RS2000 Sähkö häiriö
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
RS2000 Sähkö häiriö
Auto lähtee kylmänä käyntiin loistavasti, myös toisinaan lämpöisenä ja jos auto seisoo reilun vartin lämpöisenä, ei ongelmaa esiinny.
Mutta kun kauppareissu on yleensä se alta 10min niin sen jälkeen auto ei inahdakkaan tai startti sanoo vaan naks. Mistä hitosta toi voi johtua?
Moottorin maat uusittu35 neliön kaapelilla samoiten startin päävirta 35neliön ja herätekkin akulle(missä on herätteen liitin) sinne asti. Sulakerasiakin on vaihdettu ja virtalukon pohjakin tais olla edellisen omistajan toimesta vaihdettu. Startti uusittu ja jopa solenoidin oon avannu ja tarkistanut.
Eli JOS auto ei lähde käyntiin, eli on lämpöisenä seissyt sen parista minuutista kymmeneen minuuttiin ja startti sanoo naks tai ei mitään startatessa, niin akulta suoraan startin herätteeseen virta ja pörähtää heti käyntiin. Mihin hittoon se virta katoo ja miksi vain tekee tätä lämpöisenä hetken seisomisen jälkeen???
Alkaa meneen hermo kun ei tiedä mihin se virta hukkuu niin ettei se riitä startille asti...
Mutta kun kauppareissu on yleensä se alta 10min niin sen jälkeen auto ei inahdakkaan tai startti sanoo vaan naks. Mistä hitosta toi voi johtua?
Moottorin maat uusittu35 neliön kaapelilla samoiten startin päävirta 35neliön ja herätekkin akulle(missä on herätteen liitin) sinne asti. Sulakerasiakin on vaihdettu ja virtalukon pohjakin tais olla edellisen omistajan toimesta vaihdettu. Startti uusittu ja jopa solenoidin oon avannu ja tarkistanut.
Eli JOS auto ei lähde käyntiin, eli on lämpöisenä seissyt sen parista minuutista kymmeneen minuuttiin ja startti sanoo naks tai ei mitään startatessa, niin akulta suoraan startin herätteeseen virta ja pörähtää heti käyntiin. Mihin hittoon se virta katoo ja miksi vain tekee tätä lämpöisenä hetken seisomisen jälkeen???
Alkaa meneen hermo kun ei tiedä mihin se virta hukkuu niin ettei se riitä startille asti...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Samoja häikkiä itellä scorpiossa, mut sen tiedän et siinä on startin herätteessä vikaa, viimeviikolla viimeks käynnistin kodinterran avaimenperällä auton 

-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Jos startti (solenoidi) kuitenkin naksahtaa, niin solenoidille tulee heräte startatessa, eli startin päävirta uupuu tai solenoidi hajalla (ei anna virtaa startille). Ootko mitannut esmes yleismittarilla solenoidia sillon kun ei starttaa, vetääkö se navat kiinni?BlackEscort kirjoitti:Auto lähtee kylmänä käyntiin loistavasti, myös toisinaan lämpöisenä ja jos auto seisoo reilun vartin lämpöisenä, ei ongelmaa esiinny.
Mutta kun kauppareissu on yleensä se alta 10min niin sen jälkeen auto ei inahdakkaan tai startti sanoo vaan naks. Mistä hitosta toi voi johtua?
Moottorin maat uusittu35 neliön kaapelilla samoiten startin päävirta 35neliön ja herätekkin akulle(missä on herätteen liitin) sinne asti. Sulakerasiakin on vaihdettu ja virtalukon pohjakin tais olla edellisen omistajan toimesta vaihdettu. Startti uusittu ja jopa solenoidin oon avannu ja tarkistanut.
Eli JOS auto ei lähde käyntiin, eli on lämpöisenä seissyt sen parista minuutista kymmeneen minuuttiin ja startti sanoo naks tai ei mitään startatessa, niin akulta suoraan startin herätteeseen virta ja pörähtää heti käyntiin. Mihin hittoon se virta katoo ja miksi vain tekee tätä lämpöisenä hetken seisomisen jälkeen???
Alkaa meneen hermo kun ei tiedä mihin se virta hukkuu niin ettei se riitä startille asti...
RS2000 starttihan on aika lämpösessä paikassa, pakosarjan ja lohkon välissä. Ei varmasti helpoin paikka jollekkin tarvike startille.
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Herätepiuhassa on liitin akun vieressä, eli siitä saa näppärästi annettua suoraan akun + navasta 12volttia menemään startin herätteeseen. Ja kun jos antaa suoraan akun +:sta herätepiuhaan +12V lähtee heti käyntiin eikä mitään ongelmia käynnistyksen kanssa ole. En ole vielä kerennyt mittaan et tuleeko herätepiuhaan, eli siihen liittimeen akun viereen kaikki +12volttia, mutta siitä kun laittaa menemään suoraan akulta +12volttia startille päin siitä liittimestä niin heti lähtee käyntiin.
Eli näin päätellen ei vika silloin voi olla startissa tai solenoidissa. Tosin solenoidi ei anna virtaa startille vaikka siinä ei vikaa olekkaan, vaan eli itse herätepiuhassa oleva virtahäviö on syy miksei solenoidi jaksa riittävästi "lyödä" päälle ja se virta häviö on nyt mysteeri.
Täytyy ostaa uus solenoidi, ihan varmuuden vuoksi. Aika varmana se on kyl turhaa, mut parikolme kymppiä sinne tänne bosch:n solenoidista...
E: Siis toisinaan solenoidi ei edes naksahda ja olen antanut käynnistin kaapelilla suoraan starttiin virtaa. Startti pyöri mutta sen jälkeen ei kuitenkaan avaimesta sanonut mitään. Herätteeseen niin lähtee suoraan käyntiin.
Sori hieman sekava kirjoitus, mut niin karmee flunssa ettei ajatuskaan kulje kunnolla...
Eli näin päätellen ei vika silloin voi olla startissa tai solenoidissa. Tosin solenoidi ei anna virtaa startille vaikka siinä ei vikaa olekkaan, vaan eli itse herätepiuhassa oleva virtahäviö on syy miksei solenoidi jaksa riittävästi "lyödä" päälle ja se virta häviö on nyt mysteeri.
Täytyy ostaa uus solenoidi, ihan varmuuden vuoksi. Aika varmana se on kyl turhaa, mut parikolme kymppiä sinne tänne bosch:n solenoidista...
E: Siis toisinaan solenoidi ei edes naksahda ja olen antanut käynnistin kaapelilla suoraan starttiin virtaa. Startti pyöri mutta sen jälkeen ei kuitenkaan avaimesta sanonut mitään. Herätteeseen niin lähtee suoraan käyntiin.
Sori hieman sekava kirjoitus, mut niin karmee flunssa ettei ajatuskaan kulje kunnolla...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Mun käsittääkseni vaihdettu rapia vuosi sitten jolloin laturi ja starttikin on uusittu...
Onkos Rs:n lukon pohja sama kuin muissakin mk5 escoissa? Samallahan tuokin sitten menisi vaihtoon, kun ei mikään hintava osa kuitenkaan...
Täytyy huomenissa mittailla yleismittarilla tota virran kulkua tarkemmin...
Onkos Rs:n lukon pohja sama kuin muissakin mk5 escoissa? Samallahan tuokin sitten menisi vaihtoon, kun ei mikään hintava osa kuitenkaan...
Täytyy huomenissa mittailla yleismittarilla tota virran kulkua tarkemmin...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Tuo jännitehän ei nyt ihan koko totuutta kerro, sinne voi tullakkin melkein se 12V mutta virtaa ei tarpeeksi, jollon solenoidi ei jaksa vetää napoja kiinni.BlackEscort kirjoitti:Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Jokatapauksessa, eiköhän se vika siitä virtalukon pohjasta löydy?
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Täytyy ostaa eka se virtalukon pohja...kyllähän tuo jännitteen aleneminen kielii selkeästi että virtalukonpohja tms. ei välillä anna virtaa ulos tarpeeksi.hanta kirjoitti:Tuo jännitehän ei nyt ihan koko totuutta kerro, sinne voi tullakkin melkein se 12V mutta virtaa ei tarpeeksi, jollon solenoidi ei jaksa vetää napoja kiinni.BlackEscort kirjoitti:Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Jokatapauksessa, eiköhän se vika siitä virtalukon pohjasta löydy?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Syyskuu 6. 11:02:16 2009
Re: RS2000 Sähkö häiriö
Jonkinnäköne reipas jännitehäviö jossainpäin järjestelmää..BlackEscort kirjoitti:Täytyy ostaa eka se virtalukon pohja...kyllähän tuo jännitteen aleneminen kielii selkeästi että virtalukonpohja tms. ei välillä anna virtaa ulos tarpeeksi.hanta kirjoitti:Tuo jännitehän ei nyt ihan koko totuutta kerro, sinne voi tullakkin melkein se 12V mutta virtaa ei tarpeeksi, jollon solenoidi ei jaksa vetää napoja kiinni.BlackEscort kirjoitti:Vikaa etsitty...toisinaan startille herätteeseen tulee 10.5V=ei starttaa ja toisinaan 12V=starttaa.
Voiko muka bosch:n solenoidi olla noin kranttu et ei lyö päälle enää alle 11voltin??? Tosin voiko virtalukon pohja tehdä ton reilun 1,5Voltin virtahäviön???
Jokatapauksessa, eiköhän se vika siitä virtalukon pohjasta löydy?