mk3 escoon mk4 hilpettä?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

mk3 escoon mk4 hilpettä?

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Marraskuu 24. 20:28:24 2006

Onko kukana lubilainen sovitellut mk3 escoon mk4 escon penkkejä tai ovipahveja? Miten ovat sopineet? Penkit käsittääkseni menevät suoraan, mutta entä ovipahvit?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 24. 21:45:12 2006

Ei ne penkitkään kyllä ihan suoraan sinne mene, tai etupenkit kyllä menee. Takapenkkejä varten saa sitten vaihtaa kaiken penkkien ympäriltä. Ovipahveja en ole tullut edes ajatelleeksi, mutta taitaa aika hankalaa olla jos on mk3 sähköikkunat. Itsellä siis S2 Recaron penkit Escossa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Meizzzi
Viestit: 89
Liittynyt: Ti Toukokuu 27. 15:20:02 2003
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Meizzzi » Su Marraskuu 26. 9:02:34 2006

Ovipahvit menee, mutta niissä on kova homma. Ovenavaus salpa on noin 4cm väärässä kohtaa ja sitä joutuu siirtämään. Osassa ovissa on jo valmiina oikea paikka ovenavaus salvalle, osaan taas saa itse jotain soveltaa. Ovipahvi tulee alhaalta kiinni semmoisilla raudoilla, joille pitää tehdä vastakappale sekä takareunasta parilla ruuvilla. Ja vielä ovipahvin parit ruuvinreiät pitää porata ja myös ovenkahvalle. Sähkölasien kanssa menee mk4 pahvit ongelmitta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Marraskuu 26. 20:41:20 2006

Takapenkkien kanssa joutuu sitten laittamaan myös kaikki ne raudat ja niiden vastakappaleet joilla selkänojapalat on kiinni. Istuinosan sarana oli myös erilainen, mutta siihen oli joku helppo ratkaisu... Takapenkin selkänoja on mk4:ssa kapeampi ja mk3 sivupahveilla jää sivuille raot. Mk4 sivumuovit pitäisi mennä suoraan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 27. 19:07:24 2006

Mk4 kojelauta menee kolmoseen kohtuullisella sovittamisella. Tulee samalla käyttöä niille kojelaudan kohdalla oleville pahkoille niissä nelosen pahveissa :) Ei kyllä paha ole kolmosen pahveilla & nelosen kojelaudallakaan.

Lämmityslaitteen "pömpeli" pitää ottaa nelosesta niin sopii säätimet suoraan.

Tuulilasin ilmaputket pitää kiertää ruuveilla kiinni suoraan kojelautaan, koska kolmosessa ei ole niille telineitä. Alunperin kiinnittyy tulipeltiin.

Mittariston takia joutuu tekemään tulipeltiin vaijerille uuden reijän, koska muuten vaijeri menee liian jyrkästi mutkalle. Mittaristolle tulevat sähköjohdot pitää nyppiä siitä liittimestä irti ja tökkiä sopivassa järjestyksessä neloskopan liitinrunkoon. Mahdollisesti joutuu nippua purkamaan että saa riittävästi pituutta johdoille.

Rattiputken teline pitää ottaa mittariston takia nelosesta (kolmosen oma ottaa mittaristoon kiinni), en muista käykö suoraan vai pitääkö porailla jotain reikiä lisää.

Kuskin puoleisen sivuikkunan ilmaräppänän putken kanssa oli jotakin ongelmia, menee pari senttiä ohi räppänästä jos ei tee jotain.
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 27. 20:56:22 2006

mulla olis ylimääräinen priima mk4 kojelauta ja lämppärin kenno säätimineen ylimääräisenä.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Joulukuu 12. 9:39:26 2006

Tuo Olafun info tuli todella tarpeeseen, nimittäin nyt uskaltaa ruveta tuohon kojis projektiin oikeen toden teolla :D
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Vastaa Viestiin