2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

welhox
Viestit: 589
Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010

2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja welhox » To Heinäkuu 5. 11:16:42 2012

Mikä on 2.9i (Xr4x4) suutinten tuotto normipaineella (lähteestä riippuen 2.7 tai 3bar) ja mihin tehoihin sen pitäisi riittää?
Onko bensanpaineita kukaan nostanut ja millä säätimillä?
Mitä suuttimia näissä on käytetty ja minkälaisia tehoja on silloin otettu ulos?
Tuohonhan käy tilalle esim 2.0is suuttimet jotka ymmärtääkseni ovat isommat.
Entäs 2.9 Cossu, mitkä suuttimet siinä on ja ovatko vaihtokelpoiset tähän?
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.

XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Heinäkuu 10. 14:03:37 2012

welhox kirjoitti:Mikä on 2.9i (Xr4x4) suutinten tuotto normipaineella (lähteestä riippuen 2.7 tai 3bar) ja mihin tehoihin sen pitäisi riittää?
Onko bensanpaineita kukaan nostanut ja millä säätimillä?
Mitä suuttimia näissä on käytetty ja minkälaisia tehoja on silloin otettu ulos?
Tuohonhan käy tilalle esim 2.0is suuttimet jotka ymmärtääkseni ovat isommat.
Entäs 2.9 Cossu, mitkä suuttimet siinä on ja ovatko vaihtokelpoiset tähän?
Mun muistaakseni ovat 169cc/min, samat 2.0iS:ssä. Dohcissa on sitten n. 200cc. Perus- karkean arvion ruiskusuuttimien tuotosta 3bar paineella on kutoskoneessa yhden suuttimen cc/min arvo (neloskoneessa 2/3 yhden suuttimen cc/min arvosta). Eli vakiosuuttimet riittänevät n. 170hp tehoihin. Bensapainetta lisäämällä jonkun verran enemmän. Dohc suuttimilla sitten n. 200hp? Joku saa toki varmistaa tiedot :)

Helpoiten saat tuoton selville kun katsot tuotenumeron yhdestä suuttimesta ja vertaat Stan Weissin taulukkoon: http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

fenixx
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
Paikkakunta: Tervola

Re: 2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja fenixx » Ti Heinäkuu 10. 22:38:51 2012

Posmo kirjoitti:
welhox kirjoitti:Mikä on 2.9i (Xr4x4) suutinten tuotto normipaineella (lähteestä riippuen 2.7 tai 3bar) ja mihin tehoihin sen pitäisi riittää?
Onko bensanpaineita kukaan nostanut ja millä säätimillä?
Mitä suuttimia näissä on käytetty ja minkälaisia tehoja on silloin otettu ulos?
Tuohonhan käy tilalle esim 2.0is suuttimet jotka ymmärtääkseni ovat isommat.
Entäs 2.9 Cossu, mitkä suuttimet siinä on ja ovatko vaihtokelpoiset tähän?
Mun muistaakseni ovat 169cc/min, samat 2.0iS:ssä. Dohcissa on sitten n. 200cc. Perus- karkean arvion ruiskusuuttimien tuotosta 3bar paineella on kutoskoneessa yhden suuttimen cc/min arvo (neloskoneessa 2/3 yhden suuttimen cc/min arvosta). Eli vakiosuuttimet riittänevät n. 170hp tehoihin. Bensapainetta lisäämällä jonkun verran enemmän. Dohc suuttimilla sitten n. 200hp? Joku saa toki varmistaa tiedot :)

Helpoiten saat tuoton selville kun katsot tuotenumeron yhdestä suuttimesta ja vertaat Stan Weissin taulukkoon: http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

Stan Weissin taulukon mukaan: http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

is:n suuttimet :
0-280-150-219 168.2cc 2.5bar

xr:än suuttimet :
0-280-150-767 138cc ?.?bar
tai :
0-280-150-767 188.1cc 3.0bar
Kumpi lie oikea :?

ja vielä yhet mitkä xr:ssä:
0-280-150-229 ei tietoja tuossa talukossa, vain numero.

http://www.docstoc.com/docs/28087920/Fu ... r-database
Tuolta löysin tähän tämmöset:
0 280 150 229 142cc ?.?bar
eli xr:n vakio? suutin.

tuossa vielä yks osote mistä katella:
http://www.kolumbus.fi/badluck/suutin.htm

Olis vaan joku joka vielä varmistas nää :?
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw

"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo

fenixx
Viestit: 334
Liittynyt: Ti Elokuu 23. 14:34:44 2005
Paikkakunta: Tervola

Re: 2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja fenixx » Ke Heinäkuu 11. 17:10:49 2012

Ja kaikki edellä mainitut tais olla korkea ohmisia, eli voi ainakin sen puolesta kokeilla ristiin. :cha
XR4x4 -89 2.9 + mitsun ahtimet
Scorpio -88 2.9 jotain osia vielä jemmassa
Sierra 2.0dohc -91 -> xr4ttsc"projekti"
Mondeo -99 2.0 stw

"dailydriver" 208 1.2 puretech turbo

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: 2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Heinäkuu 13. 23:11:20 2012

fenixx kirjoitti:Ja kaikki edellä mainitut tais olla korkea ohmisia, eli voi ainakin sen puolesta kokeilla ristiin. :cha
Jep, ja yleismittarilla voi vielä varmistaa suuttimen navoista vastusarvon.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

welhox
Viestit: 589
Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010

Re: 2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja welhox » La Heinäkuu 14. 1:33:11 2012

Kattelin vanhoja topikkeja colognen virittämisestä ja yhestä löyty 19xhp kone mutta ei sielläkään ei ollut mitään mainintaa suuttimista. Eli periaatteessa jos suuttimet mahdollistaa noin 170hp normipaineilla niin yli sen pitää jo vaihtaa jotain.
Tämähän tulee kyllä testattua ens viikonloppuna jolloin on tarkoitus penkittää näitä malmikasoja.
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.

XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: 2.9i Cologne suuttimet ja bensanpaine

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Heinäkuu 19. 18:39:34 2012

welhox kirjoitti:Kattelin vanhoja topikkeja colognen virittämisestä ja yhestä löyty 19xhp kone mutta ei sielläkään ei ollut mitään mainintaa suuttimista. Eli periaatteessa jos suuttimet mahdollistaa noin 170hp normipaineilla niin yli sen pitää jo vaihtaa jotain.
Tämähän tulee kyllä testattua ens viikonloppuna jolloin on tarkoitus penkittää näitä malmikasoja.
2.8 k-jetronic oli tämä jossa liki 200hv.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin