XR3:n aski
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
XR3:n aski
Tervehdys.
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä!
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä!
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XR3:n aski
Itseänikin kiinnostaisi sama asia.Salonen kirjoitti:Tervehdys.
Mistä XR3:n vaihteiston erottaa tavallisesta 5-vaihteisesta (valu-/varaosanumero)?
Ja jos se ero selviää näin, niin missä kyseiset "koodit" on?
Voortti-lehtiä (Classic ja Retro Ford) lueskeltuani ero pääosin RS Turbon vaihteistoon on lukko.
Jatkuvaa menestystä!
Laatikothan kaikissa täsmälleen samat (RST olevinaan ainakin kestävempi kuori?) välitykset tosin vaihtelee ja RST on lukko.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Re: XR3:n aski
Askissa on ainakin seuraavat merkinnät:
87TT-7FO98-AB ja IV/2.
Viimeinen on, ymmärtääkseni valmistusaika mikä viittaisi huhti/82 tai 92???
Osanumerolla löysin netistä, että aski olisi 1.1 Fiestan aski, tiedä häntä!!!
Netti ei aina ole mikään "raamattu", paljon höpöhöpö-tehoja (lue: huipputehoja).
Tietävä kertokoon...
87TT-7FO98-AB ja IV/2.
Viimeinen on, ymmärtääkseni valmistusaika mikä viittaisi huhti/82 tai 92???
Osanumerolla löysin netistä, että aski olisi 1.1 Fiestan aski, tiedä häntä!!!
Netti ei aina ole mikään "raamattu", paljon höpöhöpö-tehoja (lue: huipputehoja).
Tietävä kertokoon...
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: XR3:n aski
Tuo varaosanumeron alku "87" tarkoittaa että osa on ensimmäisen kerran kerran tullut käyttöön Fordeissa vuonna 87, eli ei se ainakaan xr3:sen ole jota tehtiin 1980-1983. Mikäs siinä XR3:sen laatikossa kiinnostaa? Tavallinen mk3 Escon 5v loota. Sama välityskin kuin kaikissa muissakin kaasarimalleissa muistaakseni.
Turbon laatikoissa ei ole kestävämpi kuori. Pärävälityksessä on isommat hampaan rattaissa ja tasapyörästö on toki eri. Muuta eroa ei ole.
Turbon laatikoissa ei ole kestävämpi kuori. Pärävälityksessä on isommat hampaan rattaissa ja tasapyörästö on toki eri. Muuta eroa ei ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Re: XR3:n aski
Hyvä.
Asiaa ei ainakaan jatkossa tarvitse miettiä. Ja 50€-askiksia halpa. Jos risa niin saa ainakin kuoret eukon autoon, ja tiuhaa välitysta ja lukko. Pääsee hän ainakin radalle testaamaan!
Kiitos, vielä lopuksi.
Asiaa ei ainakaan jatkossa tarvitse miettiä. Ja 50€-askiksia halpa. Jos risa niin saa ainakin kuoret eukon autoon, ja tiuhaa välitysta ja lukko. Pääsee hän ainakin radalle testaamaan!
Kiitos, vielä lopuksi.
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Re: XR3:n aski
Hyvä. Eli sellaista kannattaa metsästää. Ja mistä sellaisen tunnistaa? Tuo löytämäni on siis tavallinen 5-lovinen, mutta hyvä olla nurkissa, jos eukko innostuu väkisin vaihtamaan?!
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XR3:n aski
Kannattaa sit kattoo missä kunnossa se on, eiks noista yleensä laakerit oo ihan kaput finaalissa?Salonen kirjoitti:Hyvä. Eli sellaista kannattaa metsästää. Ja mistä sellaisen tunnistaa? Tuo löytämäni on siis tavallinen 5-lovinen, mutta hyvä olla nurkissa, jos eukko innostuu väkisin vaihtamaan?!
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC Jäsen 2025
- Viestit: 2559
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: XR3:n aski
Löytyykö tätä 4.27/4.29 välitystä tiuhempaa mistään? Joskus aikanaan tämän foorumin myynti-ilmoituksissa muistaakseni oli vielä joku tiheämpi??JesseT kirjoitti:Tiuha välityshän tuli sitten vasta XR3i askeihin.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 22:02:44 2007
- Paikkakunta: Helsingin seutu
Re: XR3:n aski
Escort 1100HC -73
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
Mk3 Escort 1300L (romujen taivaissa)
Rikas "disukan" omistaja?!
-
- CRSC Jäsen 2025
- Viestit: 509
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: XR3:n aski
Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
-
- CRSC Jäsen 2025
- Viestit: 2559
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: XR3:n aski
4,29 / 3,58 = ~20% nousee kierrokset, jos muuten on samat välitykset.heikki kirjoitti:Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- CRSC Jäsen 2025
- Viestit: 509
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: XR3:n aski
Kiitoksia tiedosta.koskar kirjoitti:4,29 / 3,58 = ~20% nousee kierrokset, jos muuten on samat välitykset.heikki kirjoitti:Jatketaampa tähän eli mahtaakohan miten paljon muuttua polttoaineen kulutus jne, jos vaihtaa normi 1,6 kaasari escorttiin xr3i:n vaihdelaatikon?? koska perävälityshän muuttuu 3,58 --> 4,29 , niin mahtaakohan esim 80 tai 100 vauhdissa kierrokset kasvaa paljon korkeemmiksi.. Lähinnä sen takia kiinnostaa että olis yksi ylimääräinen xr3i:n laatikko ja tuosta omasta pitäis jossaki vaiheessa rempata tuo paikallaan oleva laatikko.