Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
fiesta boy
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja fiesta boy » Ke Huhtikuu 26. 15:20:48 2006
Tuli asennettua seosmittari ja näyttäis kone käyvän laihalla. Tyhjäkäynnillä, moottorijarrutuksessa ja vaihdetta vaihtaessa palaa vihreät ledit, mutta osa kaasulla tai kiihdytyksessä sammuu koko mittari!
Miten seosta saa säädettyä? Ruiskuna K-jetronic
Lambdana on NTK yksjohtoinen
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 26. 19:04:54 2006
Laita nyt aluksi lämmitettävä lambda niin pääset lähemmäksi totuutta. Moottorijarrutuksessa ei pitäisi palaa yhtään lediä, eli silläkin puolella lienee pientä laittoa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
fiesta boy
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja fiesta boy » Ke Toukokuu 3. 13:10:32 2006
Nyt on vaihdettu uus bensa pumppu ja 4-johtoinen lämmitettävä lambda ja vieläkin näyttäis käyvän laihalla.
Mitä ruuvia pitäis pyöritellä ja mihin suuntaan

Kun toi k-jetronic ei oo ennestään tuttu laite.
-
qreippi
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja qreippi » Ke Toukokuu 3. 13:40:55 2006
ja sun seosmittari on sopiva tolle lambdalle?

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Toukokuu 3. 16:11:19 2006
Siinä määränjakajassa sen itse mötikän mistä putket lähtee ja ilma putken välissä pitäis olla semmonen tötsä mistä pääsee olikohan se nyt 3 milliseen kuusiokulma ruuviin käsiksi.
Jos ei oo tötsää niin pelkkä reikä mikä ehkä jollain tukittu.
Muistaakseni myötäpäivään menee rikkaammalle...vai oliko se vastapäivään... xD Örf, tarvii tarkistaa ja tosiaan kyllähän muistaakseni jo tuossa vanhimmassakin K-Jetissä on jonkinlainen bensan syötön katkaisu moottorijarrutukselle.
Melkein varmaan kannattais testata jossain korjaamolla päästömittarin kanssa et näyttääkö se ees sinne päin. :f
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 3. 21:14:12 2006
Tuo seosruuvi ei juurikaan ajossa vaikuta, jos todellisuudessa ollaan laihalla, niin lähtisin etsimään vikaa ohjauspaineista. Missä kohtaa putkea tuo lambda-anturi muuten on?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
fiesta boy
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja fiesta boy » Ke Toukokuu 3. 22:19:59 2006
Lambda anturi on aika lähellä pakosarjaa. Noin 15 cm päässä.
Tutkiskelin noita sähköjohtoja ja huomasin, että rele on ohitettu ja pumppu pyörii kokoajan eli ei katkaise syöttöä moottorijarrutuksessa.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 3. 22:31:28 2006
fiesta boy kirjoitti:Lambda anturi on aika lähellä pakosarjaa. Noin 15 cm päässä.
Tutkiskelin noita sähköjohtoja ja huomasin, että rele on ohitettu ja pumppu pyörii kokoajan eli ei katkaise syöttöä moottorijarrutuksessa.
Ei se katkaisu pumpun avulla tapahdukaan vaan sillä ilmamäärämittarin takana olevalla venttiilillä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ke Toukokuu 3. 22:34:13 2006
Laita se anturi kollektorin jälkeen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Toukokuu 3. 22:37:45 2006
Arska kirjoitti:Tuo seosruuvi ei juurikaan ajossa vaikuta, jos todellisuudessa ollaan laihalla, niin lähtisin etsimään vikaa ohjauspaineista. Missä kohtaa putkea tuo lambda-anturi muuten on?
Niin, aivan eipä siitä juuri vaikutusta ole muuhunkuin tyhmäkäyntiin.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Toukokuu 4. 17:59:30 2006
Örr, tuossa kun kävin pari kirjaa läpi ja niin aloin kummastelemaan että miten se ei vaikuta kuin tyhmäkäyntiin vaikka näyttäisi olevan kokoajan yhteydessä toisiinsa, ruuvi sekä sensorin varsi...niinkuin esimerkiksi
tässä kuvassa. Ja kun Haynesin opasta kattelee niin eipä niissä kovin suuria eroja ole. -.^
Taidan mennä purkamaan tuon Escortin jakelijan atomeiksi ja perehtyä oikein kunnolla siihen.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Viesti
Kirjoittaja _P_ » To Toukokuu 4. 18:10:36 2006
Tyhjäkäynnillä lautanen nojaa tuohon ruuviin ja sillä määrätään kuinka alhaalla lautanen on ja täten kuinka paljon bensaa tulee suuttimista.
Normaalissa ajossa ilmaa menee sen verta läpi ettei lautanen nojaa tuohon ruuviin vaan on alempana niin se ruuvi ei vaikuta seoksen rikkauteen.
Näin joskus tuumailin.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 4. 19:24:04 2006
Ei se ihan noinkaan mene, Kyllä se siihen koko ajan nojaa ja vaikuttaa koko skaalalla. Tuollaisen pienen offset säädön vaikutus vaan hukkuu isoilla syötöillä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
_P_
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Viesti
Kirjoittaja _P_ » To Toukokuu 4. 20:35:42 2006
Katos tuumasin väärin, no aina oppii lisää.
Näkyyhän se tuosta kuvastakin kun kattoo muulla kun persesilmällä.