RS2000 alakerta ja kierrokset

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 30. 22:50:27 2006

Kankisuhde vaikuttaa aika hyvältä (1.74) eli sen puolesta saa ainakin kierrättää. Kampura on 8-limppunen, männät ja kanget on kevyet, mutta paljonko tota nyt sitten uskaltaa kierrättää? Koska sieltä lentää romut pihalle?
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 30. 23:54:01 2006

Olafu, taidan epäillä että vastataan täällä mitä vaan, kokeilet kuitenkin kuinka ylös pääsee... :wink:

Vakiokampura näyttää hyvälle, mutta raja tuli vastaan muistaakseni ennen 8k:ta. Kit car luokittelupaketissa on parenpi (taottu) kampura, mutta maksaa
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 31. 20:30:52 2006

Mitä sille kampuralle sen jälkeen tapahtuu? Meneekö se halki vai poikki vai hajooko se muuten vaan? :D
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 31. 21:46:22 2006

olafu kirjoitti:Mitä sille kampuralle sen jälkeen tapahtuu? Meneekö se halki vai poikki vai hajooko se muuten vaan? :D
Kokeile ja kerro meillekin.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 1. 2:26:35 2006

Minusta kampurasta tulisi ihan soiva peli jos viitsisi hioa puntit sileäksi ja tasapainottaisi alakerran kunnolla.
Vaikka vipusuhde onkin ihan hyvä niin kanget on kyllä tapin päästä aika aneemisen oloiset, mutta 6" tai 6,125" Chevy kangista saa aika edulliset vaihtarit(H-profiilit halvimmillaan 350€/8kpl).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

RS2600
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RS2600 » Pe Syyskuu 1. 11:16:55 2006

Miten pitkä kiertokanki tossa on?

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 1. 11:58:59 2006

RS2600 kirjoitti:Miten pitkä kiertokanki tossa on?
Mittaus ei ollut aivan tarkka, kun mäntä ja kanki oli yhdessä eikä tönärillä saanut mittaa koko kasalle, mutta 150mm on aika lähellä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 2. 13:10:50 2006

SLEI kirjoitti:Minusta kampurasta tulisi ihan soiva peli jos viitsisi hioa puntit sileäksi ja tasapainottaisi alakerran kunnolla.
Vaikka vipusuhde onkin ihan hyvä niin kanget on kyllä tapin päästä aika aneemisen oloiset, mutta 6" tai 6,125" Chevy kangista saa aika edulliset vaihtarit(H-profiilit halvimmillaan 350€/8kpl).
Kuinkas leveet noi on alaosastaan, kone on kohtuu pitkäiskunen ja mäntä on pieni vrt. esim ohc. Mahtuuko olemaan?
Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 2. 15:20:54 2006

"Kuinkas leveet noi on alaosastaan, kone on kohtuu pitkäiskunen ja mäntä on pieni vrt. esim ohc. Mahtuuko olemaan?"

Ennen isompia mittauksia vois todeta, että 2,3 koneessa on samat kanget kuin 2,0 eikä ne taida isommalla iskulla kolista lohkoon. Ei noi RS2000/DOHC kanget alapäästä erityisen sirot ole luulisi siellä tilaa olevan, vipusuhdekkaan ei kovin paljon muutu 6"=152,4mm ja 6,125"=155,575mm.
OHC koneeseen tungetaan ainakin 17,8mm pidempiä kankia kuin vakio ja ilmeisesti ongelmitta?

Pikku lohkon kankia on niin monenlaisia, että varmasti järeimmät, johonkin monsteri tupla turbo koneeseen tehdyt, voi kolista lohkoon. Millaista konetta suunnittelet? Vapariin löytyy Eagleltä kevyitä H-profiilikankia, Nascar koneista purettuja kevyitä näyttäisi olevan kanssa paljon liikkeellä Jenkeissä (500-700 mailia ajettuja).
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 3. 22:25:52 2006

Ylös pyörivä kiukkunen vapari.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Lokakuu 27. 18:22:31 2008

Pistän tollasen sierraan tuplakaasareilla. Neloskoppaescortin suorasytkä (ESC jotain) ? hoitaa sytytyksen näillä näkymin eikä siinä tietääkseni ole rajotinta. Kohta nähdään kuinka lujaa sieltä lentää palaset pellolle. :)
Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.
Jäsen #606

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Lokakuu 29. 15:53:20 2008

Mulla oli leikkikalussa tollanen motti. Siinä ei ollu kierrosrajaa ja hieman muuten viilattu. Käyttökierrokset noin 5000-8000. Se ainakin kesti hienosti kaks talvea mitä sillä ite ajoin.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 29. 22:16:58 2008

Joo, talvilelu tostakin on tulossa. Mutta se mikä on kestäny joskus jollain muulla ei välttämättä kestä mulla... :twisted:
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Lokakuu 31. 12:08:34 2008

Luin -91/2 paikkeilla Fordin service bulletinin jossa kerrottiin mm. lohkon öljyn ylösnousukanavien eroista tms. 8v verrattuna RS2000.
Kannattanee tutkia varoiksi
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Lokakuu 31. 17:42:59 2008

Rs2k lohkossa on suuremmat öljykanavat. Kuulin jostain että halkaisija olisi 1mm suurempi. Muuta käytännön eroa 8venttiiliseen ei ole.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re:

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Lokakuu 31. 19:18:04 2008

SLEI kirjoitti:"Kuinkas leveet noi on alaosastaan, kone on kohtuu pitkäiskunen ja mäntä on pieni vrt. esim ohc. Mahtuuko olemaan?"

Ennen isompia mittauksia vois todeta, että 2,3 koneessa on samat kanget kuin 2,0 eikä ne taida isommalla iskulla kolista lohkoon. Ei noi RS2000/DOHC kanget alapäästä erityisen sirot ole luulisi siellä tilaa olevan, vipusuhdekkaan ei kovin paljon muutu 6"=152,4mm ja 6,125"=155,575mm.
OHC koneeseen tungetaan ainakin 17,8mm pidempiä kankia kuin vakio ja ilmeisesti ongelmitta?
Josta tuli mieleen että onko 2.3DOHC lohko korkeempi kuin 2.0 vai onko kylkeen vaan valettu nollan tilalle kolmonen?
#350

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Lokakuu 31. 19:19:43 2008

Eli käytännössä ei mitään merkitystä, varsinkin kun nostimet lyödään tukkoon ja tilalle kovat tapit.
On noissa eroja, kampuran asentotunnistin on eri kohdassa verraten 8V / 16V, mutta se on huomioitu triggerin kiinnityksessä. Ei siis passaa sotkee rs2000 ja 8v dohc kampuroita keskenään eri lohkoihin tai menee ennakot persiilleen.
Jäsen #606

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Lokakuu 31. 19:44:09 2008

olafu kirjoitti:Eli käytännössä ei mitään merkitystä, varsinkin kun nostimet lyödään tukkoon ja tilalle kovat tapit.
On noissa eroja, kampuran asentotunnistin on eri kohdassa verraten 8V / 16V, mutta se on huomioitu triggerin kiinnityksessä. Ei siis passaa sotkee rs2000 ja 8v dohc kampuroita keskenään eri lohkoihin tai menee ennakot persiilleen.
Asentotunnistimen paikat on molemmissa lohkoissa mahdollista asentaa 8v tai 16v kampuralle. Anturin reijät on vaan tulpattu...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Marraskuu 2. 0:42:45 2008

"Josta tuli mieleen että onko 2.3DOHC lohko korkeempi kuin 2.0 vai onko kylkeen vaan valettu nollan tilalle kolmonen?"

2,3L koneessa on lyhyemmät männät.

Olen joskus väittänyt 2,0 DOHC ja 2,0 RS lohkoja samoiksi, mutta sellaisen eron niissä ainakin havaitsin, että RS-lohkossa oli pääöljykanavanpohja litteä kampikammiossa eli siihen olisi helpompi värkkäillä öljyruiskuja tarvittaessa.

Triggeri-asiasta olen kyllä sitä mieltä, että lohko ja kampiakseli pitää sopia yhteen niin, että jos kampiakselin 36-1 kiekossa on 8-V stanssaus niin lohkossa VR-anturi tulee öljypohjan läheltä ja suuntaisesti lohkosta läpi, 16-V kiekon kanssa reikä on vähän vinossa ja ylempänä. Ei ole kyllä minun lohkoissa kahta reikää pistänyt silmään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Marraskuu 2. 16:49:27 2008

SLEI kirjoitti:"Josta tuli mieleen että onko 2.3DOHC lohko korkeempi kuin 2.0 vai onko kylkeen vaan valettu nollan tilalle kolmonen?"

2,3L koneessa on lyhyemmät männät.

Olen joskus väittänyt 2,0 DOHC ja 2,0 RS lohkoja samoiksi, mutta sellaisen eron niissä ainakin havaitsin, että RS-lohkossa oli pääöljykanavanpohja litteä kampikammiossa eli siihen olisi helpompi värkkäillä öljyruiskuja tarvittaessa.

Triggeri-asiasta olen kyllä sitä mieltä, että lohko ja kampiakseli pitää sopia yhteen niin, että jos kampiakselin 36-1 kiekossa on 8-V stanssaus niin lohkossa VR-anturi tulee öljypohjan läheltä ja suuntaisesti lohkosta läpi, 16-V kiekon kanssa reikä on vähän vinossa ja ylempänä. Ei ole kyllä minun lohkoissa kahta reikää pistänyt silmään.
Mun ex-rs2k:ssa ja dokki sierrassa on kyllä molemmille paikat molemmissa. Prässätty pelti tulppa vaan reiän peittona...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Marraskuu 4. 18:54:13 2008

olafu kirjoitti:Pistän tollasen sierraan tuplakaasareilla. Neloskoppaescortin suorasytkä (ESC jotain) ? hoitaa sytytyksen näillä näkymin eikä siinä tietääkseni ole rajotinta. Kohta nähdään kuinka lujaa sieltä lentää palaset pellolle. :)
Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.

eikös esc sytkässä ollut rajoitin 7000 jälkeen?
ford escort´79 tic

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RS2000 alakerta ja kierrokset

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 4. 20:16:52 2008

adh kirjoitti:
olafu kirjoitti:Pistän tollasen sierraan tuplakaasareilla. Neloskoppaescortin suorasytkä (ESC jotain) ? hoitaa sytytyksen näillä näkymin eikä siinä tietääkseni ole rajotinta. Kohta nähdään kuinka lujaa sieltä lentää palaset pellolle. :)
Ja tulee 8v dohc vakio alakerralla. Lohkosta ehkä siivu pois että saa mäntiä vähän yli tason =paukkua lisää.

eikös esc sytkässä ollut rajoitin 7000 jälkeen?
Muistan kokeilleeni työntötankoescorttia painamalla kaasun pohjaan, niin yhtä lujaa se kiersi mitä virranjakajamallikin. Tosin tossa moottorissa tulee muut rajat vastaan ennenkun boksi katkasee. :burn:
Jäsen #606

Vastaa Viestiin