st 170 ja moottorin häiriövalo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

st 170 ja moottorin häiriövalo

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Elokuu 31. 14:35:20 2007

se sytty ja palaa koko ajan... auto toimii muuten normaalisti, ihan sata en ole onko kaikki tehot tallella mut ei mitään isoa ainakaan ole havaittavissa..

nyt taitaa olla nii että jää ahvenistot väliin kun saan auton vasta maanantaina testeriin.

voiko tolle tehdä mitään, esim. nollata ja katsoa tuleeko uudestaan jos on tullut piikki ja se on jättänyt vian päälle?? tai jotain, itselle tulisi mieleen ilmamassamittari??

radalla on niin kamala ajaa etten olisi tullut kyllä muutenkaan sinne :cry:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Elokuu 31. 17:50:30 2007

Lisää öljyy koneeseen ja häiriövalon polttimo pois :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 31. 18:26:02 2007

Voi sammua itsestään jonkin ajan kuluttua.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Elokuu 31. 20:02:36 2007

ilmeisesti jos olis vakavasta kyse niin se olisi syttynyt uudelleen, kun otin akun kengän pois. paree olis pysyy sammuneena..

ahvenistolla vissiin sataa su ni aika turha sinne on lähtee, ei voi tietää viel.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 31. 20:11:31 2007

Jää varmaan vikakoodi jonnekin josta se voidaan lukea vaikka sammuu.
Katsastuksessa voi obd mittaus pompata sen takia.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » La Syyskuu 1. 20:39:30 2007

Jos valo ei syttynyt heti uudelleen nollaamisen jälkeen voi myös jompaakumpaa lambdaa epäillä...

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 2. 19:44:57 2007

Kartsa kirjoitti:Jos valo ei syttynyt heti uudelleen nollaamisen jälkeen voi myös jompaakumpaa lambdaa epäillä...
juu ei oo syttyny enää kun nollasin.

eli siis loistava syy saada ostaa uus katti....
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Su Syyskuu 2. 20:35:54 2007

Rahtinalle kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:Jos valo ei syttynyt heti uudelleen nollaamisen jälkeen voi myös jompaakumpaa lambdaa epäillä...
juu ei oo syttyny enää kun nollasin.

eli siis loistava syy saada ostaa uus katti....

Syynähän on voinut olla vaikka hetkellinenkin häiriö lambdalla, mutta kyllähän silläkin syyllä voi vapaammin virtaavaa kattia miettiä :wink:

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Re: st 170 ja moottorin häiriövalo

Viesti Kirjoittaja J-M » To Syyskuu 6. 18:48:53 2007

Rahtinalle kirjoitti:se sytty ja palaa koko ajan... auto toimii muuten normaalisti, ihan sata en ole onko kaikki tehot tallella mut ei mitään isoa ainakaan ole havaittavissa..

nyt taitaa olla nii että jää ahvenistot väliin kun saan auton vasta maanantaina testeriin.

voiko tolle tehdä mitään, esim. nollata ja katsoa tuleeko uudestaan jos on tullut piikki ja se on jättänyt vian päälle?? tai jotain, itselle tulisi mieleen ilmamassamittari??

radalla on niin kamala ajaa etten olisi tullut kyllä muutenkaan sinne :cry:
kävitkö testeris selvittämäs vikaa? kiinnostaa vaan ku omas sytty kans toi valo

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Syyskuu 6. 18:53:49 2007

mulla oli luistoneston\abs sulake pois, testeri sano et tuntematon vika.... sanottiin että tarvis ajaa joku 50 kilsaa et ecu sais kerättyä tietoa ja sen avulla sais ehkä selville et mikä se on..
epäili et auto ottaa nopeustietoa absien kautta ja sen takia sytyttäis ton valon, oon kyl ajanu aika kauan ilman tota sulaketta..
laitoin sulakkeen takas eikä nyt oo taas sen jälkeen näkyny.

oli kyllä osa hevosista laitumella kun valo palo.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja focst » La Syyskuu 8. 20:24:17 2007

mulla on pari kertaa itelläkin syttyny häiriö valo.. eka kerralla takenpi lambda ja toisella kerralla imu läppien toiminta häiriö eli läppä akselin päästä natsa poikki..kerroppa terveisiä mikä sulla riivaa ni tietää ittekin varautua..

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 9. 11:01:59 2007

valo sammui yhtäkkii... ei näistä katiskoista ikinä tiedä..

lambadaa epäilin kun tuntuu olevan laiska ton alaväännön suhteen, täyskaasulla tuntus olevan voimaa.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Su Syyskuu 9. 13:31:11 2007

Rahtinalle kirjoitti:valo sammui yhtäkkii... ei näistä katiskoista ikinä tiedä..

lambadaa epäilin kun tuntuu olevan laiska ton alaväännön suhteen, täyskaasulla tuntus olevan voimaa.
Toimiiko imusarjan pituuden säätö kunnolla? Jos säätömoottori ei vedä imusarjan säätövaijeria autoa käynnistettäessä, on alakierroksilla pienemmät tehot kuin pitäisi. Vastaavasti taas toimii huippukierroksilla hyvin. Vika voi olla itse säätömoottorissa tai imusarjan vaijerin kiinnike rikki. Aika yleistä kuulemma näissä peleissä. Tämä vika ei sytytä häiriövaloa mutta antaa vikakoodin testerissä.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Syyskuu 9. 21:21:12 2007

onks mitää hajuu et misä se moottori on?? vai onko se imusarjan sisällä?
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Ma Syyskuu 10. 14:55:24 2007

Rahtinalle kirjoitti:onks mitää hajuu et misä se moottori on?? vai onko se imusarjan sisällä?
Itse moottori on rintapellissä melko keskellä. Vaijeri kiinnittyy imusarjan kylkeen parikymmentä senttiä kaasuläpän kohdasta alaspäin. Katso missä asennossa vaijeri ja kiinnike on kone sammutettuna ja toista sama kone käynnissä. Vaijerin pitäisi olla vetäneenä koneen ollessa käynnissä.

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Re: st 170 ja moottorin häiriövalo

Viesti Kirjoittaja J-M » Ti Syyskuu 11. 22:38:10 2007

J-M kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:se sytty ja palaa koko ajan... auto toimii muuten normaalisti, ihan sata en ole onko kaikki tehot tallella mut ei mitään isoa ainakaan ole havaittavissa..

nyt taitaa olla nii että jää ahvenistot väliin kun saan auton vasta maanantaina testeriin.

voiko tolle tehdä mitään, esim. nollata ja katsoa tuleeko uudestaan jos on tullut piikki ja se on jättänyt vian päälle?? tai jotain, itselle tulisi mieleen ilmamassamittari??

radalla on niin kamala ajaa etten olisi tullut kyllä muutenkaan sinne :cry:
kävitkö testeris selvittämäs vikaa? kiinnostaa vaan ku omas sytty kans toi valo
vika selvis, toinen lambda rikki, eikä maksa ku 103 erkkiä

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Syyskuu 15. 14:15:16 2007

mulla ei selvinny mitään mutta kun putsasin ilmamassamittarin niin kummasti vääntää paremmin ja vie bensaa vähemmän, oli meinaa aika mustat ne langat siellä. ja toinen mitä tein niin kävin liittimiä läpi konehuoneesta ja hieman ihmettelin kun kaikki suuttimien liittimet oli hapettuneet :shock:

huollossaa sano et saattaa liittyä ns lisälaitteisiin mitä ei normimallissa ole(imunokan ajoitus, imusarja) .nyt ei ole taas valoa näkynyt.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Vastaa Viestiin