Vapaavirtaus suodatin RS2000 MK6

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Eeros
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Huhtikuu 15. 23:23:58 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vapaavirtaus suodatin RS2000 MK6

Viesti Kirjoittaja Eeros » La Marraskuu 19. 14:43:35 2005

Eli minkä kokonen pitäs olla sen suuaukon vapaavirtaus suodattimessa kyseiseen autoon? Taitaa olla vähä epäselvästi selitetty, mutta siis.. :D
Escort Rs2000 -96 (Kolaroitu ja myyty)
Escort Rs2000 -95 Mk6
- Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmä kysyjä -

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » La Marraskuu 19. 16:45:15 2005

Tilaat sitä autoa varten tehdyn kitin niin ei tarvi arpoa käykö vai ei..

Esim. K&N 571 tai Greeniltä löytyy
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ti Lokakuu 31. 1:02:28 2006

tost vaparihommast sen verran ku siihe vakio ilmanputsariin tulee joku "alupailepalikka" niin mikähän mahtaa olla? ku ei viittis alkaa iha viritää helvettii sitä ku vaikuttaa tyhjäkäyntii ku laittaa sormen etee. sit toinen miks kannesta tulee jonkin näköinen huohotusletku ilmanputsariin ni mikä mahtaa se olla tai sen idea?:D ja autona rs2000 -95
si vis pacem para bellum!!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Lokakuu 31. 11:28:23 2006

Cändis kirjoitti:tost vaparihommast sen verran ku siihe vakio ilmanputsariin tulee joku "alupailepalikka" niin mikähän mahtaa olla? ku ei viittis alkaa iha viritää helvettii sitä ku vaikuttaa tyhjäkäyntii ku laittaa sormen etee. sit toinen miks kannesta tulee jonkin näköinen huohotusletku ilmanputsariin ni mikä mahtaa se olla tai sen idea?:D ja autona rs2000 -95
se alumiinimötikkä on tyhjäkäyntiventtiili. Erittäin tarpeellinen. Ja se huotinletkun idea on lakisääteinen päästö-asia. Kun koneesta tulevia höyryjä, kaasuja yms. ei saa päästää vapaasti ilmaan.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ti Lokakuu 31. 11:36:11 2006

okei selvä homma ja kiiitos kauheesti:) miten ootte laittanu noit vapareit vai onks teil omaviri rakennelmia? ite aattelin sellasest putkest rakentaa sen ja sit siihe kylkee sen tyhjäkäynti venttiilin ni se ei varmaa haittaa mitenkää siin kyljes?
si vis pacem para bellum!!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Lokakuu 31. 11:44:23 2006

Cändis kirjoitti:okei selvä homma ja kiiitos kauheesti:) miten ootte laittanu noit vapareit vai onks teil omaviri rakennelmia? ite aattelin sellasest putkest rakentaa sen ja sit siihe kylkee sen tyhjäkäynti venttiilin ni se ei varmaa haittaa mitenkää siin kyljes?
Vinkki! Osta valmis sarja. Pääset vähemmällä ja ei tarvii joka kuopan jälkeen olla laittamassa niitä omavalmiste letkuja paikalleen. Eikä ne valmiit sarjat niin kalliita ole.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ke Marraskuu 1. 12:11:50 2006

okeeei selvä homma. suomest mistä sais ja paljo ne nyt sit maksais?
si vis pacem para bellum!!

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Marraskuu 1. 13:25:36 2006

Paikallinen vauhtiputka, autoracing.. Niistä varmaan lähtisin itse etsiin
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Pe Marraskuu 3. 0:41:55 2006

okei kiitos sulle ni mietitää asiaa :)
si vis pacem para bellum!!

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

pah

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Marraskuu 3. 1:36:52 2006

Ja pyh...

osta osta osta...


RAKENNA!

Teet paremman ja juuri sellaisen kuin itse haluat.

Itsellä:


Silikoni muhvi, läppiksen kokoinen 90 putki johon tehty kaksi 15mm reikää, lattaraudasta laippa sille tkvenalle ja hitsattu kiinni. filsu päähän, rst lämpöpelti kaarella sen yli 30mm etäisyydellä elementistä ja maskin takaa muokattu ilmaottoa ja ohjattu fisun viereen.

-Jokainen taaplaa tyylillään. Mulla itsellä asenteena se että jos sen suinkin voi tehä ite niin se tehdään itse. Jos se maksaa enemmän kuin ns valmis(ei koskaan) niin voi voi. Periaatteena HARRASTUS!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Pe Marraskuu 3. 11:25:46 2006

no siis se on tosi et tietysti halvemmal aina pääsee ja näin pois päin :D ite kans ajattelin tota tein itse ja säästin mut sit huomaa kans :D no ei. onks mahollisesti kuvia siit minkä näkönen se sun on ni jos sais vähä siit mietittävää et miten tekis sen :)
si vis pacem para bellum!!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Marraskuu 7. 19:24:52 2006

juu pistäppäs ParDe ihmeessä kuvia sun asennuksista, kun pitäs itellekin viritellä uus filtsu kiinni niin sais vähän vinkkiä että mitenkä muut on sen toteuttanu

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Marraskuu 7. 23:35:38 2006

Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ke Marraskuu 29. 1:44:25 2006

ja teho kasvaa 2hp ja vääntö 10nm, testattu penkissä. Tosin kokonaan ilman koko paskaa, ja viileetä ilmaa suoraan läpästä sisään. Eli unohtakaa tommoset rimpulat jossette tarvii hyviä imuääniä. :)

Ps. auto oli silloin DTA:n säädettävällä boxilla, amw 2,5 putkella. teho oli 163hp ja 220nm vääntö.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 29. 11:07:41 2006

ariwalk kirjoitti:Ps. auto oli silloin DTA:n säädettävällä boxilla, amw 2,5 putkella. teho oli 163hp ja 220nm vääntö.
Tönärimittasin eilen tuota RS2K:n vakio peltisarjaa ja sen ulostulo on kahden tuuman luokkaa (52mm tai 54mm se oli sisältä). Miksi esim. saarilla jotku laittaa 3" putken sen perään? Haittaako jos se jatkuu saman kokoisena?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 29. 11:32:08 2006

Olen ymmärtänyt, että vapaastihengittävän moottorin pakoputkistoon pitää tehdä johonkin kohtaan "tulppa". Muuten katoaa vääntö. Tämän perusteella putkisto ei voi olla koko matkalta 3" ellet halua alaväännön katoavan.

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ke Marraskuu 29. 12:03:37 2006

No entisessä kilpurissa vtfs-ladassa jouduttiin tekemään kavennus heti pakosarjan jälkeen, että sais imua siihen putkeen. eli ladassa oli 2,5" putki niin välille laitettiin 2 tuuman putkea jotta siihen putkeen sais imun. en tiiä hyödyttikö mitään, tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen. En ole kyllä escortissa kuullu että tartteis kavennuksia tehdä. Ja saahan sitä laittaa vaikka 4" putkea jos haluaa, hyötyä siintä ei ole. kyllä 2litran koneseen 2,5 putki riittää.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 29. 12:19:23 2006

Sitä vaan pohdin, että mitä menetän jos/kun jätän tuon 2" putken loppuosaksi. Tuskin suurta seksuaalista merkitystä asialla on.

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ke Marraskuu 29. 14:42:02 2006

joo, en usko. ei tolla 2,5 tuuman putkistolla ihmeitä saa aikaan. boxin vaihdolla ja nokkien ajotuksella saa jotain 10hp. tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Su Joulukuu 10. 15:24:41 2006

Tosiaa rakensin sen vapaavirtaussuodattimen nyt paikoillee, niin tapahtu tällänen et kun kierrättää autoa niin noin kaks kertaa lyö rajotinta vaste ja sen jälkee lähtee kiertää ylitte. Viel en oo uskaltanu kokeilla paljo kiertää mut tuntuu lähtevän :D onks kellää muulla ollu samnalaist tapausta?
si vis pacem para bellum!!

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Joulukuu 10. 16:57:06 2006

Ei ole ihan samanlaista mutta kerran kiihdytin reippaammin ja ihmettelin että missä se rajoitin viipyy. Niin 7krpm oli mittarissa! mystinen homma mutta ei ole toistunut.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Su Joulukuu 10. 21:20:08 2006

no jooo mul täl hetkel kokoaika.. reippaasti kiihdyttäen ja paikallaa kierrättäen. ei oikee uskalla kokeilla tai leikkiä ettei käy huonosti :D tuntuu muuutenki jotenki et ottais paremmin kierroksia mut en sit osaa sanoa. oudohkon puoleista mut kai joku osaa selittää asiaa tai sit saa olla :D
si vis pacem para bellum!!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Joulukuu 10. 21:44:45 2006

Oman kokemuksen mukaan voortin omat kiekkamittarit ovat hitaita reagoimaan. Kokemusta monen eri mallin kohdalta.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Joulukuu 10. 21:52:32 2006

mvla kirjoitti:Ei ole ihan samanlaista mutta kerran kiihdytin reippaammin ja ihmettelin että missä se rajoitin viipyy. Niin 7krpm oli mittarissa! mystinen homma mutta ei ole toistunut.
mullakin aina välillä rajotin tulee vastaan vasta 7tonnissa, mutta hyvin harvoin. missälie vikaa, eipä ainakaan mua oo haitannu. tosin ekalla kerralla vähän ihmetytti kun rupes vonkumaan normia enenmmän ennen kun alko pätkytys :wink:

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ma Joulukuu 11. 16:39:54 2006

no jooo mul kiertäää ainaki helähtäen viel yli 7 mut aika outo homma kyl sinänsä :D eipä se kyl menoa haittaa mut teil ilmeisesti sit aina välil tekee vai? itel menee joka kerta jos viittii vaa roimasta.. :P
si vis pacem para bellum!!

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ma Joulukuu 11. 18:08:04 2006

Miulla ei sitä pelkoo oo ettäkö rajotin EI ottais kiinni. Kunnolla hakkaa 7tonnin kohdalla, tosin hirveetä rääkkiä en siinä vaiheessa kehtoo antaa vaan vaihdan suosiolla vaihdetta.. Mut enpä oo miun Escossa moiseen törmännyt.

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ma Joulukuu 11. 21:34:47 2006

kuullostaa jo niin pahalt siin vaihees ettei ees viiiti testaa:) mites teil se huohotusletku mikä tulee kannest ni sen ootte laittanu?
si vis pacem para bellum!!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Joulukuu 11. 22:04:58 2006

Cändis kirjoitti:kuullostaa jo niin pahalt siin vaihees ettei ees viiiti testaa:) mites teil se huohotusletku mikä tulee kannest ni sen ootte laittanu?
miten niin pahalta? ainakin vedätettäessä se kuulostaa oikeen hyvältä :P Tosin vapaalla en oo tohtinu vonguttaa pahemmin.

Mulla näkyy se huohotinletku tulevan ihan vaan vapaasti tohon vaihelaatikon päälle :D tuskimpa sillä väliä mihinkä se menee kun ei mulla ainakaan juuri huohottele(yllätys näin foordeissa)

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Ma Joulukuu 11. 22:51:35 2006

Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Joulukuu 11. 23:01:26 2006

ars2000 kirjoitti:Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.
no tuskin se sen rajotintavasten paukuttamisen takia sitä öljyä on roiskinu, radalla ajaessa kone lämpenee muutenkin aikaspaljon jollon myös öljy höyrystyy enempi kun normi ns. normiajossa :wink:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Joulukuu 11. 23:22:19 2006

jesse1987 kirjoitti:
ars2000 kirjoitti:Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.
no tuskin se sen rajotintavasten paukuttamisen takia sitä öljyä on roiskinu, radalla ajaessa kone lämpenee muutenkin aikaspaljon jollon myös öljy höyrystyy enempi kun normi ns. normiajossa :wink:
Viimekesänä sattu pikku vaihde missi ja meni kolmonen sisään vaikka tarjosin viitosta. Vauhtia 160km/h ja hetkessä 7500rpm koneessa !!!! Rääkäs aika pahasti mutta ei se mitään kunnossa olevat laitteet kestää. Tämä tapahtui motoparkissa takasuoralla... :P

RS2k on mun mielestä aika nuuka öljystä. Kaikki alle 10W-60 öljyt on tullut koneesta pihalle kovassa ajossa. Esim. 5w-50 RF1 ja castrol rs 0w-40 tuli joka ainoan tiivisteen läpi kun hiukan lämpesivät. Talvella kestää radallakin castrol magnatec 5W-40 öljy koneessa. Tosin koskaan ei ole huohottanut niin että olis letkusta öljyä tullut!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Ma Joulukuu 11. 23:34:39 2006

jesse1987 kirjoitti:
ars2000 kirjoitti:Mulla olis tarkoitus laittaa se aps:n poistosta ylimääräiseksi jäänyt huohotuskotelo siihen kannen huohotuksen väliin.Radalla ajaessa luukutin rajoitinta vastaan sillä seurauksella että kuskin puolen rengaskotelo,vanne ym. öljyssä.Ei tarttenu kun muutaman kerran rajoittimen paukkua.Siinä oli putsailua sitten ihan tarpeeksi.
no tuskin se sen rajotintavasten paukuttamisen takia sitä öljyä on roiskinu, radalla ajaessa kone lämpenee muutenkin aikaspaljon jollon myös öljy höyrystyy enempi kun normi ns. normiajossa :wink:
Kyllä se tässä tapauksessa tulee se öljy juurikin rajoittimella käydessä.

Cändis
Viestit: 26
Liittynyt: To Heinäkuu 27. 3:25:11 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Cändis » Ti Joulukuu 12. 15:45:06 2006

okei no ite en oo tutkinu et miten paljo se huohottaa ku just vast laittanu mut ainakaa ilmanputsarii se ei ollu paljo huohottanu:)
si vis pacem para bellum!!

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ti Joulukuu 12. 17:43:10 2006

Joo, kone on erittäin nuuka öljystään. Ei kestä täyssynteettinen ainaka kilpakoneessa sisällä, tuuppaa huohottajasta pihalle.. muutenkin tuo huohotussysteemi on aikamoinen sätös. Yläpään huohotin on laidassa -> pitkissä mutkissa öljy lentää juuri huohottimen päähän, ja sylkee ulos sitten. Monta kertaa oli täyssynteettiset öljyt meidänki kilpurista ilmansuodatin boxissa, varsinkin asfaltilla ongelma. Tosin sitä ongelmaa ei ollut puolisynteettisen valvolinen kanssa. Varsinkaan en mobilin ralliformulaa suosittele, tosin en mobilia suosittele muutenkaan hinta/laatusuhteensa vuoksi.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Joulukuu 13. 2:00:58 2006

ariwalk kirjoitti:Joo, kone on erittäin nuuka öljystään. Ei kestä täyssynteettinen ainaka kilpakoneessa sisällä, tuuppaa huohottajasta pihalle.. muutenkin tuo huohotussysteemi on aikamoinen sätös. Yläpään huohotin on laidassa -> pitkissä mutkissa öljy lentää juuri huohottimen päähän, ja sylkee ulos sitten. Monta kertaa oli täyssynteettiset öljyt meidänki kilpurista ilmansuodatin boxissa, varsinkin asfaltilla ongelma. Tosin sitä ongelmaa ei ollut puolisynteettisen valvolinen kanssa. Varsinkaan en mobilin ralliformulaa suosittele, tosin en mobilia suosittele muutenkaan hinta/laatusuhteensa vuoksi.
Mitä öljyä suosittelet? Projektiin hain varmuuden välttämiseksi 5w-30 FE Valvolinet. DuraBlend tjsp.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Joulukuu 13. 18:56:20 2006

koskar kirjoitti:Mitä öljyä suosittelet? Projektiin hain varmuuden välttämiseksi 5w-30 FE Valvolinet. DuraBlend tjsp.
Ite oon kyllä parina viimekertana Mobil 1 Higher Mileage Formula 5W-40 laittanu. Tuota kun saa sopivasti 5l kannussakin.

Jonkunverran noista Mobileista tääläkin negatiivista kommenttia kuulunu, itellä toiminu ihan hyvin. Muitakin oljyjä on tullu kokeiltua.

Muutama numero sitten TM:ssä oli "talvi" öljy testi. Hyvin näyttivät mobilit pärjäävän.

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » Ke Joulukuu 13. 19:35:43 2006

joo, saattaa se mobiili talvella toimia mutta eipähän toimi kesällä. No, valvolinen puolisynteettistä ollaan käytetty, en nyt muista niita arvoja enkä jaksa käydä kattomassakaan. :)

Vastaa Viestiin