2.9i 12v viritys?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 29. 0:14:22 2010
2.9i 12v viritys?
millä virityksillä sais vaparina +200hv?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: 2.9i 12v viritys?
Tämä on kirjoitettu ja todettu vuosien varrella eri topickeissa täälä foorumilla monasti... Kannet kaivelemalla, jyrkemmällä nokalla, peltisarjoilla, putkistolla ja moottorinohjausta vaihtamalla saat "give or take" 180hp. Työ on suunnaton, hintalappu kohtuuton ja moni asia voi mennä vituilleen, kuten moottorin alakierrosten luonne. Kaikista helpommat 200hv saat kun vaihdat koko moottorin 24v BOA tai BOB Cosworth pataan. Helvetin hieno moottori joka käy nätisti alhaalla ja huutaa "ylös" asti. Noita moottoreita saa melko halvalla.
Jos ihan harrastus mielessä haluaa askarrella vanhaa 12-tappista, niin en toki tuomitse mutta muuten siinä hommassa ei ole järkeä. 200hp vapaasti hebgittävänä on sitä paitsi melko mahdottomuus.
Jos ihan harrastus mielessä haluaa askarrella vanhaa 12-tappista, niin en toki tuomitse mutta muuten siinä hommassa ei ole järkeä. 200hp vapaasti hebgittävänä on sitä paitsi melko mahdottomuus.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010
Re: 2.9i 12v viritys?
Kyllä, facta on että helpoimmalla pääset 200hp nurkille BOA tai BOB vaihdolla. Vaparina.
Mutta onhan itse viritetty aina mukavampi.
Projekti osiosta löydät mm. meikäläisen 2.9 padan muutokset tähän mennessä ja kuten sanottua, ei niillä kuuhun mennä.
Seuraavaksi on tarkoitus muokata kannet (palotilat+kanavia) ja katsoa mitä tapahtuu. Kansista otettiin jo 1mm pois.
Velipoika tämän operaation jo tekikin ja toistaiseksi ei huonoja kokemuksia siitä ole.
Puristussuhdeeseen tulee pieniä eroa kun itellä on kone ylikoossa ja velipojalla std.
Lisäksi pitää miettiä peltisarjoja, onko esim lambda(t) hiukan liian kaukana putkien kokoon nähden.
Toisaalta jos kori on vähäpäästöinen niin ylipaineelle vain, sieltä löytyy iloa helpommalla.
Mutta onhan itse viritetty aina mukavampi.

Projekti osiosta löydät mm. meikäläisen 2.9 padan muutokset tähän mennessä ja kuten sanottua, ei niillä kuuhun mennä.
Seuraavaksi on tarkoitus muokata kannet (palotilat+kanavia) ja katsoa mitä tapahtuu. Kansista otettiin jo 1mm pois.
Velipoika tämän operaation jo tekikin ja toistaiseksi ei huonoja kokemuksia siitä ole.
Puristussuhdeeseen tulee pieniä eroa kun itellä on kone ylikoossa ja velipojalla std.
Lisäksi pitää miettiä peltisarjoja, onko esim lambda(t) hiukan liian kaukana putkien kokoon nähden.
Toisaalta jos kori on vähäpäästöinen niin ylipaineelle vain, sieltä löytyy iloa helpommalla.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 29. 0:14:22 2010
Re: 2.9i 12v viritys?
kuinkahan kova muokkaaminen olis 3l caprin pakosarjoista?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=257515
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=257515