XR3:n aski

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja Salonen » Ke Heinäkuu 15. 21:05:08 2009

Tervehdys.
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä! O:)
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Heinäkuu 15. 23:33:55 2009

Salonen kirjoitti:Tervehdys.
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä! O:)
Itseänikin kiinnostaisi sama asia.

Laatikothan kaikissa täsmälleen samat (RST olevinaan ainakin kestävempi kuori?) välitykset tosin vaihtelee ja RST on lukko.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja Salonen » To Heinäkuu 16. 14:03:56 2009

Askissa on ainakin seuraavat merkinnät:
87TT-7FO98-AB ja IV/2.
Viimeinen on, ymmärtääkseni valmistusaika mikä viittaisi huhti/82 tai 92???
Osanumerolla löysin netistä, että aski olisi 1.1 Fiestan aski, tiedä häntä!!!
Netti ei aina ole mikään "raamattu", paljon höpöhöpö-tehoja (lue: huipputehoja).
Tietävä kertokoon...
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Heinäkuu 16. 17:46:23 2009

Tuo varaosanumeron alku "87" tarkoittaa että osa on ensimmäisen kerran kerran tullut käyttöön Fordeissa vuonna 87, eli ei se ainakaan xr3:sen ole jota tehtiin 1980-1983. Mikäs siinä XR3:sen laatikossa kiinnostaa? Tavallinen mk3 Escon 5v loota. Sama välityskin kuin kaikissa muissakin kaasarimalleissa muistaakseni.

Turbon laatikoissa ei ole kestävämpi kuori. Pärävälityksessä on isommat hampaan rattaissa ja tasapyörästö on toki eri. Muuta eroa ei ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja Salonen » Pe Heinäkuu 17. 5:40:17 2009

Hyvä.
Asiaa ei ainakaan jatkossa tarvitse miettiä. Ja 50€-askiksia halpa. Jos risa niin saa ainakin kuoret eukon autoon, ja tiuhaa välitysta ja lukko. Pääsee hän ainakin radalle testaamaan!
Kiitos, vielä lopuksi. :D
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Heinäkuu 17. 13:28:05 2009

Tiuha välityshän tuli sitten vasta XR3i askeihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja Salonen » Pe Heinäkuu 17. 13:41:38 2009

Hyvä. Eli sellaista kannattaa metsästää. Ja mistä sellaisen tunnistaa? Tuo löytämäni on siis tavallinen 5-lovinen, mutta hyvä olla nurkissa, jos eukko innostuu väkisin vaihtamaan?! :cry:
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Heinäkuu 17. 13:52:04 2009

Salonen kirjoitti:Hyvä. Eli sellaista kannattaa metsästää. Ja mistä sellaisen tunnistaa? Tuo löytämäni on siis tavallinen 5-lovinen, mutta hyvä olla nurkissa, jos eukko innostuu väkisin vaihtamaan?! :cry:
Kannattaa sit kattoo missä kunnossa se on, eiks noista yleensä laakerit oo ihan kaput finaalissa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

koskar
CRSC Jäsen 2025
Viestit: 2559
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Heinäkuu 17. 15:21:51 2009

JesseT kirjoitti:Tiuha välityshän tuli sitten vasta XR3i askeihin.
Löytyykö tätä 4.27/4.29 välitystä tiuhempaa mistään? Joskus aikanaan tämän foorumin myynti-ilmoituksissa muistaakseni oli vielä joku tiheämpi??
Escort Mk4 "RS2300i"

Salonen
Viestit: 53
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
Paikkakunta: Helsingin seutu

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja Salonen » Pe Heinäkuu 17. 23:43:33 2009

Tuolta voi löytyä?!
http://www.quaife.co.uk/Online-Catalogue
En ole aihetta tutkaillut tarkemmin.
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!

heikki
CRSC Jäsen 2025
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja heikki » To Kesäkuu 9. 21:35:23 2011

Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.

koskar
CRSC Jäsen 2025
Viestit: 2559
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja koskar » To Kesäkuu 9. 22:04:51 2011

heikki kirjoitti:Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
4,29 / 3,58 = ~20% nousee kierrokset, jos muuten on samat välitykset.
Escort Mk4 "RS2300i"

heikki
CRSC Jäsen 2025
Viestit: 509
Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
Paikkakunta: Joensuu

Re: XR3:n aski

Viesti Kirjoittaja heikki » Pe Kesäkuu 10. 14:53:18 2011

koskar kirjoitti:
heikki kirjoitti:Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
4,29 / 3,58 = ~20% nousee kierrokset, jos muuten on samat välitykset.
Kiitoksia tiedosta.

Vastaa Viestiin