



Valvoja: CRSC Hallitus
Jatkoin pohtimista... Mondeossa on apurunko ja Escortissa ei. Tämä nyt ainakin saattaa mutkistaa asiaa. Mitenköhän koneen paikka osuu konehuoneessa jos vetoakselit asettaa kohdillensa? Taitaa tila loppua kesken, kun Mondeossakin on ahdasta.MouTine kirjoitti:Olen tätä aivan samaa pohtinut, muttä lähinnä RS2000 Escortin pohjalta. Siihen se onnistuisikin noin lakitieteellisesti, kunhan saisi Fordilta sen vähäpäästöisyys todistuksen. Ideaa pallottelin oikeastaan Escortin ja Mondeon etukelkkojen eroavaisuuden suhteen. Kuinka paljon on esim. eroa kun Escon ja Montsikan eturipustukset lasketaan koneineen, laatikoineen ja ym. hilppeineen lasketaan lattialle vierekkäin?
UPDATE!koskar kirjoitti:Kyllähän sitä on näemmä tuonne laitettukin ford-escort.de, mutta on niin lyhyt saksa ettei osaa tarkempia specsejä kysellä. Että mitä laatikoita on käytetty jne. Kuinka MXT75 kiinnittyy tuonne neloskuoreen tai meneekö BC I4:sen kylkeen kuinka helposti. Mahtuuko startti kiinni ja varmaan pitäisi CVH:n vauhtipyörää sekä kytkintä käyttää siinä? Täytyy passionfordin foorumia tutkia kun on sopiva hetki.
Tämän näin sattumalta livenä, kun kaveri haki ilmatteks tältä sälliltä jotain roinaaa... pyysin avaa konepellin ja helvetti että oli ahtaan näköstä, mutta oli tehny siistiä jälkeä..Silizium kirjoitti:Opel clubin puolella joku oli laittanut muna kadettiin 2,5? v6 koneen.
-Pasi
KYLLÄ KYLLÄ,EHDOTTOMASTI!!!!!!!koskar kirjoitti:UPDATE!koskar kirjoitti:Kyllähän sitä on näemmä tuonne laitettukin ford-escort.de, mutta on niin lyhyt saksa ettei osaa tarkempia specsejä kysellä. Että mitä laatikoita on käytetty jne. Kuinka MXT75 kiinnittyy tuonne neloskuoreen tai meneekö BC I4:sen kylkeen kuinka helposti. Mahtuuko startti kiinni ja varmaan pitäisi CVH:n vauhtipyörää sekä kytkintä käyttää siinä? Täytyy passionfordin foorumia tutkia kun on sopiva hetki.
Asiaa on vähän tässä tullut tutkittua ja taitaa se sinne mennä. Laatikoksi joku pajan lattialla oleva BC, vauhtipyöräksi CVH:n ja kytkimeksi RST:n asetelma ja levy. Moottorinkiinnikettä mittailin ja leikkelin, niin hyvällä tuurilla voi apulaitteiden hihnakin mahtua pyörimään ja ehkä konepeittokin kiinni! Mahtavaa. Tilaakin voi jäädä jopa _millejä_. Pitäisiköhän jo oma projekti-threadi tehdä, hmm.
tohon 1.8 kun laittaa 25% lisää tulee siitä 2.25 ...hmm menisköhän läpi 2.3 16v scorpin nokalta ja siihen iskisi mtx75 lootan kiinni eiks siinä vakiona ole mt75lodju että tommoinen voisi mennä jossakin. En tiedä mitenkä tiukaksi toi sitten menee loppupeleissä toi 0.05 ero. Ja mahtuuko toi fyysiesti tonne nokalle.nestori kirjoitti:1.8l Dieseliä on saanu ainakin Mk4 Escorttiin.
joo näin oon itekin ymmärtänyt, tuolla fiat sitella sälleillä on uuno rekkaroitu noin. Pitäsi kysyä tota akelta tai katsastusasemalta. Jos toi diiseliä saisi käyttää verrokkina saisi sillä isomma litratilavuuden virallisesti rekkariin.JesseT kirjoitti:
Dieseleitä ei muistaakseni saa käyttää bensavehkeiden verrokkeina.
jos joku jaksoi nyt näin pitkälle lukee niin asetuksesta ei löydy mistää ettei diiseliä voisi käyttää verrakkina litratilavuuteen. Toinen kohta mikä on eriättäin mielenkiintoinen säädöksessä :Aken pojat kirjoittelee säädöksiissään näin 5 § Moottorin vaihto kirjoitti: 5 § Moottorin vaihto
Vertailumoottoreita ovat tyyppitiedoissa samaan mallisarjaan (ja sukupolveen, jos auton mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja) kuulu-vien yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moottorit. Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella. Vertai-lumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moot-toreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Mui-den kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.
Vaihdettaessa autoon jokin mallisarjaan kuuluva alkuperäistä painavampi, te-hokkaampi tai iskutilavuudeltaan suurempi vertailumoottori (tai sitä enintään massaltaan, teholtaan ja iskutilavuudeltaan vastaava eri merkkinen moottori) tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat raken-teet muuttaa vastaamaan ko. vertailumoottorilla alun perin varustettua mallia.
3
Vaihdettaessa mallisarjan painavinta vertailumoottoria korkeintaan 20 % pai-navampi (yli 10 %:n massan lisäys on kompensoitava), tehokkainta vertailu-moottoria korkeintaan 20 % tehokkaampi (auton omamassa / moottorin nettote-ho -suhteen rajoissa) tai iskutilavuudeltaan suurinta vertailumoottoria korkein-taan 25 % suurempi moottori tulee auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenne-turvallisuuteen vaikuttavat rakenteet muuttaa vastaamaan mallisarjan paina-vimmalla, tehokkaimmalla tai iskutilavuudeltaan suurimmalla vertailumoottorilla varustettua mallia.
Muutoskatsastusta edellyttävän vaihdetun tai muutetun moottorin malli, teho
(muuttamattomista tai 6 §:n 1 momentin mukaisesti muutetuista moottoreista valmistajan ilmoittama alkuperäinen teho, muista mitattu tai muutoin selvitetty teho, esim. "Valmistajan ilmoittama moottoriteho xx kW", tai "Mitattu moottorite-ho xx kW".), apulaitteet, (esim. ahtimen merkki ja malli, ahtoilman jäähdytin), ahtopaine, polttoaineensyöttölaitteisto (polttoaineensuihkutuslaitteiston merkki ja malli, kaasuttimien merkki, malli ja lukumäärä, muutetun moottorin ohjainlait-teen, ns. virityslastun, merkki ja malli) tulee merkitä rekisteritietojen erikoiseh-toihin. Rekisteritietojen tehokentässä mahdollisesti oleva alkuperäinen tehotieto tulee tällöin poistaa. Vaihdetun tai muutetun moottorin iskutilavuus tulee sen si-jaan merkitä rekisteritiedoissa ko. tiedolle varattuun kenttään.
Noiden speksien pohjalta lähdin tänään soitteleen katsastus asemalle vedoten tohon 5§ ja kysyinlainattu edelleen aken spekseistä momentti 5:sta kirjoitti:
Vertai-lumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien moot-toreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa.
joo se voi olla ja mitä oon antanut itelleni ymmärtäää on fordi haluton kirjoitteleen mitään lappuja? Esim volvo kirjoittelee rahasta kyllä kaikenmailman todistuksia. Ei tietenkään mitään satuja mutta todistaan erimallisarjoja.JesseT kirjoitti:Mielenkintoista, kerro miten etenee. Ton jenkkiesco homman kanssa olen hyvin skeptinen koska auto on aivan eri kuin euroopan saman aikakauden. Jos vertaa esim Sierraa ja Merkur XR4ti malleja niin nehän on vielä sama auto, mutta ei noi escot keskenään. Taitaa olla myöhemmissä jo enemmän Mazdan osia.
Tarkoitat jenkki-Escortilla varmaan tätä?jarnok kirjoitti:2)Voitaasiinko käyttää jenkki escortin 1.9 mallia verrakkina kuten säädöksessä sanottiin.
tota härpäkettä tarkoitinSine kirjoitti:Tarkoitat jenkki-Escortilla varmaan tätä?jarnok kirjoitti:2)Voitaasiinko käyttää jenkki escortin 1.9 mallia verrakkina kuten säädöksessä sanottiin.
Kutosissa on eri kehäpulttijako, ja vanha cologne ei käytännössä mahdu eskortin konehuoneeseen vaikka joku osaava seppä yhdistäisi nelivetoisen alukytkinkopasta palan etuvetolaatikkoon.jarnok kirjoitti:mikä lodju noissa oli sitten?Arska kirjoitti:Ei käy.