Escort RS Turbo ilmansuodatin juttua

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Escort RS Turbo ilmansuodatin juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Toukokuu 1. 16:29:44 2009

Mun toi k&n vetää viimisii ja aattelin burtonilta tilata kytkimen niin samalla tulis toi 57i kitti.

En vaan ymmärrä mihin toi letku siinä pistetään, onko kenelläkään tämmöstä sarjaa? http://kandn.com/images/l/57-0021-1.jpg
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Toukokuu 1. 18:29:30 2009

toi letkun voit työntää vaikka mäkeen. Taikka jos haluat niin toi letku on tarkoitettu että asennat sen toisenpään puskurin ritilälle taikka jonnei mistä se saa ilmaa parhaiten ja toisenpään tietenkin tuohon filtterille. Melkein kannattaa Slamit.net :istä kysyä että mihkä hintaa se myy tota. laitat vaan s-postia tolle kaverille.

info@slamit.net


kyseinen "autotallikauppa" vantaalla. Ruotsinkylän ja vantaa&tuusulan rajamailla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Toukokuu 1. 18:32:57 2009

RsTuning kirjoitti:toi letkun voit työntää vaikka mäkeen. Taikka jos haluat niin toi letku on tarkoitettu että asennat sen toisenpään puskurin ritilälle taikka jonnei mistä se saa ilmaa parhaiten ja toisenpään tietenkin tuohon filtterille. Melkein kannattaa Slamit.net :istä kysyä että mihkä hintaa se myy tota. laitat vaan s-postia tolle kaverille.

info@slamit.net
Ok, eli turhaa maksaa tosta letkusta yhtään mitään. Suoraa ostaa "yleismallisen" halvemmalla... :wink:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Toukokuu 1. 21:21:48 2009

Kannattaa sitten hankkia sellainen suodatin mitä ei tarvitse öljytä

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Toukokuu 2. 4:07:35 2009

Antti O kirjoitti:Kannattaa sitten hankkia sellainen suodatin mitä ei tarvitse öljytä
Onks nää pipercrossin vaahtomuoviset niitä? :? Noi k&n kartiofiltterit ainakaa putsaa yhtään mitään.. Tosin ei noi mun kokemukset k&n perustuu auton mukana tulleisiin käytettyihin suodattimiin... :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Toukokuu 2. 10:48:55 2009

K&N on valmiiksi öljytty.. miljoona kilometriä pitäisi pystyä ajamaan . tietenkin sitä joutuu pesemään ja käyttämään suodatin öljyä sen jälkeen..ainakin itselläni oli joskus tuollainen pipercrossin suodatin niin se oli kans öljytty valmiiksi ja tuli pesuaine & öljy viel mukanakin. silloin ku viel oli TUPLAT :lol:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Toukokuu 2. 12:35:10 2009

RsTuning kirjoitti:K&N on valmiiksi öljytty.. miljoona kilometriä pitäisi pystyä ajamaan . tietenkin sitä joutuu pesemään ja käyttämään suodatin öljyä sen jälkeen..ainakin itselläni oli joskus tuollainen pipercrossin suodatin niin se oli kans öljytty valmiiksi ja tuli pesuaine & öljy viel mukanakin. silloin ku viel oli TUPLAT :lol:
Ah, tuplat :wink:

Ei vaan, en usko pätkääkään tohon miljoonan kilsan juttuun. Mäki pessy tota noin kuukauden välein. On aina niin paskanen että pakko vähä pesasta... Tiedä sitten kuuluuks ton imee kaikki paska tosta läpikin vaiko ei. :roll:

Jotenkin semmonen vaahtomuovinen tuntuis fiksummalta...

EDIT: Jatketaan tähän, mites ku alko eilen vähän nykii ku täys kaasulla anto mennä. Seokset ok, ei vaihdellu yhtään. Vähän semmonen et arpoo meneekö vai ei, ja sitten meneekin :lol:

3-4 vetoo otin (viimisellä veti hyvin), sitä ennen seisoin parkkiksella, eiks toi tunnista jotenkin imuilmanlämmön? Jos ois siitä jotenkin, säätäis sytkän tjsp?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Toukokuu 2. 19:16:23 2009

Imuilman anturin liittimen ja nakuanturin liittimen otin irti. Tuntu et paheni ku otti nakuanturin liittimen pois...? Luulis ettei se noin päin toimis, mitä tapahtuu jos kytken ne johdot yhteen? Ei hajoo mitään vaan luulee että nakuttaa?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja Sine » La Toukokuu 2. 21:01:13 2009

Jos tuollaisia ”suodattimia” aikoo käyttää, niin moottoritilaan kannattaisi rakentaa kotelointi suodattimen ympärille ettei moottorille imettäisi jo valmiiksi lämmintä ilmaa.

Alkuperäisen boksin ilmanotto on etulampun takana eli sekin haukkaa osittain lämmintä ilmaa. Pitäisi vetää kunnolla putki moottoritilasta ulos, jollainen ratkaisu on esim. Mk5 EFi Eskoissa ja ainakin ruiskullisissa V6 Scorpioissa.

Muistan omasta RST:stä (joka oli/on orginaali suodatinlaatikolla), niin sekin otti nokkiinsa kesällä kuumalla ilmalla liikennevaloissa seisomisessa. Ilman lämpötila-anturi on ahtoputkessa moottorin päällä ja kuuma ilma nousee moottorista väkisin ylöspäin. Järjestely on yhtä hanurista kuin esim. STi Subaruiden moottorin päällä oleva välijäähdytin.

Se ilma-anturi sanoo ruiskulle väkisin, että ahtoilma on kuumaa varsinkin kun/jos joutuu kauemmin valoissa seisomaan. Vähän kun ajoi ja konetila jäähtyy, niin veti taas kunnolla. Tämä ilmiö on hyvin selvä varsinkin vakiovälijäähdyttimellä, isommalla tuntui jäähtyvän nopeammin.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Toukokuu 2. 21:26:35 2009

Sine kirjoitti:Jos tuollaisia ”suodattimia” aikoo käyttää, niin moottoritilaan kannattaisi rakentaa kotelointi suodattimen ympärille ettei moottorille imettäisi jo valmiiksi lämmintä ilmaa.

Alkuperäisen boksin ilmanotto on etulampun takana eli sekin haukkaa osittain lämmintä ilmaa. Pitäisi vetää kunnolla putki moottoritilasta ulos, jollainen ratkaisu on esim. Mk5 EFi Eskoissa ja ainakin ruiskullisissa V6 Scorpioissa.

Muistan omasta RST:stä (joka oli/on orginaali suodatinlaatikolla), niin sekin otti nokkiinsa kesällä kuumalla ilmalla liikennevaloissa seisomisessa. Ilman lämpötila-anturi on ahtoputkessa moottorin päällä ja kuuma ilma nousee moottorista väkisin ylöspäin. Järjestely on yhtä hanurista kuin esim. STi Subaruiden moottorin päällä oleva välijäähdytin.

Se ilma-anturi sanoo ruiskulle väkisin, että ahtoilma on kuumaa varsinkin kun/jos joutuu kauemmin valoissa seisomaan. Vähän kun ajoi ja konetila jäähtyy, niin veti taas kunnolla. Tämä ilmiö on hyvin selvä varsinkin vakiovälijäähdyttimellä, isommalla tuntui jäähtyvän nopeammin.
Tämä selvensi asiaa, kiitos :wink: Aattelin jos pellistä rakentais jonkun suojan ettei ottais kone huoneesta ilmaa. :?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Toukokuu 2. 21:34:29 2009

Sine, hyvä muuten mutta erona tähän on se että toi subarun cooleri toimii koska siihen ohjataan ihan oikeasti ilmaa ajossa. ;) plussana lyhyet ahtoletkut.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Toukokuu 3. 1:04:18 2009

Menee OT:ksi, mutta ei se ilma taida liikkua liikennevaloissa seisoessa vai... ? :D

Kaverilla on onneksi se nappi, josta voi antaa vähän ”vettä” jäähyn päälle.

Lisäksi Urabusseissa on valoista lähtöjä ottaessa se ihme nykiminen alussa. En enää muista syytä tälle, mutta kaikki ne tekevät sitä. Toisaalta etuna on (tästä ”nykimisestä johtuen”), että sen rakkineen saa päästöistä läpi vaikka olisi tehty vaikka mitä.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Toukokuu 4. 22:25:15 2009

Palataas tohon mun juttuun sen verran, nostin konepellin takareunaa. Vaikutti positiivisesti :wink:

Ahdot alkaa laskee 4000rpm jälkeen, vissiin kello vähän löystyny jo?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 5. 0:05:11 2009

puliukk0 kirjoitti:Ahdot alkaa laskee 4000rpm jälkeen, vissiin kello vähän löystyny jo?
Siihen se viittaisi...

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Toukokuu 6. 10:05:33 2009

Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston ;)
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Toukokuu 6. 16:30:27 2009

lauri kirjoitti:Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston ;)
Kellon hinnalla tulee kaupat :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Toukokuu 6. 21:57:22 2009

puliukk0 kirjoitti:
lauri kirjoitti:Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston ;)
Kellon hinnalla tulee kaupat :lol:
Juurikin näin, kellon hinta on nimellinen 825 euroa ja uusi, käyttämätön turbo ja uusi käyttämötän rosteri putkisto kaupan päälle.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Toukokuu 6. 21:58:21 2009

lauri kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:
lauri kirjoitti:Ostat multa uuden kellon siihen, samalla saat kaupan päälle uuden turbon ja rosteriputkiston ;)
Kellon hinnalla tulee kaupat :lol:
Juurikin näin, kellon hinta on nimellinen 825 euroa ja uusi, käyttämätön turbo ja uusi käyttämötän rosteri putkisto kaupan päälle.
Muuten vois harkitakkin mut kytkin jne tulee maksaa jo 1/3 palkasta... Pitäis elääkkin tässä sivussa :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Toukokuu 6. 22:04:33 2009

Tässä kun on ollut puhetta noista suodattimista, niin selasin eilen eBayta läpi ”RS TURBO AIR INDUCTION” tms hakusanoilla. K&N:n 57i ei oikein vakuuta. Henk.koht. mielipiteenä se on varsin hanurista, koska sillä imetään pahimmillaan vaan kuumaa ilmaa. Kuumaa ilmaa = vähemmän tehoa, kylmää ilmaa = enemmän tehoa.

Jossakin on sanottu nyrkkisäännöksi, että yksi aste ilman lämpötilassa alaspäin antaa yhden hepan lisää tehoa.

RS TURBO COLD AIR INDUCTION löytyi tuollainen. Pyysin myyjältä kuvia eikä ollut lisää kuvia eli tämäkään oikein vakuuta.

Muutenkin tuntuu, että tuotteiden kuvat ovat mitä sattuu. Siinä on vaan joku suodatin eikä se koko paketti mikä oikeasti postissa tulee kotiin.

Minulla autoon tulee kiinni 90-Spec etupuskuri. Siinä on kohtuullisen isot reiät etujarruille ja tuumin, että sieltä kautta saattaisi saada myös kylmimmän ilman moottorille. Jossain autoissa olen nähnyt tuollaisia sovellutuksia. Onko jostain toisesta autosta sovellettavissa Escorttiin ns. Cold air induction eli putki mahdollisimman ulos asti.

Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kunnon peltikotelointi etulampun taakse. Erilaisia kuvia kaipailisin tästäkin... Pipercrossin kitti vaikuttaisi hyvältä. Mitä siinä oikeasti tulee mukana? Tuleeko 90-asteen mutkaputki, jolla suodattimen saa pois määräjakajan päältä ja kauemmaksi moottorista?

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Toukokuu 21. 16:43:10 2009

Sine kirjoitti:Tässä kun on ollut puhetta noista suodattimista, niin selasin eilen eBayta läpi ”RS TURBO AIR INDUCTION” tms hakusanoilla. K&N:n 57i ei oikein vakuuta. Henk.koht. mielipiteenä se on varsin hanurista, koska sillä imetään pahimmillaan vaan kuumaa ilmaa. Kuumaa ilmaa = vähemmän tehoa, kylmää ilmaa = enemmän tehoa.

Jossakin on sanottu nyrkkisäännöksi, että yksi aste ilman lämpötilassa alaspäin antaa yhden hepan lisää tehoa.

RS TURBO COLD AIR INDUCTION löytyi tuollainen. Pyysin myyjältä kuvia eikä ollut lisää kuvia eli tämäkään oikein vakuuta.

Muutenkin tuntuu, että tuotteiden kuvat ovat mitä sattuu. Siinä on vaan joku suodatin eikä se koko paketti mikä oikeasti postissa tulee kotiin.

Minulla autoon tulee kiinni 90-Spec etupuskuri. Siinä on kohtuullisen isot reiät etujarruille ja tuumin, että sieltä kautta saattaisi saada myös kylmimmän ilman moottorille. Jossain autoissa olen nähnyt tuollaisia sovellutuksia. Onko jostain toisesta autosta sovellettavissa Escorttiin ns. Cold air induction eli putki mahdollisimman ulos asti.

Toinen vaihtoehto olisi rakentaa kunnon peltikotelointi etulampun taakse. Erilaisia kuvia kaipailisin tästäkin... Pipercrossin kitti vaikuttaisi hyvältä. Mitä siinä oikeasti tulee mukana? Tuleeko 90-asteen mutkaputki, jolla suodattimen saa pois määräjakajan päältä ja kauemmaksi moottorista?
Kävin moposportissa kattelee suodattimia, siis pelkkä filsu. Etten tiiä onko piperillä edes mitään kittiä?

Ohimennen, mun auton hyytyminen johtuu luultavasti puolasta, pari kertaa kesken ajon sammunu auto jne. Kävin hakee uuden imuilmanlämpöanturin ja heitin sen viileeseen paikkaan niin vaikuttanu mitään, nakuanturin heitin hevonv*ttuun kun kuulemma oikeen toimi RST varsinkaan jos yhtään nostimet pitää ääntä. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 21. 17:36:56 2009

puliukk0 kirjoitti:nakuanturin heitin hevonv*ttuun kun kuulemma oikeen toimi RST varsinkaan jos yhtään nostimet pitää ääntä. :roll:
Nakuanturin voi hyvin ottaa pois käytöstä, mutta sitä liitintä ei voi noin vaan irroittaa anturista, menee tehot. Pitää ottaa se anturi pois, liittimessä kiinni, ja laittaa se johonkin sivulle jemmaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Escort RS Turbo juttua

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Toukokuu 22. 1:31:34 2009

JesseT kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:nakuanturin heitin hevonv*ttuun kun kuulemma oikeen toimi RST varsinkaan jos yhtään nostimet pitää ääntä. :roll:
Nakuanturin voi hyvin ottaa pois käytöstä, mutta sitä liitintä ei voi noin vaan irroittaa anturista, menee tehot. Pitää ottaa se anturi pois, liittimessä kiinni, ja laittaa se johonkin sivulle jemmaan.
Ok, pitää pistää takasin. Koputtelin anturia lohkon kylkeen eikä mitään tapahtunu. Kaveri anto vielä jenkaakin mutta ehkä sitä ei sitten huomaa :-s

Vois käydä hakee uuden nakuanturin jos vika oliskin siinä... :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Vastaa Viestiin