MK3 XR3i polttoainejärjestelmä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kehmu
Ylläpitäjä

MK3 XR3i polttoainejärjestelmä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » La Toukokuu 13. 8:19:05 2006

Tuli ostettua tuollainen -84 tekniikanvaihto xr3i (lisää projekteja... :lol: ) ja tuo bensapumpun ja paineentasaimen toteutus on melko 'omalaatuinen'. Eli tankilta on vedetty linjat varapyörän koteloon, jossa ovat sekä pumppu että paineentasain. Mitä itse osaan asiasta sanoa, niin ettei ole paras mahdollinen ratkaisu. Noissa kolmos korisissahan sekä pumppu että paineentasain ovat originaalisti tankin vieressä. Mutta ilmeisesti neloskoppasissa on jo paineentasain konehuoneessa. Ajattelin vaan vetää uudet linjat edestä taakse asti, ja samalla laittaa pumpun oikealle paikalleen. Mutta kannattaakos tuo paineentasain laittaa konehuoneeseen vai bensapumpun vireen, vai onko sillä käytännössä mitään merkitystä? Ja onko noita tasaimia erilaisia?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Toukokuu 13. 10:24:55 2006

Ei ole Escorteissa kuin yhdenlaisia ja sen paikalla ei ole mitään merkitystä. Itse tykkään kun konehuoneessa on tyhjenpää. Pumppu taas pitää olla ainakin yhtä matalalla kuin tankin alin kohta. Onko sulla muuten ruiskun tankki?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » La Toukokuu 13. 10:41:28 2006

JesseT kirjoitti:Ei ole Escorteissa kuin yhdenlaisia ja sen paikalla ei ole mitään merkitystä. Itse tykkään kun konehuoneessa on tyhjenpää. Pumppu taas pitää olla ainakin yhtä matalalla kuin tankin alin kohta. Onko sulla muuten ruiskun tankki?
Ei taida olla ruiskun tankki jos nyt olen oiken katsonut. Mutta uuden tankin varmaan hommaan joka tapauksessa. Mutta kiitokset infosta, pitää käydä hakemassa vähän tarvikkeita ja tehdä kunnon kiinnike molemmille pohjaan tankin viereen.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Toukokuu 13. 20:28:53 2006

Sen paineenvaraajan voi jättää pois, laita suodatin sen tilalle. Suodattimen alkuperäinen paikka konehuoneen etuosassa on lievästi sanottuna älyvapaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Toukokuu 16. 14:24:03 2006

Niin, sen tasaajan tarkoitushan on estää bensan höyryyntymistä tjsp. ja siten parantaa lämpimänä käynnistämistä...tiedä sitten onko siitä niin kauhiasti käytännön hyötyä, kyllä ne paineet ainakin itselläni on laskenut joka tapauksessa. ;d
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 16. 16:00:53 2006

Zimi Da Guitara kirjoitti: kyllä ne paineet ainakin itselläni on laskenut joka tapauksessa. ;d
Ei missään nimessä ole normaalia toi paineiden häviäminen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Toukokuu 17. 17:13:24 2006

JesseT kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti: kyllä ne paineet ainakin itselläni on laskenut joka tapauksessa. ;d
Ei missään nimessä ole normaalia toi paineiden häviäminen.
Juu, en mie väittänytkään että se normaalia olisi. :lol:

Uudet bensalinjat tarvis vetää kun vaan olis rahaa millä semmoset ostaa.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin