Vai laitanko vaan skorpparin tukivarren ilman säätömahdollisuutta budjettivaihtoehtona?

Valvoja: CRSC Hallitus
2wd cossussa ei ole mutteri (kartio) kiinnitystä. Siipicossussa on. Jos tuo on siipeen tarkoitettu niin pitäisi käydä.JyriN kirjoitti:Tuolla on kaupan asiallisen hintaisia (nyt kun puntakin on alhaalla) säädettäviä etutukivarsia, joilla saisi lisää negatiivista camberia tuohon kesäautoon. Xr4:ssä on käsittääkseni ihan samanlaiset olkavarret/navat kuin normisierrassakin - ainakin nämä minulla käytössä olevat on tuolla mutterikiinnityksellä, mutta onko se samanlainen kuin 2wd kossussa? Ts. käytö tämä xr4:ään?
Vai laitanko vaan skorpparin tukivarren ilman säätömahdollisuutta budjettivaihtoehtona?
Punta on 0,89 euroa, eli punnista euroiksi saa laittaa reilut 10 pinnaa päälle niin pääsee euroihin. Tuo 195 puntaa on nykykurssilla 219€, kun sama olisi ollut tasan kaksi vuotta sitten ihan himpun vajaat 300€. Mun mielestä ihan oikea suunta tuolla kurssillafordton kirjoitti:Tollaset mullekin! Paljonko toi 195,93 puntaa onkaan nyt sit euroissaNiin ja toi on kaiketi kappale hinta? Tällä hetkellä sierrassani on renkaat niin lintallaan että varmaan halvemmaks tulee ostaa tollaset kun renkaita jatkuvasti!
Kiinnitys on sama mutta tukivarsi siivessä pidempi kuin taval. Sierrassa.JyriN kirjoitti: Jos siivessä on sama tukivarren kiinnitys kuin tavan sierrassa, niin uskoisin tuon 2dw + muterikiinnitys nimenomaan tarkoittavan siiven osaa, eikö?
-Jyri
Ok, paljonko pituuseroa muuten on? Siivessähän on erilainen olka-akseli, joka tuo tukivarren ulkopään selvästi tavan sierraa alemmas, tällöin madalletun alustan kanssa tukivarren kulma pysyy oikeana eikä sisäänjouston yhteydessä pyörä pääse kallistumaan sisään tai raideleveys kapenemaan.siipicossu kirjoitti:Kiinnitys on sama mutta tukivarsi siivessä pidempi kuin taval. Sierrassa.JyriN kirjoitti: Jos siivessä on sama tukivarren kiinnitys kuin tavan sierrassa, niin uskoisin tuon 2dw + muterikiinnitys nimenomaan tarkoittavan siiven osaa, eikö?
-Jyri
Paksummalla takavakaajallakin sais puskemista vähennettyä, mutta joutuisit varmaan rakentamaan takatukivarsiin kiinnikkeet, kun eikös XRnelkussa ole leveämpi vakaaja? Itsellä vähentyi puskeminen aika paljon scorpion 17mm takavakaajalla.JyriN kirjoitti:
Ensisijaisesti tavoittelen tuolla camber-sarjalla etupäähän parempaa pitoa ja sitä kautta vähemmän puskevaa ajokäytöstä.
Mulla on siiven 14mm vakaaja jo paikoillaan - ei ihan kauheasti eroa. Kapeampaa vakaajaa (ala taksikossut ja scorppari) varten joutuisi sitten tosiaan rakentelemaan uudet kiinnikkeet. Eniten ongelmia aiheuttaa takapään raju negatiivinen camberi ja vastaavasti etupään camberin puute. Takapään pito paranee auton kallistuessa samalla kun etupään heikkenee ja seuraus on se tuttu puskeminen. Noilla tukivarsilla voisi kokeilla negatiivisen camberin lisäämisen vaikutuksia ja palata tarvittaessa vakiosetuppiin, ja onhan ne aika raceVille K kirjoitti:Paksummalla takavakaajallakin sais puskemista vähennettyä, mutta joutuisit varmaan rakentamaan takatukivarsiin kiinnikkeet, kun eikös XRnelkussa ole leveämpi vakaaja? Itsellä vähentyi puskeminen aika paljon scorpion 17mm takavakaajalla.JyriN kirjoitti:
Ensisijaisesti tavoittelen tuolla camber-sarjalla etupäähän parempaa pitoa ja sitä kautta vähemmän puskevaa ajokäytöstä.
Tarkotit varmaan Camberiin ?fordton kirjoitti:vai onko jollain jotain muuta mielessä mikä auttais tohon casteriin..
Jaa, camberin suhteen antaisin etusen olla just noinfordton kirjoitti:Töissä katsoin tänään. Juu mun sierra olis vissiin oikeesti vailla säädettäviä tukivarsia vai onko jollain jotain muuta mielessä mikä auttais tohon casteriin.. (muu kun alustan korottaminen) niin ja ei toi varmaan pelkillä poly puslilla korjaannu.http://s198.photobucket.com/albums/aa25 ... portti.jpg