RST:oon kytkintä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Tammikuu 14. 14:41:21 2009

Oma kun oli ajossa niin kytkin piti vielä kun oli ainoastaan paineita nostettu ja dynosta tuli 155/233, siitä kun kaikkea pientä tein lisää niin kytkin alkoi sillon tällöin osoittamaan lipsumisen merkkejä. Seuraava askelta varten ostin AP:n 4 lapasen sintterin niin ei tarvitsisi sitten ainakaan kytkimen takia murehtia. Sittemmin tulin järkiini ja luovuin foordeista :)
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Tammikuu 14. 17:56:56 2009

Planet kirjoitti:
puliukk0 kirjoitti:Mitäs suosittelette vakioon / tarkotus nostaa 0.7 - 0.8bar ahdot myöhemmässä vaiheessa?

Eiköhän vakiolla pärjää vielä tonne asti?
Vakio riittää ihan hyvin noille suunnitelmille. Itellä 0.7bar, ei ole vakio luistanut eikä muitakaan ongelmia ollut.
Vakiokytkin alkoi luistaa minulla 250Nm:ssä, laita APn massalevy jäykemmällä asetelmalla jos ajat paljon kaupungissa, muuten Jousitettu palasintteri. Pelkän pitävämmän levyn vaihdossa ei tule muutakuin aavistuksen lisää väännönkestoa, sen jälkeen luistaa kahta kauheammin ja levy on hetkessä pilalla. Eli vaatii jäykemmän asetelman myös.
Burtonilla ym. muilla brittifirmoila on Ap Racingin kytkimet edullisia punnan kurssin takia.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ke Tammikuu 14. 19:19:00 2009

No jos ajais tolla kytkimellä viel vähän matkaa... No näkeehän sen sit jos on kulunu nii vaihtaa jonkun paremman massan sinne.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Maaliskuu 3. 23:27:59 2009

Prkl, unohdin koko topicin ja yritin alottaa uutta. :oops:

Ajattelin Burtonilta tota AP Racingin CP2000-8 (230Nm, £284.96) kytkintä. Ilmeisesti pitäis kestää jopa 450nm?! :o
Ymmärsinkö oikein että vois toimia vakio kytkinpolkimella?
Ongelmana vaan kun samalla vaihtaisin laatikon, ja duunipäivän jälkeen vielä niin meinaa kiire tulla... :? Tietenkin jos olis joku muu paikka laittaa niin ei olis kiirettä. O:)
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Huhtikuu 24. 9:53:05 2009

Mieki laittelin ton cp2000-8 paketin ja ton uudemman escortin kytkinpolkimen ja quadranttia on myös pilkottu ohjeen mukaan.
Nyt vaan tuo kytkin tuntuu lähinnä aika kumipallolta polkea ja irrottaa aivan alhaalta, aina kun vaihtaa pitää poljin painaa aivan lattiaan kiinni.

Mikä pielessä?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Huhtikuu 24. 17:38:26 2009

Antti O kirjoitti:Mieki laittelin ton cp2000-8 paketin ja ton uudemman escortin kytkinpolkimen ja quadranttia on myös pilkottu ohjeen mukaan.
Nyt vaan tuo kytkin tuntuu lähinnä aika kumipallolta polkea ja irrottaa aivan alhaalta, aina kun vaihtaa pitää poljin painaa aivan lattiaan kiinni.

Mikä pielessä?
Fiestassa on sama kytkin sekä pojin ja joustoa tulee aika paljon jo polkimen rungosta ja mekanismista, sitä tarttis jossain vaiheessa jäykistää hitsaamalla lisää rautaa siihen. Jos olisi uudestaan pitänyt tehdä olisin muuttanut vanhan polkimen säädettäväksi tai laittanut suoraan uudemman Fiestan poljinasetelman missä on hydraulinen kytkin.

Montako lovea sahasit pois puolikuusta, itse otin 10kpl, melkein olisi voinut ottaa enemmänkin niin vaijerista saisi paremmin löysät pois.

Edit: eikun mulla onkin eri APn kytkin, 4 palainen sintteri mallia CP2015-8
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Antti O » La Huhtikuu 25. 10:15:15 2009

10 pykälää pois, eihän siinä edes ole enää sitä vastapeluria misson jousi niin kait se ole niin tarkkaa?
Tuo on kyllä aika huono systeemi, kun vaijeri jää väkisten löysään.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re:

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Toukokuu 4. 16:02:39 2009

JesseT kirjoitti:Brittifoorumien juttuja nivoen näyttää siltä, että AP, Helix ja Alcon ovat parhaat merkit, mutta maksavatkin sitten sen mukaisesti. Techniclutch ilmeisesti ainoita edullisia (100£) kytkimiä jotka kuitenkin performoivat vakiokytkintä paremmin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Mikä on tämän hetken tieto noista Techniclutchin tuotteista? Mikä on laatu ja onko sitä :D. Hinta on ainakin pysynyt aika lähellä tuota (~110£). Tuolainen "stage1" voisi kestää tuossa vapari mk4 vessassa rst orggista paremmin?
Escort Mk4 "RS2300i"

xr2i16v
Viestit: 429
Liittynyt: Ma Syyskuu 25. 22:12:55 2006
Paikkakunta: Turku

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja xr2i16v » Ti Toukokuu 5. 19:56:05 2009

koskar kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Brittifoorumien juttuja nivoen näyttää siltä, että AP, Helix ja Alcon ovat parhaat merkit, mutta maksavatkin sitten sen mukaisesti. Techniclutch ilmeisesti ainoita edullisia (100£) kytkimiä jotka kuitenkin performoivat vakiokytkintä paremmin. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Mikä on tämän hetken tieto noista Techniclutchin tuotteista? Mikä on laatu ja onko sitä :D. Hinta on ainakin pysynyt aika lähellä tuota (~110£). Tuolainen "stage1" voisi kestää tuossa vapari mk4 vessassa rst orggista paremmin?
Itte sain ajeltua n.300km tollasella Techniclutchin "heavy duty" kytkimellä, nyt tulee hajut ulos kun vähän rajummin lähtee liikkeelle. Nyt ottaa pattiin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 6. 16:43:03 2009

Aika paljon noita on britit haukkunut. Niissä on ilmeisesti suurin osa LUK:n vakiota. En tiedä mitä ne niistä on muka muuttanut. Tuskin ne vakiota heikompia on, mutta voi olla että ei yhtään parempiakaan.

Nykyisellä punnan kurssilla en arpoisi yhtään, vaan hakisin suoraan AP:n esim. Burtonilta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Toukokuu 7. 8:20:42 2009

Oisko Jessellä tuohon mitään vinkkiä kun se minulla irrottaa ihan pohjasta toi cp2000-8 paketti. Poljin nousee myös lepotilassa todella ylös.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 7. 12:28:53 2009

Antti O kirjoitti:Oisko Jessellä tuohon mitään vinkkiä kun se minulla irrottaa ihan pohjasta toi cp2000-8 paketti. Poljin nousee myös lepotilassa todella ylös.
Onko sulla se kytkimen vipu siinä laatikon päällä ihan normi asennossa? Eli osoittaa noin 10 astetta eteenpäin akselisuunnasta? Ja kun kytkimen painaa alas, niin ei ole vielä ottamassa kiinni siihen kuoren alumiiniin mihin se eka osuu jos menee liian pitkälle?

Tosta poljinmodista mulla ei ole paljoa tietoa, kun en ole sitä ikinä tehnyt. Siinä taitaa olla perusjuttuna se, että poljin jää huonompaan asentoon ja sitä on vähän korjattu sillä että leikataan ne X hammasta pois siitä kehästä. Itse kehähän on ruuvisäätöinen, ei siis sitä automaattiräikkää, joten kun sen lukitsee oikein niin mitään tyhjää ei pitäisi jäädä? Eli kun vähän painaa kytkintä, niin asetelman pitäisi heti alkaa painua. Ja kytkinvaijeri on se RST:n lyhyt noin 40cm pitkä, eikä se joka kiertää koko konehuoneen ympäri?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Toukokuu 7. 13:42:58 2009

JesseT kirjoitti:
Antti O kirjoitti:Oisko Jessellä tuohon mitään vinkkiä kun se minulla irrottaa ihan pohjasta toi cp2000-8 paketti. Poljin nousee myös lepotilassa todella ylös.
Onko sulla se kytkimen vipu siinä laatikon päällä ihan normi asennossa? Eli osoittaa noin 10 astetta eteenpäin akselisuunnasta? Ja kun kytkimen painaa alas, niin ei ole vielä ottamassa kiinni siihen kuoren alumiiniin mihin se eka osuu jos menee liian pitkälle?

Tosta poljinmodista mulla ei ole paljoa tietoa, kun en ole sitä ikinä tehnyt. Siinä taitaa olla perusjuttuna se, että poljin jää huonompaan asentoon ja sitä on vähän korjattu sillä että leikataan ne X hammasta pois siitä kehästä. Itse kehähän on ruuvisäätöinen, ei siis sitä automaattiräikkää, joten kun sen lukitsee oikein niin mitään tyhjää ei pitäisi jäädä? Eli kun vähän painaa kytkintä, niin asetelman pitäisi heti alkaa painua. Ja kytkinvaijeri on se RST:n lyhyt noin 40cm pitkä, eikä se joka kiertää koko konehuoneen ympäri?

Katson tänään nämä asiat kun menen tallille, mielestäni se vipu laatikon päällä on ihan normaalissa asennossa kun ei sitä ole irroitettu edes. Kytkin tosiaan on lepoasennossa aivan ylhäällä verrattuna jarrupolkimeen ja säädöstä se nousee vaan kokoajan ylemmäs.. Ja polkimen kun päästää yläasentoon niin vaijeri on löysällä että se heiluu oikein laatikon päässä.

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Toukokuu 12. 8:02:42 2009


puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: RST:oon kytkintä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Kesäkuu 19. 19:02:19 2009

Antti O kirjoitti:Otin kuvan siitä:

http://i186.photobucket.com/albums/x88/ ... 009585.jpg
Onkos toi nyt oikein? Mun pitäis toi kytkin ja laatikko vaihtaa, uudessa laatikossa ei oo tota vipua kiinni niin tietäis vähän miten se kuuluis laittaa... :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Vastaa Viestiin