ST200.sen kiekat jumittaa...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
ST200.sen kiekat jumittaa...
..nii elikkäs esim.ajettaessa n.3000rp/min ja sit nostat jalan kaasulta ja kytkin pohjaan nii kiekat jää joko siihen 3tonniin tai nousee 3300 eikä meinaakkaan laskea norm.tasolle..se 4-5 sekkaakin tuntuu ikuisuudelta.
Tuntuu kuin kaasu hirttäis tms. jos sit päästät kaasulta ja annat moottorin jarruttaa nii kiekat tippuu hiljakseen normaalisti..
.
saikohan joku kiinni tän..
yx tärkee pointti täs saattaa olla ett kuukausi takaperin pesin konehuoneen reiruun eli kosteuttakin on saanut,mut mikä merkillepantavaa nii pesun jälkeen ei ilmenny mitään onkelmaa vaan siit parin vkon jälk siit..
Tuntuu kuin kaasu hirttäis tms. jos sit päästät kaasulta ja annat moottorin jarruttaa nii kiekat tippuu hiljakseen normaalisti..
.
saikohan joku kiinni tän..
yx tärkee pointti täs saattaa olla ett kuukausi takaperin pesin konehuoneen reiruun eli kosteuttakin on saanut,mut mikä merkillepantavaa nii pesun jälkeen ei ilmenny mitään onkelmaa vaan siit parin vkon jälk siit..
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tippuuko ne hitaasti vai nopeesti ne kierrokset kun sitten tippuvat? Mulla ainakin Käärmeautossa akunkengän irroituksen jälkeen on aina se että pitää jenkoja kokoajan reilussa 2-tonnissa, kunnes auto pyshtyy niin hetken kuluttua tipauttaa nopeasti 9-sataan. On muuten ensimmäinen auto jossa törmään siihen että on todella oppiva EEC-boxi. ..Ttumainen ajettava ensimmäiset 100km kun boxi tyhjentynyt.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tyhjäkäynti säädin jumittaa.
Puhdistaminen auttaa (tai ainakin mulla auttoi).
Puhdistaminen auttaa (tai ainakin mulla auttoi).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Imusarjassa egr venttiilin vieressä. Se on aika helppo paikallistaa kun seuraa yhtä pientä ilmanputsarin kotelosta lähtevää letkua.jtk kirjoitti:Missäs se sijaitsee..laiskuuttani kysyn ennen kun edes lähden etsimään..siipicossu kirjoitti:Tyhjäkäynti säädin jumittaa.
Puhdistaminen auttaa (tai ainakin mulla auttoi).
Kuva ois varmaan kätevä...
Kun tutkit venttiilin toimintaperiaatetta niin huomaat ettei oo ihmekkään jos joskus meinaa jumittaa...löytyy tekstiä ja kuvaa autodatasta jos sellainen löytyy.
Pitäisi itselläkin puhdistaa. Mitä lie maksaa uusi?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
thnx...voiko tuota tuon paremmin kertoa.pienellä päättelykyvyllä ois ehkä saattanut sen löytääkkin...muistuttaa pikkasen tota sierran omaa vastaavaa..siipicossu kirjoitti:tyhjäkäyntisäädin
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Pistin tän tänne samaan ,kun saattaapi olla aika samaa vikaa. Mulla tavallinen v6 mondeo on nyt muutaman kerran sammunut yllättäen ajossa ,kun tulee valoihin tai johonkin hidastaa ja painaa kytkimen pohjaan. Lähtee hyvin käymään ja ei haise bensa tai mitään.
Voiskohan toikin johtua tyhjäkäyntiventtiilistä.
Voiskohan toikin johtua tyhjäkäyntiventtiilistä.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tuttu vika, ilmennyt itsellä lievänä normi-V6 että ST200:ssa.
Tyhjäkäyntiventtiilin vaihto ei ST:hen auttanut kokonaan, korjaus oli kaasuläppäasetelman puhdistaminen sisäpinnalta. Saman tein myös aikoinaan normi-V6:seen.
EGR aiheuttaa pahan imupuolen karstoittumisen, eli suosittelen koko EGR systeemin poistamista käytöstä tekemällä venttiilin ja imusarjan väliin tukoksen. Tässä aiemmin kirjoiteltiin samasta aiheesta ja tukkimista ei suositeltu.
Keväällä tulppia vaihtaessa paljastui eteeni murheellinen näky: toisioimukanavat olivat paksun mustan kötin ja karstan peitossa. Kerros noin 4 mm. Kun ne putsasin, niin jo tuli ainakin osa ST:n tehoista takaisin.
Nyttemmin olen kuullut KATtien rikkoutumisesta, ja KATin murenet sitten kulkeutuvat EGR putkiston kautta imusarjaan ja TEKEVÄT TUHOA koneessa. Tapauksia on useampia, ammaihmiset näin kertovat.
Eli tukkikaa EGR kanava!!!
ps. Minulta löytyy uusi ja iskemätön tyhjäkäyntiventtiili, hinta 45 egee.
Uusi n. 70,- voortilta. Jäi syksyllä vaihtamatta, kun autokuume iski.
Tyhjäkäyntiventtiilin vaihto ei ST:hen auttanut kokonaan, korjaus oli kaasuläppäasetelman puhdistaminen sisäpinnalta. Saman tein myös aikoinaan normi-V6:seen.
EGR aiheuttaa pahan imupuolen karstoittumisen, eli suosittelen koko EGR systeemin poistamista käytöstä tekemällä venttiilin ja imusarjan väliin tukoksen. Tässä aiemmin kirjoiteltiin samasta aiheesta ja tukkimista ei suositeltu.
Keväällä tulppia vaihtaessa paljastui eteeni murheellinen näky: toisioimukanavat olivat paksun mustan kötin ja karstan peitossa. Kerros noin 4 mm. Kun ne putsasin, niin jo tuli ainakin osa ST:n tehoista takaisin.
Nyttemmin olen kuullut KATtien rikkoutumisesta, ja KATin murenet sitten kulkeutuvat EGR putkiston kautta imusarjaan ja TEKEVÄT TUHOA koneessa. Tapauksia on useampia, ammaihmiset näin kertovat.
Eli tukkikaa EGR kanava!!!
ps. Minulta löytyy uusi ja iskemätön tyhjäkäyntiventtiili, hinta 45 egee.
Uusi n. 70,- voortilta. Jäi syksyllä vaihtamatta, kun autokuume iski.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
-
- Viestit: 1069
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 18:34:12 2002
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Viesti:
Juu näytti olevan tyhjäk.vena nokinen joten putsasin paineilmalla enimmät ja annoin pikkasen voiteluainetta sille aksilalle jossa se jousi matkaa..
ei ainakaan seuraavalla siirtymällä jumittanut..seurataan jännityksellä..
vai olis siel kanavissa enemmänkin moskaa tiedossa..
Suomentakaahan:
EGR=
KAT=
tarkoitaakohan jälkimmäinen ihan vaan katalysaattoria...??
ei ainakaan seuraavalla siirtymällä jumittanut..seurataan jännityksellä..
vai olis siel kanavissa enemmänkin moskaa tiedossa..
Suomentakaahan:
EGR=
KAT=
tarkoitaakohan jälkimmäinen ihan vaan katalysaattoria...??
"Autosi..kulki..vastapestynä nopeammin,paremmin ja tasaisemmin"
BMW E60 535 d M-sport
BMW E60 535 d M-sport
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=106333
Siellä ois jokunen kuva linkitettynä imusarjan sisuksista
EGR = Exhaust Gas Recirculation
http://www.autoshop101.com/forms/h61.pdf
Siellä ois jokunen kuva linkitettynä imusarjan sisuksista
EGR = Exhaust Gas Recirculation
http://www.autoshop101.com/forms/h61.pdf