rs2000 ahtaminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 9. 12:27:43 2006

Hmm...

http://www.fordscorpio.co.uk/engdata2.htm

Kaikista muista koneista onkin "Compression ratio" tieto, mutta ei 2.3 16V:sta. Pikainen Googlettaminen kertoo arvoksi 9.9, mutta lopullista totuutta en pikaisesti löytänyt.

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ti Toukokuu 9. 12:34:50 2006

Sine kirjoitti:Hmm...

http://www.fordscorpio.co.uk/engdata2.htm

Kaikista muista koneista onkin "Compression ratio" tieto, mutta ei 2.3 16V:sta. Pikainen Googlettaminen kertoo arvoksi 9.9, mutta lopullista totuutta en pikaisesti löytänyt.
Löysin samalta sivulta haku-toiminnolla tiedot, 10,0:1. Ei ole kauhean hyvä sekään. Onko sitten kenelläkään tietoja näiden koneiden männistä, kummista voisi enemmän sorvata? Siis 2,0 RS2000 vs 2,3 Scorpio.
#1096

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ti Toukokuu 9. 21:08:50 2006

Minulla on sellainen opus kun "Escortin viritysopas", Alfamerin julkaisema vuonna 1994. Siinä puhuttiin tapauksesta jossa RS2000 moottoriin oli asennettu T.03-ahdin, jolloin moottoriteho oli noussut 60%, eli onko se sitten 240 heppaa. Ahdin kuulemma heräsi jo 2500 kierroksen paikkeilla ja erikoista oli myös se että käytettiin alkuperäisiä puristuksia. Ahtopaine rajattiin 0,5 bariin. Polttoaineen saantia lisäämään asennettiin Starchip-ohjausyksikkö.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta. :shock:
#1096

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ti Toukokuu 9. 21:57:51 2006

Onhan noita 'bolt-on' sarjoja vaikka mihin. Amerikoissa focukseen käyvät sarjat ovat aika suosittuja. Uudemmissa Fiestoissakin on käytetty nuita. Paineet tosin on jossain 0,5-0,6 hujakoilla maksimissaan. Kukin taaplaa tyylillään. Mä olen kyllä sitä mieltä että kerralla kuntoon koko paketti eikä mitään rävellyksiä :wink:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 9. 22:32:40 2006

Meeme kirjoitti:Minulla on sellainen opus kun "Escortin viritysopas", Alfamerin julkaisema vuonna 1994. Siinä puhuttiin tapauksesta jossa RS2000 moottoriin oli asennettu T.03-ahdin, jolloin moottoriteho oli noussut 60%, eli onko se sitten 240 heppaa. Ahdin kuulemma heräsi jo 2500 kierroksen paikkeilla ja erikoista oli myös se että käytettiin alkuperäisiä puristuksia. Ahtopaine rajattiin 0,5 bariin. Polttoaineen saantia lisäämään asennettiin Starchip-ohjausyksikkö.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta. :shock:
Brittipajat on tehneet montakin versiota aiheesta, tuloksena usein mäntävaurio tai haljennut kansi; yllätys...

OffTopic:

Meeme, älä lue yhtään riviä escon viritysopasta enempää :? Polta se. Kirjan alunperin kirjoittanut Dennis Foy on survonut käsittämättömän määrän virheitä ko. teokseen ja herran ymmärrys autoista vähintäänkin puutteellinen. Muuten kiva kirja...
Katsopa esimerkkinä sitä teho"mittaus"karttaa jossa verrataan 1,9 vapari CVH:ta 1,6 turboon; Huhhuh... Haluan alle 2-litraisen vaparin jossa on ~70hv tyhjäkäynnillä, suunnilleen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ke Toukokuu 10. 10:04:53 2006

jjs kirjoitti:
Meeme kirjoitti:Minulla on sellainen opus kun "Escortin viritysopas", Alfamerin julkaisema vuonna 1994. Siinä puhuttiin tapauksesta jossa RS2000 moottoriin oli asennettu T.03-ahdin, jolloin moottoriteho oli noussut 60%, eli onko se sitten 240 heppaa. Ahdin kuulemma heräsi jo 2500 kierroksen paikkeilla ja erikoista oli myös se että käytettiin alkuperäisiä puristuksia. Ahtopaine rajattiin 0,5 bariin. Polttoaineen saantia lisäämään asennettiin Starchip-ohjausyksikkö.
Kuulostaisi aika houkuttelevalta. :shock:
Brittipajat on tehneet montakin versiota aiheesta, tuloksena usein mäntävaurio tai haljennut kansi; yllätys...

OffTopic:

Meeme, älä lue yhtään riviä escon viritysopasta enempää :? Polta se. Kirjan alunperin kirjoittanut Dennis Foy on survonut käsittämättömän määrän virheitä ko. teokseen ja herran ymmärrys autoista vähintäänkin puutteellinen. Muuten kiva kirja...
Katsopa esimerkkinä sitä teho"mittaus"karttaa jossa verrataan 1,9 vapari CVH:ta 1,6 turboon; Huhhuh... Haluan alle 2-litraisen vaparin jossa on ~70hv tyhjäkäynnillä, suunnilleen...
Sitä minäkin ihmettelin kun kaveri latelee lähinnä omia mielipiteitä asioista tyylillä "minusta tuntuu".
Tekisi vaan mieli tehdä sille escortille jotain, kun se on muutenkin suurimman osan ajasta joutilaana.
#1096

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Toukokuu 16. 12:57:44 2006

jesus48 kirjoitti:
Meeme kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: Aika korkeet puristukset on vakiona 10.3:1. Itse en kyllä lähtis ahtamaan kyseistä pannua ilman puristuksien laskemista.
Sitä vähän itsekin ajattelin. Mäntiin taas saa uppoamaan sopivan kasan euroja. Onko jossain jo ollut puhetta mäntien sorvauksesta? Kestääkö sorvata ja paljonko siitä hyötyy?
Tottakai siitä on hyötyä riippuen toki siitä että kuinka paljon niistä uskaltaa ottaa lastua pois.
Jos en väärin muista niin ParDe sanoi että rsn löytyy ylikoko/tarvikemäntiä joissa on jo kuoppa männänlaella. Eli siis toisin sanoen samanlaiset männät kun scorpio 2.0 16v koneessa. Ja siinä on puristukset 9.8:1. Jos niistä männistä ottaa mallia tai ottaa niistä viel hieman pois niin eikös noi puristukset alakohta olemaan siinä 9 korvilla... vai riittäskö jo 9.8:1 ahtamiseen?
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Toukokuu 24. 0:00:08 2006

MVLA


Oikein.


Mäntä:

RS2k 0,5mm ylikoko. Valmistaja AE.

Myyjä:
Varaosamaailma Jyväskylä. Minna puhelimeen ja homma toimii. Mikää muu paikka, ei edes Koivunen kyennyt toimittamaan ko mukeja. Soitin noin 60 eri firmaa.


Epäilijöille:

Miksi tilaisin mukit turun lähelle jyväskylästä, pikatoimituksena jos lähempääkin olisi saanut? Mukit tulivat suoraan AE:n tehtaalta Belgiasta lentorahtina...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 24. 4:38:05 2006

Ne monttupäiset 0,5mm ylikoko männät saattaa olla Scorpion DOHCista eli niitä voi etsiä myös sillä nimellä. Olen nähnyt kuvissa tehdaskorjattuja Scorpion alakertoja ja niissä on ollut montut männän päässä eikä kuvissa ole erottunut venttiilinkoloja. Scorpin 8 vena DOHCissa on muistaakseni ilmoitettu puristukset alle 10 ja on siinä tehoakin vähemmän kuin Sierran koneessa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ke Toukokuu 24. 12:22:19 2006

ParDe kirjoitti:MVLA


Oikein.


Mäntä:

RS2k 0,5mm ylikoko. Valmistaja AE.

Myyjä:
Varaosamaailma Jyväskylä. Minna puhelimeen ja homma toimii. Mikää muu paikka, ei edes Koivunen kyennyt toimittamaan ko mukeja. Soitin noin 60 eri firmaa.


Epäilijöille:

Miksi tilaisin mukit turun lähelle jyväskylästä, pikatoimituksena jos lähempääkin olisi saanut? Mukit tulivat suoraan AE:n tehtaalta Belgiasta lentorahtina...
Hinta?

Vastaa Viestiin