rs2000 röpöttely

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Heinäkuu 2. 14:45:38 2006

triviaali kyssäri! Minkälaisella aparaatilla luet vikakoodit?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Heinäkuu 2. 14:54:55 2006

mvla kirjoitti:triviaali kyssäri! Minkälaisella aparaatilla luet vikakoodit?
ledillä ja rautalangan pätkällä.
ohjeet -> http://img227.imageshack.us/img227/7720 ... dit3fv.jpg
Viimeksi muokannut sesse, Su Heinäkuu 2. 14:57:09 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Heinäkuu 2. 14:56:51 2006

saiskohan jostain ne vikakooditkin?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Heinäkuu 2. 14:58:20 2006

jos englanti taipuu niin tuolta --> http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/errorcodes.htm

muuten sit autodata

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Heinäkuu 2. 17:02:17 2006

jesse1987 kirjoitti:
Trooper82 kirjoitti:20e sain kivitilasta sen ecun anturin eli tuo mikä sojoittaa tulipeltiin päin. Täytyy hakea tuo mittarin anturikin vielä kun ei näkynyt siinä samassa kuvassa.
kivitilasta?? saakohan noita ecun antureita muualta kun merkkiliikkeestä?
missä kuvassa :shock:
En tiiä, hain motonetistä ja antoivat ainakin väärän, no eipä maksanut ku 5e. Olinpa taas puusilmä, olihan tossa kuvassa tuo anturi, tuli vaan epähuomiossa haettua väärä http://koti.mbnet.fi/anttitu/eef-es.jpg . No onhan sekin nyt sitten vaihdettu, vielä tuo toinen tarttis hakea.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Heinäkuu 11. 19:02:11 2006

maanantaina taas alko noi oireet :evil: no päästiinhän sitä jopa viikonverran ilman :? mikähän hemmetti tota vaivaa. mistähän johtuu et suuttimet rallattaa välillä suht kovaäänisesti? melkeen kun ohc sierran venttiilinnostajat :D ja ääni siis tulee suuttimista eikä nostajista :wink: sitä en muista kuuluuko ääni silloin kun moottori oireilee mut välillä sen kuulee ihan selvästi auton käydessä tyhjäkäyntiä.

hitto kun ois vielä amiksessa niin siellä ois ollu hyvä testata ja putsata noi suusttimet :wink:

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ti Heinäkuu 11. 23:07:40 2006

hmm, paljonko ajettu, omilla oli joku noin 150tkm kun putsattu ja ne oli sitäkin ennen vielä ihan hyvät. Nyt pitäis olla aika priimassa kunnossa.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Heinäkuu 12. 12:46:59 2006

Trooper82 kirjoitti:hmm, paljonko ajettu, omilla oli joku noin 150tkm kun putsattu ja ne oli sitäkin ennen vielä ihan hyvät. Nyt pitäis olla aika priimassa kunnossa.
no koko autolla on ajettu 250tkm en sit tiiä onko niitä suuttimia irroteltu sen aikana.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Heinäkuu 17. 20:11:56 2006

tutkiskelin hieman tota aps-systeemiä ja huomasin että se venttiili minkä kuuluisi sulkea se putki silloin kun moottori on lämmin jää hieman vuotamaan. joten otin koko paskan pois ja tukin ne putket siitä pakosarjasta ja nyt auto toimi todella pitkän aikaa enen kuin rupesi oikuttelemaan, olin jo ihan varma et vika oli siinä mutta sitten se rupeskin röpöttää :evil:

tuo vois ainakin teoriassa aatellessa olla syy siihen röpöttämiseen, koska putkeen pääsee ylimäärästä happee josta ecu ei tiedä mitään ja lambdat näyttää seoksen olevan laihalla jolloin ecu rikastaa seosta :roll: mutta kun ei niin ei. rupee pikkuhiljaa menee hermot kun ei taho löytyä vialle ratkaisua :x

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Heinäkuu 20. 20:38:44 2006

mittailin tänään töissä vähän päästöjä --> happiarvo ja lambda oli aika korkeat joka vissiin viittais imuvuotoon, koska putki ei vuoda ja hc:kin on niin pirun korkealla. tuo imuvuotohan vois olla kelpo selitys tolle käyntihäiriölle :roll: mitenkäs yleistä noissa on et imusarjan tiiviste yms. vuotais?

vähän niitä pakokaasuarvoja vielä -->

3000rpm
co=0,535 , co2=13,12 , hc=50 , o2=1,27 , lambda=1,045

940rpm
co=0,522 , co2=12,02 , hc=158 , o2=3,03 , lambda=1,140

ja arvot on siis ilman kattia joten ne on kauttaaltaan hieman korkeat, mutta se ei selitä tota korkeaa happiarvoa ja lambdaa(seoslaihalla)

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » To Heinäkuu 20. 22:40:33 2006

Mittaappas ihan huvikses ohivuodot, en minä piruja mutta.... Siitä se kierre mullaki alko.
Ford Fiesta ST 2013
#727

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Heinäkuu 21. 8:09:49 2006

SamiH kirjoitti:Mittaappas ihan huvikses ohivuodot, en minä piruja mutta.... Siitä se kierre mullaki alko.
no eikait nyt sentään :roll: :?
no eipä siitä ainakaan haittaa oo :wink:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Elokuu 10. 21:28:01 2006

vaihdoin tossa viikkositten toisenkin lambdaanturin kun johto kiinni kävi niin pirun huonosti ja johto irti hyvin. no viikonverran toimi taas niin hyvin ettei ikinä oo, kärsi vapaallakin lyödä kaasunpohjaan eikä röveltänyt.
mutta tänään se taas alkoi. no nollasin ecun ja toimii taas ihan ok mut vapaalla röveltää kaasupohjassa. no tein sitten köyhänmiehen seosmittarin eli volttimittari lambdaan kiinni ja sahasin motaria eessuntaasssun ja kaikki vaikutti hyvältä ja moottorikin toimi hyvin. sitten pihassa koitin tota vapaalla rövellyssytä ja tulokset oli seuraavat. eli kakkoslambda naytti 800mv mikä on tuossatilanteessa todella hyvä eli siis vähän rikkaalla, kun taas lambda ykkönen näytti 100mv mikä ei todellakaan oo hyvä vaan ihan pirun laiha.
pitäiskö tästä siis päätellä että 1 ja/tai 4 sylinteri vetää vian ollessa päällä jostain kumman syystä kovassa kuormitustilanteessa ihan pirun laihalla. mutta mikähän hitto tuon voisi aiheuttaa :shock:

pitänee huomenna käydä ostamassa toinenkin volttimittari niin pystyy lukemaan molempia lambdoja yhtäaikaa ja ''toivoo'' että vika tulisi lähiaikoina ilmi myös ajotilanteessa, niin näkis silloin mitä noi lambdat näyttää :wink:


oli hieman vaarallista sahata tota motaria päästä päähän aika reilulla vauhdilla ja samalla kattoo pelkääjän jalkatilassa olevaa volttimittaria :D pitänee viritellä jatkojohdot niihin ja tuoda ne ''vähän'' ylemmäs :wink:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Elokuu 11. 21:16:51 2006

pitäskös seoksen(lambda-anturin näyttämä) olla laiha vai rikas jos on sytytyskatkoksia? aattelin vaan et jos ois toinen puola paskana, eli se mikä antaa just noille 1selle ja 4selle kipinän. vai onko noille 1selle ja neloselle muitakin yhdistäviä tekiöitä kun sama puola? kun 2nen ja 3nen pelaa loistavasti.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Elokuu 12. 2:33:08 2006

jesse1987 kirjoitti:pitäskös seoksen(lambda-anturin näyttämä) olla laiha vai rikas jos on sytytyskatkoksia?
Rikas koska bensa tulee palamattomana putkeen? Hyvä veikkaus ainakin :)

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Elokuu 12. 9:41:57 2006

jesse1987 kirjoitti:pitäskös seoksen(lambda-anturin näyttämä) olla laiha vai rikas jos on sytytyskatkoksia? aattelin vaan et jos ois toinen puola paskana, eli se mikä antaa just noille 1selle ja 4selle kipinän. vai onko noille 1selle ja neloselle muitakin yhdistäviä tekiöitä kun sama puola? kun 2nen ja 3nen pelaa loistavasti.
Käy testaas hakemalla uus puola, omassa on aavistuksen verran tollasta röpöttelyä, mutta ei niinku kuulosta vielä ees pahalta. Voihan se olla et johtuu tosta putkestakin yms. mut ei häiritte kaasua painamalla yms. vielä. Vaihdoin kyllä yhen puolan käytettyyn, mutta tiiä sitten mitä se teki, sama tulos vieläkin. Onneksi ei oo päässy vielä niin pahaksi ku sulla.

Huomion arvoinen seikka oli se, että tossa oli saksasta uitettaessa kiinni diagnostiikkaporttiin (ecun) kiinnitettävä superchip joka poisti kaikki sytkäkatkot käyrästä kun testattiin sitä sporttiautossa. Tehoihin sillä ei ollu vaikutusta juuri mitään (n~1.5hp), mutta seos oli paljon rikkaampi ja nuo katkot hävisivät kokonaan mitä ilman tuota lastua tuli taas tasaisesti käyrään. Täytyy kattella josko tuo kuvakin löytyisi, mutta aika ihme jos eculta asti alkaa tulemaan katkoa sytkään? Voisko tosta lastu hommasta päätellä noin?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Elokuu 12. 10:59:56 2006

koskar kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:pitäskös seoksen(lambda-anturin näyttämä) olla laiha vai rikas jos on sytytyskatkoksia?
Rikas koska bensa tulee palamattomana putkeen? Hyvä veikkaus ainakin :)
itekkin aattelin ensin samoin mutta tuleehan sinne sitä ''palamatonta'' ilmaakin ihan samalla tavalla :?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Lokakuu 2. 16:30:57 2006

no niin nostetaampas taas vähän tätä aihetta kun on alkanu noi käyntihäiriöt taas vähän vaivaamaan :evil:
nyt tuntuu menevän vaan pahemmas ja pahemmas toi, esim tänään ei jaksanu kiertää enää kun hikisee 4500rpm ja rupes röveltää niin pirusti. ja diagnoosi on edelleen sama että 1 ja 4 sylinterin lambda näyttää laihaa ja 2 ja 3 sylinterin juuri sitä mitä pitääkin eli suht rikasta(800mv).
Niin nyt kaipais vähän ehdotuksia että mistä tätä hommaa rupeis oikeen ''purkamaan'' eli mistä lähteä liikkeelle. itelle tuli mieleen et jos se kerta vetää laihalle niin ei siihen oikeen muuta järkevää keksi kun että suttimiet vittuilee ja siihen vois ehkä liittyä tuo ihan älytön rallatus minkä noi suuttimet pitää :? kun tuskin tuo kipinäpuolessa on jos kerta laihalle menee :roll: mutta sinäällään tota kipinähommaa tukis se että 1 ja 4:selle on sama puola. eikös sen näkis ainakin silleen karkeesti kun laittas ajotuslampun vilkuttamaan siihen ykkösen tulpanjohtoon ja jos se vilkkuminen loppuu tai harvenee niin siitä vois päätellä jotain, kun kait se normi ajotuslamppu tommosesta kaksoisytytyksestäkin ne kipinät ymmärtää vaikka niitä tuplaten enemmän tullee :?

mites eikös toi poksi ohjaa jokaista suutinta ihan erikseen? aattelin vaan et voisko noita suuttimien johtoja kytkeä jotenkin ristiin ja kokeilla vaikuttaako se johonkin, eli oisko se vika johdoissa tai poksin päässä suuttimien siasta?
hittokun ei oo enää amiksessa kun siellä ois ollu pirun hyvä testata ja putsata noi suuttimet. ellei sitten ens talvena ottais niitä irti ja kysäsis viimevuoden opelta jos sais nopeesti testata niitä :P

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Lokakuu 3. 9:23:36 2006

Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Lokakuu 3. 15:58:54 2006

mvla kirjoitti:Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
lambdat on molemmat uudet ja ihan samanlaiset. sillon kun toinen lambda oli rikki niin kävi kokoajan pirun huonosti ja kun johdon irroitti pelitti hyvin, nytten johtojen irroitus ei vaikuta joten tuskin on lambdat nyt paskana.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Lokakuu 3. 16:29:38 2006

jesse1987 kirjoitti:
mvla kirjoitti:Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
lambdat on molemmat uudet ja ihan samanlaiset. sillon kun toinen lambda oli rikki niin kävi kokoajan pirun huonosti ja kun johdon irroitti pelitti hyvin, nytten johtojen irroitus ei vaikuta joten tuskin on lambdat nyt paskana.
Virhe? rs2000 lambdat on erillaiset en muista kumminpäin mutta toinen on AA ja toinen AB. Kirjaimet löytyy varaosanumerosta. Johtosarjassakin on mulla ainakin valkoinen ja musta liitin. ja vakoiseen liittimeen tuli valkoisella pistokkeella oleva lambda. SamiH vois tarkentaa koska sullahan oli just tota ongelmaa kun meni labdat sekaisin...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Lokakuu 3. 19:59:37 2006

Pytyille 1-4 oli valkoinen ja 2-3 musta purkamassani RS2K:ssa. Kuinkas tuo ECU tykkää jos lykkää molempiin samaa signaalia laajakaistalambdakontrollerilta?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Lokakuu 4. 11:46:22 2006

mvla kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:
mvla kirjoitti:Olitkos kokeillu jo uutta lambdaa siihen jossa ei ole vastukset kohdallaan? villi veikkaus että sun lambda on kaput. Ja muistaakseni niitä lambdoja ei voinu kääntää ristiin kun ovat erilaisia...
lambdat on molemmat uudet ja ihan samanlaiset. sillon kun toinen lambda oli rikki niin kävi kokoajan pirun huonosti ja kun johdon irroitti pelitti hyvin, nytten johtojen irroitus ei vaikuta joten tuskin on lambdat nyt paskana.
Virhe? rs2000 lambdat on erillaiset en muista kumminpäin mutta toinen on AA ja toinen AB. Kirjaimet löytyy varaosanumerosta. Johtosarjassakin on mulla ainakin valkoinen ja musta liitin. ja vakoiseen liittimeen tuli valkoisella pistokkeella oleva lambda. SamiH vois tarkentaa koska sullahan oli just tota ongelmaa kun meni labdat sekaisin...
niin no siis ite pistokkeet on erilaiset eli niitä ei saa ristiin mutta itse anturit on ihan identtiset. jos siis tuota meinasit



kovasti kyllä nyt luulen että tällä kosteudella on jotain tekemistä ton vian kanssa. nyt kun on viikonpäivät ollu näin pirun kosteita kelejä niiin ei käy sitten ei yhtään. ei oikeesti kierrä ei millään ees 4000rpm :evil: pari kuukautta sitten kun oli se kuukaudenmittainen kuivajakso niin pelitti kuin kello. ja eikös noi kosteusongelmat yleensä liity sytkäpuoleen?
tuli tossa mieleen semmonenkin että vois tietty koittaa et vaihtaa puoltat ristiin ja kattoo et vittuileeko sillon sitten 2 ja 3 pytty :? et jos vika oiskin puolassa.


jos hyviä puolia pitää tästä käyntihäiriöstä hakee on se että kun mulla on noi vetonivelet ihan loppu niin ei nekään ainakaan pamaha niin helposti kun ei oo oikeen tehoja. varsinkin tämmösellä vesikelillä tulee normaalisti helposti suditeltua :D :?

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Lokakuu 4. 18:27:07 2006

tuossa parituntia sitten kun kävin pienellä testilenkillä niin auto toimi taas ihan moitteitta. nelosellakin veti iloisesti rajoittajaan 8) mutta just ennen kotipihaa piti viel vähän polkasta ja eikämitäs tietenkään se ei enää sillon pelannu :evil: toimii ei toimi toimii.
vähän on kyllä paskamainen homma kun jos lähtis vaan järestään osia uusimaan kuten puolat ja suuttimet niin tulis niin saakelin kalliiks eikä vika välttämättä ees korjaantus. ja mihinkään korjaamolle en oo viemässä kun ei todellakaan oo rahaa ja tuskin ne sen enempää tosta ymmärtää kun minä jos ees sitä.

hitto kun muuten on niin hyvä peli mutta sitten tommonen satunnainen käyntihäiriö pilaa koko homman.

ps. kyllä muuten taas kulki iloseen kun pitkästäaikaa toimi 8)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Lokakuu 4. 22:29:18 2006

jesse1987 kirjoitti:niin no siis ite pistokkeet on erilaiset eli niitä ei saa ristiin mutta itse anturit on ihan identtiset. jos siis tuota meinasit



kovasti kyllä nyt luulen että tällä kosteudella on jotain tekemistä ton vian kanssa. nyt kun on viikonpäivät ollu näin pirun kosteita kelejä niiin ei käy sitten ei yhtään. ei oikeesti kierrä ei millään ees 4000rpm :evil: pari kuukautta sitten kun oli se kuukaudenmittainen kuivajakso niin pelitti kuin kello. ja eikös noi kosteusongelmat yleensä liity sytkäpuoleen?
tuli tossa mieleen semmonenkin että vois tietty koittaa et vaihtaa puoltat ristiin ja kattoo et vittuileeko sillon sitten 2 ja 3 pytty :? et jos vika oiskin puolassa.


jos hyviä puolia pitää tästä käyntihäiriöstä hakee on se että kun mulla on noi vetonivelet ihan loppu niin ei nekään ainakaan pamaha niin helposti kun ei oo oikeen tehoja. varsinkin tämmösellä vesikelillä tulee normaalisti helposti suditeltua :D :?
Anturit voi näyttää päällepäin identtisiltä, mutta käytännössä ne eivät ole samoja varaosanumeroiden perusteella:
9/91-12/92
oikeanpuoleinen 92AB 9F472 AA
vasemmanpuoleinen 92AB 9F472 BB
12/92-1/95
oikeanpuoleinen 93AB 9F472 AA
vasemmanpuoleinen 93AB 9F472 BA
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Lokakuu 5. 18:09:03 2006

no voisko noilla sitten olla jotain negatiivista vaikutusta kun noi molemmat on ihan normi tarvikelambdoja? kun eikös kuitenkin jos ne ottaa irti niin sillon pitäs toimia normaalisti ja eihän muutenkaan täyskaasulla noi lambdat oo mukana.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » To Lokakuu 5. 18:40:16 2006

No voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että hommaa vaan ne alkuperäiset ja kaksi erilaista.

Niin kuin Tony jo sanoi niin ne on erivaraosanumerolla.
Ford Fiesta ST 2013
#727

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » To Lokakuu 5. 18:53:26 2006

joo no taitaa mennä esco piakkoin talviseisontaan ja tohkeilla sitä sitten rauhassa. lambdoja ei kyllä ennen enskesää oo varaa ostaa kun ne makssaa niin pirusti ja tuo intti on vielä edessä niin sieltä ei pahemmin rahaa juokse :x

mutta eikö periaatteessa jos lambdan johdot on irti niin ei sen pitäs röveltää. eikä myöskään sen pitäs toimia sillon tällön. ja muistaakseni rs:iin erikoistut foordin asentaja sano että ei oo väliä onko tarvike vai ei :?

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Lokakuu 5. 21:54:29 2006

En oo lukenu koko tarinaa, mutta vastaanpa kuitenkin. Mulla oli yhessä motissa toinen lambda orkkis ja toinen tarvike, hyvin toimi. Yhellä moottorilla ajoin kokonaan ilman lambdoja, hyvin toimi. Yks moottori rupes rykimään n.4000rpm:n jälkeen, välillä veti pitemmälle välillä sekos alempaa. Vika oli toisessa puolassa.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Lokakuu 6. 11:39:17 2006

joo en mäkään oikeen jaksa tota lambda hommaa uskoo kun kuitenkin välillä toimii ja välillä ei. ja sillon kun vika on päällä lambdojen irrotus ei auta.

ja tuo puolavika on vissiin aika yleinen sillon kun näitä käyntihäiriöitä tulee. ne on vaan niin pirun kalliita ettei viittis ostaa ellei oo ihan varma.
aattelin et pystysköhän ton puolavian testaamaan silleen et vaihtaa ristiin niitä puolia ja kaattoo näyttäkö se sitten vastaavasti eri pytyille laihaa seosta :? siis lambda.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Lokakuu 7. 10:39:56 2006

Oletko tarkistanut, että puolien virta/ohjausjohdot on kunnossa eikä eristeet ole rikki ja vuoda. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla erikoiskaapelia, että kestäisi ja tuskin sitä on fordilla raaskittu käyttää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Lokakuu 7. 14:28:04 2006

SLEI kirjoitti:Oletko tarkistanut, että puolien virta/ohjausjohdot on kunnossa eikä eristeet ole rikki ja vuoda. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla erikoiskaapelia, että kestäisi ja tuskin sitä on fordilla raaskittu käyttää.
ne mä uusin tossa alkukesästä kun ne oli ihan *askat! eristeet palanu ihan kokonaan pois. mutta eipä tuokaan vaikuttanut mitään vaikka ois kyllä järellä aateltuna pitäny vaikuttaa :?

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Su Lokakuu 29. 23:20:55 2006

Lisäänpä omakohtaisen röpöttelyni..
Oma vm.96 aloitti oireilemaan reilu 3 viikkoa sitten.Pieni pätkiminen ja nykiminen lähinnä alakierroksilla.Säännöllisen satunnaista.
Aikaa ei ollut aloittaa vian etsintää,eteenpäin kun pääsi.Toista se on nyt.Kone aloitti käymään kolmella ja auto meni syyniin.

Kolmospytyn tulpanjohto oli irti :roll: Tulpan ja tulpanjohdon kontaktipinnat täysin mustat ja jostain syystä johdon ydin oli paennut 7mm liian syvälle eristeessä.Johdon liittäminen oli siis pituuden puolesta mahdotonta.Millä lie toiminut melkein vuoden viimeisen huollon jälkeen :?:

Puhdistuksen sekä johdon "säädön" jälkeen tyytyväisenä starttaamaan,mutta EI
Mittauksissa selvisi mm. että ko. johto on sökö,puolat ok,puolan signaalit ok.Käytännön koe kuitenkin selvensi ettei 2/3 puola anna 3:lle kipinää.
Huomenna Hämeenlinnan foortille kysymään puolaa. €€ €€ €€ €€

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Lokakuu 29. 23:50:33 2006

siis mitenkä se selvis että puola ei anna kolmoselle kipinää?

ars2000
Viestit: 24
Liittynyt: To Maaliskuu 18. 20:07:41 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 » Ma Lokakuu 30. 15:49:31 2006

jesse1987 kirjoitti:siis mitenkä se selvis että puola ei anna kolmoselle kipinää?
Katsomalla 3. sylinterin tulpasta kipinää.


Varaosanahan tuota kapistusta ei saa joten pulitan melkein mukisematta puolasta 100€ + johdot ??€ merkkiliikkeeseen.

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ti Toukokuu 8. 17:19:48 2007

Mie nyt jatkan tähän samaan ketjuun kun tässä kierrosongelmista on puhetta.

Miulla siis seuraavanlainen ongelma;

Kun auton starttaa liikenteeseen ja lähtee ykkösellä rullailemaan etiäpäin, kierrokset vispaa ihan vitusti. (Lämpimällä koneella ei siis ole tätä ongelmaa, ainostaan kun lähtee kylmiltään liikenteeseen.)

Alkuun kun lähtee parkista liikenteeseen kevyellä pintakaasulla, kierrokset laskee hemmetin alas ja koko auto höplättää siihen malliin jotta sammun-ensammu-sammun-ensammu.. Tähän heti perään (oletetaan että ajellaan edelleen ykkösvaihteella etiäpäin kun vasta ollaan liikkeelle lähdetty) kierrokset pomppaa yhtäkkiä kolmeen tonniin. Heti kun vaihtaa vaihteen kakkoselle, käy ja kukkuu normaalisti. Tai hiljennät/ pysähdyt valoihin tai risteykseen tai ihan mitä vaan. Tyhjäkäynti myös saattaa röpötellä hetken aikaa starttaamisen jälkeen, mutta ei kauaa.

Auto tekee siis tuon aina tasan kerran starttaamisen jälkeen. Alkoi talvella joten ajattelin sen johtuvan kylmistä ilmoista mutta jatkuu vieläkin. Ja ei tuo nyt niin suuri ongelma ole, kun tosiaan tuo yllämainittu reaktio tapahtuu aina vain tasan yhden kerran, ehdit ehkä ajaa sillä 20m etiäpäin kun tämä on jo ohi eikä auto tee tätä toiste saman ajon aikana vaikka pysähtyisit heti tämän jälkeen liikennevaloihin.

Muuten toimii hyvin, tyhjäkäynti aina ollut kivan tasainen, ehkä hintsan verran turhan korkealla käy. Jaksaa vetää hyvin oli kierrokset mitä hyvänä, hienosti painaa rajoittimelle asti eikä ole koskaan hyytynyt tmv. Toisin sanottuna ei ole käyntiongelmia ollut tuon auton kanssa muuten, tämä on ainut tämmöinen ropleema ollut. Ja vaikkei iso olekaan niin olisi kiva löytää syy, ennen kuin vika leviää kuin rutto muualle. :lol:

Niin ja jos joku ei vielä tiennyt niin auto siis -92 RS2K.....
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ti Toukokuu 8. 20:13:37 2007

sesse kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Oletko tarkistanut, että puolien virta/ohjausjohdot on kunnossa eikä eristeet ole rikki ja vuoda. Tuollaisessa paikassa pitäisi olla erikoiskaapelia, että kestäisi ja tuskin sitä on fordilla raaskittu käyttää.
ne mä uusin tossa alkukesästä kun ne oli ihan *askat! eristeet palanu ihan kokonaan pois. mutta eipä tuokaan vaikuttanut mitään vaikka ois kyllä järellä aateltuna pitäny vaikuttaa :?
Samaa vikaa mulla, tuli jo vuos takaperin nuo uusittua, mutta eipä vaikuttanut ainakaan parempaan suuntaan. Melkein vois sanoa, että meni hullummaksi vaan :roll:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Toukokuu 9. 8:14:11 2007

Joo tosiaan vaihdoin tossa talvenaikana toisen sytytyspuolan uuteen ja nyt on pelittäny kun unelma 8) tosin saa nähä että mitenkä kauan(koputtaa puuta) :D

Ja tohon ÄrÄssän ongelmaan niin mulla teki kanssa joskus kylmänä semmosta et kun tuli esim. liikennevaloihin ja paino kytkimen pohjaan niin alkuun kierrokset kävi ihan pirun alhaalla et meinas sammua(n.500rpm) ja sit se vähän rykäs ja rupes käymään ihan normaalisti, mitä nyt ehkä pikkasen vielä souti tyhjäkäynti. tuo oire hävis kun purki ja putsas sen tyhjäkäyntiventtiilin, mikä on siin ilmaputsarin kylessä :wink:

ÄrÄssä
Viestit: 1270
Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja ÄrÄssä » Ke Toukokuu 9. 13:29:08 2007

^ Niin mutta miulla taasen vatkaa ajossa, ykkönen silimässä kun mennään etiäpäin. Eli heti kun lähdetään parkista kylmiltään liikenteeseen. Ensin höplättää et meinaa sammua ja sitten ampasee kierrokset kolmeen tonniin ja auto syöksähtää etiäpäin.

Tyhjäkäynti myös höplättää alkuun hiukkasen, mutta se lienee melko "normaalia" kun lähdetään kylmiltään liikenteeseen. Tasaantuu tosi äkkiä.

Vaan kun tuo rykii ajossa heti kun lähdetään liikkeelle, ja tää vaiva loppuu samantien kun heittää kakkosen silmään tahi pysähtyy/ hiljentää risteykseen tai liikennevaloihin tai ihan mitä vaan = kun ekan kerran laittaa kytkimen pohjaan liikkeelle lähdön jälkeen. Eikä tee samaa toiste saman ajon aikana koskaan. Ainoastaan silloin kun ekan kerran lähdetään liikenteeseen.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Pe Toukokuu 18. 15:05:39 2007

Morjesta..
Noista Lambdoista senverran että mun ärrässä on ainakin saksanpojat vaihtaneet 95FB alkuiset lambdat molemmat samanlaisia numeroiltaan ja pelittää ei ole mitää vikaa..numerosarjan saa kokonaisena multa jos joku haluaa.ovat kuulemma scorpion lambdoja..ja se musta liitin menee 2 ja 3 pytyille ja valkea 1 ja 4 pytyille,ainakin mulla.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Toukokuu 18. 16:13:14 2007

joo no mulla on molemmat lambdat mallia biltema ja ihan ok toimii :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 22. 22:30:07 2008

Nostetaanpas tätä.

Onko tullut valoa ketjun alkupäässä kerrottuun vikaan? (EDIT: näemmä kirj. vuonna -04 :) ) Eli pätkii 3,5K-4K hujakoilla? Itsellä kaasuläpän anturi kytkettynä tekee samaa, osakaasuilla siis pätkii mutta kunnolla runtatessa toimii.
Vaihdoin TPS-anturin toimivaan yksilöön, röpeltely väheni muttei kadonnut. Vanhassa oli identtiset vastusarvot ja ei katkoksia. Eipä siinäkään siis vikaa ilmeisesti ole.

Jk. Lambdat ovat identtisiä, ero alkup. nrossa tulee ainoastaan johdon pituudesta ja pistokkeen väristä.
Itse sensori on sama kuin CVH, Zetec jne.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin