Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » La Heinäkuu 19. 11:45:28 2003
Moi.<br><br>Olisin kysellyt teiltä RS Turbon omistajilta, missä lämpötiloissa teillä esco käy. Eli mittarin asento. Itselläni käy aika lämpimänä ja flekti käynnistyy vasta lähes punarajalla! Onko tämä normaalia? termostaatti on vaihdettu ja syylari kunnossa

<br><br>Jos taasen pitää flektiä koko ajan päällä, pysyvät lämmöt alle puolenvälin. (konehuoneessahan on se liitin, jonka kun oikosulkee, niin flekti pyörii kokoajan)<br><br>vastauksiaaa...

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » La Heinäkuu 19. 14:46:11 2003
Näin kesäkuumalla flekti käynnistyy minulla kun mennään hieman yli keskivälin kohti punaista. Joskus useamman lämän annon jälkeen on käyty hyvin lähellä punaista, mutta en ole vielä koskaan huomannut punaisella alueella käyntiä. Kaupungissa mateluvauhtia ajellessa lämmöt ovat pysytelleet 1/2 ja 3/4 välillä.<br><br>Ai niin: Focuksen RS:ssä ei ole tätä pelkoa, kun ei tarvitse jännittää mittarin lukemia (sori oli pakko

)<br><br>Jos haluaa pelata varman päälle, niin ajelee tykittelyn jälkeen maantietä pari kilometriä rauhallisesti ja antaa lämpöjen laskea keskivälille ennen pysähtymistä.<br><br>Kesällä huomaa, että ne ritilät konepellissä eivät ole(kaan) pelkkä ulkonäkökysymys vaan tarpeelliset moottorin lämpöhalvauksen estämiseksi.<br>
-
lauri
- Viestit: 3488
- Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja lauri » La Heinäkuu 19. 18:59:58 2003
Juu se oli huimaa katsella kun sieraimien yläpuolella ilma väreili kesäkuumiilla , itsellä lähti flekti aika korkeella vasta pyörimään.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin
-
Tomba
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja Tomba » Su Heinäkuu 20. 13:19:16 2003
Itselläni on RST:ssä laitettu kaksi flektiä vierekkäin (2 vakio bosch:in flektiä), niillä tuntuu pysyvän lämmöt kurissa paitsi nyt kun on ollu näitä kunnon helteitä nii meinaa siinä satasen matka-ajossakin nousta lämmöt yli puol. välin kun normaalisti viileellä kelillä (15C) lämmöt tippuu hieman alle puolivälin.
Flektit lähtevät päälle samassa kohdassa kuin muillakin eli n. 3/4 ja sammuu 1/2
Stefa: Itselläni on talvi pirssinä 1.3 CVH escort jossa
kans lämmöt nousee miltei punarajalle asti.
Eli vois auttaa jos vaitais sulle siihen alhasemmalla lämpöarvolla olevan kytkimen
PS. Ja ehkä myös jäähd. järjestelmän peseminen vois kai auttaa jäähdytys tehoon jos meinaa tosissaankin ylikuumeta.
-
Tupe
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Viesti
Kirjoittaja Tupe » Su Heinäkuu 20. 13:42:31 2003
Juu aika korkealla lämmöt mullakin, ehkä jossain n -kirjaimen kohdalla tai yläpuolella. Kaupunkipyörityksen jälkeen ei kättä pysty pitämään kuskinpuolen ritilän päällä juuri ollenkaan eli kuumana käy.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
ZAIKKA
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ZAIKKA » Ma Heinäkuu 21. 1:08:02 2003
Mullakin kävi kaupunkiajossa lämmöt lähellä ylärajaa.Heitin tuon alkuperäisen jäähdyttimen huitsin nevadaan ja ostin fordilta uuden.Lämmöt tipahti kuin naapurin likan bikinit...

-
Tupe
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Viesti
Kirjoittaja Tupe » Ma Heinäkuu 21. 7:47:10 2003
Zaikka: mitäköhän jouduit köyhtymään uudesta rst:n syyläristä?<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!
-
ZAIKKA
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ZAIKKA » Ma Heinäkuu 21. 9:57:44 2003
[quote author=Tupe link=board=2;threadid=12724;start=0#96629 date=1058762830]<br>Zaikka: mitäköhän jouduit köyhtymään uudesta rst:n syyläristä?<br><br>-Tupe<br>[/quote]Siellä parin "mummon" korvillahan toi fordilla oli.
-
Hoovee
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
Viesti
Kirjoittaja Hoovee » Ma Elokuu 4. 1:29:36 2003
mulle on asennettu oma katkaisin flektille, en edes tiedä lähteekö se itsestään pyörimään missään vaiheessa... nyt olen pannut sen päälle jos ja kun nousee n. puoleen väliin, sitten pysyy pikku riikkisen yli puolen välin.<br><br>huono vain ettei se yhtään pyörimään kun sammuttaa auton. tai jää, jos jätän...mutta pyörii sitten niin kauan kunnes akku on tyhjä.<br>eli ei paras ratkaisu tuokaan.
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
ckolli
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja ckolli » Ma Elokuu 4. 5:17:25 2003
Aikarele on helppo ratkaisu tuohon ongelmaan.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Elokuu 4. 7:50:57 2003
kuumana käy minunkin tulpoeskoni. siinä melkein punarajaa hipoo viisari kaupungissa ja flekti herää viisarinvahvuuden päässä punaisesta. Maantiellä lämmöt pysyvät kurissa.<br><br>Tyhjäkäynnille ei uskalla jättää pitkäksi aikaa vahtimatta, tuntuu siltä että voi alkaa jopa keittää

Näin ei onneksi ole käynyt kertaakaan...<br><br>Ensimäiset pari kk ajelin pelko persiissä että koska kiehahtaa, nykyään oon oppinut ettei oo vaarallista vaikka viisari kävis punaisella. Mikäli tuo originaali lämpömittari on yhtä laadukas kuin originaali bensamittari niin aivan sama onko sitä autossa ollenkaan... ;D
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 4. 11:33:15 2003
Itse ohitin rele numero kakkosen, eli "ignition relay". Nyt käy flekti aina, kun vesi on turhan lämmintä. Eli kun sammuttaa auton, niin pyörittää pari minuuttia. Saman releen takana on sisäpuhallin, joten se täytyy aina pistää pois, ettei sekin jää päälle. Niin pieni vaiva, että en jaksa toistaiseksi tehdä mitään asialle.<br>Kaikki tämä siis S1 tekniikassa. En tiedä, miten yksi yhteen on S2 tekniikan kanssa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Hoovee
- Viestit: 2093
- Liittynyt: Ke Syyskuu 4. 1:27:38 2002
- Paikkakunta: varsinainen-suomi
Viesti
Kirjoittaja Hoovee » Ti Elokuu 5. 11:26:19 2003
kuinkas kauan teillä muuten nuo rst:t kestää lämmetä?
Escucha el Oi!
Dodge "Pig Destroyer Ram" Cummins 4x4 -95
Plymouth "Perhe Porkkana" Satellite Custom -73
Ford Fiesta ST150 "St.Veijo"-05(eukon kanssa yhteinen)
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ti Elokuu 5. 12:29:24 2003
no peruslämpiäminen tapahtuu kesällä parin-kolmen kilsan päästä mut punarajalle jos tarkoitit niin ehkä 15min kieppuminen taajamassa riittää..
-
Tupe
- Viestit: 488
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 23:58:18 2001
Viesti
Kirjoittaja Tupe » Ti Elokuu 5. 13:35:09 2003
Juu ei kestä kauaa lämmetä, just about noin niinkun samiharju sanoi.<br><br>-Tupe
Escort RS Turbo S2. Thor Fjord!