RST ongelmia..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

RST ongelmia..

Viesti Kirjoittaja venom » Ti Tammikuu 20. 13:12:05 2004

Eli ongelma kuullostaa tältä:
Kun kiihdytän n. puolella kaasulla ahdot nousee normaalisti reiluun puoleen kiloon ja tavoittaessa huipun meno hyytyy.. Ääni muuttu raskaammaksi ja välillä paukahtaa putkessa, ihan niinkuin katkaisisi sytytyksen tai bensan syötön, kaasun kun laittaa pohjaan niin alkaa kiihtymään kutakuinkin normaalisti.. Missähän vika? Autohan on -88 rs turbo, vakio dumppia ja putkistoa lukuunottamatta..

Toinen ongelma:
Autossa on revotecin kaksimäntäinen dumppi, päästää paineet turhan herkästi harakoille, satasen vauhdissa suhisee melkein koko-ajan.. Onko asialle tehtävissä jotakin? Kokeilin autoracingin kolmevaiheista "ahtopaineensäätö venttiiliä" väliin mutta sitten repii ilmaa kolmannesta reiästä ja tyhjäkäynti on heikkoa.. Mikä tähän avuksi?

Kiitokset jo etukäteen.

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Ti Tammikuu 20. 17:53:29 2004

taitaapi sullakin tulla sytkäboxissa ahtojen rajoitus hyvissä ajoin....

Tupe
Viestit: 488
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001

Viesti Kirjoittaja Tupe » Ti Tammikuu 20. 18:55:56 2004

Vaihda se dumpin ohuempi jousi jäykempään niin jo paranee.

-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!

venom
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 5:46:36 2003
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja venom » Ke Tammikuu 21. 8:54:15 2004

Jousta olen metsästellyt mutta en ole löytänyt tuohon dumppiin jäykempää jousta.. vakiojousia kyllä saa..

Onkos tuolle sytkäboksille mitään tehtävissä? Tuleeko ongelmia jos irroitan boksille menevän alipaineletkun..?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 21. 10:10:04 2004

Itse jouduin ajelemaan tuo alipaineletku irroitettuna, kun mappi oli ilmeisesti vähän pöpi tai jotakin. Ihan pikkuriikkisen sai vääntää ennakkoa pienemmälle ja hyvinhän se kulki 0.6 ahdoilla. Yllättävän hyvin säilyi alavääntö. Joka tapauksessa ei missään nimessä mikään pysyvä viritys. Joku rajapaineventtiili tai bleederi olisi varmaan parempia virityksiä, jos se boksi toimii oikein sinne vakio 0.55 ahdoille asti. Joka tapauksessa nakutus on se ensimmäinen vaara ja kokeiluissa mukana saisi olla joku joka tietää mitä kuuntelee, jos ei anturia ole. Kokemusta ei oikein ole siitä miten tuo vakioanturi toimii. Lastu on se helpoin ratkaisu toki, mutta uudet lastujen hinnat on aika huomia. On siinä softalla hintaa lähes euro per tavu. Käytettyjä lastutettuja sytkäbokseja saa jo sitten paljon halvemmalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Tammikuu 24. 12:57:07 2004

Saisikohan sitten baileyn dv26 dumppiinkin kireämpiä jousía...`?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Tammikuu 24. 13:34:06 2004

Jousia löytyy Lesjöforssilta, kun tietää langan paksuuden, halkaisijan ja vapaan pituuden.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Tammikuu 24. 19:18:32 2004

vieläkun tietäis, mistä noita sais helposti....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Tammikuu 24. 20:49:36 2004

Stefa kirjoitti:vieläkun tietäis, mistä noita sais helposti....
??? :roll:

Lesjöfors Springs OY
Läntinen Pitkäkatu 37
FI-20100 TURKU

Puhelin:
+358 22 761 400

En tiedä millainen tuuninki-dumppi sinulla on, mutta yleensä sitä
jousta pystyy jännittämään lisää vaikka muutamalla aluslevyllä.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Tammikuu 25. 13:49:01 2004

No voi helv, sitä se teettää kun on sama pää kesät talvet! pitääpä kattoa jos joku aluslevy toimisi...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin