RS2000 lämmöt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja hanta » Ti Toukokuu 14. 21:08:09 2013

RSturbo kirjoitti:Eli auttakaas ny tyhmää,mulla on tommonen vm.-96 räsä jossa tuppaa lämmöt nousta aikas korkeelle kun on paikoillaan,ajossa pysyy ihan hyvänä,luonnollisesti :)
Flekti ei puhu mitään,anturin vaihdon jälkeenkään.Suoralla virralla kyllä pyörii mutta lämpöjen noustua ei pyöri niinkuin pitäis.Mistä tämmöinen toimimattomuus voisi johtua?Sit viä yks kymysys et pystykös tästä lukee vikakoodeja,ja jos pystyy niin mistä?,tottunu pelaan hieman vanhempien autojen kanssa joissa ei ole mitään koodeja niin siksi tämmöinen kaivaa mieltä.

Kiitos jo etukäteen! :)
Mites korkealle olet lämpömittarin päästänyt nousemaan? Ainakin omassa mk5 RS2000 lämpömittari nousee kyllä reilusti yli puolenvälin, lähes punaiselle rajalle, ennenkuin alkaa flekti pyörimään.

Toi flektin anturihan on pelkkä kytkin joka on muistaakseni suoraan flektin virtalinjassa kiinni (ei mitään erillistä relettä tms). Kokeile oikosulkea flektin anturin liitin, pitäisi flektin lähteä pyörimään. Jos ei, seuraa flektin plus piuhaa eteenpäin missä vika. Tästä päästäänkin siihen että, aika yleisesti näissä kaikki sähköongelmat juontavat juurensa viallisesta sulakerasiasta... Kai olet nämä perus jutut, flektin maadoitus & sulakkeen sulakerasiassa tarkistanut?

Vikakoodeja voi lukea konehuoneen vasemmasta etukulmasta, ilmanputsarikotelon lähettyviltä löytyvästä valkoisesta kolmepinnisestä (kolmion muotoisesta) liittimestä. Tosta saa ulos vikakoodit vastus & led virityksellä siten että laskee montako kertaa led vilkkuu jne. Tähän tais löytyä ihan ohjeetkin jostain. Toki sitten on ihan oikeita vikakoodin lukioitakin jotka kertovat numeroin mitä koodia tulee. Vähän kyllä epäilen ettei tuo vikadiagnostiikka tässä ole niin hienostunut että osaisi tälläisiä asioita haistella, taitaa olla lähes pelkästään moottorin ohjaukseen liittyviä koodeja mitä toi kertoo.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Toukokuu 14. 23:29:50 2013

hanta kirjoitti: Vikakoodeja voi lukea konehuoneen vasemmasta etukulmasta, ilmanputsarikotelon lähettyviltä löytyvästä valkoisesta kolmepinnisestä (kolmion muotoisesta) liittimestä. Tosta saa ulos vikakoodit vastus & led virityksellä siten että laskee montako kertaa led vilkkuu jne. Tähän tais löytyä ihan ohjeetkin jostain. Toki sitten on ihan oikeita vikakoodin lukioitakin jotka kertovat numeroin mitä koodia tulee. Vähän kyllä epäilen ettei tuo vikadiagnostiikka tässä ole niin hienostunut että osaisi tälläisiä asioita haistella, taitaa olla lähes pelkästään moottorin ohjaukseen liittyviä koodeja mitä toi kertoo.
niin ja oikeastaan vikakoodeja voi lukea testerillä repsikan jalkatilan sivumuovissa olevan luukun takana sijaitsevasta obd-pistokkeesta kun on näköjään -96 vuoden eli vuodesta -96 on obd-töpseli.

tosin tän ikäisessä ei obd anna mitään tarkempia vikakoodeja mutta perusjutut kylläkin.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Toukokuu 15. 13:59:42 2013

hanta kirjoitti:
RSturbo kirjoitti:Eli auttakaas ny tyhmää,mulla on tommonen vm.-96 räsä jossa tuppaa lämmöt nousta aikas korkeelle kun on paikoillaan,ajossa pysyy ihan hyvänä,luonnollisesti :)
Flekti ei puhu mitään,anturin vaihdon jälkeenkään.Suoralla virralla kyllä pyörii mutta lämpöjen noustua ei pyöri niinkuin pitäis.Mistä tämmöinen toimimattomuus voisi johtua?Sit viä yks kymysys et pystykös tästä lukee vikakoodeja,ja jos pystyy niin mistä?,tottunu pelaan hieman vanhempien autojen kanssa joissa ei ole mitään koodeja niin siksi tämmöinen kaivaa mieltä.

Kiitos jo etukäteen! :)
Mites korkealle olet lämpömittarin päästänyt nousemaan? Ainakin omassa mk5 RS2000 lämpömittari nousee kyllä reilusti yli puolenvälin, lähes punaiselle rajalle, ennenkuin alkaa flekti pyörimään.

Toi flektin anturihan on pelkkä kytkin joka on muistaakseni suoraan flektin virtalinjassa kiinni (ei mitään erillistä relettä tms). Kokeile oikosulkea flektin anturin liitin, pitäisi flektin lähteä pyörimään. Jos ei, seuraa flektin plus piuhaa eteenpäin missä vika. Tästä päästäänkin siihen että, aika yleisesti näissä kaikki sähköongelmat juontavat juurensa viallisesta sulakerasiasta... Kai olet nämä perus jutut, flektin maadoitus & sulakkeen sulakerasiassa tarkistanut?
Minulla omassa 1996 RS 2000:ssa vikana oli *yllätys*yllätys* sulakerasia. Asia selvisi toimimattoman ilmastoinnin tutkimisen yhteydessä. Flektin saa tosiaan testattua, kun ottaa flektin lämpötila-anturin plugin irti ja sinne piti työntää johdot eli tehdä sähkösilta (muistikuva). Lämpöjen pitää muuten nousta yli puolen välin, että flekti lähtee pyörimään. Harvoin se flekti muutenkin pyörii, jopa ilmastointi päällä kesällä.
Sierra XR kirjoitti:niin ja oikeastaan vikakoodeja voi lukea testerillä repsikan jalkatilan sivumuovissa olevan luukun takana sijaitsevasta obd-pistokkeesta kun on näköjään -96 vuoden eli vuodesta -96 on obd-töpseli.

tosin tän ikäisessä ei obd anna mitään tarkempia vikakoodeja mutta perusjutut kylläkin.
Omastani en saanut mitään tietoja, kun huvikseni kokeilin OBD II Bluetooth palikalla. Jäi vaan protokolla kohtaan pyörimään eikä mitään. Ilmeisesti näissä on joku harvinaisempi protokolla? Sama palikka toimii kyllä toisessa autossa, jossa on oikea OBD II.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Toukokuu 15. 18:18:39 2013

Sierra XR kirjoitti:niin ja oikeastaan vikakoodeja voi lukea testerillä repsikan jalkatilan sivumuovissa olevan luukun takana sijaitsevasta obd-pistokkeesta kun on näköjään -96 vuoden eli vuodesta -96 on obd-töpseli.

tosin tän ikäisessä ei obd anna mitään tarkempia vikakoodeja mutta perusjutut kylläkin.
Tosiaan, kun kyseessä oli mk6 löytyy se pistoke sieltä jalkotilasta.

Löyty muuten ohjekkin, miten noita vikakoodeja voi lukea jos jaksaa viritiellä...

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Toukokuu 15. 21:24:26 2013

Sine kirjoitti: Omastani en saanut mitään tietoja, kun huvikseni kokeilin OBD II Bluetooth palikalla. Jäi vaan protokolla kohtaan pyörimään eikä mitään. Ilmeisesti näissä on joku harvinaisempi protokolla? Sama palikka toimii kyllä toisessa autossa, jossa on oikea OBD II.
jaa,kyllä mulla toimii ja joskus ex-työpaikalla huvikseni koitinkin obd:tä tohon omaani muutaman kerran.

löysi jopa vikoja kun niitä koemielessä sinne teki :wink:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 16. 14:44:00 2013

Missä järjestyksessä teit? Itse tein näin: palikka kiinni porttiin, sytytysvirta päälle ja samaan aikaan puhelimesta OBD Car Doctor päälle. Puhelimen ohjelma jäi kelaileman protokollia läpi maailman loppuun asti...

Samalla keinolla sain 1996 Mustangista tiedon pihalle.

Pitää kokeilla vielä toisella palikalla, joka käyttäytyi Mustangissa juuri Escortin tavoin eli jäi protokollia kelailemaan. Tosin epäilen kyllä, että se palikka on rikki.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Toukokuu 16. 20:49:40 2013

Sine kirjoitti:Missä järjestyksessä teit? Itse tein näin: palikka kiinni porttiin, sytytysvirta päälle ja samaan aikaan puhelimesta OBD Car Doctor päälle. Puhelimen ohjelma jäi kelaileman protokollia läpi maailman loppuun asti...

Samalla keinolla sain 1996 Mustangista tiedon pihalle.

Pitää kokeilla vielä toisella palikalla, joka käyttäytyi Mustangissa juuri Escortin tavoin eli jäi protokollia kelailemaan. Tosin epäilen kyllä, että se palikka on rikki.
ihan normaalisti virta päälle,piuha kiinni ja testerillä yhteys autoon.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 16. 22:02:03 2013

RSturbo kirjoitti: Sopiikos tähän ihan minkä tahansa escortin rasia vai onko rs:ässä omansa,ei millään viittis uutta ostaa kun maksaa sen 403e :)
Joskus 10 vuotta sitten olin Voortilla avaruusvaraosamyyjänä, niin noita sulakerasioita oli useita erilaisia eri finiksellä. Tosin muutamaa yleisintä meni selkeesti eniten.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Pe Toukokuu 17. 23:12:38 2013

MouTine kirjoitti:
RSturbo kirjoitti: Sopiikos tähän ihan minkä tahansa escortin rasia vai onko rs:ässä omansa,ei millään viittis uutta ostaa kun maksaa sen 403e :)
Joskus 10 vuotta sitten olin Voortilla avaruusvaraosamyyjänä, niin noita sulakerasioita oli useita erilaisia eri finiksellä. Tosin muutamaa yleisintä meni selkeesti eniten.
Ainoastaan auton valmistusajankohta on määräävä tekijä, ei varustetaso. Escortin sulakerasioita on 90-luvulla varmaankin 6-7 erilaista ja eivät sovi ristiin.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja hanta » Su Toukokuu 19. 13:08:58 2013

RSturbo kirjoitti:Juu elikkäs rasiassa on tämmönen koodi: 96AG14A073EA
Escortti on valmistettu -96 vuoden aluussa.
Tolla numerolla kannattaa sitten metsästää käytettyä jos sellaista mielii, hetei yks osuma varaosahausta.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Toukokuu 19. 20:58:45 2013

Itse en käytettyä laittaisi, kun niistä ei tiedä. Uusi on aina uusi tässä tapauksessa.

DragoN1982
Viestit: 385
Liittynyt: To Toukokuu 8. 10:14:16 2003
Paikkakunta: Kajaani

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 » Su Toukokuu 19. 21:22:55 2013

Näyttäs joku just laittaneen myyntii sulakerasioiden pohjia escorteista

viewtopic.php?f=4&t=158530
Sierra 2.3i DOHC 16v
Mondeo mk2 2.5 V6 24v

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Toukokuu 19. 21:43:18 2013

Eikä se uuskaan rasia auta, ellei tilki vuotoja tuulilasilta, sieltähän ne valuu vettä rasiaan, ja menee paskaksi uusikin rasia todella nopeesti.
Ja kannattaa miettiä jotain suojaa/ohjuria siihen rasian päälle, esim. pissapojannestekanisterista leikkaa jonkun suojan siihen päälle.
Pedal tu tö metal!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Toukokuu 20. 18:46:28 2013

RSturbo kirjoitti:
Sine kirjoitti:Itse en käytettyä laittaisi, kun niistä ei tiedä. Uusi on aina uusi tässä tapauksessa.
niinhän se on joo mutta auto olis saatava liikenteeseen mahdollisimman pian ja ei oo sitä 403 euroo tähän hätään :roll:
Siis täh? Aika hurjasti on parissa vuodessa hinnat noussut tai sitten mulla sattui tosi hyvä tuuri tinkimisen suhteen...?

Jossain 200-300 välillä olen pari sulakerasiaa Mk5 ja 6 Escorteihin ostanut 2-5 vuoden sisään.

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: RS2000 lämmöt

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ma Toukokuu 20. 22:56:44 2013

Sine kirjoitti:
RSturbo kirjoitti:
Sine kirjoitti:Itse en käytettyä laittaisi, kun niistä ei tiedä. Uusi on aina uusi tässä tapauksessa.
niinhän se on joo mutta auto olis saatava liikenteeseen mahdollisimman pian ja ei oo sitä 403 euroo tähän hätään :roll:
Siis täh? Aika hurjasti on parissa vuodessa hinnat noussut tai sitten mulla sattui tosi hyvä tuuri tinkimisen suhteen...?

Jossain 200-300 välillä olen pari sulakerasiaa Mk5 ja 6 Escorteihin ostanut 2-5 vuoden sisään.
Hinnat nousseet aika reippaasti, joskus aikoinaan sai alle 200 euroonkin näitä.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

Vastaa Viestiin