aina se kuitenkin loppujen lopuksi saa kierrosluvun ja hörähtää. Eikä käyntiin lähdettyä ole mitään ongelmia.

Voiko tämä johtua vain anturin etäisyydestä triggeri pyörään, vai olisiko tähän joku suoraselitteinen selitys?

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » To Helmikuu 14. 19:33:52 2008

Saako jo Suomesta MSII prossua ja V3.xx piirilevyä?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Huhtikuu 7. 10:02:23 2008

Onko kuinka yleisiä prossun sekoamiset ollu? Mulla meni prossu jotenkin täysin tilttiin ja boksi näytti samoja arvoja koko ajan eikä reagoinut mihinkään. Tuli sit rakenneltua sellanen stimulaattorikin testaamista varten ja sama tulos oli sen kanssa kun autossakin. Sitten kun latas uuden firmiksen purkkiin niin taas alkoi toimimaan. Yhdessä extra-koodissahan (029i) on kai tällaista vikaa havaittu, mutta tässä oli sisällä 029c muistaakseni. Ja ennen totaalista tilttiä toi oli mun mielestä sekottanu jotain asetuksia itsestään.
Ja mites noi prossun Flash-muistit on kestäny koska sehän on kuluva "komponentti" ja kestää vaan tietyn määrän uudelleentallentamisia. Manuaalisesti tietysti saa säätää aika kauan, että pari tuhatta tallennusta tulee täyteen, mutta esim Autotunen kanssa varmaan saattaa tulla nopeammin.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 7. 13:04:06 2008

Jotakuinkin kaikki omassa tiedossa olevat prossun sekoamiset ovat johtuneet siitä että säätöohjelma on ollut konffattu eri kooodiversiolle kuin mitä purkissa on ollut.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin