Yksi perusasia:
Escort Cosworth "ei ole" Escort vaan Sierra, oikeasti. Vain pohjapellin pituutta on muutama sentti lyhennetty, muuten sama.
Etuvetoescon ja nelikon (eli käytännössä RS2000 4x4 -94->-96) pohjapelti on sama keskenään. Jotain eroja voi olla, mutta ei ole osunut silmään vaikka parin RS2 4x4:n alla olen tunteja viettänyt.
Kone on niissä poikittain, laatikko identtinen kuoriltaan etuvedon kanssa, vain jakolaatikko on istutettu oik. vetarin reikään ja kardaani lähtee siitä suoraan taakse -alkuperäistä keski"tunnelia"- pitkin. Tila ei mitenkään riitä esim. takavedon laatikolle, kardaani saattaa sopia (nelikon tulee aika "alhaalla").
Perä/akseli on toteutettu rehdisti sanottuna melko väkisin ja on aikamoinen taideteos. Voimaa kestävän taka-akseliston ripustaminen teettää työtä.
Driftingiin tjs sopivan tekniikan asentaminen tuohon koriin on helppoa kuin se legendaarinen "sulan voikilon työntäminen villikissan p*rseeseen suikkapuikolla".
Toki niitä on tehty kilpakäyttöön, ja jos intoa riittää niin
Kilpiin ei saa.