Oikea sytkäennakko --> prötää

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Oikea sytkäennakko --> prötää

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Syyskuu 1. 11:18:21 2006

Koitan nyt saada itsepintaisesti tota KE-Jettiä toimimaan, kun MS tuleekin kiinni vasta tuohon uuteen projektiin (täytynee laittaa siitä juttua tonne projektiosioon kunhan pääsee alkuun).

Hetkeksi sain tuossa jo tehojakin irti autosta, mutta ei ne ongelmat mihinkään ole hävinneet. Ainoat jutut mitä oon muuttanu/säätäny on tulpat, sytkä ja ahdot. Pienillä muutoksilla tehot ja toiminta tuntuu vaihtelevan käsittämättömän paljon: Toisinaan ei sudi kunnolla edes ykkösellä märällä asfaltilla ja parhaimmillaan on sutinu kuivalla asfaltilla kakkosella kun lyö kaasun puolesta välistä pohjaan...tämä näin konkreettisena esimerkkinä, kun teholukemia en osaa arvioida.

Parhaiten toimi kun sytkä oli säädetty ihan liian aikaselle...ei prötänny eikä mielestäni nakuttanutkaan. Nyt kun sytkä on lampulla katottu siihen 12 asteeseen (~900rpm ja letku irti) niin ei kulje taas mihinkään, vaan pitää ihme rätinää. Onko ideoita miksi vaatii liikaa ennakkoa toimiakseen kunnolla ja onko turvallista pitää liian suurta ennakkoa? Mikä sitten hajoaa jos hajoaa? Kun tuntuu vaan noin korvakuulolta, että tällä hetkellä kun ottaa kierroksia niin kone ei pidä kovin "terveellistä" ääntä silloinkaan kun ei prötää, mutta isommalla ennakolla kiersi mun mielestä aika nätisti. Tuli vaan mieleen, että ei kai tollanen ajotuslamppukaan voi väärin näyttää ainakaan niin päin että näyttäisi liikaa ennakkoa?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 1. 12:46:55 2006

Voi sitä ihan hyvin laittaa vähän lisää jos ei nakuta, ja varsinkin jos on isompi IC tai nyt syksyn lähestyessä kun helteet alkaa olla ohi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

voortimies
Ylläpitäjä

ennakosta

Viesti Kirjoittaja voortimies » Pe Syyskuu 8. 10:51:40 2006

Mittaa myös kierroksilla ennakko. Eli kierroksia koneeseen noin 4000-5000
ja mittaat maksimi ennakon. Jos turbo niin 0,5-0,8 bar ahtoja käytettäessä maksimi noin 25 astetta niin kestää.
...Isompi paine -> vähempi ennakkoa..

Kuunnella pitää tottakai että ei nakuta!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Syyskuu 8. 20:18:54 2006

Minulla on ihan sama juttu, ennakkoa pitää olla reilusti että kulkee. Tosin puristuksetkin on pienemmät kuin vakiossa, mutta sama tilanne oli silloin vakiomännilläkin. Mitään prötäämistä, nykimistä tai muutakaan ongelmaa ei ole koskaan ollut.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ti Syyskuu 12. 10:59:03 2006

Koitin lisätä sitä ennakkoa taas siihen mitä oli aiemmin, mutta ei se vika nyt siinäkään ollu, vaan ei näytä jostain syystä toimivan noilla 7-lämpöarvon tulpilla (Motocraft). Isommalla ennakolla ei käyny enää tyhjäkäyntiikään nätisti. 9-arvolla toimi hyvin, mutta oisko enemmän ollu tekemistä sillä kärkivälillä, kun lämpöarvolla? Noissa on kai jotain 1,0mm ja toisissa oli 0,8mm. Vähän ihmeellinen se tulpan rakenne tossa 7-lämpöarvossa kun ei se kärki tule ollenkaan elektrodin päälle vaan loppuu ihan sen elektrodin reunaan, eihän sitä voi oikein säätääkään? Tulpanjohdoista mittasin resistanssit ja ne oli ihan ok (7-9kohm). Antaisko sitten puola liian heikkoo jännitettä kun ei toimi noin isolla kärkivälillä.

Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Syyskuu 12. 14:09:23 2006

Noilla 701 (071) tulpilla on muillakin ollut ongelmaa kun vakiosysteemistä ei tule tarpeeksi voimakasta kipinää. Megasquirt/EDIS systeemin kanssa lähtee sitten ne murheet. 901 tulppa on vielä ihan hyvä vähän nopeammassakin RST:ssä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Syyskuu 12. 19:17:45 2006

701 tulpat toiminu ongelmitta täällä ilman mitään kärkivälin säätöä, jakajalla.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Lokakuu 1. 1:26:00 2006

Miksu kirjoitti: Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?

Ei muutaku alakerta remppaan :roll: :lol: jos noin helvetisti lyö läpitte nii kone on valmis...

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ke Lokakuu 4. 15:39:56 2006

STOCKMANN kirjoitti:
Miksu kirjoitti: Täytyy kai ottaa taas paineet pois ennen kun menee taas alakerta (vaikka ei pahemmin yli 0,5 olekaan, mutta kun ei toimi...), kävi nimittäin tänään niin, että öljyntäyttökorkki lens tiehensä kun kiihdyttelin isommalle tielle...mistäköhän se sinne sitä painetta latas?

Ei muutaku alakerta remppaan :roll: :lol: jos noin helvetisti lyö läpitte nii kone on valmis...
Jaaaa....en mä nyt oikein usko, kun vasta sillä on muutama tonni ajettu kasaamisen jälkeen (vanhat männät tosin, mutta hyväkuntonen lohko ja männät ja tietysti uudet m-renkaat). Ajellaan nyt ainakin taas sen aikaa kun kestää, kun sain vihdoin toimimaankin kunnolla...tarpeeks kauan kun vaihteli tulppia, tulpanjohtoja, puolia, ym niin alko lopulta toimimaan. Nyt kun sain jopa tollasen boksin kiinni missä ei oo ahtopainerajaa, niin ihan kivastihan se menee. Nyt pitäis vaan hankkia kireempi hukkiksen kello, kun toi on sen verran löysä, ettei pidä ahtoja kun 0,5 paitsi sitten esim. kolmosella kun vedättää niin nousee n. kiloon pikkuhiljaa. Taitaa olla se tanko vedetty niin lyhyeks, että ei pääse aukeemaan portti tarpeeks. Ja eihän se mitään haittaa, että nousee sinne, mutta sais nousta vähän nopeemminkin.. :)
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Vastaa Viestiin