rs2000 viriviri??

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

rs2000 viriviri??

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Helmikuu 1. 21:55:11 2004

Termos. Kyselisin että, millä keinoin sais rs2000 -94 lisää tehoja? Mitäs kaikkea siihen tarttis ja mistä niitä sais kun ei ole vielä kokemusta? Paljonko siihen on mahdollista saada? Kiitos jo etukäteen!!
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Helmikuu 2. 7:33:43 2004

Ihan offtopic, mutta onko sulla se cossun siivellä oleva rs?

No, alkuperäiseen kysymykseen, aluksi putkiston vaihto+katti pois ja vaikka paremmin virtaava suodatin. Pakosarjaakin kannattaa muokata tai vaihtaa....

Tsekkaa: http://www.rs2000-16v.com/

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ma Helmikuu 2. 8:08:14 2004

Kyllähän se mun vehje on. Pitäs alkaa konetta laittaa kun korikin saa uden päivityksen piakkoin. Tulee carzone malliset puskurit jotka valmistan ja jonku näköset helmat. :shock:
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja *TH* » Ma Helmikuu 2. 23:00:20 2004

kyllä rs2000 saa yli 200hv vaparina ,mutta maksaa...
normaalit lastu +putkisto +vapaavirtaus suodatin ei tuo kuin max 20 hv
lisää ,mutta äänet tulee miehekkäämmiksi eli tuntuu kulkevan.
ehkä halvin olisi laskea puristuksia ja laittaa ahdin pellin alle ( penkistä paperit ,että tehon nousu jää alle 20% eli 180 hv.)
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Helmikuu 2. 23:05:57 2004

*TH* kirjoitti:kyllä rs2000 saa yli 200hv vaparina ,mutta maksaa...
normaalit lastu +putkisto +vapaavirtaus suodatin ei tuo kuin max 20 hv
lisää ,mutta äänet tulee miehekkäämmiksi eli tuntuu kulkevan.
ehkä halvin olisi laskea puristuksia ja laittaa ahdin pellin alle ( penkistä paperit ,että tehon nousu jää alle 20% eli 180 hv.)
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=rs2000

Tuossa tuosta ahtamisesta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Helmikuu 2. 23:23:36 2004

No kun viritetään, viritetään _kunnolla_. Ensin alakerta uusiksi. Lisää porausta ja iskua, vahvemmat sisuskalut, samalla lasketaan sopivat puristukset. Kannen porttaus, uudet nokat, uusi pakosarja ja -putkisto ja perään vielä ohjelmoitava ruisku. Eiköhän noilla ala irrota.
:wink:
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

*TH*
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammikuu 2. 22:02:14 2004
Paikkakunta: KOUVOLA

Viesti Kirjoittaja *TH* » Ma Helmikuu 2. 23:35:40 2004

joo ,eipä näköjään noin uutta kannatakkaan ahtaa :(
mutta jos malttaa pitää painet kurissa ,ahtamalla saadaan melko vähillä muutoksilla helppolla tehoa
SIERRA COSW 4X4 85/91 *MYYTY*
SIERRA 2.0 i dohc 4x4 -90
SIERRA 2.0 i dohc stw -89
ESCORT mk2 TBO (projekti)
opel vectra
Mazda 626 2.0i 16v 4ws
Opel rekord -74 V8+aut *MYYTY*
Rellu vm -52
suzukit : rg250 + pe250

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ma Helmikuu 2. 23:36:29 2004

jallu kirjoitti:No kun viritetään, viritetään _kunnolla_. Ensin alakerta uusiksi. Lisää porausta ja iskua, vahvemmat sisuskalut, samalla lasketaan sopivat puristukset. Kannen porttaus, uudet nokat, uusi pakosarja ja -putkisto ja perään vielä ohjelmoitava ruisku. Eiköhän noilla ala irrota.
:wink:
Joo jotakuinkin noi hommat ite tein viime talvena omaan ekkeriin, ainoastaan ohjelmoitava ruisku puuttuu "vielä"! Kyllä noilla konsteilla tuntu lisää tehoa jonkun verran tulevan. Ei ainakaan vakio mtx-75 loota kestäny kovinkaan montaa kovaa kiihytystä!! :cry: Ja tottakai kone pitää rempata kaikin puolin kuntoon kun rupee virittää!! Rahaa palo ja palaa!
Tosiaan en oo kerenny vielä penkittää omaani, mutta paremmin pysyin kesällä kavereitten turbo vehkeitten imussa kun ennen kutitusta!!!! :D

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Helmikuu 2. 23:59:52 2004

Imusarja kannattaa vaihtaa, rupee ahdistamaan 180hp tienoilla.

2002rs
Viestit: 226
Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2002rs » Ti Helmikuu 3. 0:08:55 2004

ytte kirjoitti:Imusarja kannattaa vaihtaa, rupee ahdistamaan 180hp ti
enoilla.
käytin tota omaa imusarjaa raahessa M.Pohto motorsporilla raahessa ja se sano ettei siihen tartte tehä, eikä kannata tehä mitää :? Tuumaili vaan että sillä selvii yli 200hp lukemiin!! Millasta imusarjaa kannattas kokeilla??

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Helmikuu 3. 0:25:58 2004

rs2000:sen imu/pakosarja kombinaatio käsitellään foordin "Turboahdin" huoltomanuskassa, että ei se ihan susi voi olla, resonanssiahdin on tutumpi nimitys tuolle. Kannattaa siis harkita ja miettiä imu/pakosarjaa tovi ennenkuin tekee että ei mene metsään.

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Ti Helmikuu 3. 17:19:59 2004

Kiitoksia näistä, ens kesänä eikun virittämään. :twisted:
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Pe Helmikuu 6. 11:59:51 2004

Kerran tuota imusarjan virtauksia mittailleena, voisin todeta että, fordin inssit osaa kyllä fysiikan laskut. Aikanaan kyseisin mallin omistaneena tuli hankittua tietoa vehkeestä aika mittavasti ja yhden rallia ajavan kaverin autoa hyvinkin syvällisesti tutkineena tiedän et potentiaalia autossa on, mutta se maksaa(n.3500-5000€).

Kuten Lauri jo mainitsi imusarja toimii resonaattorina yhdessä pakosarjan kanssa. Imusarja virtaa vakiona yli 200 heppaa ihan mugavasti. Ruisku on kyseissä vermeessä ihan perseestä, RS kun on vähäpäästöinen kiulu. Se vaihtoon ekaksi. Pelkällä unichipillä ja paremmin virtaavalla putkistolla saatu 180 hepan tuloksia.

Galaxyn/Scorpion 2.3 lohko käy RS:ään suoraan.

Jos haluat oikein radikaalin koneen niin --> 2,3l lohko, puristukset 12:1, cat camssin nokkasarja hydraulisilla nostajilla, jossa asteita on 261/257 ja nostoa 10,90/10,65 mm ja ohjelmoitava ruisku.

Vakio alakerta on heikko, kun aletaan ottamaan koneesta +200 hepan tehoja. Siihen laittaisin ensimmäiset roposet. Kansi on hyvä aihio, pakopuolella joutuu vaan täyttämään pakokanavia, että saadaan kanavan muoto oikeanlaiseksi.

Ja jos se ei riitä niin kit carin konetta ostamaan... 280hp/9500rpm liikuttaa tollasta kiulua ihan kivasti, taitaa vaan olla se vakio koneen mugava alavääntö kummasti kadonnut jonnekkin..
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Tammikuu 13. 23:00:05 2007

Hannez kirjoitti:Kerran tuota imusarjan virtauksia mittailleena, voisin todeta että, fordin inssit osaa kyllä fysiikan laskut. Aikanaan kyseisin mallin omistaneena tuli hankittua tietoa vehkeestä aika mittavasti ja yhden rallia ajavan kaverin autoa hyvinkin syvällisesti tutkineena tiedän et potentiaalia autossa on, mutta se maksaa(n.3500-5000€).

Kuten Lauri jo mainitsi imusarja toimii resonaattorina yhdessä pakosarjan kanssa. Imusarja virtaa vakiona yli 200 heppaa ihan mugavasti. Ruisku on kyseissä vermeessä ihan perseestä, RS kun on vähäpäästöinen kiulu. Se vaihtoon ekaksi. Pelkällä unichipillä ja paremmin virtaavalla putkistolla saatu 180 hepan tuloksia.
Kaivanpas vanhaa topicia huvikseni ja ajattelin kysyä, että ensin imusarjassa varmaan ahdistaa tuo pieni kaasuläppä, mutta se siis riittänee sinne 180hp asti?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Helmikuu 1. 13:35:06 2007

lauri kirjoitti:rs2000:sen imu/pakosarja kombinaatio käsitellään foordin "Turboahdin" huoltomanuskassa
Ei kellään satu olemaan PDF:nä tuota? Ei ainakaan siipicossun manuaalikirjastosta tullut vastaan? Ainakaan tuolla nimellä.

ariwalk
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Syyskuu 26. 16:26:10 2005
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ariwalk » To Helmikuu 1. 14:48:10 2007

Huhhu mitä setiä.. taas on kerrottu mitä sylki suuhun tuo.

Alotetaan nyt siitä imusarjasta sitten, en tiiä millasia teil on mut mei kilpurin imusarja hengitti 195hv virtauspenkissä, kansi hengitti melkein vakiona 240hv. Ei siinä imusarjassa ehkä muuten mitään vikaa ole, liian pieni kaasuläppä, ei saa ilmaa tarpeeks. Nokkien vaihdolla tosta saa jonkun 180hp , mutta silloin kyllä joutuu boxin/chipsin hommaamaan että saa noista nokista kaiken hyödyn irti (ennakkoa pääsee lisäämään yms). Samalla kannattaa esim. Amw:ltä hommata siihen alkuperäiseen bensasäädinmötikän päälle hommata semmoinen alumiininen säädin, mikä puristaa sitä bensasäädintä kasaa. Sen voi kyllä manuaalisestikkin puristaa, mutta sillä ei saa tarkasti nostettua paineita (HUOM! Jos nostat
paineita liikaa eli puristat säädintä liikaa, sitä ei saa säädettyä enää takaisinpäin) Amw:n mallissa sitä pääsee säätämään edestakaisin, kun siintä sorvataan se hattupois ja laitetaan toi säädin siihen päälle. n-ryhmän autossa meillä oli bensanpaineita jotain 2,5-3 bar (muuten vakio kone, paitsi nokat ajoitettu ja bensanpaineita nostettu. DTAn boxi 163hp ja 190Nm).
En nyt ala siintä kannen virittämisestä puhumaan enempää, kun se homma näyttää hanskassa olevan.

Vakioalakerta on KESTÄVÄ. Hirveenkokoset männät (ja painavat), sekä vakiokiertokanget (kestäny meil ainaki 220hv ja 8000rpm hienosti) ovat ihan riittävät jossei kierroksia aleta nostamaan 8000rpm päälle.

Pakosarja on surkea. Se kannattaa ehdottomasti vaihtaa, jos haluat yli 200hp tehoja, muuten se riittää kyllä. Kannattaa huomata esim. Kit Carissa se on tehty tyyliin että 1 ja 2 menevät yhteen ja 3 ja 4 menevät yhteen kun vakiossa on 1 ja 4 sekä 2 ja 3 yhteen. En tiedä miksi kit caarissa on näin tehty, mutta ajattelin kokeilla samanlaista/tyylistä pakosarjaa omassa kilpurissa.

Vakiolaatikko on aika hurja myös, en usko että sitä rikki saa ainakaan jos tehot ovat alle 300hp. Tosin tässäkin pätee vanha totuus että hullu rikkoo kaiken. Mutta laatikon saa myös paskaksi jos sun vaihekepin ne tangot ovat löysät, eli se tyrkkii siirtäjätankoja hiukan huonosti paikalleen, ne muoviset nivelet kannattaa tehdä metallista uusiks jos ne on kulunut.

Sanotaanko että kannattaa miettiä mitä aijot tehdä autolles, kyseessä on kuitekin vähäpäästöinen auto ja äkkiä saat pakokaasuarvot sekaisin. Jos katalysaattoria käyttää, niin sanotaanko että se on erittäin tukkoinen noin vanhassa autossa, joten se kannattaa joko poistaa tai hommata kilpakatalysaattori.

Halusin nyt vain kumota muutamia juttuja mitä tuolla minun mielestäni on päin pyllyä kirjoiteltu.

EDIT:

Unohtu tuo vapaavirtaussuodatin, eli kokeiltiin sitä sillon vakiokoneessa, eli kokonaan koko ilmanputsarihässäkä irti ja suoraan viileetä ilmaa kaasuläpälle, niin 2 hp tuli lisää tehoa.

Vastaa Viestiin