Katsastus ja päästöt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Katsastus ja päästöt
Loiskis
Koittaa katsastus ja tuntuma lienee että tulee hylsy.
Päästöt ovat seuraavaa:
973 l/min
HC 206
CO 0.834
lamda 1.058
2145 l/min
HC 73
CO 0.840
lamda 1.025
Katti vaihdettu about vuosi sitten, alla on uusiputki katista taakse.
Onkos tuolla EGR zydeemillä jotakin tekoa, tarvitaako se katsastuksessa?
Niin autona on rs2000 -92
-aka
Koittaa katsastus ja tuntuma lienee että tulee hylsy.
Päästöt ovat seuraavaa:
973 l/min
HC 206
CO 0.834
lamda 1.058
2145 l/min
HC 73
CO 0.840
lamda 1.025
Katti vaihdettu about vuosi sitten, alla on uusiputki katista taakse.
Onkos tuolla EGR zydeemillä jotakin tekoa, tarvitaako se katsastuksessa?
Niin autona on rs2000 -92
-aka
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Silloin kun ostin oman rs 2000 niin siinä oli katsastus melkein heti. Ei mennyt päästöistä läpi, auto vietiin foordille ja se oli siellä kolme viikkoa mutta päästöjä ei saatu kohdalleen millään. Lopputulos oli että autoon vaihdettiin uusi kansi, Jonka autokauppa ja minä maksoimme puoliksi. Tuskin tuollaista vikaa on, mutta noinkin voi käydä. Kyllä mulla ainakin meni joka kerta läpi päästöistä ilman egr:ää.
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Laita 10€ bensaa ja puoli litraa sinolia tankkiin niin menee varmasti läpi tuolla jipolla saa vaikka minkä paukuttimen läpi
Puhdistaa samalla moottoriakin

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
No nii
Kuinka asia korjautui alla oleviin arvoihin elikä päästöt linjassa
900 l/min
HC 25
CO 0.001
Lambda 1.024
Öljyn lämpö 100 C
2350 l/min
HC 24
CO 0.001
Lambda 1.024
Öljyn lämpö 101 C
Heitetään about 350km turnee.
Vältetään toisten perässä ajoa ja poliisiautossa istumista.
Vaihdetaan mittauksen suorittavaa firmaa
ja näin se homma etenee.
-aka
Kuinka asia korjautui alla oleviin arvoihin elikä päästöt linjassa
900 l/min
HC 25
CO 0.001
Lambda 1.024
Öljyn lämpö 100 C
2350 l/min
HC 24
CO 0.001
Lambda 1.024
Öljyn lämpö 101 C
Heitetään about 350km turnee.
Vältetään toisten perässä ajoa ja poliisiautossa istumista.
Vaihdetaan mittauksen suorittavaa firmaa
ja näin se homma etenee.

-aka
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 4. 11:12:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
kirjoitanpas tähän vanhan topicin alle kun on taas rs2000:sta kysymys.
elikkä katsastuksessa tuli taas pettymys, viime vuonna kun oli kaikki päästöt pielessä, niin vaihdettiin katti ja kaikki tuli kuntoon. no nyt tänä vuonna kaikki muut arvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kohdallaan PAITSI tyhjäkäynnillä HC-arvo
mitatut/sallitut arvot
tyhjäkäynti
CO 0,12% 0,50%
HC 189ppm 100ppm
CO2 14,60%
O2 0,70% 5,00%
kierroksilla
CO 0% 0,30%
HC 30ppm 100ppm
lambda 1,03 0,97-1,03
CO2 14,50%
O2 0,90% 5,00%
ja neuvoksi ei tarvitse taas ehdottaa että laita sinolia tankkiin, täytyy siihen joku muukin apu olla.ja auto on täysin vakio...ihmetyttää se, että miksi ainoastaan tuo yksi arvo on liian korkea eikä mikään muu?
ja kierroksilla testattaessa piti autoa lämmittää aika kauan ennen kuin arvot tippuivat kohdilleen...
-vastauksista jo etukäteen kiitollinen-
elikkä katsastuksessa tuli taas pettymys, viime vuonna kun oli kaikki päästöt pielessä, niin vaihdettiin katti ja kaikki tuli kuntoon. no nyt tänä vuonna kaikki muut arvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kohdallaan PAITSI tyhjäkäynnillä HC-arvo

mitatut/sallitut arvot
tyhjäkäynti
CO 0,12% 0,50%
HC 189ppm 100ppm
CO2 14,60%
O2 0,70% 5,00%
kierroksilla
CO 0% 0,30%
HC 30ppm 100ppm
lambda 1,03 0,97-1,03
CO2 14,50%
O2 0,90% 5,00%
ja neuvoksi ei tarvitse taas ehdottaa että laita sinolia tankkiin, täytyy siihen joku muukin apu olla.ja auto on täysin vakio...ihmetyttää se, että miksi ainoastaan tuo yksi arvo on liian korkea eikä mikään muu?
ja kierroksilla testattaessa piti autoa lämmittää aika kauan ennen kuin arvot tippuivat kohdilleen...
-vastauksista jo etukäteen kiitollinen-
EXät: Esco RS2000 -92, Volvo V40 T4 -98, Focus 1.8 TDCI -03, Escort 1.4 Special S -96
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
Nykyiset: Focus 1.8 TDCI Titanium -08
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Mitäs kone muuten tosta tykkää..PasiZ kirjoitti:Itse olen käyttänyt noin litraa metanolia / 10 litraa bensaa.
Käy vähän turhan kuumana, eli älä käytä kuin katsastuksen ajan. Mutta päästöarvot ovat lähellä nollaa... Eikä vaikuta kattiin mitenkään tuo metanoli.



Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei pitäisi vaikuttaa kun ajelee nätisti.Laze kirjoitti:Mitäs kone muuten tosta tykkää..PasiZ kirjoitti:Itse olen käyttänyt noin litraa metanolia / 10 litraa bensaa.
Käy vähän turhan kuumana, eli älä käytä kuin katsastuksen ajan. Mutta päästöarvot ovat lähellä nollaa... Eikä vaikuta kattiin mitenkään tuo metanoli.![]()
![]()
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Pako puolen venttiili vuoto,näin ainakin mulle sanottiin kun emännän autoa käytin mittauksissa ja HC päästö tippui kun nosti kierroksia lähelle 1500stereo kirjoitti:kirjoitanpas tähän vanhan topicin alle kun on taas rs2000:sta kysymys.
elikkä katsastuksessa tuli taas pettymys, viime vuonna kun oli kaikki päästöt pielessä, niin vaihdettiin katti ja kaikki tuli kuntoon. no nyt tänä vuonna kaikki muut arvot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla kohdallaan PAITSI tyhjäkäynnillä HC-arvo![]()
mitatut/sallitut arvot
tyhjäkäynti
CO 0,12% 0,50%
HC 189ppm 100ppm
CO2 14,60%
O2 0,70% 5,00%
kierroksilla
CO 0% 0,30%
HC 30ppm 100ppm
lambda 1,03 0,97-1,03
CO2 14,50%
O2 0,90% 5,00%
ja neuvoksi ei tarvitse taas ehdottaa että laita sinolia tankkiin, täytyy siihen joku muukin apu olla.ja auto on täysin vakio...ihmetyttää se, että miksi ainoastaan tuo yksi arvo on liian korkea eikä mikään muu?
ja kierroksilla testattaessa piti autoa lämmittää aika kauan ennen kuin arvot tippuivat kohdilleen...
-vastauksista jo etukäteen kiitollinen-
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Sierra 2.0i DOHC '92, hylkäys päästöissä:
Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83
Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79
Lambda 1,08 / 0,97-1,03
Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83
Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79
Lambda 1,08 / 0,97-1,03
Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
lähtisin etsimään ensin imuvuodoista vikaa, kun on noi happi arvot aika korkealla.SeppoJJ kirjoitti:Sierra 2.0i DOHC '92, hylkäys päästöissä:
Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83
Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79
Lambda 1,08 / 0,97-1,03
Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
lievästi korkeaan CO arvoon ja kohollaan olevaan HC arvoon auttaa 90% todennäköisyydellä a)tulppien uusiminen b)karstanpoisto eli motarille ja kolmonen tupaan ja HANAA...
en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..
-katsastusmies himself-
en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..
-katsastusmies himself-
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
niin mut sää sanoitkin ammatin puolestasamiharju kirjoitti:lievästi korkeaan CO arvoon ja kohollaan olevaan HC arvoon auttaa 90% todennäköisyydellä a)tulppien uusiminen b)karstanpoisto eli motarille ja kolmonen tupaan ja HANAA...
en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..
-katsastusmies himself-

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Lambada-anturi on tod, näk. kunnossa, imuvuoto tahtoo monasti sotkea Hard Core-arvonkin, jos vaikka tehostimen kautta vuotaisi. Tilkitte tarkkaan se pakoputki, pienikin putputus näkyy heti tossa lambdassa.Voortikari kirjoitti:lähtisin etsimään ensin imuvuodoista vikaa, kun on noi happi arvot aika korkealla.SeppoJJ kirjoitti:Sierra 2.0i DOHC '92, hylkäys päästöissä:
Joutokäynti:
CO 0,04 / 0,50
HC 54 / 100
CO2 13,50
O2 2,83
Yli 2000 rpm:
CO 0,15 / 0,30
HC 43 / 100
CO2 14,16
O2 1,79
Lambda 1,08 / 0,97-1,03
Eli muuten näyttäis ainakin omiin silmiin mallikkailta mutta tuo lambda-arvo... olisikohan lambda paskana vai missä vika?
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Ilmeisesti et ymmärrä sitten virittelyä? Jos vian takia arvot on korkeella normiautossa niin vika esiin mutta korkealle viritetyt pelit ei aina osu "lambda-arvoihin".samiharju kirjoitti: en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..
-katsastusmies himself-
Tuo sinol, masinol, etanol... on vanha konsti eikä kone siitä kärsi. Katsastukseen ja heti sen jälkeen tankki täyteen.
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Näin on, monesti tilanteessa, jossa sekä Co että HC ovat korkeat, kyse taitaa tosiaan olla tulpissa/katin karstaisuudessa tjsp., kuten sami jo sanoikin. Ainaki viimeeks ku katsastin ukon mondeota nii arvot oli alkuu aivan hirveät -> vähän konetietä kierroksilla(luetaan että haisi oikeen palanut ku ajoin takasi korjaamohalliin) nii päästöt oli melkein nollissasamiharju kirjoitti:lievästi korkeaan CO arvoon ja kohollaan olevaan HC arvoon auttaa 90% todennäköisyydellä a)tulppien uusiminen b)karstanpoisto eli motarille ja kolmonen tupaan ja HANAA...
en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..
-katsastusmies himself-

Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Ja sitten kun lambda aivollinen viedään päästömittauksiin (-87 normi arvoille) niin saa ruveta kikailemaan b-paineita säätimestä kilo tolkulla ylös päin että sai ohje arvoihin(co 0,5->3,5). Seuraavana aamuna konttorille lähtö kylmällä koneella olikin mielenkiintoinen kun soppaa sai sitten "hieman" reilun tuntuisesti. Ei inssi oikein uskonut etä oli päästöt kohdallaan parin kilometrin ajon jälkeen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Juu viritetyissä koneissa tuo bensan ja metanolin sekoittelu nyt ei ole mitenkään uusi asia. Vaikka kone on kuinka kunnossa tahtoo noi päästöt mennä usei yli arvojen. Tuolla konstilla sen saa kätevästi sallittuihin rajoihin.ckolli kirjoitti:Ilmeisesti et ymmärrä sitten virittelyä? Jos vian takia arvot on korkeella normiautossa niin vika esiin mutta korkealle viritetyt pelit ei aina osu "lambda-arvoihin".samiharju kirjoitti: en kyllä ymmärrä sitä sinolin tankkiin laittoa.. ihan turhaa loppupeleissä, sillä se auto saadaan noiduttua leimalle poppakonstilla mutta mitäs luulette onko moottori terve jos se ei tuota terveen moottorin päästöjä? se vika pitäisi mun mielestä selvittää eikä aina vain kierrellä totuutta..
-katsastusmies himself-
Tuo sinol, masinol, etanol... on vanha konsti eikä kone siitä kärsi. Katsastukseen ja heti sen jälkeen tankki täyteen.
Vakio koneet sitten eri asia...
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 580
- Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
- Paikkakunta: Tampere & Virrat
Kiitoksia vinkeistä. Laitoin uudet tulpat, vaihdoin kattiosan ja loppuputken välisen tiivisteen sekä poltin karstat ja meni kirkkaasti läpi. 

Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89
-
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Mistä vois johtua kun HC(tyhjäkäynti) arvot on nuossu lyhyelle aikaa?
Kävin pakokaasumittauksessa tossa marraskuussa ja sillon arvot oli reilusti alta rajojen ja nyt tossa perjantaina kun kävin katsastuksessa niin HC humpaili päälle sadan...
Just ne siihen sadanpintaan asettu, mutta jotain häikkää sinne nyt on tullu, mistä moinen nuosu johtus?
Edit. jos vika vois olla virta/sytyspuolella, niin sehän vois samalla selittää ton huonon käynnistymisen?
Se kun nim. alkutalvesta käynnistykin paremmin, kun nykysellään...
Kävin pakokaasumittauksessa tossa marraskuussa ja sillon arvot oli reilusti alta rajojen ja nyt tossa perjantaina kun kävin katsastuksessa niin HC humpaili päälle sadan...
Just ne siihen sadanpintaan asettu, mutta jotain häikkää sinne nyt on tullu, mistä moinen nuosu johtus?
Edit. jos vika vois olla virta/sytyspuolella, niin sehän vois samalla selittää ton huonon käynnistymisen?
Se kun nim. alkutalvesta käynnistykin paremmin, kun nykysellään...
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 20:37:05 2003
RS2000 esco vm.-92
joutokäynnillä arvot (per*eellään):
CO
Mitattu: 1,00 Sallittu: 0.50%
HC
Mitattu: 800 Sallittu: 100ppm
( CO2: 11.93 ja O2: 3.78 )
Kierroksilla:
CO
Mitattu: 0.05 Sallittu: 0.30%
HC
Mitattu: 70 Sallittu: 100ppm
Lambda
Mitattu:1.01 Sallittu: 0.97-1.03
(CO2: 15.01% ja O2 0.32/5.00%)
Että kysymys kuuluu mikä noita tyhjäkäynnin CO:ta ja HC:ta noin korkeeks nostaa!? (Tulpat vaihdoin viime syksynä ja auto ollu talven pois käytöstä..)
joutokäynnillä arvot (per*eellään):
CO
Mitattu: 1,00 Sallittu: 0.50%
HC
Mitattu: 800 Sallittu: 100ppm
( CO2: 11.93 ja O2: 3.78 )
Kierroksilla:
CO
Mitattu: 0.05 Sallittu: 0.30%
HC
Mitattu: 70 Sallittu: 100ppm
Lambda
Mitattu:1.01 Sallittu: 0.97-1.03
(CO2: 15.01% ja O2 0.32/5.00%)
Että kysymys kuuluu mikä noita tyhjäkäynnin CO:ta ja HC:ta noin korkeeks nostaa!? (Tulpat vaihdoin viime syksynä ja auto ollu talven pois käytöstä..)
Ford Escort RS2000 -92 *myyty*
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Katti kylmä tai menossa sököksiSannaRS kirjoitti:RS2000 esco vm.-92
joutokäynnillä arvot (per*eellään):
CO
Mitattu: 1,00 Sallittu: 0.50%
HC
Mitattu: 800 Sallittu: 100ppm
( CO2: 11.93 ja O2: 3.78 )
Kierroksilla:
CO
Mitattu: 0.05 Sallittu: 0.30%
HC
Mitattu: 70 Sallittu: 100ppm
Lambda
Mitattu:1.01 Sallittu: 0.97-1.03
(CO2: 15.01% ja O2 0.32/5.00%)
Että kysymys kuuluu mikä noita tyhjäkäynnin CO:ta ja HC:ta noin korkeeks nostaa!? (Tulpat vaihdoin viime syksynä ja auto ollu talven pois käytöstä..)
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 20:37:05 2003
Esco oli pakokaasuanalyysis ja diagnoosiks tuli jarrutehostimen alipaine vuoto tms. ....Ja tyhjäkäynnissä kone kävi kuulemma kolmella pytyllä...Tehostinta ei oo viä vaihdettu, et ihan satavarmaks en mee viä sanoon et vika olis sillä sit korjattu...
ilmottelen sit miten kävi,jahka saadaan korjattua...Ens viikolla viimestään,ku leimaa pitää mennä yrittään.....

Ford Escort RS2000 -92 *myyty*
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 27. 20:37:05 2003
Viaksi ilmeni jarrutehostimen takaiskuventtiili, eli ei tarvinnu vaihtaa koko tehostinta. Leimakin tuli.
Ford Escort RS2000 -92 *myyty*