Tietoa xr4i:stä vailla!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 14. 8:53:14 2011

Mitä eroa itse korissa on normi 3d sierraan takasivuikkunan lisäksi? Joskus kuullut huhua pitemmistä runkopalkeista, vai onko ne xr4ti:n juttuja? Vai onko edes siinä?!

Tartteis valaistusta asiaan :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Maaliskuu 14. 10:55:59 2011

xr4ti.ssä on pitkät palkit sekä vahvistuksia ainakin etupalkeissa sisäloksun puolella. Takapäässäkin voi olla jotain eroa kun tankki sijaitsee perän edessä pohjassa.

vm-83.ssa xr4i.ssa oli pienempi kardaanikotelo ainakin runkoaisojen päiden tienoilla. Mutta se voi olla ihan vm. kohtainen erokin.
Huomattiin kun soviteltiin mun peltisarjoja siihen niin ei sopineetkaan tunnelliin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ma Maaliskuu 14. 11:01:42 2011

http://www.roadtrippin.org/demonfire/pi ... k-pipe.jpg

Kyllähän siellä näkys vähän reilummin runkoaisaa olevan... Tuolla sivulla on useita kuvia joissa näkyy ylimääräsiä pellinpaloja verrattuna meikälaisten riesoihin...
Liekköön kiviä....

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Maaliskuu 14. 12:39:49 2011

puuhapete kirjoitti:xr4ti.ssä ... Takapäässäkin voi olla jotain eroa kun tankki sijaitsee perän edessä pohjassa.
Jenkkien Merkur www-sivulla nähtyä: tankki on samalla paikalla, mutta ilmeisesti erilainen.

http://never2funky.com/magazine/backpoc ... eerear.jpg

Tämän mukaan erot:
http://passionford.com/forum/ford-sierr ... xr4ti.html
It's a lhd XR4. You will find many parts from rhd cars fit.

A couple notes though on items specific to the XR4Ti

Engine
Wiring harness
ECU
chassis rails/floor pan
exhaust
bonnet
gas tank
whole rear floor (spare well)
fuel pump

Look under your front fender liners to see the 909 chassis plates welded in. The chassis is stronger than a sierra chassis. Notice the chassis rails go the lenth of the car?

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ma Maaliskuu 14. 17:30:35 2011

Minkälaiset on nuo "909 chassis plates" lärpäkkeet??
Liekköön kiviä....

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 14. 20:41:46 2011

No liekkö tuossa xr4i:ssä sitten muuta eroa normi 3d malliin, kuin kardaanitunnelin koko ja takasivuikkuna? Vahvistuksia tai muuta vastaavaa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Maaliskuu 14. 21:18:03 2011

Ei edes se kardaanitunnelin koko ole erona; se menee vuosimallin mukaan kuten puuhis muisteli.
Saattaa muuten olla ettei 4i:tä ole lainkaan isommalla (uudemmalla) tunnelilla.
"909" -runkoaisat (909 -alkuiset -> motorsport osa) on vakioina XR4Ti:ssä. Luokiteltu RS500 GrA käyttöön.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ma Maaliskuu 14. 22:19:18 2011

Mun ymmärtääkseni kanssa XR4i on sivuikkunoita lukuunottamatta ihan vakio mk1 sierran kori.

Tekniikka on muuten perussierrojen kanssa yhtenevä, paitsi isommat jarrut ja vakaajat isomman koneen kaverina. Vakaajakin on sama, kuin alkuperäisessä is:ssä.

Vähän parempia varusteita ollut vakiona/saatavilla (mm. saranoitu hattuhylly, sisustan kuosit jne.) ja tietty se oma korisarja. Mutta yleistäisin, että teknisesti ihan vakiokamaa.

XR4i oli suunnattu massamarkkinoille, ei motorsporttiin - tämä idea syntyi vasta myöhemmin tunnetuin seurauksin. Kyllähän XR4i:lläkin yritettiin, kuten vaikka tässä mainoksessa, missä vilahtaa XR4i kisatouhuissa. Todellisuudessa auto oli kuitenkin edellä mainittu XR4ti eurooppalaisella spoilerilla. :lol: Eihän sillä kölniläisellä v6:sella... :oops:

XR4i jäi jokseenkin vaatimattomaksi kaupalliseksi menestykseksi, ei vähiten juuri korin muotoilun takia. Kuvittele tuollainen vuonna -83, viime kesänä renkaita vaihdattaessani kävi rengasliikkeen isäntä mun kesäautoa ihmettelemässä - katsoi pitkään auton sivuprofiilia ja pyöritti päätään: "mitä tuonkin suunnittelijat ovat ajatelleet". :lol:
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Maaliskuu 14. 22:29:28 2011

JyriN kirjoitti:plaa plaa plaa rengasliikkeen isäntä mun kesäautoa ihmettelemässä - katsoi pitkään auton sivuprofiilia ja pyöritti päätään: "mitä tuonkin suunnittelijat ovat ajatelleet". :lol:
Sierra oli kyl muutenkin aika ufon näköinen kun taunuksen jälkeen paljastettiin. Mut siitä se normalisoitu äkkiä. Klassikoksi asti.
Joo muistin tosiaan että tankki sijaitsi keskellä, käsitin hieman väärin joskus näemmä.En sen koommin ole asiaan tutustunut. Eli keskellä verrattuna riesan tankkiin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Maaliskuu 15. 8:48:57 2011

JyriN:
Auto joka vilahtaa kisahommissa on varmuudella tosiaan Merkur XR4Ti, kuljettajanaan Andy Rouse. Voitti BTCC sarjan -85 , koomista tätä mainosta ajatellen, "Merkurilla", ei Fordilla :) Kuvaus tapahtunut myös -85 puolella; ainakin osittain, näkyy XR4x4...
Pitää muistaa että Merkur oli luokiteltu käytettäväksi A-ryhmän nopeuskilpailuissa nimellä Ford Sierra XR4Ti vaikka siviiliversiossa olikin aina Merkurin "kulmikkaan soikea" merkki, ja spoilerina käytettiin XR4i:n versiota myös Merkurin siiviiliversiossa ainakin vuoteen -87.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ti Maaliskuu 15. 10:50:11 2011

jjs kirjoitti: "909" -runkoaisat (909 -alkuiset -> motorsport osa) on vakioina XR4Ti:ssä. Luokiteltu RS500 GrA käyttöön.
http://passionford.com/forum/ford-sierr ... -pics.html

Näkynevät tuolla yhdessä kuvassa? Onko kellään kuvaa jossa näkyisivät kokonaisuudessaan?
Liekköön kiviä....

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Maaliskuu 25. 20:53:12 2011

Kuinka tarkkaan kerholaiset ovat tutkineet XR:n ja normi IS:än kynnyksiä sivultapäin katsottuna?

Voisin 95% varmuudella sanoa että ne eroavat toisistaan AINAKIN -86 XR ja -85 IS korissa.
Purkasin IS.än varaosiksi 2001 syksyllä ja se jäi pihaan kyljelleen makaamaan. Muutama kuukausi myöhemmin eräs volvo lyhensi
XR:än perää puolen metrin verran, ja kun kummatkin olivat pihassa kyljellään vierekkäin, niin huomasin että XR:än kynnys oli jonkunverran "korkeampi". Tuo 5% varmuudesta vähennetään siitä että aikaa on kulunut, mutta muistan silloin ihmetelleeni tuota. Jälkeenpäin jostain luin että korin jäykkyys olisi useita prosentteja parempi XR:äs kuin normi 3d.

Ja XR:oli eteläsaksasta uitettu suomeen joskus -95,tais järnberg tehdä siihen korinvaihdon ellen väärin muista.

Voi olla että puhun täyttä huuhaatakin tuon kynnyksen tiimoilta mutta se kuva on kyllä palanut mieleen aika hyvin että vahvempi olisi...

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Maaliskuu 25. 20:59:00 2011

en ole tämmöstä eroa huomannut vaikka muutamaa on kyllä tullut tutkittua,siis mk1 malleja.

mk1 kopassa en ole huomannut muita eroja kun vaihteiston tunnelin suurentumisen ja oven lukon vastakappaleen muuttumisen,mun mielestä samoihin aikoihin molemmat eli -85

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 25. 21:24:56 2011

kynnyshomma tullut vastaan seuraavasti:

- 5-ovisessa mk1 mossessa matalampi kynnys kuin 3d
- 3-ovisessa korkeampi, ja viimeinen kantti ennen tiivistettä siivessä vielä vähän jyrkempi - 90% varm. Näin hyvin läheltä kun aitoon ratasiipeen vaihdettiin 3d kärsä paikallisessa maalaamossa.
- paloittelin -83 XR4i:n n. 10v sitten, sen helma täsmäsi -84 3d koriin 1:1. Täysi "puskusauma" tuli tehtyä siis.

Tiedä sitten noista.... :o
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Maaliskuu 26. 4:26:43 2011

Joo, siis mun tapauksen IS oli myöskin 3d. Mutta jääköön joko historiaan huonona muistikuvana, taikka todistettavaksi.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Tietoa xr4i:stä vailla!

Viesti Kirjoittaja jjs » La Maaliskuu 26. 19:35:23 2011

Aivan.
Nämä pitäisi toisaalta äkkiä jotenkin kerrata; alkaa muisti pettämään ja tutkintamateriaali olemaan paalissa :lol:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin