RS Turbo - uretaanipuslien asennus

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

RS Turbo - uretaanipuslien asennus

Viesti Kirjoittaja Tupe » Pe Lokakuu 8. 16:04:22 2004

Elikkä ongelmana on varsinaisesti takatukivarren uloimmat puslat/holkit. Onko vanhoissa puslissa myös ulkopuolella metalliholkki joka pitää poistaa ennen uretaanipuslien asennusta? Jos näin on niin aika kapeaksi jää tukivarressa oleva "kantava" alue. Mahdollisimman vaikeasti selitetty. :oops: Muutkin vinkit ovat tervetulleita. Ja kyseessä olevat puslat ovat autoracing myymät polysportit.

-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Pe Lokakuu 8. 17:08:04 2004

Muistaakseni se ulkopuolen holkki täytyy poistaa. Itsellä on samat puslat mutta ssennuksesta on jo muutama vuosi. Mieleen on kuitenkin jäänyt se ettei istuvuus ollut ihan paras mahdollinen.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Pe Lokakuu 8. 18:43:21 2004

Pitää poistaa. Sisemmissä puslissa kannattaa veistää kunnon viiste puslan reunaan että saat sen menemään ehjänä molemmista reijistä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 8. 19:26:44 2004

Juuri tein itse tuon uloimpien puslien asennuksen hetki sitten ihmettelin samaa asiaa. Aika pieneksi jää se tukiointa itse tukivarteen. Pistää ihan mietityttämään olisiko uusi vakio jäykempi... Ainahan toki voi sitten sorvata nylonista jämäkämmät.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ma Lokakuu 11. 16:38:35 2004

Vielä pari kuvaa varmennukseksi. Ulompi, onko sisäpäässä myös poistettava holkki?

Edit:
Onko tämä oikea tapa "koota" sisempi pusla?

-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ma Lokakuu 11. 18:10:27 2004

Molemmat holkit pois, ja sen jälkeen pääsetkin taas maalaushommiin :)

Itse aattelin että jos ei kestä tuollalailla niin sorvaan puslasta hiukan pois ja laitan moiset holkit takasin. Mutta tuntuu ne olleen muillakin kestäneen...

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ma Lokakuu 11. 18:14:40 2004

No tuo ulkopää lähinnä arveluttaa, mutta jos muutkin on nuo holkit poistanut, niin sitten kai minäkin poistan :wink: Ei kai muu auta, puslia ei huvittais hajottaa kuitenkaan.

-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Maaliskuu 4. 12:28:50 2006

mitenkäs noiden deflexin puslien kanssa? vaatiiko holkin poiston?
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Maaliskuu 4. 14:14:21 2006

adh kirjoitti:mitenkäs noiden deflexin puslien kanssa? vaatiiko holkin poiston?
Mulla on jokin mielikuva että ennen kyllä, mutta sen jälkeen Deflex olisi muuttanut mallia että nyt pitäisi asentaa alkeperäien holkin sisään. Itsellä on nuo vanhemmat ja holkit postin ja hitsasin tukivarteen putkesta leveän tukipinnan. Niin kuin Tupe ekassa viestissä sanoikin, niin muuten jää tukipinta aivan liian pieneksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Maaliskuu 4. 16:56:41 2006

Jos jollain on nurkissa esim. somalikorollan takatukivarsia niin mitatkoon pituudet, jos niistä vaikka saisi tehtyä korvaavan ratkaisun tuolle peltivarrelle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Maaliskuu 5. 12:35:56 2006

vaikuttais siltä että mallia on muutettu.
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin