Jarrulevyt RS 2000

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Jarrulevyt RS 2000

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Toukokuu 25. 11:30:33 2004

Meni orkkislevyt edestä kohtuu hyville urille Motoparkissa. Palana mulla on EBC Greenstuffit.

Oletteko minkälaisia uritettuja/reiitettyjä levyjä laitelleet ja minkä hintasia. Sitten tietysti kiinnostaa toimivuus onko hjyvät jne.
Ford Fiesta ST 2013
#727

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ti Toukokuu 25. 19:26:20 2004

Taroxit autoracingilta.Täysin toimivat.Hinta/laatusuhteeltaan mielestäni parhaat mitä on tarjolla.
#446

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Toukokuu 25. 20:43:02 2004

EBC:n jäis suunnilleen samaan hintaan, kuin noi taroxit. Kummat sulla noista taroxseista on ja miks just ne eikä noi toiset (G88 vai Sport Japan) :D

Burtonilta kattelin kans mutta ei taida nähdä vaivaa kun hintaero on vain n. 30 egee. Ja Sporttiautosta sais noi EBC:et halvemmalla kuin Prostreetiltä... vinkki vinkki

Ja EBC on pintakäsitelty (keltapassivointi/sinkki) levy toisin kuin tarox mun ymmärtääkseni. Ja sit ne ois viel uritetut ja reiitetyt, ainaki kuvien mukaan. Nii no, onhan noi urheilu japanitki.
Ford Fiesta ST 2013
#727

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Toukokuu 18. 23:49:49 2007

Jatkampas tähän, vaikka on jo vanha topic

Etulevyt hakusessa RS2000:n, Taroxeja jo Auoracingista kyselinkin, G88, Sport Japan ja Monza olis saman hintasia. Mutta mitkä näistä, noita G88 ainakin britti foorumeilla suositellaan...

Muitakin merkkejä saa ehdottaa

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Toukokuu 19. 14:11:47 2007

Mulla on cossussa tiheäuraiset taroxit, ja on voin kyllä suositella!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Toukokuu 19. 22:19:17 2007

Kokeile Taroxit...
Ford Fiesta ST 2013
#727

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Su Toukokuu 20. 0:03:27 2007

SamiH kirjoitti:Kokeile Taroxit...
Mut mitkä noista Taroxeista G88, Sport Japan vai Monza :roll:

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Toukokuu 25. 0:41:11 2007

Jos reiät ei ole läpi asti niin ota rei´illä ja urilla, muuten urilla.

Emmä tiä :lol: Sanoovat jotta läpiporatut lähtee halkeilemaan, tiiä sitten. Itsellä on EBC urilla ja "kuopilla" olevat, hyvin on toimineet. Mutta jarrutehoon olin pettynyt, tarviis varmaan suurentaa jarruja.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Pe Toukokuu 25. 10:37:18 2007

SamiH kirjoitti:Jos reiät ei ole läpi asti niin ota rei´illä ja urilla, muuten urilla.

Emmä tiä :lol: Sanoovat jotta läpiporatut lähtee halkeilemaan, tiiä sitten. Itsellä on EBC urilla ja "kuopilla" olevat, hyvin on toimineet. Mutta jarrutehoon olin pettynyt, tarviis varmaan suurentaa jarruja.
Vähän ohi aiheen, mulla on taas EBC vakiolevyt eli ihan siliät ja Greenstuffin palat kans. Toimivuus on hyvä vielä näin parin vuoden jälkeenkin, mutta ei ainakaan katuajossa mitään sen kummempaa jarrutehon nousua tuntunu vakio levyihin ja kuluneisiin paloihin verrattuna.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Toukokuu 25. 21:53:54 2007

SamiH kirjoitti:Jos reiät ei ole läpi asti niin ota rei´illä ja urilla, muuten urilla.

Emmä tiä :lol: Sanoovat jotta läpiporatut lähtee halkeilemaan, tiiä sitten. Itsellä on EBC urilla ja "kuopilla" olevat, hyvin on toimineet. Mutta jarrutehoon olin pettynyt, tarviis varmaan suurentaa jarruja.
Samaa olen kuullu noista reijityksistä, tiedä sitten käytännössä. Noissa Tarox G88 on pelkkiä uria 40kpl, taidan kääntyä niihin, tuntuis olevan vähän edukkaammat noi Taroxit kuin EBC:t.

Toisaalta ST170 jarrut taitais sopia suht pienellä säädöllö alle... :wink:

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » La Toukokuu 26. 22:59:36 2007

Mitäs jarrunestettä pitää käyttää? dot 5.1 vai dot4?
tuo dot5.1 on abs jarruille ja dot4 normaali. mitä ford suositteleepi?

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Toukokuu 26. 23:09:37 2007

petrif_74 kirjoitti:Mitäs jarrunestettä pitää käyttää? dot 5.1 vai dot4?
tuo dot5.1 on abs jarruille ja dot4 normaali. mitä ford suositteleepi?
Dot 5.1 on korkeammalla kiehumispisteellä.
#6
Escort -75

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Toukokuu 26. 23:22:40 2007

DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » La Toukokuu 26. 23:23:21 2007

Ilkka_H kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:Mitäs jarrunestettä pitää käyttää? dot 5.1 vai dot4?
tuo dot5.1 on abs jarruille ja dot4 normaali. mitä ford suositteleepi?
Dot 5.1 on korkeammalla kiehumispisteellä.
Joo no arvelin että vaihdan Motulin RBF 600 nesteet..kiehumispiste 312 astetta. voi sekoittaa 3.0,4.0,5,1 järjestelmiin. se 5.0 on silikoonipohjaista eikös vain?

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » La Toukokuu 26. 23:26:21 2007

mvla kirjoitti:DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
Mites toi Motulin RBF600? kun varaosassa sanoivat että tuo ate on kilpanestettä ettei käy jos on abs jarrut.

Niin ja paljonko menee tuota nestettä jos kokonaan vaihtaapi? mites ilmaus onko ihan normaali pumpataan ja aukastaa kiinni ja pumpataan?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Toukokuu 27. 9:47:57 2007

ratsastan aiheella; minkä kokoiset etujarrut rs2000:ssa on?

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Su Toukokuu 27. 10:37:58 2007

samiharju kirjoitti:ratsastan aiheella; minkä kokoiset etujarrut rs2000:ssa on?
veikkaan et 260mm
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Su Toukokuu 27. 16:25:49 2007

pylvis kirjoitti:
samiharju kirjoitti:ratsastan aiheella; minkä kokoiset etujarrut rs2000:ssa on?
veikkaan et 260mm
Edessä 260 mm jäähdytetyt levyt
Takana 270 mm kiinteät levyt

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Toukokuu 27. 23:35:01 2007

petrif_74 kirjoitti:
mvla kirjoitti:DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
Mites toi Motulin RBF600? kun varaosassa sanoivat että tuo ate on kilpanestettä ettei käy jos on abs jarrut.

Niin ja paljonko menee tuota nestettä jos kokonaan vaihtaapi? mites ilmaus onko ihan normaali pumpataan ja aukastaa kiinni ja pumpataan?
Paska puhetta!! Mitä racempi sen parempi. Tota litkua ollu jo vuoden autossa ja ei mitään vikaa. Rataakin ajettu useempi tunti viimekesänä. Ainut vaan että radalla ebc:n litkut parempia -> parempi tuntuma. Ja normaali dot 4 jattuneste toimii ihanvarmasti jos on jarrut muuten kunnossa. Jarrujen häipyminen kautenki alkaa ensimmäisenä jpaloista jotka ei kestä kuumaa tarpeeksi.
Tuo dot 5 jarrunesteen ongelma on just tossa silikonissa joka menettää hyvin nopeesti ominaisuutensa kovassa käytössä. Yks kunnon ratapäivä ja nesteet vaihtoon...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Toukokuu 28. 7:47:39 2007

mvla kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:
mvla kirjoitti:DOT.4 ATE blue racing tai DOT.4 EBC racing. DOT4 nesteet on huolettomampia ja kestää pidempään. Dot 5/5.1 nesteet menee monastivaihtoon yhden kunnon lämpeämisen jälkeen. -> oma kokemus (auto/MP).
Mites toi Motulin RBF600? kun varaosassa sanoivat että tuo ate on kilpanestettä ettei käy jos on abs jarrut.

Niin ja paljonko menee tuota nestettä jos kokonaan vaihtaapi? mites ilmaus onko ihan normaali pumpataan ja aukastaa kiinni ja pumpataan?
Paska puhetta!! Mitä racempi sen parempi. Tota litkua ollu jo vuoden autossa ja ei mitään vikaa. Rataakin ajettu useempi tunti viimekesänä. Ainut vaan että radalla ebc:n litkut parempia -> parempi tuntuma. Ja normaali dot 4 jattuneste toimii ihanvarmasti jos on jarrut muuten kunnossa. Jarrujen häipyminen kautenki alkaa ensimmäisenä jpaloista jotka ei kestä kuumaa tarpeeksi.
Tuo dot 5 jarrunesteen ongelma on just tossa silikonissa joka menettää hyvin nopeesti ominaisuutensa kovassa käytössä. Yks kunnon ratapäivä ja nesteet vaihtoon...
Joo mutta ku dot 5.0 on silikoonia ja dot 5.1 on mineraalia..Laitoin viikonlopun aikana koko autoon motul rbf600 kokeillaan niillä..olihan tuo jo kuravelliä entiset..

Vastaa Viestiin